Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektroniczny ogranicznik obrotów

hopit 13 Mar 2013 23:02 3459 7
  • #1 13 Mar 2013 23:02
    hopit
    Poziom 12  

Witam! Posiadam Simsona z zapłonem Vape (jest to elektroniczny zapłon do max 16k RPM) i potrzebuje zrobić ogranicznik obrotów załączany poprzez włącznik on/off. Wiem, że to należy wykonać na lini impulsator - cewkomoduł. No ale jestem raczej początkujący więc nie za bardzo wiem jak to wykonać. Poniżej schemat zapłonu i przykładowych rozwiązań znalezionych w sieci. Prosiłbym o jakieś podpowiedzi jak to wykonać.

Schemat Vape:

Schemat jakiegoś prototypu:
    kondensator 10uf najlepiej 35V
    potencjometr pt15 (15-sto obrotowy) 10.000 OHM

Schemat na NE555 by StiV1995:

0 7
  • #4 14 Mar 2013 11:11
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

hopit napisał:
    Schemat na NE555: http://simsony.net/showpost.php?p=897398&postcount=1
    Schemat prototypu: http://www.senda.pl/viewtopic.php?f=26&t=10485&start=0

Myślę, że by należało wykonać jakiś filtr dolnoprzepustowy bo wraz z wzrostem obrotów rośnie częstotliwość impulsu a taki filtr by wyciął tą częstotliwość dla mnie szkodliwą.

"Schemat prototypu" raczej nie rokuje dobrze, 555 może się sprawdzić, trzeba pamiętać że autor zapewne miał na myśli czujnik pojemnościowy (kilka zwojów przewodu owinięte dokoła przewodu mieczy cewką a fajką świecy). Pamiętać też trzeba by zasilac układ zza stacyjki bo w przeciwnym przypadku będzie rozładowywał akumulator na postoju.

0
  • #5 14 Mar 2013 21:15
    StiV1995
    Poziom 12