Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F - Wyjście 12V zapalniczka przepala-niszczy podłączone urządzenia

14 Mar 2013 10:32 5520 18
  • Poziom 12  
    Witam!

    Jak w temacie- urządzenia po podłączeniu ulegają przepaleniu. Zniszczeniu uległa najpierw pompka 12V do kół- pochodziła kilka sekund i poczułem smród palonych kabli- wtedy myślałem, że to wina pompki. Następna była lampka 12V do oświetlania silnika- tym razem pochodziła kilkanaście sekund zanim uległa przepaleniu.

    Teraz chciałbym podłączyć GPSa, ale się boję :cry:
    Bezpiecznik odpowiedzialny za zapalniczkę jest zamontowany 20A- tak jak w schemacie.

    Co robić? Z GPSa korzystam awaryjnie jak jest naładowany z sieci 230V, ale to starcza na parę godzin.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 30  
    Zmierzyć napięcie na gnieździe, przetwornicy tam nie ma więc skąd wyższe napięcie chyba że alternator tyle ładuje. Zmierzyć będzie wiadomo.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Albo zabezpieczenie przed złodziejami. I siedzi przetwornica. Raz jeden coś takiego widziałem, w gnieździe około 50V było.
  • Poziom 22  
    przem27 napisał:
    Zmierzyć napięcie na gnieździe, przetwornicy tam nie ma więc skąd wyższe napięcie chyba że alternator tyle ładuje. Zmierzyć będzie wiadomo.

    Podtrzymuję, do tego kolega może także zmierzyć napięcie na odpalonym silniku-będzie wynik ładowania.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 36  
    A czy przypadkiem, nie uruchamiasz auta, gdy odbiornik jest włożony w gniazdo?
  • Poziom 22  
    Pawel wawa napisał:
    Albo zabezpieczenie przed złodziejami. I siedzi przetwornica. Raz jeden coś takiego widziałem, w gnieździe około 50V było.

    A w jaki sposób to miałoby zabezpieczać?:)
    Chociaż...alarmy "rozpracowane" to elektrycy wymyślają własne zabezpieczenia.
  • Poziom 12  
    Oczywiście zmierzę- dodam tylko, że przepalenia wystąpiły przy wyłączonym silniku, a więc alternator wtedy nie chodził.
    Elektryka w aucie poza tym problemem działa normalnie. Akumulator jest kilkuletni- podczas mrozów nie było problemów.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W założeniu, miało zniszczyć złodziejski sprzęt elektroniczny.
  • Warunkowo odblokowany
    Tylko że mało które auta mają zasilanie zapalniczki przy wyłączonym zapłonie, z reguły zapalniczka jest po stacyjce. wydaje mi się że zapalniczka jest na zwarciu dlatego przepaliły się kable.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Mam dość Twojej bzdurnej paplaniny w działach samochodowych. Poszukaj sobie innego forum. Nie obchodzi nikogo co Ci się wydaje. Ostrzeżenie. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Poziom 22  
    djcichy878 napisał:
    wydaje mi się że zapalniczka jest na zwarciu dlatego przepaliły się kable.

    Kolego gdyby to miało zwarcie to poleciał by bezpiecznik. Gniazdo nie przepalało by urządzeń.
  • Poziom 42  
    Jeszcze raz spróbować z jakąś lampką 10W lub 21W i wpiętym woltomierzu (obserwować wskazania...) i dodatkowo sprawdzić czy aby na pewno plus tam gdzie trzeba...
  • Poziom 30  
    Gniazdo zapalniczki oryginalne czy dokładane?

    Musi być pomierzone napięcie w instalacji, w zapalniczce (może odwrócona biegunowość?)
  • Poziom 12  
    Na dzień dzisiejszy gniazdo zapalniczki nie wykazuje żadnego napięcia.
    Wsadziłem też inny bezpiecznik 20A i nic.
    Musiały się przepalić kable- w opisywanej lampce też sie usmażyły
    Wszędzie indziej jest 12,3V

    Poza tym dziękuję za zainteresowanie.
  • Poziom 22  
    Koledzy mają rację o możliwości odwrócenia biegunowości, ale to by nie uszkodziło lampy.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    pietia434 napisał:
    Koledzy mają rację o możliwości odwrócenia biegunowości, ale to by nie uszkodziło lampy.

    Jeżeli jest to np. świetlówka to może się uszkodzić, jak zwykła żarówka to nie.
    Może ktoś podłączył odwrotnie zasilanie lub pociągnął nowe i zasilił z innego miejsca.
    Trzeba rozebrać i się przyjrzeć choć można sprawdzić miernikiem gdzie jest minus w gnieździe.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    Spinner napisał:
    Wszędzie indziej jest 12,3V

    Bardziej interesujące jest napięcie przy uruchomionym silniku.

    Bezp 20A zmieniłbym na 10A.
    Styki gniazda zapalniczki po takich przeciążeniach też wypadałoby oczyścić.
  • Poziom 22  
    No racja:
    grala1 napisał:
    Jeżeli jest to np. świetlówka to może się uszkodzić, jak zwykła żarówka to nie.

    Ale przy odwrotnej biegunowości nawet świetlówka nie działała by nawet chwilę:)
    Spinner napisał:
    Następna była lampka 12V do oświetlania silnika- tym razem pochodziła kilkanaście sekund zanim uległa przepaleniu.

    Wychodzi na zawyżone napięcie.
  • Poziom 12  
    Witam po czasie!
    Rozwiązanie problemu okazało się bardzo proste. Kupiłem nowe bezpieczniki i po zastosowaniu takowego 20A problem ustąpił- wcześniej (w okresie pisania postów podmieniłem na jakis znaleziony w aucie).
    Myślałem, że bezpiecznik po uszkodzeniu powoduje przerwę w obwodzie i po prostu nie płynie prąd. W tym przypadku okazało się, że zamontowany(ten stary) bezpiecznik w jakiś sposób sieje zniszczenie...