Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 1,6 16 V - poluzowanie śruby mocujacej koło pasowe wału korbowego

Marekmat66 14 Mar 2013 12:20 10074 28
  • #1 14 Mar 2013 12:20
    Marekmat66
    Poziom 2  

    Witam wszystkich.
    Mam pytanie dotyczące koła pasowego w Renault Scenic 1,6 16 v.
    Podczas ruszania poluzowała śruba mocująca koło pasowe na wale korbowym, auto szarpnęło i zgasł.
    Po oględzinach stwierdziłem, że odkręciła się śruba mocująca koło pasowe i spadł pasek.
    Sprawdziłem pasek rozrządu jest na miejscu nienaruszony.
    Pytanie, czy mogło dojść do uszkodzenia zaworów lub przestawienia rozrządu?

    1 28
  • #2 14 Mar 2013 12:32
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jeżeli odkręciła się śruba która trzyma koło od paska rozrządu to tak, rozrząd się przestawił.
    To koło nie jest na klinie.

    0
  • #3 14 Mar 2013 12:39
    mczapski
    Poziom 38  

    Jeśli silnik zatrzymał się to raczej czarny scenariusz.

    0
  • #4 14 Mar 2013 12:45
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Które koło się odkręciło - pasowe z tych trzech (czterech) śrubek czy koło od paska rozrządu do którego przykręcane jest koło pasowe (śruba na klucz 18 o ile pamiętam)?
    Jeżeli to drugie to tłoki trafiły na zawory, jeżeli to pierwsze a pasek rozrządu się nie zsunął to nic się nie stało.

    -1
  • Pomocny post
    #5 14 Mar 2013 12:56
    mechanik33
    Poziom 16  

    Ustawić rozrząd-sprawdzić ciśnienie w cylindrach.

    0
  • Pomocny post
    #6 14 Mar 2013 14:28
    zgolwasy91
    Poziom 15  

    W tym aucie koło pasowe i koło paska rozrządu jest przykręcone jedną śrubą brak klina .Tak jak kolega wyżej ustawić i kompresje zmierzyć.

    1
  • #7 14 Mar 2013 14:36
    f.u.speed-car
    Poziom 10  

    Witam.Sprawdzić można ale nie łudził bym sie jak chodził i zgasł to na 100% głowica do zdjęcia.A tak na marginesie sama sie śruba odkręciła?

    0
  • #8 14 Mar 2013 14:44
    mczapski
    Poziom 38  

    To wie ten kto tam ewentualnie działał. Ale znam przypadek, że w Roverze 1.4 16 odkręciła się sama po przebyciu około 10 tys kom od wymiany paska (w warsztacie).
    Osoba pytająca nie zabiera głosu ponieważ przeżywa i degustuje Przy ruszaniu z miejsca silnik raczej miał trochę energii i cudów nie będzie. A ustawienie rozrządu to oprzyrządowanie lub długotrwałe eksperymentowanie.

    0
  • #9 14 Mar 2013 22:52
    Marekmat66
    Poziom 2  

    witam ponownie.
    Własnie rozkręciłem część elementów które musiałem zdemontować, a mianowicie sprawa ma się następująco.Wymontowałem zaślepki wałków rozrządu i nacięcia na jednym wałku są w pionie a na drugim w poziomie ,znacznik na końcówce wału jest w tym momencie w górnym położeniu przy czym na kole zębatym wału po przeciwnej stronie . Czy ktoś może podpowiedzieć czy żeby ustawić walki rozrządu w pozyji poziomej muszę ściągnąć pasek rozrządu?

    0
  • Pomocny post
    #10 14 Mar 2013 22:57
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jedyne co musisz zrobić to zdjąć głowicę i oddać do naprawy, wszystkie zawory poszły spać.

    Nie słuchaj rad o sprawdzaniu kompresji bo to jak umarłemu kadzidło, żadne koło w tym rozrządzie nie ma klina. Jeśli wiesz jak działa układ rozrządu w aucie, to pomyśl co się stało gdy wałki stały w miejscu a wał pracował....

    0
  • #12 17 Mar 2013 12:10
    Marekmat66
    Poziom 2  

    Witam .
    Z waszych uwag wnioskuję że nie warto już remontować tego silnika i przymierzam się do kupna Renault Megane 1,9 DCI EXPRESSION z 2004 roku .


    Renault Scenic 1,6 16 V - poluzowanie śruby mocujacej koło pasowe wału korbowego Renault Scenic 1,6 16 V - poluzowanie śruby mocujacej koło pasowe wału korbowego

    Dodano po 1 [minuty]:

    PS. Stary scenic pójdzie na części.


    Renault Scenic 1,6 16 V - poluzowanie śruby mocujacej koło pasowe wału korbowego

    0
  • Pomocny post
    #13 17 Mar 2013 12:16
    Mazda2500
    Poziom 10  

    ja bym nie kupował takiego auta.Szkoda kasy.Więcej potem dołożysz do tego niż to warte.Drogie auto i awaryjne.Za te pieniadze wolałbym kupić passata albo inne niemieckie.Wiesz renault to awaryjne auta z tego co slyszalem nie tak jak peugeot ale tez sie lubi coś zepsuć.jednak niemieckie auto to niemieckie.miałem forda escorta zrobilem nim 70 tys i dalej chodził a kupiłem mazde 2.5 i szlak mi silnik trafił po 5 tys może.

    0
  • #14 17 Mar 2013 12:37
    Marekmat66
    Poziom 2  

    To może forda fokusa , muszę coś szybko kupić bo potrzebuję na dojazdy do pracy!

    Renault Scenic 1,6 16 V - poluzowanie śruby mocujacej koło pasowe wału korbowego

    1,6 Ghia 5d (98)

    2
  • #15 17 Mar 2013 12:44
    Mazda2500
    Poziom 10  

    no to już bardziej bym kupił.Do ilu tys potrzebujesz kupic/Poszukam ci coś co ja bym kupił.Z tego co słyszalem chwala ludzie te focusy.

    0
  • #16 17 Mar 2013 13:58
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mazda2500 napisał:
    .Za te pieniadze wolałbym kupić passata albo inne niemieckie.Wiesz renault to awaryjne auta z tego co slyszalem


    Nie wiem czy się śmiać czy płakać..... Zobacz chociażby po ilości tematów na forum.

    Tym sceniciem jeszcze wiele byś jeździł, silniki bezawaryjne, w tym przypadku rozrząd skopałeś a teraz renault jest ble.

    1
  • #17 17 Mar 2013 14:17
    tomek130
    Poziom 22  

    Widzę ekspert bo coś od kogoś słyszał i innemu doradzi, ciekaw jestem jak wybór okaże się trefny i trzeba dołożyć czy tez będzie służył rada i portfelem ? Co do renówki zdejmuj głowice zobacz co jest, jeśli tłoki całe to zrobić głowice i śmigasz autkiem w którym masz pewnie zrobiona górę i rozrząd (oczywiście nie zapominając przy montażu o kluczu dynamometrycznym i kleju).

    0
  • #19 17 Mar 2013 15:00
    Mazda2500
    Poziom 10  

    Przemo9826 napisał:
    Mazda2500 napisał:
    .Za te pieniadze wolałbym kupić passata albo inne niemieckie.Wiesz renault to awaryjne auta z tego co slyszalem


    Nie wiem czy się śmiać czy płakać..... Zobacz chociażby po ilości tematów na forum.

    Tym sceniciem jeszcze wiele byś jeździł, silniki bezawaryjne, w tym przypadku rozrząd skopałeś a teraz renault jest ble.
    moze popatrz najpierw na opinie kierowcow a potem sie wypowiadaj.Pozatym ja nie mowie o silniku tylko o aucie.A auto na samym silniku nie jezdzi.pozatym czesci do tego auta sa dosc drogie..jedz do mechanika nikt ani nie ma podłaczyc do kompa ani nic.Ja bym wolal kupić focusa nie wiem jak wy.
    pozdro

    0
  • #20 17 Mar 2013 15:07
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No, gdyby patrzeć na opinie takie jak Twoje....

    Ostatnio miałem klienta któremu w busie świeciła się kontrolka silnika, stał gdzieś na parkingu i pytał innych kierowców z takich samych samochodów co to może być, generalnie cuda mu opowiadali. Zapytałem czy doradzali mu również aby filtr cząstek stałych wyciąć, powiedział że owszem, tak też mu mówili, a w tym aucie takiego czegoś nie miał.....

    No ale przecież tak inni kierowcy mieli prawda?

    0
  • #21 17 Mar 2013 15:12
    Mazda2500
    Poziom 10  

    Każdy kupuje co mu sie podoba ale auto na wyglądzie nie jezdzi prawda.ja tylko mowie co ja bym kupił a każdy robi jak chce.Tylko jak cos padnie to potem w sklepie oczy wystawia ze takie drogie.

    0
  • #22 17 Mar 2013 15:15
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Mazda2500 napisał:
    jedz do mechanika nikt ani nie ma podłaczyc do kompa ani nic.

    I bardzo dobrze.
    Wieśwageny zawdzięczają swoją wieś-opinie właśnie tym że pseudomechanik w stodole za pomoca kabla zwiniętego ze słomy podłacza i na chybył trafił wymienia cokolwiek.

    Z francuzami trzeba jezdzić do prawdziwych fachowców i to boli właśnie co poniektórych wieś-mechaników.
    A po drugi kabelek do reno kosztuje troszkę więcej, niż garść słomy.

    Zresztą temat zszedł na poziom kosza.

    0
  • #23 17 Mar 2013 15:20
    Mazda2500
    Poziom 10  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Mazda2500 napisał:
    jedz do mechanika nikt ani nie ma podłaczyc do kompa ani nic.

    I bardzo dobrze.
    Wieśwageny zawdzięczają swoją wieś-opinie właśnie tym że pseudomechanik w stodole za pomoca kabla zwiniętego ze słomy podłacza i na chybył trafił wymienia cokolwiek.

    Z francuzami trzeba jezdzić do prawdziwych fachowców i to boli właśnie co poniektórych wieś-mechaników.
    A po drugi kabelek do reno kosztuje troszkę więcej, niż garść słomy.

    Zresztą temat zszedł na poziom kosza.
    ja nie jestem zwolennikiem ani miłosnikiem marki vw ale napewno zrobisz wiecej km nimi niz wiesreno.jezdze po krakowie i jak leci niebieski dym za reno albo za przewaznie za peugeotem widze nibieski dym to juz wiadomo o co chodzi.

    0
  • #24 17 Mar 2013 15:25
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mazda2500 napisał:
    ja nie jestem zwolennikiem ani miłosnikiem marki vw


    Mazda2500 napisał:
    jednak niemieckie auto to niemieckie




    Mazda2500 napisał:
    ale napewno zrobisz wiecej km nimi niz wiesreno.


    Szczególnie B6 :lol:

    0
  • #25 17 Mar 2013 15:26
    Mazda2500
    Poziom 10  

    Przemo9826 napisał:
    Mazda2500 napisał:
    ja nie jestem zwolennikiem ani miłosnikiem marki vw


    Mazda2500 napisał:
    jednak niemieckie auto to niemieckie




    Mazda2500 napisał:
    ale napewno zrobisz wiecej km nimi niz wiesreno.


    Szczególnie B6 :lol:
    oj B6 to juz chyba nie.B5 jeszcze tak;)

    0
  • #26 17 Mar 2013 15:29
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No widzisz....

    1.9 DCI też nie bardzo, ale 1.6 16V to już pojeździsz, nie ma jednej jedynej słusznej marki, ale pewnym jest to że dziś to co niemieckie nie jest już idealne.

    0
  • #27 17 Mar 2013 15:33
    Mazda2500
    Poziom 10  

    No ja bym teraz nowego auta nie kupował.jedynie te starsze jednostki.Ja jezdziłem fordem escortem 1.8 i zrobiłem nim 70 tys km na gazie i chodził ale sprzedałem niestety.Teraz kupiłem mazde zrobiłem 5 tys i silnik szlak trafił.Tzn ford probe z silnikiem mazdy.Moze jeszcze uda sie to poskladac ale to juz nie bedzie to samo juz bede sie bał tym jezdzic zeby zas cos sie nie urwało.

    0
  • #28 17 Mar 2013 15:37
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mazda2500 napisał:
    Teraz kupiłem mazde zrobiłem 5 tys i silnik szlak trafił


    Nowy czy używany? Jeśli używany to rozumiem że winą producenta jest to że jakiś stodolnik jeździł nim przed Tobą, oleju nie wymieniał na czas, nic w silniku nie wymieniał, lał byle co, przy -20 odpalał i kręcił go na czerwone pole.

    0
  • #29 17 Mar 2013 15:41
    Mazda2500
    Poziom 10  

    No wiadomo że używany.Musiałabyć jakaś wada fabryczna albo coś no nikt tego nie wie.Silnik jest zdrowy oleju nie bierze.Peknał kaptur na sprezynie zaworu wypadly półstozki zawor wpadl i tłok go musiał udezyc bo ciezko chodzi w prowadnicy.Jutro zdejmuje głowice.Rozrzad jest bezkolizyjny ale tylko w przypadku zerwania paska zawory sie mijaja a jak zawor spadl no to tlok go uderzyl.

    0