Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naprawa akumulatora do wkrętarki Sparky BR15E 14,4 V

Pietrek1988 14 Mar 2013 21:04 10533 4
  • #1 14 Mar 2013 21:04
    Pietrek1988
    Poziom 6  

Witam, to mój pierwszy temat na elektrodzie. Przeczytałem regulamin, więc mam nadzieję, że obejdzie się bez ingerencji moderatora;-). Z góry też przepraszam, jeśli pojawią się głupie pytania - jestem amatorem, a chciałbym jak najlepiej zrozumieć problem.

Na początek powiem, że zanim zdecydowałem się utworzyć temat, przeczytałem kilka o podobnej tematyce - mianowicie regeneracji akumulatorów NiCd do wkrętarek. Nie znalazłem w nich odpowiedzi na wszystkie nurtujące mnie pytania (ewentualnie nie zrozumiałem ich treści w stopniu wystarczającym, by na te pytania sobie odpowiedzieć;-p)

Ale do rzeczy - otrzymałem "w prezencie" długo używaną wkrętarkę Sparky BR15E. Pierwszym problemem jest bardzo mała pojemność akumulatorów - po ładowaniu wkrętarka pracuje bardzo krótko i bateria pada.
    Drugim problemem jest niedziałająca (a raczej działająca w niezrozumiały dla mnie sposób) ładowarka - to akurat mały kłopot, bo z ładowaniem poradziłem sobie w inny sposób.

Odnośnie problemu nr 1 - bogatszy o wiedzę z podobnych tematów, które wyszukałem na elektrodzie, zrobiłem co następuje:

1. Zdjąłem obudowę baterii i wyjąłem pakiet 12 akumulatorów HuanYu 1,2V (czyli 14,4V) o pojemności 1,5 Ah - tak wnioskuję ze specyfikacji baterii wg Sparky, bo na samym aku poza napięciem 1,2 V i producentem HuanYu nie ma żadnych danych, z jednego zerwałem kartonik ochronny i też nic więcej nie jest napisane.