Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kadett 1.4 pompa paliwa. W jaki sposób ją sprawdzić?

20 Lut 2005 10:24 4115 6
  • Poziom 10  
    Cześć.jak sprawdzić pompe paliwa w kadecie.Jak i skąd jest zasilana.Wiem że na pewno nie działa-wogóle jej nie słychać i nie dochodzi paliwo do wtrysku.Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 38  
    Kadett = Opel , a Opel nie zawsze steruje pompką na pare sekund po włączeniu zapłonu, w niektórych Oplach pompa zostaje zasterowana dopiero podczas pracy rozrusznika, jeśli auto nie zapali to dopiero wtedy ewentualnie słychać pompę przez sekundę - dwie po zakończeniu pracy rozrusznika. Pompa zasilana jest przez przekaźnik, po drodze jeszcze jest bezpiecznik, a przekaźnik sterowany z komputera. Test - odkręcasz klapę nad zbiornikiem patrzysz na wtyczkę, szukasz dwóch najgrubszych kabli, podpinasz pod nie żarówkę i startujesz rozrusznikiem- świeci - prądy ok pompa do sprawdzenia(spaliła się "na przerwę"), nie świeci do sprawdzenia ... pompa (spaliła się "na zwarcie") i bezpiecznik, ewentualnie reszta instalacji. W Oplach z reguły przewód plusowy do pompy jest niebiesko czerwony. To co napisałem dotyczy ogólnie, czy tak dokładnie jest w Twoim aucie nie wiem, bo nie ma typu silnika ani rocznika. Jeśli nie robi ciśnienia to jednak jak piszesz raczej nie pracuje, ewentualnie zapchany filtr, lub pęknięty wężyk miedzy pompą a deklem.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    Zawsze po przekręceniu stacyjki było słychać przekaźnik i pompkę przez ok 1 do 2 sekund.Teraz słychać tylko przekaźnik.żarówkę też podłączyłem do przewodów zasilających pompkę i nie świeciła.Sprawdzałem też w innym( sprawnym) kadecie "na żarówkę" również nie świeci. Czy ten bezpiecznik jest jest na tablicy bezp. czy gdzieś na przewodzie?Wężyki sprawne wszystkie, filter też!!!Co poradzicie dalej???
  • Poziom 11  
    Witam! Sprobuj zdjac obudowe z przekaznika i zobacz czy nie sa nadpalone styki, a jezeli sa dobre to sprawdz czy na koncowce30 przekaznika jest napiecie po wloczeniu zaplonu
  • Poziom 38  
    W tym sprawnym kadecie to żarówka powinna zaświecić, poszukaj dokladnie na kablach, bezpiecznik powinien być w skrzynce, kolory jakie podalem nie są wiążące. Najlepiej odkręć dekiel w zbiorniku i sprawdź które przewody idą do pompy. spróbuj podać napięcie bezpośrednio na pompę. I sprawdź ten przekaźnik jak pisze Lukasz
  • Poziom 10  
    Dzięki za podpowiedzi.Już wiem co jest. Wyjąłem pompke, podłączyłem napięcie i nie ruszyła.Jednak kiedy w nią stuknąłem zadziałała.Wygląda na wytarte szczotki w silniku czy coś takiego. Założyłem ją spowrotem i działała przez chwilę, lecz znowu się zawiesiła. Jeszcze jedno pytanie!!!Czy ciśnienie jakie powinna dawać pompa jest zależne od rodzju wtryskiwacza.Zastanawiam się czy nie można założyć jakiejś innej pompy(tańszej).A może ktoś rozbierał kiedyś pompe, może da się wymienić szczotki itp.
    A może ktoś wie jakie jest ciśnienie robocze pompy.
    dzięx
  • Poziom 38  
    Zasadniczo podział masz ze względu na ilość wtryskiwaczy przy jednopunkcie zazwyczaj 1,0 do 1,5 atm wielopunkt od 3 do 5 atm, z reguły coś da się dobrać. Patrz na ryj pompy kiedyś założyłem taką z ryjem na spodzie pod skosem (oryginalna miała przedłużkę kątową) i trzeba zawsze było mieć ok 7 litrów paliwa bo ciągnęła powietrze. Na razie wyciąg starą wypłukaj i wydmuchaj w obie strony, może coś wlazło w wirnik.