Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Konica minolta c360 - Kasowanie informacji o przeglądzie.

mieto1 15 Mar 2013 12:30 5796 4
Telkom Telmor
  • #1
    mieto1
    Level 10  
    Witam.
    Na wyswietlaczu mojej maszyny Konica Minolta pojawił się komunikat "nadszedł czas zaplanowanego przeglądu". Chciałbym zapytać jak pozbyć się tego komunikatu. Wiem jak wejśc w menu serwisowe itd. Nie jestem tylko pewien czy dobrze knuje który licznik wykasować. Podejrzewam że nalezy wejść w opcje Maintenance i tam wpisac za pomoca klawiatury przy jakim stanie licznika ma znów informowac o przegladzie.
    Jeśli znajdzie się ktoś kto odpowie na moje pytanie z góry dzięki.
  • Telkom Telmor
  • #2
    Sir Charles
    Level 27  
    Jak skasować komunikat?
    Najlepiej wezwać serwis który taki przegląd wykona i finalnie wykasuje komunikat.
    W samochodzie też kasujesz kontrolkę od oleju bo silnik działa??
  • Telkom Telmor
  • #3
    piwos
    Level 24  
    Kolego sympatyczny Mieto1 czy ty aby serwisant kopiarek czy zwykły użytkownik bo coś mi się zdaje że nie powinieneś mieć tu do profesjonalnego forum prawa wglądu a tym bardziej zakładania postów. Dlaczego pytam? Zadajesz w swoim udziale na Elce tylko pytania w stylu: jak odblokować, jak zgasić serwis itp? Toć to robota dla serwisu nie dla Użytkownika! Poza tym uzupełnij niekompletny profil - choć miasto, zawód wykonywany! Czyś Ty na pewno technik kserokopiarek, ejże? :scrambleup: ps. Panowie co tu się dzieje, dlaczego na profesjonalne wchodzą zwykli użytkownicy, o co chodzi? :shocked!:
  • #4
    gulson
    System Administrator
    Do działu profesjonalne mają wszyscy dostęp - nic się nie zmieniło od wielu lat. Koledze piwos pomyliło się z działem serwisanci, gdzie faktycznie dostęp jest limitowany.

    Sam temat zaniża poziom forum i jego miejsce jest w Koszu.
  • #5
    mieto1
    Level 10  
    Chciałem udzielić odpowiedzi na zadane mi pytania w tym temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=12063881#12063881

    Kserokopiarka jest dopiero 3 miechy po zakupie i uważam że na ten moment serwis nie jest jej potrzebny, tym bardziej ze wszystkie materiały ma na min. zużyciu. Pozatym serwis w którym kupiłem urządzenie ma do mnie jakieś 250 km i do tego każdy przegląd w gwarancji płatny 350 zł więc przepraszam ale nie widzę powodu żeby płacić 500 zł za sam dojazd a w mojej okolicy nie mam konkretnego serwisu (jest kila zakładów pseudo serwisów które naprawiają klientom stare kopiarki a do swoich maszyn trochę nowszych jak coś poleci dzwonią do konkurencji do innego miasta :) ). Jak mam wezwać takiego Pana który na mojej maszynie będzie odbywał praktyki to wole sobie sam w kolano strzelić. Lepiej poczekać jeszcze 3 miechy i wtedy wezwać konkretny serwis (tak czy siak muszę płacić). Wiem że tym sposobem tracę gwarancje ale jak policzę wizytę serwisu co 3 miechy przez 3 lata to mi wyjdzie druga maszyna w tej cenie. Dlatego wole zrezygnować z gwarancji a serwis wzywać na przegląd raz na pół roku bądź rok w zależności od przebiegu maszyny.

    Co do mojego pytania nie uważam by było one dla kogoś obraźliwe ponieważ nie proszę "podajcie mi jak wejść w menu serwisowe" czy "podajcie mi gotowy przepis krok po kroku jak wymienić toner czy pas transferowy" itd. Nie proszę o przesłanie serwisówki. Poświeciłem sporo czasu i mam manal service do tej maszyny kod do wejścia w menu serwisowe prześledziłem sporo tematów na tym forum i co nieco wiem na temat maszyn poligraficznych z doświadczenia (zajmuje się ploterami wielkoformatowymi, drukarkami, sprzętem komputerowym itd.) Większość robię sam ale jak jest jakaś konkretna robota to wspieram się serwisem bo są to ludzie z dużą wiedzą a przede wszystkim doświadczeniem, ale uważam że kasowanie przeglądu w maszynie nie wymaga przyjazdu serwisanta i płaceniu za to 1000 zł. Niejednokrotnie dzwoniłem do serwisu i serwisanci często przez telefon (wisząc 30 min na słuchawce) podawali gotowe rozwiązanie problemu i nie robili z tego tajemnicy.

    piwos - Jeśli chodzi o moje wykształcenie to możesz być spokojny skończyłem tech. elektryczne a potem studia informatyczne, prowadzę firmę poligraficzną i część urządzeń serwisuje sam jak mam większy problem dzwonie do serwisu - przyjeżdżają płace za dojazd i usługę i działam dalej. (niestety u mnie w mieście nie ma technikum o profilu technik kserokopiarek, jeśli u ciebie jest to bardzo ci zazdroszczę bo zawsze chciałem skończyć właśnie taką szkołę) mimo twoich wysokich kwalifikacji nie uważam aby mogły one być powodem poniżania innych i udowadniania swojej wyższości. Człowiekowi z takim stażem i wykształceniem po prostu tak nie wypada.

    Sir Charles - jeśli już nawiązałeś do auta jak w aucie zapali się kontrolka oleju to sprawdzam czemu tak się stało bo moze wystarczy dolać oleju a nie nie jade do serwisu na drugi koniec polski bo się lampka zapaliła - próbuje rozwiązać problem sam. Swoja drogą jestem ciekawy czy ty swoje auto za każdym razem naprawiasz w serwisie? czy może czasem sam coś dłubiesz a zapewne mechanikiem samochodowym nie jesteś?

    Na koniec mojego przepięknego wywodu dodam że jeśli kogoś uraziłem to przepraszam, nie było to moim celem, nie chciałem nikomu "chleba odbierać". Pozdrawiam was Panowie i życzę miłego weekendu.