Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi B4 1,9TDi kabriolet - wygłuszenie silnika

PBK 15 Mar 2013 14:29 2583 7
  • #1 15 Mar 2013 14:29
    PBK
    Specjalista AGD

    Niedawno zakupiłem takowe autko i
    Mam kilka pytań dotyczących wygłuszenia komory silnika

    Brakuje w nim wygłuszenia pod maskę silnika i zastanawiam się czy kupować oryginalną używkę, czy zamiast tego można by zastosować inną matę wygłuszającą - taką aby spełniała swoją rolę tak jak oryginalna

    Brakuje też plastikowej osłony na silnik ze znaczkiem TDi
    Brakuje też plastikowej osłony pod silnik i czy taka będzie pasować?
    http://moto.allegro.pl/audi-80-b4-90-avant-oslona-silnika-hdpe-spinki-i3066536289.html
    może głupio pytam, ale porównując kabrioleta z np sedanem albo avantem z przodu niczym się nie różnią

    0 7
  • #2 15 Mar 2013 14:51
    robokop
    Moderator Samochody

    Zasadniczo to do klapy możesz przylepić stara watowaną kurtkę, jak już się bawić w druciarstwo. Oryginalne wygłuszenie nie dość że nie będzie grozić opadnięciem na silnik, to jeszcze będzie lepiej wyglądać. Tak samo z osłonami silnika - pomiędzy wersjami nadwozia nie powinno być różnicy. Plastikowa osłona na silniku nie dość że utrudnia dostęp do czegokolwiek, to parę zł kosztuje, tak samo osłona od dołu - nie zauważysz od razu jakiegoś wycieku, bo będzie wsiąkał w pampers i zgubisz ją na pierwszym krawężniku. Ale to już Twój wybór.

    0
  • #3 15 Mar 2013 15:21
    PBK
    Specjalista AGD

    z kurtką watową to raczej średni pomysł - szukam raczej czegoś sprawdzonego , co nie poleci na silnik i nie narobi bałaganu , odpornego na wilgoć

    Z dolną osłoną jest podobnie
    Chciał bym ją założyć , ponieważ przedłuży życie elementów komory silnika a podczas zimy silnik tak szybko nie stygnie

    0
  • #4 15 Mar 2013 15:23
    robokop
    Moderator Samochody

    Więc kup oryginał - da się pewnie i trwale zamocować. Widziałem poprzyklejaną piankę izolacyjną z warstwą foli aluminiowej, ale to średnio wyglądało. Do stygnięcia silnika mają się te osłony średnio - mają tłumić falę akustyczną.

    0
  • #5 15 Mar 2013 15:48
    PBK
    Specjalista AGD

    Mówisz że mają się średnio do stygnięcia?
    To chyba ktoś tu ze mnie wała robi

    Kupiłem auto z placu Audi w Niemczech i powiedziano mi że mam te elementy uzupełnić ponieważ wpływają na jak wspomniałeś wygłuszenie zewnętrzne pracy silnika, ale też znacząco wpływają na szybkie wychłodzenie zespołu napędowego między postojami zwłaszcza w okresie zimowym
    Tym bardziej, że mamy do czynienia z nadwoziem typu kabriolet

    0
  • #6 15 Mar 2013 15:51
    robokop
    Moderator Samochody

    A co ma otwarte nadwozie do stygnięcia silnika? Chyba że pod pojęciem "kabrio" kryje się brak klapy silnika. Jakieś tam znaczenie może i niewielkie te osłony mają, utrudniając cyrkulację powietrza, ale bez przesady. Zresztę prosta analogia - czy jeśli pralkę postawisz na tafli styropianu, to grzałka zużyje zauważalnie mniej prądu do zagrzania wody w bębnie?

    0
  • #7 15 Mar 2013 16:10
    PBK
    Specjalista AGD

    Prosta analogia
    Ciepło unosi się do góry
    Ale jeśli pralka stoi na zimnej podłodze to na pewno stawiając ją na styropianie podniesiemy jej efektywność
    Zauważ, że w drogich maszynach piorących stosuje się takie maty

    Z kabrioletami jest tak , że potrzebują wyższej temperatury nawiewu aby ogrzewanie dało radę utrzymać odpowiednią temperaturę w kabinie

    Wracając do meritum sprawy
    znalazłem kilka mat ale nie wiem jaka się najlepiej sprawdzi
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=mata+wyg%C5%82uszaj%C4%85ca+maski&category=0&sg=0
    Odnośnie osłony silnika
    czy taka będzie pasowała do mojego auta?
    http://www.rezaw-plast.pl/index.php/action_to...engine-cover-audi-a8090avant-diesel-1992-1996

    0
  • #8 15 Mar 2013 16:21
    robokop
    Moderator Samochody

    PBK napisał:
    Prosta analogia
    Ciepło unosi się do góry
    Ale jeśli pralka stoi na zimnej podłodze to na pewno stawiając ją na styropianie podniesiemy jej efektywność

    Przegapiłeś słowo "zauważalnie". W skali makro, przy zużyciu setek kilowatów każda oszczędność z czasem daje się zauważyć.
    Cytat:

    Z kabrioletami jest tak , że potrzebują wyższej temperatury nawiewu aby ogrzewanie dało radę utrzymać odpowiednią temperaturę w kabinie
    Silnik ze sprawnym układem chłodzenia, ma normalną ustaloną temperaturę pracy w okolicach 90°C. Nie zależnie czy to kabrio, czy kareta, zawsze ciecz o zbliżonej temperaturze doprowadzana jest do nagrzewnicy. Co z tego że obłożysz silnik osłonami, skoro w trakcie jazdy dmucha na niego przez przedni grill?
    Cytat:

    Wracając do meritum sprawy
    znalazłem kilka mat ale nie wiem jaka się najlepiej sprawdzi
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=mata+wyg%C5%82uszaj%C4%85ca+maski&category=0&sg=0

    Jeśli nie oryginał, to chyba każda jaką kupisz będzie się nadawała jednakowo.
    Cytat:
    Odnośnie osłony silnika
    czy taka będzie pasowała do mojego auta?
    http://www.rezaw-plast.pl/index.php/action_to...engine-cover-audi-a8090avant-diesel-1992-1996

    Raczej tak, ale dla pewności wyślij zapytanie do sprzedającego.

    0