Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf mk2 1.6 - Adaptacja gaźnika.. Łada czy 125p/polonez?

mariusz_k90 15 Mar 2013 14:46 7002 18
  • #1
    mariusz_k90
    Level 9  
    Witam!!
    Chcę zaadaptować gaźnik do VW od innego auta. Wiadomo - im prostszy, tym lepszy.
    Mam gazior od 125p 34DCHD16 ale jest dość wysoki. Mało miejsca między maską a gaźnikiem ogranicza mnie, a auto ma jeździć także na gazie (dalekie trasy), więc nie zmieszczę miksera.. Jednak jakbym się uparł...
    Drugie rozwiązanie to łada. Myślałem nad gaźnikiem z samary 1500. Jest niższy, więc automatycznie mam więcej miejsca na dolot i mikser. Jednak jak jest z awaryjnością i osiągami?
    Słyszałem, że są trochę dokładniej wykonane i lepiej rozpylają mieszankę. Nie wspomnę o tańszych i o dziwo łatwiej dostępnych zestawach naprawczych./
    Ktoś może mi przytoczyć wady ruskich gaźników? Bo Polskich FOSów już znam ;)
    Niestety nie mam w rękach gaźnika od łady, muszę go zamówić, co przed zebraniem informacji skutkowałoby wywaleniem pieniędzy w błoto..

    Aha i jeśli już łada.. To jaki model gaźnika okazałby się najmniej problematyczny?
    Głównie eksploatacja na gazie, na benzynie tylko odpalanie zimą i ewentualnie dojazd na stację paliw, gdy zabraknie LPG.
    Pozdrawiam!
  • #3
    mariusz_k90
    Level 9  
    mam dwa oryginalne. muszę mieć sprzęt któremu mogę ufać w dalekich trasach.
    pierburg 2ee jaki był montowany oryginalnie, kosztuje około 900zł regenerowany.
    mam dwie używane sztuki i na żadnym nie chodzi dobrze. jeden przerywa, a drugi niby ok ale pali 20/100. Mam dosyć szukania usterek w samym gazniku oraz w czujnikach temperatury, lambdzie, oraz przerw w kablach których już kilka polikwidowałem.
    Każdy kto ma 2ee wolałby cos innego. 2e2 też nie wchodzi w grę.
    Dorobienie flanszy która umożliwi mi montaż innego gaźnika nie jest problemem.
    Poza tym lubię "modzić" przy aucie oraz mieć świadomość zastosowania czegoś innego niż wszyscy.

    Ludzie montują FOSy z 125p/polonezów i sobie bardzo chwalą, jednak ja potrzebuję więcej miejsca. Dla tego pytam o wady ruskich gaźników i który model najlepiej wybrać.
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bierz z Samary, tylko z auta które do końca jeździło na benzynie. A jeśli lubisz modzić, porwij się na monowtrysk - przeszczep nie powinien być problemem.
  • #5
    mariusz_k90
    Level 9  
    samara 1500, występowały tam różne wersje? bo na allegro nie ma opisane modelowo.
    http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-gaznika-lada-samara-1500-i3039702063.html
    po zestawie naprawczym widzę że są tam jakieś membrany, więc pewnie druga przepustnica jest otwierana podciśnieniowo.
    może ktoś z was ma jakąś tabelkę z oznaczeniami gaźników w jakich modelach aut były montowane z jakimi pojemnościami silników? dzwoniłem na szrot i mają kilka ale nie podpisane od jakich modeli.

    EDIT: Rozpatrywałem monowtrysk. Też jest w tych autach dość problematyczny. Poza tym jak auto we większości eksploatowane na gazie.. Przed wyjazdem w daleką trase (za granicę) kupuję jeszcze jeden gaźnik, zestaw naprawczy, naprawiam, reguluję i wrzucam na zapas do bagażnika.. ;) jestem maniakiem prostych i skutecznych rozwiązań.
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie, w Samarce druga przepustnica jest otwierana mechanicznie, tak samo jak w Polonezach. Te membranki to pompka przyspieszenia i druga związana ze ssaniem bodaj - nie pamiętam w tej chwili. Wersje 1.1/1.3/1.5 różniły się średnicą dysz i przelotów - zwężek Venturiego. Gdzieś jest w sieci książka WKŁ na temat Łady, znajdziesz tam potrzebne informacje.
  • #7
    mariusz_k90
    Level 9  
    średnicę przelotów chyba najlepiej dobrać jak najbardziej podobną do oryginalnego pierburga? nawet jeśli jest od wersji 1.1 - 1.3 i resztę korygować dyszami?
    w przypadku fosów montowanych do vw mało kto wymienia dysze, bez żadnych regulacji silnik odpala i chodzi stabilnie, wystarczy tylko "doregulować".
  • Helpful post
    #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czemu miałby nie chodzić stabilnie? Przy małej mocy jest małe zapotrzebowanie na mieszankę; wzrasta wraz z otwarciem przepustnicy - a w aucie z mieszalnikowym LPG użytkownik nawet nie poczuje że ma "mniej pod pedałem".
  • #9
    mariusz_k90
    Level 9  
    dziękuję za pomoc.
    jak tylko zamontuję i podreguluje gaźnik to opisze to w tym temacie. być może ktoś zmęczony ciągłymi wydatkami w elektroniczny gaźnik zachce skorzystać z alternatywnego rozwiązania.
    pozdrawiam!

    Dodano po 2 [godziny] 3 [minuty]:

    ps. jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie dotyczące gaźników proszę pisać.
    może ktoś zna jakiś inny, niezawodny gaźnik który by zasilił silnik 1.6 w golfie II ?
  • #10
    MartBan
    Level 22  
    Ja bym założył Lekr od Favoritki 1.3, to samo co Pierburg, tylko maksymalnie uproszczony. Będzie ci pasował bez żadnych przeróbek do kolektora, pod filtr powietrza i mikser zostanie ten sam. Gaźnik kosztuje grosze i są tanie części - do kapitalnego remontu trzeba kupić uszczelkę komory i dwie membrany, jedną od pompki przyspieszającej, a drugą od zaworu hamowania silnikiem żeby działał jak nowy. Pod 15 podłączyć elektrozawór wolnych obr. i wpiąć węże do termoelementu ssania.
  • #11
    mariusz_k90
    Level 9  
    tak, a jak z jazdą na benzynie? gaźnik od 1.3 może mieć problem zasilić 1.6
    może wymiana dysz? ktoś może testował rozmiary dysz?
    może dysze z 2ee będą pasowały?

    aha i w ogóle jaki to jest model? bo w 1.3 u VW też był montowany prosty gaźnik 2e3
  • #12
    MartBan
    Level 22  
    mariusz_k90 wrote:

    Głównie eksploatacja na gazie, na benzynie tylko odpalanie zimą i ewentualnie dojazd na stację paliw, gdy zabraknie LPG.



    mariusz_k90 wrote:
    tak, a jak z jazdą na benzynie? gaźnik od 1.3 może mieć problem zasilić 1.6
    może wymiana dysz? ktoś może testował rozmiary dysz?
    może dysze z 2ee będą pasowały?

    aha i w ogóle jaki to jest model? bo w 1.3 u VW też był montowany prosty gaźnik 2e3


    Pewnie max mocy będzie brakowało, ale już nie kumam czy to problem przy odpalaniu zimą i dojeździe do stacji.

    Dokładny model to jak się nie mylę 2E.
  • #13
    mariusz_k90
    Level 9  
    ehh. samara odpada.
    ma za nisko osadzone przepustnice, które są większe niż otwór w kolektorze, przez co nie będą się całkiem otwierać.

    FOS z 125p/poloneza ma wysoko przepustnice, przy pełnym nawet otwarciu nie wychodzą poza dolny obrys gaźnika..

    komplikuje mi to trochę, bo nie mam miejsca na mikser w przypadku fiaciora..

    gaźnik z 1,3 też nie całkiem dobry, poczytałem w internecie i na benzynie auto ma problemy z pokonywaniem wzniesień. w przypadku planowanego wyjazdu do Chorwacji (górzysty teren, zapakowany samochód) muszę zrobić żeby jako tako to chodziło na PB (priorytet LPG)

    Trzeba szukać dalej czegoś prostego, małego i niezawodnego..
  • #14
    trus007
    Level 11  
    Kolego udało ci się założyć jakiś inny gaźnik? Wiem, że dawno to robiłeś ale może jeszcze pamiętasz. Może masz jakieś wskazówki? Ile poza podstawę gaźnika otwierają się przepustnice z Lady? Można zrobić wyższą kryze i odpowiednio ją wyfrezowac pod gaźnik od Lady.
  • #15
    maszan
    Level 25  
    mariusz_k90 wrote:
    ehh. samara odpada.
    ma za nisko osadzone przepustnice, które są większe niż otwór w kolektorze, przez co nie będą się całkiem otwierać.

    FOS z 125p/poloneza ma wysoko przepustnice, przy pełnym nawet otwarciu nie wychodzą poza dolny obrys gaźnika..

    komplikuje mi to trochę, bo nie mam miejsca na mikser w przypadku fiaciora..

    gaźnik z 1,3 też nie całkiem dobry, poczytałem w internecie i na benzynie auto ma problemy z pokonywaniem wzniesień. w przypadku planowanego wyjazdu do Chorwacji (górzysty teren, zapakowany samochód) muszę zrobić żeby jako tako to chodziło na PB (priorytet LPG)

    Trzeba szukać dalej czegoś prostego, małego i niezawodnego..

    W tych gaznikach mozna zrobic mikser wewnatrz wykorzystujac wyciagane zwezki . Zwezki musisz stoczyc od zewnatrz pozbywajac sie fabrycznych nadlewow , owiercic w miejscu najwiekszego przewezenia i masz zrobiona zwezke doporwadzajaca gaz czyli mikser palnikowy. Doprowadzenie gazu wwiercasz w obudowe wkrecajac rurkiz ori mikserow LPG, laczysz to wezykami z registrem z 2 srubkami. Nie mam fotek , ale patent mialem w Skodzie 120 z silnikiem Favority 1.3. Zwezki mialem 21/24 bodajze. dodatkowo wkrecona sonda lambda 1V w wydech zeby miec podglad skladu mieszanki. Znalazlem jakies fotki , to sobie zobacz. Wazny jest dolot czyli srednice musza byc duze, wtedy da sie wyreguloac dobrze oba przeloty- chodzi o to ze jesli dolot bedzie za ciasny to bedzie podsysalo gaz z drugiego przelotu. Tutaj mam czapke z jakiegos K- Jetronica , talerz mocujacy na gaznik dotoczyl mi ojciec pod te czapke reszta to tez czesci z jakiegos K-jeta. W razie pytan sluze pomoca.
    Golf mk2 1.6 - Adaptacja gaźnika.. Łada czy 125p/polonez?
    Golf mk2 1.6 - Adaptacja gaźnika.. Łada czy 125p/polonez?
  • #16
    Łukasz.K
    Level 27  
    Ja bym wstawił od Samary dlatego że te samochody słyną z niezawodności i ekonomiczności nieporównywalnej do polskiego badziewia typu FSO. Wykonanie też jest ładniejsze na moje oko. Nie pamiętam jak jest w Polonezie ale od Łady w tym który ja miałem w rękach przepustnice wyglądają jakby były pozłacane no i biorąc ich niezawodność pod uwagę...
  • #17
    maszan
    Level 25  
    No klapki Ładzie pewnie są z masiadzu , tak jak w ori gaźnikach Jikov w Skodach. Fakt ze wykonanie polskiego FOS'a jest słabe ( chyba najwieksza bolaczka to wytarte oski przepustnic) ale jeśli chce ktoś mieć gaz wystrojony na tip top(jak na 1 generacje gazu) to ten gaźnik idealnie się nadaje pod przeróbkę. Seryjny silnik miał Favority 63KM na benie, tutaj na gazie s hamowane wypluło coś kolo 62KM.
  • #18
    Łukasz.K
    Level 27  
    Podobno Łada brała wzór z projektów Porsche, więc to może być w ogóle gaźnik Porsche tylko za 10-krotnie niższą cenę.
  • #19
    trojan 12
    Level 38  
    Za 600 zł możesz mieć cały silnik ze skrzynią więc po co kombinować. Szybka wymiana, Takie same nastawy.
    A i skrzynia może się przydać, alternator, rozrusznik.
    Sprawdzić tylko czy nie myty i nie ma wiaderka oleju na sobie.