Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf mk2 1.6 - Adaptacja gaźnika.. Łada czy 125p/polonez?

15 Mar 2013 14:46 5502 12
  • Poziom 8  
    Witam!!
    Chcę zaadaptować gaźnik do VW od innego auta. Wiadomo - im prostszy, tym lepszy.
    Mam gazior od 125p 34DCHD16 ale jest dość wysoki. Mało miejsca między maską a gaźnikiem ogranicza mnie, a auto ma jeździć także na gazie (dalekie trasy), więc nie zmieszczę miksera.. Jednak jakbym się uparł...
    Drugie rozwiązanie to łada. Myślałem nad gaźnikiem z samary 1500. Jest niższy, więc automatycznie mam więcej miejsca na dolot i mikser. Jednak jak jest z awaryjnością i osiągami?
    Słyszałem, że są trochę dokładniej wykonane i lepiej rozpylają mieszankę. Nie wspomnę o tańszych i o dziwo łatwiej dostępnych zestawach naprawczych./
    Ktoś może mi przytoczyć wady ruskich gaźników? Bo Polskich FOSów już znam ;)
    Niestety nie mam w rękach gaźnika od łady, muszę go zamówić, co przed zebraniem informacji skutkowałoby wywaleniem pieniędzy w błoto..

    Aha i jeśli już łada.. To jaki model gaźnika okazałby się najmniej problematyczny?
    Głównie eksploatacja na gazie, na benzynie tylko odpalanie zimą i ewentualnie dojazd na stację paliw, gdy zabraknie LPG.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 8  
    mam dwa oryginalne. muszę mieć sprzęt któremu mogę ufać w dalekich trasach.
    pierburg 2ee jaki był montowany oryginalnie, kosztuje około 900zł regenerowany.
    mam dwie używane sztuki i na żadnym nie chodzi dobrze. jeden przerywa, a drugi niby ok ale pali 20/100. Mam dosyć szukania usterek w samym gazniku oraz w czujnikach temperatury, lambdzie, oraz przerw w kablach których już kilka polikwidowałem.
    Każdy kto ma 2ee wolałby cos innego. 2e2 też nie wchodzi w grę.
    Dorobienie flanszy która umożliwi mi montaż innego gaźnika nie jest problemem.
    Poza tym lubię "modzić" przy aucie oraz mieć świadomość zastosowania czegoś innego niż wszyscy.

    Ludzie montują FOSy z 125p/polonezów i sobie bardzo chwalą, jednak ja potrzebuję więcej miejsca. Dla tego pytam o wady ruskich gaźników i który model najlepiej wybrać.
  • Moderator Samochody
    Bierz z Samary, tylko z auta które do końca jeździło na benzynie. A jeśli lubisz modzić, porwij się na monowtrysk - przeszczep nie powinien być problemem.
  • Poziom 8  
    samara 1500, występowały tam różne wersje? bo na allegro nie ma opisane modelowo.
    http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-gaznika-lada-samara-1500-i3039702063.html
    po zestawie naprawczym widzę że są tam jakieś membrany, więc pewnie druga przepustnica jest otwierana podciśnieniowo.
    może ktoś z was ma jakąś tabelkę z oznaczeniami gaźników w jakich modelach aut były montowane z jakimi pojemnościami silników? dzwoniłem na szrot i mają kilka ale nie podpisane od jakich modeli.

    EDIT: Rozpatrywałem monowtrysk. Też jest w tych autach dość problematyczny. Poza tym jak auto we większości eksploatowane na gazie.. Przed wyjazdem w daleką trase (za granicę) kupuję jeszcze jeden gaźnik, zestaw naprawczy, naprawiam, reguluję i wrzucam na zapas do bagażnika.. ;) jestem maniakiem prostych i skutecznych rozwiązań.
  • Moderator Samochody
    Nie, w Samarce druga przepustnica jest otwierana mechanicznie, tak samo jak w Polonezach. Te membranki to pompka przyspieszenia i druga związana ze ssaniem bodaj - nie pamiętam w tej chwili. Wersje 1.1/1.3/1.5 różniły się średnicą dysz i przelotów - zwężek Venturiego. Gdzieś jest w sieci książka WKŁ na temat Łady, znajdziesz tam potrzebne informacje.
  • Poziom 8  
    średnicę przelotów chyba najlepiej dobrać jak najbardziej podobną do oryginalnego pierburga? nawet jeśli jest od wersji 1.1 - 1.3 i resztę korygować dyszami?
    w przypadku fosów montowanych do vw mało kto wymienia dysze, bez żadnych regulacji silnik odpala i chodzi stabilnie, wystarczy tylko "doregulować".
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Czemu miałby nie chodzić stabilnie? Przy małej mocy jest małe zapotrzebowanie na mieszankę; wzrasta wraz z otwarciem przepustnicy - a w aucie z mieszalnikowym LPG użytkownik nawet nie poczuje że ma "mniej pod pedałem".
  • Poziom 8  
    dziękuję za pomoc.
    jak tylko zamontuję i podreguluje gaźnik to opisze to w tym temacie. być może ktoś zmęczony ciągłymi wydatkami w elektroniczny gaźnik zachce skorzystać z alternatywnego rozwiązania.
    pozdrawiam!

    Dodano po 2 [godziny] 3 [minuty]:

    ps. jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie dotyczące gaźników proszę pisać.
    może ktoś zna jakiś inny, niezawodny gaźnik który by zasilił silnik 1.6 w golfie II ?
  • Poziom 21  
    Ja bym założył Lekr od Favoritki 1.3, to samo co Pierburg, tylko maksymalnie uproszczony. Będzie ci pasował bez żadnych przeróbek do kolektora, pod filtr powietrza i mikser zostanie ten sam. Gaźnik kosztuje grosze i są tanie części - do kapitalnego remontu trzeba kupić uszczelkę komory i dwie membrany, jedną od pompki przyspieszającej, a drugą od zaworu hamowania silnikiem żeby działał jak nowy. Pod 15 podłączyć elektrozawór wolnych obr. i wpiąć węże do termoelementu ssania.
  • Poziom 8  
    tak, a jak z jazdą na benzynie? gaźnik od 1.3 może mieć problem zasilić 1.6
    może wymiana dysz? ktoś może testował rozmiary dysz?
    może dysze z 2ee będą pasowały?

    aha i w ogóle jaki to jest model? bo w 1.3 u VW też był montowany prosty gaźnik 2e3
  • Poziom 21  
    mariusz_k90 napisał:

    Głównie eksploatacja na gazie, na benzynie tylko odpalanie zimą i ewentualnie dojazd na stację paliw, gdy zabraknie LPG.



    mariusz_k90 napisał:
    tak, a jak z jazdą na benzynie? gaźnik od 1.3 może mieć problem zasilić 1.6
    może wymiana dysz? ktoś może testował rozmiary dysz?
    może dysze z 2ee będą pasowały?

    aha i w ogóle jaki to jest model? bo w 1.3 u VW też był montowany prosty gaźnik 2e3


    Pewnie max mocy będzie brakowało, ale już nie kumam czy to problem przy odpalaniu zimą i dojeździe do stacji.

    Dokładny model to jak się nie mylę 2E.
  • Poziom 8  
    ehh. samara odpada.
    ma za nisko osadzone przepustnice, które są większe niż otwór w kolektorze, przez co nie będą się całkiem otwierać.

    FOS z 125p/poloneza ma wysoko przepustnice, przy pełnym nawet otwarciu nie wychodzą poza dolny obrys gaźnika..

    komplikuje mi to trochę, bo nie mam miejsca na mikser w przypadku fiaciora..

    gaźnik z 1,3 też nie całkiem dobry, poczytałem w internecie i na benzynie auto ma problemy z pokonywaniem wzniesień. w przypadku planowanego wyjazdu do Chorwacji (górzysty teren, zapakowany samochód) muszę zrobić żeby jako tako to chodziło na PB (priorytet LPG)

    Trzeba szukać dalej czegoś prostego, małego i niezawodnego..