Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[C++] - Zamiana liczb rzymskich na arabskie

SkarpetaNaDotarcie 15 Mar 2013 15:23 3177 6
  • #1 15 Mar 2013 15:23
    SkarpetaNaDotarcie
    Poziom 2  

Witam
    Mam pewien problem, jestem początkujący jeżeli chodzi o programowanie, chociaż na dzień dzisiejszy tym planuje się zająć w przyszłości, w tym roku zdaje maturę z informatyki, jako język programowania wybrałem sobie C++, nauczyciel dał mi przykładowe zadanie z którym po paru nieudanych próbach postanowiłem się podzielić na forum. Otóż zadanie to polega na napisaniu programu zawierającego funkcje zamieniającą liczby rzymskie (I,VI,XI etc.) na arabskie (konkretnie chodzi o lata). Liczby te program ma pobierać z pliku .txt w którym zapisane są w podany sposób

Cytat:

I
    IV
    VI
    IX
    XII
    CCCXII
    CM
    MCXIII
    MCDX
    MCMLXX
    MCMXCVIII
    MCMXCIX
    MMVI

Oraz utworzyć drugi plik zawierający te lata, zamienione już na liczby arabskie.
    Próbowałem użyć m.in getline, jednak wczytuje mi wtedy tylko pierwszą linie, a po próbie wczytania całego pliku do tablicy (zaczerpnięte z jakiegoś tutka) program się najzwyczajniej w świecie rozkracza. Nie mam też zbytnio pomysłu na zamianę, rozpisałem parę algorytmów które moim zdaniem powinny działaś, ale jakoś nei potrafie żadnego wprowadzić w życie, czy powinienem następnie wczytywać każdą datę, jako osobne znaki? Prosiłbym o pomoc w zrozumieniu całej procedury jaką program musiałby wykonać, nie pogniewam się za gotowy kod, ale prosiłbym aby był opisany, abym mógł poćwiczyć później wykonując program odwrotny, czy coś w tym stylu. Przede wszystkim chodzi mi o zrozumienie programu i naukę programowania, nie o gotowiec, gdyż to i tak nie będzie oceniane, za to może mnie czekać podobne zadanie na maturze. Z góry dziękuje za pomoc

1 6
  • #2 15 Mar 2013 15:50
    Raphaw
    Poziom 20