Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kosiarka tecumseh bv 153 - Silnik nie odpala

Luckey13 15 Mar 2013 20:32 12558 23
  • #1 15 Mar 2013 20:32
    Luckey13
    Poziom 15  

    Nabyłem za bezcen, na początku odpalała, tylko obroty były strasznie wysokie, potem znajomy coś grzebał, i w ogóle nie działa ;]

    Cięgła są chyba podłączone prawidłowo - te podłączone do regulatora obrotów było w ogóle odpięte, podpiąłem sam, na 99% prawidłowo, w każdym razie na rysunkach, które znalazłem jest tak samo.

    Jak wleję troszkę benzyny do gaźnika przez dopływ powietrza, to odpala na chwilę i gaśnie znowu, może więc coś nie tak w gaźniku złożone jest, albo przepustnica się nie otwiera, bo regulator zrypany...
    Choć jak patrzę, to przepustnica się otwiera przez samo pociągnięcie manetki na zapłon

    Nie znam się specjalnie na tym, ale jak ktoś mnie naprowadzi, to dojdę, jestem pewny, że jest coś nie tak z gaźnikiem albo regulatorem, coś źle poskładane na przykład.

    Bardzo proszę o pomoc ;]

    Jak ktoś ma jakiś schemat podłączenia cięgieł i złożenia gaźnika, ew jak się reguluje gaźnik, o ile to może być coś z tym związanego, to bardzo proszę :)

    3 23
  • #2 15 Mar 2013 21:34
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 16 Mar 2013 15:59
    Luckey13
    Poziom 15  

    kosiarka tecumseh bv 153 - Silnik nie odpala

    Jakość dość kiepska, ale robione komórką ;\

    Przepustnica jest w tej samej pozycji zarówno na start, jak i na stop, dopiero po odpaleniu(odpala po bezpośrednim zalaniu paliwa przez dopływ powietrza) regulator rusza przepustnicą.

    A możliwe, że gaźnik jest niewyregulowany, czy coś?
    Był w środku czyszczony, nie jest nic pozatykane.

    0
  • #4 16 Mar 2013 16:02
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 16 Mar 2013 16:08
    Luckey13
    Poziom 15  

    Dyszę czyściłem, cały gaźnik był rozbierany.

    A do czego służy śrubka obok przepustnicy? To jest do regulowania czegoś?
    I czy jest jakaś stała, na ile powinna być one wkręcona?

    0
  • #6 16 Mar 2013 16:19
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 16 Mar 2013 16:43
    Luckey13
    Poziom 15  

    Ok, tak zrobię.
    Zauważyłem, że jest uszkodzona uszczelka, w tym miejscu, gdzie się przykręca całość do silnika, czy to może być przyczyna?

    1
  • #8 16 Mar 2013 16:53
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 16 Mar 2013 19:47
    Luckey13
    Poziom 15  

    A w jaki sposób sprężyna przepustnicy ma być założona? Na dolną część jest miejsce, a ta górna powinna być w tym płytkim wgłębieniu, czy w tym głębokim wcięciu obok, tam gdzie jest wygięcie pod kątem prostym w kształcie litery L?

    Chodzi mi o tą część ruchomą, jak na rysunku, mam nadzieję, że dostatecznie czytelny, paint to paint ;p

    kosiarka tecumseh bv 153 - Silnik nie odpala

    Dodano po 2 [godziny] 1 [minuty]:

    Heh, poczyściłem wszystko, gaźnik rozebrałem, dysza itp poczyszczone, przeloty poczyściłem, przedmuchałem, ale dalej nie działa, jakby nie chciał paliwa zassać - może jednak przez tą uszczelkę, nieszczelne i nie chce zassać paliwa do cylindra.
    Swoją drogą, to z czego zrobić taką uszczelkę? Zanim kupię, wolałbym sprawdzić, czy w ogóle się uruchomi ;] Można z tektury na sztukę wyciąć? Co prawda pewnie gaźnik się grzać będzie, no ale na minutę czy dwie się chyba nada.

    0
  • #10 16 Mar 2013 20:10
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 16 Mar 2013 20:59
    Luckey13
    Poziom 15  

    Chodzi mi o tą zewnętrzną, zeskoczyła i przepustnica "na luzie" latała. Mam na myśli tą owiniętą wokół osi, pod tą blaszką, od której idzie cięgło do regulatora. Widać ją bez rozbierania.
    Ale z grubsza sobie poradziłem, przepustnica sprężynuje, wcześńiej jej nie dociskało

    0
  • #12 16 Mar 2013 21:03
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 17 Mar 2013 17:59
    Luckey13
    Poziom 15  

    Udało mi się odpalić, jednak wina uszczelki, kosiarka nie zasysała benzyny, oraz tej przepustnicy.
    Natomiast mam problem przy wyregulowaniu - kiedy manetka jest w pozycji "stop", sprężyna od regulatora jest luźna, a wydaje mi się, że powinna być delikatnie napięta, tzn na sztywno, a praktycznie zwisa.
    Do tego, gdy manetka jest na max obroty ustawiona, po spuszczeniu na niższe zamiast spaść rosną, spadają dopiero, jak jeszcze trochę manetką się ruszy w dół.
    Na forum znalazłem tylko podobne silniki - tzn do dźwigni regulatora podpięte cięgło, do cięgła sprężyna, a sprężyna do nieruchomego zaczepu, u mnie sprężyna jest podłączona do dźwigni regulatora, potem cięgło, które następnie podpina się do ruchomego elementu, zmieniającego położenie wraz z ruchem manetki.
    Który to element ma 2 otwory- próbowałem do obu podpinać,

    Mam wrażenie, że gaźnik jest nieoryginalny, mocowanie gaźnika do silnika ma 3 otwory na śruby, a w korpusie silnika są tylko 2 otwory na śruby.
    Jaką długość powinna mieć sprężyna w tym modelu w stanie spoczynku?
    i jaką długość powinny mieć cięgła?
    Może bym mógł podgiąć cięgła, które i tak chyba dorabiane są, o ile bym wiedział, jakie ma być napięcie sprężynki na "stop"

    Dzięki wielki za pomoc ;]

    1
  • #14 17 Mar 2013 18:14
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 17 Mar 2013 18:30
    Luckey13
    Poziom 15  

    A jak reguluje się obroty?
    Jedna ze śrubek reguluje przepustnicę, tzn jak się ją wkręca, to zmniejsza otwarcie przepustnicy, czymś jeszcze się reguluje?

    Na "start" obroty są chyba nawet za wysokie, po spuszczeniu manetki w dół obroty spadają(wpierw minimalnie wyższe są, skoro to normalne, to dobrze), po spuszczeniu jeszcze trochę silnik się zaczyna trochę krztusić, a potem gaśnie.
    Aha, mam wrażenie, że silnik bardzo głośno chodzi, nawet biorąc pod uwagę obroty.

    Popodpinałem wszystkie cięgła itp prawidłowo, korzystałem z tego:

    kosiarka tecumseh bv 153 - Silnik nie odpala

    Gorzej, bo nie wiem. czy sprężyna, cięgła albo coś innego nie jest wyrobione, bo się dość słabo na silnikach znam.

    0
  • #16 17 Mar 2013 19:15
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 17 Mar 2013 20:35
    Luckey13
    Poziom 15  

    Właśnie nie wiedziałem do czego ta śrubka(od obrotów jałowych) jest i wkręciłem do końca ją, mam popuścić o 1 obrót, i powoli dokręcać, dobrze rozumiem?

    Cięgna podłączyłem dobrze chyba, do przepustnicy raczej na bank prawidłowo, natomiast ten ze sprężynką, który idzie do gazu, może być w 2 otwory wsadzony, tzn od strony gaźnika, w tym elemencie który się rusza napinając sprężynę są 2 otwory, wsadziłem w ten niżej, natomiast w dźwigni regulatora jest więcej otworów, cięgło które idzie do przepustnicy dałem na samą górę, a sprężynę mniej więcej po środku.

    Tak to wygląda:

    kosiarka tecumseh bv 153 - Silnik nie odpala

    0
  • #18 17 Mar 2013 20:49
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 15 Kwi 2013 15:35
    Luckey13
    Poziom 15  

    Witam ponownie, próbowałem wyregulować kosiarkę, ale nie idzie mi zbyt dobrze, obroty wysokie są zbyt wysokie, obroty niskie zresztą też, a do tego falują, nie idzie wyregulować gaźnikiem.
    Śrubka na górze, przy przepustnicy jest popuszczona na maxa, dokręcenie, choćby minimalnie, powoduje wzrost obrotów.
    Czy jeśli to wina np sprężynki regulatora, da się to jakoś sprawdzić?
    Tzn np zmieniając kąt dźwigni regulatora, lub coś takiego.

    Gaźnik jest porządnie wyczyszczony, zwłaszcza dysza.

    Edit: Pogrzebałem przy regulatorze i jest lepiej, tylko na niskich obrotach strzela z tłumika, czym może być to spowodowane?

    0
  • #20 15 Kwi 2013 19:57
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 15 Kwi 2013 22:04
    Luckey13
    Poziom 15  

    Dodam, że na niskich obrotach silnik się krztusi, nie gaśnie, ale "pyrka" - próbowałem regulować, popuściłem wedle rady śrubkę o 1 obrót, potem powoli wykręcałem, ale efekt był jedynie taki, że obroty wzrosły, kiedy zacząłem wkręcać śrubkę ponownie, silnik się zakrztusił i zgasł.

    A co z tą drugą śrubką, wyżej, przy przepustnicy, jak ją regulować? Jest wykręcona całkiem, wkręcanie tylko psuło działanie, tzn obroty skakały, ale pewnie coś nie tak robiłem.

    0
  • #22 16 Kwi 2013 05:39
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 16 Kwi 2013 14:39
    Luckey13
    Poziom 15  

    Rozumiem o co chodzi, ale właśnie w tym rzecz, że wykręcanie śrubki nie powoduje krztuszenia, obroty wzrastają w pewnym momencie i tyle. Jedynie wkręcanie powoduje krztuszenie silnika, wykręcić mogę choćby i do końca.

    Chwilowo i tak nie porobię, bo mi się rozrusznik rozsypał, pękł plastik ze ślimakiem i muszę gdzieś nowy kupić wpierw.

    We wcześniejszym poście pytałem o tą śrubkę wyżej, tzn przy przepustnicy, czy regulacja taka sama, jak w przypadku regulacji obrotów jałowych, czy też się po prostu koryguje nią przepustnicę?

    0
  • #24 16 Kwi 2013 14:52
    39006
    Użytkownik usunął konto