Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 - nie dzialaja kontrolki licznika

macientos1 16 Mar 2013 00:33 8316 14
  • #1 16 Mar 2013 00:33
    macientos1
    Poziom 7  

    Witam. Mam problem z licznikiem jestem po swapie na vr6, silniczek śmiga ale jest mały problem z kontrolkami od licznika, nie świecą się. Licznik, obrotomierz i kontrolki od świateł długich i migaczy działają. Wie ktoś jaka moze być tego przyczyna. Z góry dziekuję.

    0 14
  • #3 16 Mar 2013 13:15
    macientos1
    Poziom 7  

    A mógł byś mi powiedzieć gdzie mam szukać te kości albo ich nazwę, dzięki

    0
  • #4 16 Mar 2013 13:58
    Zico63
    Poziom 37  

    Które konkretnie kontrolki?

    macientos1 napisał:
    Licznik, obrotomierz (...) działają

    Więc podejrzewam, że to jednak nie "kości" ani stabilizator napięcia.

    0
  • #5 16 Mar 2013 19:53
    macientos1
    Poziom 7  

    Więc gdzie może być problem??? Moze to coś pomoże, ale przy wiązsce od licznika zostały mi dwa piny pojedyńcze jeden pin biały z czerwono-czarnym kablem a drugi czarny pin z fioletowym kablem. Może to te kable nie dają napięcia na kontrolki.

    2
  • #6 16 Mar 2013 19:58
    stefan54
    Poziom 13  

    Nie masz podświetlenia licznika ?

    0
  • #8 16 Mar 2013 21:17
    macientos1
    Poziom 7  

    stefan54 napisał:
    Nie masz podświetlenia licznika ?

    Podświetlenie licznika mam, wszystko mam oprocz tych kontrolek od ręcznego, oleju, bateri itd.

    1
  • #9 16 Mar 2013 23:00
    Zico63
    Poziom 37  

    macientos1 napisał:
    ale przy wiązsce od licznika zostały mi

    Co to znaczy? Nic ma nie zostać, bo wiązki się daje w całości - najwyżej w Volkswagenie niektóre przewody są niewykorzystane.
    Oto tzw. pinout czyli rozpiska licznika za stroną:
    http://www.vwgolf.pl/porady/pinout-licznika-na-jeden-wtyk-vw-golf-po-89roku/
    choć pozbawiona istniejących tam błędów ortograficznych (bo nie tylko brak polskich znaków diakrytycznych - więcej starannosci "Golfiarze"!!!) a uzupełniona o kolor przewodu, w kodzie niemieckim - a jakże! Może Kolega sam dojdzie, co "zchrzanił"?

    1. br/ws Czujnik temperatury zewnętrznej – przewód masowy (jeśli auto jest w niego wyposażone);
    2. ro/ws Czujnik braku płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym w komorze silnika;
    3. br Masa ze styku 31 przełącznika świateł;
    4. gr Reset wskazań MFA – prawdopodobnie MFA 1 (jeśli auto jest w niego wyposażone);
    5. br/ws Masa – jak w pinie 3;
    6. gn/ws Reset wskazań MFA – prawdopodobnie MFA 2 (jeśli auto jest w niego wyposażone);
    7. li Sygnał prędkości auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegów – wyjście (brak jeśli jest linka);
    8. ge Czujnik ciśnienia oleju 1.8 bar;
    9. ro/ws Czujnik ciśnienia oleju 0.3 bar;
    10. gn Syngał obrotomierza – z cewki (benzyna) lub z wyjścia W alternatora (diesel);
    11. ro +12V – zacisk 30 – plus z akumulatora;
    12. gr +12V – zacisk 58b z wyłącznika świateł – do podświetlania zegarów po włączeniu świateł;
    13.+12V – zacisk 15 – plus pojawiający sie po przekręceniu stacyjki w pozycje włącz.;
    14. pusty
    15. sw Do przełącznika wskazań MFA (jesli auto jest w niego wyposażone);
    16. bl Lampka kontrolna ładowania alternatora – zacisk d+ alternatora lub pin 61 w panelu sterowania;
    17. sw/ws Czujnik temperatury oleju (jeśli auto jest w niego wyposażone);
    18. br Wskaźnik hamulca ręcznego lub pasów bezpieczeństwa (o ile auto jest w nie wyposażone);
    19. li Czujnik temperatury zewnętrznej – przewód sygnałowy (jeśli auto jest w niego wyposażone);
    20. gn/ws Wskaźnik nagrzania świec żarowych (tylko w przypadku diesla);
    21. bl Wskaźnik poziomu paliwa w baku;
    22. sw/ws Kierunkowskaz lewy;
    23. ge/ro Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej;
    24. sw/gn Kierunkowskaz prawy;
    25. bl/ws Kontrolka świateł drogowych (długich);
    26. li Wskaźnik spalania średniego (jeśli auto jest w niego wyposażone);
    27. ws „GAL” Sygnał prędkości auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegów – wejście (brak jeśli jest linka);
    28.pusty

    macientos1 napisał:
    wszystko mam oprocz tych kontrolek od ręcznego, oleju, bateri itd.

    No to już "zgłupiałem": wszystko, prawie wszystko czy nic?

    0
  • #10 16 Mar 2013 23:06
    macientos1
    Poziom 7  

    Zico63 napisał:
    macientos1 napisał:
    ale przy wiązsce od licznika zostały mi

    Co to znaczy? Nic ma nie zostać, bo wiązki się daje w całości - najwyżej w Volkswagenie niektóre przewody są niewykorzystane.
    Oto tzw. pinout czyli rozpiska licznika za stroną:
    http://www.vwgolf.pl/porady/pinout-licznika-na-jeden-wtyk-vw-golf-po-89roku/
    choć pozbawiona istniejących tam błędów ortograficznych (bo nie tylko brak polskich znaków diakrytycznych - więcej starannosci "Golfiarze"!!!) a uzupełniona o kolor przewodu, w kodzie niemieckim - a jakże! Może Kolega sam dojdzie, co "zchrzanił"?

    1. br/ws Czujnik temperatury zewnętrznej – przewód masowy (jeśli auto jest w niego wyposażone);
    2. ro/ws Czujnik braku płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym w komorze silnika;
    3. br Masa ze styku 31 przełącznika świateł;
    4. gr Reset wskazań MFA – prawdopodobnie MFA 1 (jeśli auto jest w niego wyposażone);
    5. br/ws Masa – jak w pinie 3;
    6. gn/ws Reset wskazań MFA – prawdopodobnie MFA 2 (jeśli auto jest w niego wyposażone);
    7. li Sygnał prędkości auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegów – wyjście (brak jeśli jest linka);
    8. ge Czujnik ciśnienia oleju 1.8 bar;
    9. ro/ws Czujnik ciśnienia oleju 0.3 bar;
    10. gn Syngał obrotomierza – z cewki (benzyna) lub z wyjścia W alternatora (diesel);
    11. ro +12V – zacisk 30 – plus z akumulatora;
    12. gr +12V – zacisk 58b z wyłącznika świateł – do podświetlania zegarów po włączeniu świateł;
    13.+12V – zacisk 15 – plus pojawiający sie po przekręceniu stacyjki w pozycje włącz.;
    14. pusty
    15. sw Do przełącznika wskazań MFA (jesli auto jest w niego wyposażone);
    16. bl Lampka kontrolna ładowania alternatora – zacisk d+ alternatora lub pin 61 w panelu sterowania;
    17. sw/ws Czujnik temperatury oleju (jeśli auto jest w niego wyposażone);
    18. br Wskaźnik hamulca ręcznego lub pasów bezpieczeństwa (o ile auto jest w nie wyposażone);
    19. li Czujnik temperatury zewnętrznej – przewód sygnałowy (jeśli auto jest w niego wyposażone);
    20. gn/ws Wskaźnik nagrzania świec żarowych (tylko w przypadku diesla);
    21. bl Wskaźnik poziomu paliwa w baku;
    22. sw/ws Kierunkowskaz lewy;
    23. ge/ro Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej;
    24. sw/gn Kierunkowskaz prawy;
    25. bl/ws Kontrolka świateł drogowych (długich);
    26. li Wskaźnik spalania średniego (jeśli auto jest w niego wyposażone);
    27. ws „GAL” Sygnał prędkości auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegów – wejście (brak jeśli jest linka);
    28.pusty

    macientos1 napisał:
    wszystko mam oprocz tych kontrolek od ręcznego, oleju, bateri itd.

    No to już "zgłupiałem": wszystko, prawie wszystko czy nic?


    Wszystko to znaczy licznik, kilometrarz, podświetlenie licznika. Jedyne co brakuje to jest jak wkładasz kluczyk i przekręcasz na pierwszą pozycje to włączają się kontrolki których mi właśnie brakuje.

    0
  • #11 16 Mar 2013 23:11
    Zico63
    Poziom 37  

    A bezpiecznik 16; czyli pin 13 na liczniku otrzymuje napięcie?

    I uwaga techniczna co do korzystania z Forum: oprócz pełnego cytatu jest także cytat wybranego, zaznaczonego fragmentu postu przedmówcy. Zmniejsza to zabraną ilość miejsca na forum i uwypukla interesujący nas fragment...

    0
  • #12 16 Mar 2013 23:13
    macientos1
    Poziom 7  

    Zico63 napisał:
    A bezpiecznik 16; czyli pin 13 na liczniku otrzymuje napięcie?


    Wszystkie bezpieczniki sprawdzone

    0
  • Pomocny post
    #13 16 Mar 2013 23:16
    Zico63
    Poziom 37  

    Bezpiecznik - tak, sprawdzony. Ale na tym pinie jest napięcie? Bo Kolega coś te wiązki rozbierał...

    0
  • #14 16 Mar 2013 23:19
    macientos1
    Poziom 7  

    Zico63 napisał:
    Bezpiecznik - tak, sprawdzony. Ale na tym pinie jest napięcie? Bo Kolega coś te wiązki rozbierał...


    Tego to już nie wiem, sprawdze to gdzieś dopiero za 2 godzinki i dam znać.

    Ps. Chodzi mi o takie piny jak zaznaczone są na tym zdjęciu, przypominam że mam licznik na jedną kostkę, nie na dwie.

    Golf 3 - nie dzialaja kontrolki licznika

    0
  • #15 17 Mar 2013 14:53
    macientos1
    Poziom 7  

    Zico63 napisał:
    Bezpiecznik - tak, sprawdzony. Ale na tym pinie jest napięcie? Bo Kolega coś te wiązki rozbierał...


    Witam wielkie podziekowania dla ciebie, znalazlem problem, pin 13 po przekreceni kluczyka nie dostawal napiecia, i podpielem na krotko od stacyjki pin 15 czyli czarny to licznika pin 13 i po przekreceniu kluczyka kontrolki zadzialaly. Dziekuje bardzo za pomoc.

    0