Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilanie mikrokontrollera z przekaznikiem

cooba89 16 Mar 2013 00:41 1254 7
  • #1 16 Mar 2013 00:41
    cooba89
    Poziom 2  

Witam,
    Na początek chciałbym zaznaczyć że jestem początkującym elektronikiem więc proszę o trochę wyrozumiałości.

Jakiś czas temu natknąłem sie na Arduino i postanowiłem zrealizowac projekt inteligentnego domu. Chciałbym do tego celu wykorzystać ethernet shield podłączony do routera a komunikacje z urządzeniem zapewnić przez nadajnik i odbiornik radiowy (Link).

Moj problem pojawił się gdy postanowiłem zrobić zdalnie sterowane kontakty. Zamówilem już przekaźniki (Link) które były by sterowane przy pomocy arduino pro mini. Pytanie moje to jak zasilić to arduino z tego samego źródła którym sterował by przeaźnik? Czy jest wogóle taka możliwość a jeśli nie to czy istnieje jakieś prostsze rozwiązanie?

Pozdrawiam

0 7
  • #2 16 Mar 2013 06:01
    emarcus
    Poziom 34  

cooba89 napisał:
    Witam,
    Pytanie moje to jak zasilić to arduino z tego samego źródła którym sterował by przeaźnik? Czy jest wogóle taka możliwość a jeśli nie to czy istnieje jakieś prostsze rozwiązanie?

Pozdrawiam

Bezpośrednio NIE, potrzebujesz dodatkowo zwyczajny adapter 'ścienny' z wyjściem ok. 9V DC. z wydajnością prądową ok 500mA. Na płytce Arduino jest wbudowany power supply, który wymaga zasilania napięciem w tym zakresie. Najczęściej jest tam też wbudowany connector do takiego podłączenia.

e marcus

0
  • #3 16 Mar 2013 08:18
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

To, co zamówiłeś, to na szczęście nie są przekaźniki, tylko łączniki półprzewodnikowe SSR. Sprawdź specyfikację płytki - tam znajdziesz dokładną informację o zasilaniu. Na 99% możesz je zasilać razem z Arduino - takie to przynajmniej sprawia wrażenie na pierwszy rzut oka.

0
  • #4 16 Mar 2013 08:31
    cooba89
    Poziom 2