Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 1,9 TDI '00 lifting - szereg problemów elektrycznych

16 Mar 2013 12:21 4368 21
  • Poziom 8  
    Witam
    Mam problem z moim Sharanem, a mianowicie:
    1. Centralny zamek nie otwiera/zamyka drzwi kierowcy po naciśnięciu pilota - trzeba wykonać sekwencję otwórz/zamknij/otwórz aby zamek się otworzył - tak samo odwrotnie przy zamykaniu
    2. Nie gaśnie kontrolka na tablicy rozdzielczej od ESP
    3. Zegary po wyłączeniu stacyjki zostają na ostatnich wskazaniach oraz kasuje się zegarek godzinowy i licznik kilometrów dziennych
    4. Nie działa radio - są podświetlone klawisze ale nie da się go włączyć
    5. Nie załącza się dogrzewacz eberspracher
    6. Nie zazbraja się alarm
    7. Nie można zrobić diagnostyki bo brak zasilania/masy na gnieździe serwisowym
    8. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na start wszystkie przepustnice i urządzenia pod deską zaczynają chyba się pozycjonować/restartować bo wszystko terkocze i buczy dłuższą chwilę...

    I teraz pytanie do Was: posiada koś z Was schemat instalacji VW Sharan 1,9 TDI 2000r po liftingu i/lub ma jakiś pomysł od czego zacząć szukanie tej userki? Wg mnie to chyba gdzieś brakuje masy bo bardzo dużo urządzeń przestało nagle działać lub działają nieprawidłowo... Co rozebrać i co sprawdzać i gdzie? Proszę o pomoc w tym temacie...

    Pozdrawiam i z góry dziękuję
    Arek
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 11  
    Witaj po pierwsze sprawdz napiecie na gniezdzie diagnostycznym powinno być ok11-9 voltw
  • Poziom 8  
    No witam Arek! Piszę na tym forum bo akuratować mam taki sam problem identyczny. A że patrzę po dacie że było to jakiś czas temu to więc podpytuję czy udało Ci się odnaleźć usterkę? ? Dzięki i pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam. Mam ten sam przypadek, wszystkie punkty się zgadzają oprócz radia ,brzęczenia za radiem ,znikających zegarów i kasowania licznika. Wskazówki zostają w pozycji wyłączania zapłonu, może problem ze stacyjką. Rozwiązał ktoś ten problem ,bezpieczniki sprawdzone. Może przekaźnik, tylko gdzie one są ,zrobiła mi się taka usterka po 2 tygodniowym staniu auta.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 8  
    Ja miałem dokładnie objawy i kurna udało mi się odnaleźć piepszoną usterkę a był to tylko bezpiecznik bodajże 30 lub 20! ale dokładnie nie pamiętam na kturej pozycji się on znajduje ale napewno bezpiecznik. Sciągni kleje z akumulatora i sprawdź wszystkie bezpieczniki a napewno go znajdziesz i w tedy poczujesz dduuuuuużąp ulgę i będzie znowu git. Banalna Żecz ale potrafi nabroić . Także do roboty.



    Moderowany przez T5:

    3.1.13. Dbaj o poprawność językową, zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości, które trudno jest przeczytać i zrozumieć co druga strona miała tak naprawdę na myśli.
    Ostrzeżenie.

  • Poziom 10  
    Witam bezpieczniki sprawdzone usterka nadal nie wyjaśniona może ma ktoś Jeszcze jakieś pomysły słyszałem że potrafi wiązka w lewym progu przegnić
  • Poziom 8  
    Ja sprawdzałem też tą wiązkę bardzo dokładnie i niema takiej opcji źeby co kol wiek tam się przetarło. Ktoś o tym pisał ale nie wiem to jakiś przypadek 1 na 100000000. Poszuka oznaczenia czy nazwy tego bezpiecznika i wieczorem postaram się napisać dokładniej gdzie i jak. To jest bezpiecznik który odpowiada za trzymanie prądu w radiu, nawiewu itd. A jeśli on jest spalony to po każdym zapłonie wszystko się od nowa kalibruje ustawia! Ten bezpiecznik ma na swoją nazwę tylko teraz nie pamiętam, jak poszukam to dam znać.
  • Poziom 18  
    Witam,

    Panowie bezpiecznik może być dobry lecz gniazdo nie, moja propozycja to użyć Kontakt w spreju (czyni cuda).
  • Poziom 10  
    Dodam jeszcze że ma radiu i w.nawiewach mam prąd. Zauważyłem jak z pilota zamykam dzwi lub otwieram to na ułamek sekundy licznik mrugnie
  • Poziom 8  
    Do jarucha28! Sorry że może głupio to zabrzmi ale prubuję ci pomóc dlatego szczeguł są istotne . Napisz w jaki sposób sprawdzałeś bezpieczniki. Prubuwką, czy każdy po kolei wyciągałeś?
  • Poziom 10  
    Bezpieczniki sprawdziłem wizualnie czy nie są populone. Wyciągając wszystkie po kolei , i też sprawdzałem miernikiem czy jest przejście bezpieczniki są ok zauważyłem jeszcze jak z pilota zamykam auto to czasem mrugnie zegar i dzisiaj też zauważyłem jak przekręce włącznik od świateł bez kluczyka to deska się nie świeci a powinna diody od lusterek. Szyb i podświetlenie przełączników się zapalają a deska nie.. Z kluczykiem po przekroczeniu w pozycję pierwsza wszystko się zapala
  • Poziom 8  
    Czyli nie masz stałego napięcia jak wyciągasz kluczyk z stac. No u mnie to był bezpiecznik wymieniłem i jest git ! A sprawdzałeś obejście każdego bezpiecznika z dwóch stron, oczywiście bez kluczyka w stacje.
  • Poziom 11  
    Do Jaruchy 28 ja nie miałem tego problemu próbowałem pomóc ważne jest to
    co napisał M007 sprawdz obejście bezpiecznika z obu stron
  • Poziom 10  
    Witam sprawdziłem jeszcze pod względem napięcie prąd był na każdym bezpieczniki oprócz nr 25 z opisu wynika że odpowiada za podgrzewane Siedzenia.takich nie posiadam. Oczywiście niektóre bezpieczniki wymagały przekręcenia stacyjki ale prąd był wszędzie

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Witam sprawdziłem jeszcze pod względem napięcie prąd był na każdym bezpieczniki oprócz nr 25 z opisu wynika że odpowiada za podgrzewane Siedzenia.takich nie posiadam. Oczywiście niektóre bezpieczniki wymagały przekręcenia stacyjki ale prąd był wszędzie
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jarucha28 napisał:
    prawdziłem jeszcze pod względem napięcie prąd był na każdym
    Jeśli sprawdzałeś miernikiem, to tak jakbyś wcale nie sprawdzał. Sprawdzaj kontrolką z żarówki 21W.
  • Poziom 10  
    Sprawdzone żarówką wszędzie na bezpiecznikach jest prąd. Rozebralem też wiązke idącą w załóż progu ale wiązka wyglądała dobrze nadal usterka nie rozwiązana prądu dalej nie ma na licznik. Może.stacyjka padła

    Dodano po 1 [minuty]:


    Sprawdzone żarówką wszędzie na bezpiecznikach jest prąd. Rozebralem też wiązke idącą w załóż progu ale wiązka wyglądała dobrze nadal usterka nie rozwiązana prądu dalej nie ma na licznik. Może.stacyjka padła
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na 100% problem leży z przodu, pod deską, nie w wiązce w progach. Szukaj zagubionego plusa do podtrzymania radia. Zobaczysz, że znajdziesz usterkę.
  • Poziom 8  
    Do Jarucha; napisałeś że masz spalony bezpiecznik nr.25? U mnie nr 25 ma całkiem inne oznaczenie jakieś takie dziwne, ale napewno nie od podgrzewania foteli! A z drógiej strony jakim cudem się przepali u Ciebie ten bezpiecznik skoro nie masz w aucie grzanych foteli?? Tak że dymaj i wymieniaj ten bezpiecznik i na 99% masz problem i stres z głowy!
  • Poziom 10  
    Bezpiecznikik 25 jest sprawny ale na tym gnieździe nie ma wogóle napięcia. Poprowadziła plus ze gniazda od radia i podłączyłem go do gniazda od vaga pin 16 bo nie było prądu i nie mogłem się podpiąć z komputerem.jak dostał prąd to policzyłem się z kompem. Kontrolka od ESP zgasła, Wszystko wróciło do normy oprócz centralnego zamka. Nie wiem czy to jest bezpieczne jak będzie prąd poprowadzona od radia do gniazda diagnostycznego najgorzej jak prąd wróci i może być problem

    Dodano po 1 [minuty]:

    A Jeszcze zmieniłem wkładkę od stacyjki ale to nic nie dało

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Bezpiecznikik 25 jest sprawny ale na tym gnieździe nie ma wogóle napięcia. Poprowadziła plus ze gniazda od radia i podłączyłem go do gniazda od vaga pin 16 bo nie było prądu i nie mogłem się podpiąć z komputerem.jak dostał prąd to policzyłem się z kompem. Kontrolka od ESP zgasła, Wszystko wróciło do normy oprócz centralnego zamka. Nie wiem czy to jest bezpieczne jak będzie prąd poprowadzona od radia do gniazda diagnostycznego najgorzej jak prąd wróci i może być problem
  • Poziom 8  
    No trochę ryzykujesz podbierając plusa od vaga biorąc pod uwagę że nie wiesz w czym tkwi całą usterka.!!A wymiana komputera nie będzie tania. Ale prowizoryczne dopiki nie znajdziesz usterki możesz tak zrobić Tylko ważne żebyś założył izolowany bezpiecznik za parę złotych na tym kabelku plusowym i oczywiście bardzo ważne bezpiecznik musi być Mniejszy niż napięcie z wyjścia vaga. A wracając do głównego problemu to sprawdź jeszcze wiązkę ktura znajduję się w miejscu pomiędzy zawiasami przednich drzwi kierowcy pod taką prąrzkowaną gumową osłoną. Ja miałem poprzerywane kabelki i nie działały mi szyby i czasami central.
  • Poziom 10  
    Narazie plus mam połączony z radia wiązke z dzwi wypiłem i sprawdziłem pin po pinie wiązka ok ale była izolacja na 6 kabelkach popękana w miejscu łączenia dzwi z kabina na gumie może coś się stykało i było zwarcie jutro jak założę to będzie wiadomo co i jak
  • Poziom 11  
    Wiem że to stary temat ale dla potomnych, jeżeli chodzi o brak napięcia na kostce diagnostycznej,niedziałanie wskaźnika ładowania i kasowaniu godziny wraz licznikiem kilometrów dziennych czy jak to tam się nazywa (te co sami możemy zerować) to bezpiecznik nr. 32 u mnie to był 5A