Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan 1,9 TDI 2000r - Instalacja elektryczna schemat - dużo usterek

Leszczu240 16 Mar 2013 12:25 31971 27
  • #1 16 Mar 2013 12:25
    Leszczu240
    Poziom 7  

    Witam
    Mam problem z moim Sharanem, a mianowicie:
    1. Centralny zamek nie otwiera/zamyka drzwi kierowcy po naciśnięciu pilota - trzeba wykonać sekwencję otwórz/zamknij/otwórz aby zamek się otworzył - tak samo odwrotnie przy zamykaniu
    2. Nie gaśnie kontrolka na tablicy rozdzielczej od ESP
    3. Zegary po wyłączeniu stacyjki zostają na ostatnich wskazaniach oraz kasuje się zegarek godzinowy i licznik kilometrów dziennych
    4. Nie działa radio - są podświetlone klawisze ale nie da się go włączyć
    5. Nie załącza się dogrzewacz eberspracher
    6. Nie zazbraja się alarm
    7. Nie można zrobić diagnostyki bo brak zasilania/masy na gnieździe serwisowym
    8. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na start wszystkie przepustnice i urządzenia pod deską zaczynają chyba się pozycjonować/restartować bo wszystko terkocze i buczy dłuższą chwilę...

    I teraz pytanie do Was: posiada koś z Was schemat instalacji VW Sharan 1,9 TDI 2000r po liftingu i/lub ma jakiś pomysł od czego zacząć szukanie tej userki? Wg mnie to chyba gdzieś brakuje masy bo bardzo dużo urządzeń przestało nagle działać lub działają nieprawidłowo... Co rozebrać i co sprawdzać i gdzie? Proszę o pomoc w tym temacie...

    Pozdrawiam i z góry dziękuję
    Arek

    5 27
  • #2 16 Mar 2013 12:48
    Erwin123
    Poziom 26  

    Spróbuj podac zasilanie na obd2 i wtedy podłączyc pod komputer , oczywiscie sterownik tez musi byc zasilany. Jesli bedą błedy zwarcia do masy to nic innego jak brak zasilania.


    co do schematu było nie raz wystarczy wpisac w google ;
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1318089.html

    2
  • #3 16 Mar 2013 15:22
    Leszczu240
    Poziom 7  

    A nie spalę niczego podając tam zasilanie?

    Ten post o schematach - linki w nim podane nie działają niestety...

    2
  • #4 16 Mar 2013 15:25
    Erwin123
    Poziom 26  

    Na chomiku sa opisy sam naprawiam tam masz schematy angielskie . Jak podasz odpowiednie zasilanie na odpowiednie piny to nie ma szans zeby coś poleciało.

    0
  • #5 16 Mar 2013 17:03
    Leszczu240
    Poziom 7  

    Podłącze zasilanie bezpośrednio wg schematu
    VW Sharan 1,9 TDI 2000r - Instalacja elektryczna schemat - dużo usterek
    +12V na pin 16
    masa na pin 4
    i zobaczymy czy połączę się z komputerem...

    2
  • #7 17 Mar 2013 14:42
    Leszczu240
    Poziom 7  

    Bezpieczniki sprawdzałem - wszystkie jakie są i wszystkie są sprawne.
    Za zasilanie tych urządzeń odpowiada bezpiecznik nr 32 5A pod modułem komfortu i jest on sprawny. Podałem na szybko +12V na gniazdo do diagnostyki ale jeszcze nie podłączałem komputera. Część urządzeń ruszyła (radio, zegary, licznik kilometrów dziennych i zegarek godzinowy) natomiast dalej jest problem z alarmem i ESP. Potrzebny jednak schemat do tego... A może ktoś z Was wie gdzie jest rozgałęzienie tego zasilania? W którym miejscu?

    0
  • #8 17 Mar 2013 15:31
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 17 Mar 2013 15:53
    Leszczu240
    Poziom 7  

    Bezpieczniki są wszystkie, a nawet uzupełniłem jeden przy okazji od ogrzewania tylnej szyby :) zostało kilka wolnych miejsc, ale nie ma w nich metalowych styków i nigdy nie było tam bezpieczników a wszystko działało jak należy...
    Poczytałem trochę i analizując podobne przypadki to dochodzę do wniosku, że kupa roboty mnie czeka z tym... Trzeba będzie prześledzić całą nitkę przewodu od bezpiecznika 32 do wszystkich urządzeń... rozdziela się ona przez kilka kostek i między innymi przelatuje pod pompą wspomagania i tam trafia się, że w kostkach przez wilgoć styki się rozsypują... ech... Robił to ktoś z Was kiedyś? Jak jest tam dostęp?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Tu jest fajny i dokładny opis bezpieczników

    http://www.sgaf.de/node/253047

    0
  • #10 18 Mar 2013 14:27
    skorpion.g
    Poziom 15  

    Witam sprawdź wiązkę przewodów pod dywanikiem w zimie jest tam duża wilgoć, bo śnieg topnieje i zalewa przewody a tam jest sporo połączeń może zaśniedziały i nie ma styku tam maż też przewody od sieci kan może zawilgły i robią zwarcie do masy, co może zakłócać sygnał

    2
  • #11 20 Mar 2013 09:46
    Leszczu240
    Poziom 7  

    Pod dywanikiem suchutko i wiązki ok...

    0
  • #12 20 Mar 2013 12:06
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W tym aucie wiązki wyglądają ok, przewody potrafią zgnić, wewnątrz bardzo ładnie wyglądającej, izolacji.

    0
  • #13 20 Mar 2013 14:50
    Leszczu240
    Poziom 7  

    a od czego w izolacji potrafią zgnić? bo chyba tylko od wilgoci, co? Tylko że wilgoć może dostać się albo przez uszkodzoną izolację albo od złącza... Wie ktoś gdzie w tym samochodzie są złącza przez które przechodzi nitka z bezpiecznika 32?

    0
  • #14 21 Mar 2013 08:32
    skorpion.g
    Poziom 15  

    Woda może dostać się do środka pod butami w postaci śniegu jak jedziesz to się roztapia i wsiąka w dywanik. Złącza masz prawdopodobnie izolowane izolacją parcianą więc nasiąka i kable się utleniają.

    0
  • Pomocny post
    #16 23 Mar 2013 13:03
    forsius
    Poziom 12  

    Leszczu240 - ostatnio to naprawiałem w sharanie 2004 - wada konstrukcyjna VW - otóż jakiś "mądry" w VW wymyśłił i puścił kabel czerwono/biały (+ po zapłonie załączający urządzenia) wiazką lewą do tyłu mniej więcej za słupek środkowy kierowcy i tam zrobił 2 sploty (pamiętaj 2 nie jeden) dający napięcie na 10 chyba przewodów czerwono/białych. do przewodów tych dostaniesz się po zdjęciu osłon nad progiem u kierowcy i pasażera za kierowcą - rozetnij izolację parcianą na odcinku fotel kierowcy(początek fotela) - połowa progu pasażera z tyłu, znajdziesz 2 łączenia tych przewodów - wywal izolację, zrób nowe połączenia lutując (wada konstrukcyjna to ściskanie przewodów + śmieszna izolacja + woda stojąca w rynience pod osłoną progu pasażera = gnicie połączeń) - czas naprawy max 1 godzina, kup 1 rolkę taśmy parcianej żeby ponownie ładnie zaizolować całość - ja stamtąd wygarnąłem ze 4 garści błota
    Jak to będziesz robił zrób fotki i wstaw dla potomnych

    2
  • #17 23 Mar 2013 18:33
    Leszczu240
    Poziom 7  

    Tam jeszcze nie szukałem - dzięki za podpowiedź
    A kod silnika to AUY

    Dodano po 7 [minuty]:

    ten przewód biało/czerwony z bezpiecznika 32 przechodzi na początku przez progi, tam się rozdziela i wraca pod zegary i do radia później? Jejku, kto to tak zaprojektował?...

    1
  • #18 23 Mar 2013 18:51
    jacek074
    Poziom 26  

    ja chcesz to w poniedzialek moge wyslać co jest za bezpiecznikiem 32 ,ale ja w alhambrze z tego rocznika mialem podobnie (zerowal się zegar ,gasly kontrolki ) zlączka przewodów na wysokości fotela kierowcy przy progu,forsius dobrze to opisał

    0
  • #19 23 Mar 2013 19:00
    Leszczu240
    Poziom 7  

    Generalnie to za bezpiecznikiem 32 wg opisu jest:
    Multifunction control module, telephone, audio system, navigation system, instrument panel, data link connector (DLC), parking aid, anti-lock brake system (ABS), electronic stability programme (ESP), air conditioning (AC), headlamp washers, digital clock, central locking (06/00->)
    i połowa z tego nie działa...

    0
  • #20 24 Mar 2013 13:29
    forsius
    Poziom 12  

    Leszczu240 - jest tak jak napisałem - 32 to bezpiecznik który załącza urządzenia czyli + po stacyjce. Zamiast marnować czas sprawdź tam co napisałem - kto to wymyślił - "fachofcy z VW"

    0
  • #21 25 Mar 2013 08:32
    Leszczu240
    Poziom 7  

    No właśnie - zasilanie po stacyjce... A co z zegarkiem, radiem, przepustnicami?
    W normalnej pracy te urządzenia powinny mieć zasilanie cały czas żeby się nie resetowały po przekręceniu stacyjki...

    0
  • #22 25 Mar 2013 16:00
    knoper
    Poziom 1  

    Kolego a ja zapytam czy czasem nie zmieniałeś radia ostatnio ja tak małem
    Gdy postanowiłem zrobić porządek z kostkami od radia.... jeden kabelek
    Nie podłączyłem a potem mało zawału nie dostałem gdy zobaczyłem te choinke na liczniku. ..

    1
  • #23 26 Mar 2013 09:59
    Leszczu240
    Poziom 7  

    Nic przy samochodzie nie robiłem, nic nie wymieniałem, dokładałem czy demontowałem...

    1
  • #24 26 Mar 2013 10:04
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kolego, póki nie weźmiesz kontrolki w rękę, nie zaczniesz działać, nie tylko oglądać auto i pisać na forum, usterki nie znikną. Nikt z Nas zdalnie za Ciebie auta nie zdiagnozuje i nie naprawi. To naprawdę proste auto i wystarczy 20 minut z kontrolką w ręku.

    0
  • #25 26 Mar 2013 10:35
    Leszczu240
    Poziom 7  

    Zgadza się, kontrolkę wziąłem i trochę sprawdziłem. Doskonale wiem, że samo się nie zrobi. Problem jest taki, że nie mam garażu i wszystko muszę zrobić na dworze a pogoda nie zachęca do rozbierania samochodu teraz jak mrozek jest lub jak pada... i jak jeszcze człowiek do regularnej pracy musi chodzić... Pytam się i piszę czy może ktoś wie jak i gdzie zacząć bo można rozebrać cały samochód i sprawdzić wszystko, tylko po co? Istnieje np to forum i może ktoś spotkał się z podobnym problemem i może podpowiedzieć od czego zacząć, żeby nie rozbierać wszystkiego bo zmarznięte plastiki lubią pękać...

    0
  • #26 26 Mar 2013 10:39
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tylko problem polega na tym, że nikt na forum Ci nie powie, gdzie akurat ugniło w Twoim aucie...

    0
  • #27 26 Mar 2013 11:10
    Leszczu240
    Poziom 7  

    Ale może ktoś na forum wie którędy ta nitka przelatuje i gdzie są złącza?

    0
  • #28 26 Mar 2013 18:05
    Leszczu240
    Poziom 7  

    Pogoda była fajna, więc rozebrałem progi i tam pod izolacją parcianą jeden przewód był uszkodzony i nie na złączce tylko pośrodku (przetarł się biedaczysko o karoserię a resztę załatwiła woda...) Dziękuję "forsius" za wskazanie miejsca gdzie ten przewód mógł przelatywać. Autko już śmiga :D

    2