Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan 1,9 TDI 2000r - Instalacja elektryczna schemat - dużo usterek

Leszczu240 16 Mar 2013 12:25 45027 27
  • #1
    Leszczu240
    Level 9  
    Witam
    Mam problem z moim Sharanem, a mianowicie:
    1. Centralny zamek nie otwiera/zamyka drzwi kierowcy po naciśnięciu pilota - trzeba wykonać sekwencję otwórz/zamknij/otwórz aby zamek się otworzył - tak samo odwrotnie przy zamykaniu
    2. Nie gaśnie kontrolka na tablicy rozdzielczej od ESP
    3. Zegary po wyłączeniu stacyjki zostają na ostatnich wskazaniach oraz kasuje się zegarek godzinowy i licznik kilometrów dziennych
    4. Nie działa radio - są podświetlone klawisze ale nie da się go włączyć
    5. Nie załącza się dogrzewacz eberspracher
    6. Nie zazbraja się alarm
    7. Nie można zrobić diagnostyki bo brak zasilania/masy na gnieździe serwisowym
    8. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na start wszystkie przepustnice i urządzenia pod deską zaczynają chyba się pozycjonować/restartować bo wszystko terkocze i buczy dłuższą chwilę...



    I teraz pytanie do Was: posiada koś z Was schemat instalacji VW Sharan 1,9 TDI 2000r po liftingu i/lub ma jakiś pomysł od czego zacząć szukanie tej userki? Wg mnie to chyba gdzieś brakuje masy bo bardzo dużo urządzeń przestało nagle działać lub działają nieprawidłowo... Co rozebrać i co sprawdzać i gdzie? Proszę o pomoc w tym temacie...

    Pozdrawiam i z góry dziękuję
    Arek
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Erwin123
    Level 26  
    Spróbuj podac zasilanie na obd2 i wtedy podłączyc pod komputer , oczywiscie sterownik tez musi byc zasilany. Jesli bedą błedy zwarcia do masy to nic innego jak brak zasilania.


    co do schematu było nie raz wystarczy wpisac w google ;
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1318089.html
  • #3
    Leszczu240
    Level 9  
    A nie spalę niczego podając tam zasilanie?

    Ten post o schematach - linki w nim podane nie działają niestety...
  • #4
    Erwin123
    Level 26  
    Na chomiku sa opisy sam naprawiam tam masz schematy angielskie . Jak podasz odpowiednie zasilanie na odpowiednie piny to nie ma szans zeby coś poleciało.
  • #5
    Leszczu240
    Level 9  
    Podłącze zasilanie bezpośrednio wg schematu
    VW Sharan 1,9 TDI 2000r - Instalacja elektryczna schemat - dużo usterek
    +12V na pin 16
    masa na pin 4
    i zobaczymy czy połączę się z komputerem...
  • #7
    Leszczu240
    Level 9  
    Bezpieczniki sprawdzałem - wszystkie jakie są i wszystkie są sprawne.
    Za zasilanie tych urządzeń odpowiada bezpiecznik nr 32 5A pod modułem komfortu i jest on sprawny. Podałem na szybko +12V na gniazdo do diagnostyki ale jeszcze nie podłączałem komputera. Część urządzeń ruszyła (radio, zegary, licznik kilometrów dziennych i zegarek godzinowy) natomiast dalej jest problem z alarmem i ESP. Potrzebny jednak schemat do tego... A może ktoś z Was wie gdzie jest rozgałęzienie tego zasilania? W którym miejscu?
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    Leszczu240
    Level 9  
    Bezpieczniki są wszystkie, a nawet uzupełniłem jeden przy okazji od ogrzewania tylnej szyby :) zostało kilka wolnych miejsc, ale nie ma w nich metalowych styków i nigdy nie było tam bezpieczników a wszystko działało jak należy...
    Poczytałem trochę i analizując podobne przypadki to dochodzę do wniosku, że kupa roboty mnie czeka z tym... Trzeba będzie prześledzić całą nitkę przewodu od bezpiecznika 32 do wszystkich urządzeń... rozdziela się ona przez kilka kostek i między innymi przelatuje pod pompą wspomagania i tam trafia się, że w kostkach przez wilgoć styki się rozsypują... ech... Robił to ktoś z Was kiedyś? Jak jest tam dostęp?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Tu jest fajny i dokładny opis bezpieczników

    http://www.sgaf.de/node/253047
  • #10
    skorpion.g
    Level 15  
    Witam sprawdź wiązkę przewodów pod dywanikiem w zimie jest tam duża wilgoć, bo śnieg topnieje i zalewa przewody a tam jest sporo połączeń może zaśniedziały i nie ma styku tam maż też przewody od sieci kan może zawilgły i robią zwarcie do masy, co może zakłócać sygnał
  • #11
    Leszczu240
    Level 9  
    Pod dywanikiem suchutko i wiązki ok...
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W tym aucie wiązki wyglądają ok, przewody potrafią zgnić, wewnątrz bardzo ładnie wyglądającej, izolacji.
  • #13
    Leszczu240
    Level 9  
    a od czego w izolacji potrafią zgnić? bo chyba tylko od wilgoci, co? Tylko że wilgoć może dostać się albo przez uszkodzoną izolację albo od złącza... Wie ktoś gdzie w tym samochodzie są złącza przez które przechodzi nitka z bezpiecznika 32?
  • #14
    skorpion.g
    Level 15  
    Woda może dostać się do środka pod butami w postaci śniegu jak jedziesz to się roztapia i wsiąka w dywanik. Złącza masz prawdopodobnie izolowane izolacją parcianą więc nasiąka i kable się utleniają.
  • Helpful post
    #16
    forsius
    Level 12  
    Leszczu240 - ostatnio to naprawiałem w sharanie 2004 - wada konstrukcyjna VW - otóż jakiś "mądry" w VW wymyśłił i puścił kabel czerwono/biały (+ po zapłonie załączający urządzenia) wiazką lewą do tyłu mniej więcej za słupek środkowy kierowcy i tam zrobił 2 sploty (pamiętaj 2 nie jeden) dający napięcie na 10 chyba przewodów czerwono/białych. do przewodów tych dostaniesz się po zdjęciu osłon nad progiem u kierowcy i pasażera za kierowcą - rozetnij izolację parcianą na odcinku fotel kierowcy(początek fotela) - połowa progu pasażera z tyłu, znajdziesz 2 łączenia tych przewodów - wywal izolację, zrób nowe połączenia lutując (wada konstrukcyjna to ściskanie przewodów + śmieszna izolacja + woda stojąca w rynience pod osłoną progu pasażera = gnicie połączeń) - czas naprawy max 1 godzina, kup 1 rolkę taśmy parcianej żeby ponownie ładnie zaizolować całość - ja stamtąd wygarnąłem ze 4 garści błota
    Jak to będziesz robił zrób fotki i wstaw dla potomnych
  • #17
    Leszczu240
    Level 9  
    Tam jeszcze nie szukałem - dzięki za podpowiedź
    A kod silnika to AUY

    Dodano po 7 [minuty]:

    ten przewód biało/czerwony z bezpiecznika 32 przechodzi na początku przez progi, tam się rozdziela i wraca pod zegary i do radia później? Jejku, kto to tak zaprojektował?...
  • #18
    jacek074
    Level 28  
    ja chcesz to w poniedzialek moge wyslać co jest za bezpiecznikiem 32 ,ale ja w alhambrze z tego rocznika mialem podobnie (zerowal się zegar ,gasly kontrolki ) zlączka przewodów na wysokości fotela kierowcy przy progu,forsius dobrze to opisał
  • #19
    Leszczu240
    Level 9  
    Generalnie to za bezpiecznikiem 32 wg opisu jest:
    Multifunction control module, telephone, audio system, navigation system, instrument panel, data link connector (DLC), parking aid, anti-lock brake system (ABS), electronic stability programme (ESP), air conditioning (AC), headlamp washers, digital clock, central locking (06/00->)
    i połowa z tego nie działa...
  • #20
    forsius
    Level 12  
    Leszczu240 - jest tak jak napisałem - 32 to bezpiecznik który załącza urządzenia czyli + po stacyjce. Zamiast marnować czas sprawdź tam co napisałem - kto to wymyślił - "fachofcy z VW"
  • #21
    Leszczu240
    Level 9  
    No właśnie - zasilanie po stacyjce... A co z zegarkiem, radiem, przepustnicami?
    W normalnej pracy te urządzenia powinny mieć zasilanie cały czas żeby się nie resetowały po przekręceniu stacyjki...
  • #22
    knoper
    Level 1  
    Kolego a ja zapytam czy czasem nie zmieniałeś radia ostatnio ja tak małem
    Gdy postanowiłem zrobić porządek z kostkami od radia.... jeden kabelek
    Nie podłączyłem a potem mało zawału nie dostałem gdy zobaczyłem te choinke na liczniku. ..
  • #23
    Leszczu240
    Level 9  
    Nic przy samochodzie nie robiłem, nic nie wymieniałem, dokładałem czy demontowałem...
  • #24
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kolego, póki nie weźmiesz kontrolki w rękę, nie zaczniesz działać, nie tylko oglądać auto i pisać na forum, usterki nie znikną. Nikt z Nas zdalnie za Ciebie auta nie zdiagnozuje i nie naprawi. To naprawdę proste auto i wystarczy 20 minut z kontrolką w ręku.
  • #25
    Leszczu240
    Level 9  
    Zgadza się, kontrolkę wziąłem i trochę sprawdziłem. Doskonale wiem, że samo się nie zrobi. Problem jest taki, że nie mam garażu i wszystko muszę zrobić na dworze a pogoda nie zachęca do rozbierania samochodu teraz jak mrozek jest lub jak pada... i jak jeszcze człowiek do regularnej pracy musi chodzić... Pytam się i piszę czy może ktoś wie jak i gdzie zacząć bo można rozebrać cały samochód i sprawdzić wszystko, tylko po co? Istnieje np to forum i może ktoś spotkał się z podobnym problemem i może podpowiedzieć od czego zacząć, żeby nie rozbierać wszystkiego bo zmarznięte plastiki lubią pękać...
  • #26
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tylko problem polega na tym, że nikt na forum Ci nie powie, gdzie akurat ugniło w Twoim aucie...
  • #27
    Leszczu240
    Level 9  
    Ale może ktoś na forum wie którędy ta nitka przelatuje i gdzie są złącza?
  • #28
    Leszczu240
    Level 9  
    Pogoda była fajna, więc rozebrałem progi i tam pod izolacją parcianą jeden przewód był uszkodzony i nie na złączce tylko pośrodku (przetarł się biedaczysko o karoserię a resztę załatwiła woda...) Dziękuję "forsius" za wskazanie miejsca gdzie ten przewód mógł przelatywać. Autko już śmiga :D