Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Seat Cordoba 1,6 ALM - skoki temperatury cieczy chłodzącej

16 Mar 2013 18:36 3486 7
  • Poziom 15  
    Witam Serdecznie,
    Mam problem z temperaturą płynu chłodniczego w swoim aucie, tzn. temperatura ładnie na zegarze rośnie do 90 stopni , ale wąż górny jest ciepły (da się go utrzymać w ręku), dolny wąż jak i dolna część chłodnicy jest zimna. W trasie auto nie łapie temperatury na dolnym wężu. Natomiast na postoju po chwilowym przegazowaniu temp. na zegarze spadła do 60 stopni potem się podniosła i dolny wąż zrobił się ciepły ale w dziwny sposób jakby jego połowa była ciepła a druga nadal zimna ale stopniowo się to wyrównało i po dojściu do 90 stopni normalnie włączyły się wiatraki.
    Czy układ będzie zapowietrzony, czy opis może wskazywać na poważniejszą usterkę?
    Czy ewentualnie mógłby ktoś wrzucić screena z np. ETKI z układem chłodzenia, tak bym zobaczyć jakie podzespoły ewentualnie dobierać.
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 29  
    Ogrzewanie działa?
    W aucie jest duży i mały obieg. Przy małym obiegu płyn krąży po silniku żeby go szybciej nagrzać do odpowiedniej temperatury.
    Po uzyskaniu tej temperatury otwiera się termostat i następnie duży obieg z chłodnicą (czasami może być zauważalny spadek temperatury na zegarze na chwilę). Jeżeli temperatura była by za wysoka uruchamiają się wentylatory.
    Jeżeli termostat prawidłowo się otwiera węże górny i dolny powinny mieć zbliżone temperatury nawet po dłuższej jeździe.

    Sprawdź termostat czy prawidłowo się otwiera.
  • Poziom 15  
    Auto dobrze grzeje, ale sprawdzę jeszcze na początku tygodnia termostat.
  • Poziom 39  
    spoxx2006 napisał:
    Czy układ będzie zapowietrzony, czy opis może wskazywać na poważniejszą usterkę?

    Nie znam układu chłodzenia w tym samochodzie, ale stawiałbym na zapowietrzenie układu i od tego bym zaczął.
    spoxx2006 napisał:
    wąż górny jest ciepły (da się go utrzymać w ręku), dolny wąż jak i dolna część chłodnicy jest zimna.

    To świadczy, że termostat się otwiera, ale coś (prawdopodobnie pęcherz powietra) blokuje pełny przepływ na chłodnicę, a to
    spoxx2006 napisał:
    Natomiast na postoju po chwilowym przegazowaniu temp. na zegarze spadła do 60 stopni potem się podniosła i dolny wąż zrobił się ciepły ale w dziwny sposób jakby jego połowa była ciepła a druga nadal zimna ale stopniowo się to wyrównało

    by to potwierdzało - większe obroty większa wydajność pompy odblokowuję przepływ (przepycha pęcherz dalej), tylko to
    spoxx2006 napisał:
    W trasie auto nie łapie temperatury na dolnym wężu.
    jest dziwne bo tu też są większe obroty.
    spoxx2006 napisał:
    ale stopniowo się to wyrównało i po dojściu do 90 stopni normalnie włączyły się wiatraki.
    Tu pytanie, czy po tym zabiegu w trakcie dalszej układ zachowuje się normalnie, czy znowy dolny wąż jest zimny?
  • Poziom 15  
    Po tym zabiegu było normalnie, do momentu zgaszenia silnika. Dziś podczas jazdy znów wąż dolny zimny a zegar soi na 90 stopniach. Na tygodniu wyrzucę termostat i zobaczymy co będzie.
  • Poziom 39  
    Jeżeli jest tak jak piszę, czyli zapowietrzony, to wyjęcie termostatu może nic nie zmienić, chyba, że przy tej okazji zostanie odpowietrzony układ, a oprócz tego wolniej będzie się silnik nagrzewał.
  • Poziom 15  
    Problemem był uszkodzony czujnik temperatury, częsta przypadłość.
  • Poziom 15  
    Problemem był uszkodzony czujnik temperatury, częsta przypadłość.

    Dodano po 50 [sekundy]:

    Problem rozwiązany.