Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 208 2.3d - Odłączenie elektrozaworu

M-A-T-E-U-S-Z 17 Mar 2013 14:45 4518 6
  • #1 17 Mar 2013 14:45
    M-A-T-E-U-S-Z
    Poziom 4  

    Witam.Posiadam sprintera który fabrycznie jest wyposażony w elektrozawór który zamontowany jest obok pompy wtryskowej.Ostatnio ten zawór odmawia posłuszeństwa i odcina paliwo nie gasną wtedy świece żarowe.I tu mam pytanie ponieważ chciałbym pozbyć sie tego ustrojstwa i puscić bezpośrednio wężyk z paliwem do pompy. Lecz zostanie wtedy kostka którą wpina sie w ten zawór i nie wiem czy mam coś w niej zmostykować aby oszukać te świece czy zostawić go luźno ? Prosze o rady.

    0 6
  • #2 17 Mar 2013 16:19
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Temat immobilizera w tym aucie był już poruszany na forum.
    To nie grzeją świece, tylko kontrolka (wspólna dla świec i immobilizera) sygnalizuje, że immobilizer jest aktywny lub uszkodzony - czyli rozruch jest niemożliwy.

    0
  • #3 30 Mar 2013 10:30
    m@recki
    Poziom 11  

    Możesz podpiąć przewód paliwowy bezpośrednio do pompy. Jednak zaworu nie pozbędziesz się na dobre, ponieważ trzeba byłoby użyć StarDiagnozy do wyprogramowania tego zaworu. W miejsce zaworu orginalnego podepnij jaki kolwiek inny o zbliżonej wartości "Ohm"

    0
  • #4 30 Mar 2013 11:17
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    m@recki napisał:
    W miejsce zaworu orginalnego podepnij jaki kolwiek inny o zbliżonej wartości "Ohm"

    Naprawdę myślisz, że inżyniery z Mercedesa wymyśliły coś tak prostego do obejścia?
    W zaworze jest układ elektroniczny i zawór jest zwalniany sygnałem kodowanym. Amatorsko tego nie obejdzie. Star Diagnoza też nie ma takiej możliwości. Po wykonaniu bezpośredniego podłączenia paliwa na pompie najlepiej pozostawić stary zawór podłączony do wtyczki (gdzieś go zawiesić w pobliżu)

    0
  • #5 30 Mar 2013 11:39
    m@recki
    Poziom 11  

    Nie wiem o czym piszesz kolego. Elektrozawór zawiera zwykłą cewkę indukcyjną, a już na pewno NIE jest on sterowany sygnałem kodowanym - ponieważ te same inżyniery z Mercedesa nie doprowadziły do tego zaworu szyny CAN. Pozdrawiam

    0
  • #6 30 Mar 2013 12:25
    matysek160
    Poziom 8  

    Problem rozwiązany odłączyłem elektrozawór i podpiołem przewód bezpośrednio do pompy. Odpiołem go od wtyczki oraz odłączyłem sterownik immo i działa.

    2
  • #7 30 Mar 2013 18:56
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    m@recki napisał:
    Nie wiem o czym piszesz kolego

    Właśnie takie odnoszę wrażenie ;)
    m@recki napisał:
    inżyniery z Mercedesa nie doprowadziły do tego zaworu szyny CAN

    No to się przekonaj. Poniżej wtyczka właśnie tego zaworu z opisem:


    Sprinter 208 2.3d - Odłączenie elektrozaworu

    4