Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 208 2.3d - Odłączenie elektrozaworu

17 Mar 2013 14:45 5028 6
  • Poziom 4  
    Witam.Posiadam sprintera który fabrycznie jest wyposażony w elektrozawór który zamontowany jest obok pompy wtryskowej.Ostatnio ten zawór odmawia posłuszeństwa i odcina paliwo nie gasną wtedy świece żarowe.I tu mam pytanie ponieważ chciałbym pozbyć sie tego ustrojstwa i puscić bezpośrednio wężyk z paliwem do pompy. Lecz zostanie wtedy kostka którą wpina sie w ten zawór i nie wiem czy mam coś w niej zmostykować aby oszukać te świece czy zostawić go luźno ? Prosze o rady.
  • Spec od Mercedesów
    Temat immobilizera w tym aucie był już poruszany na forum.
    To nie grzeją świece, tylko kontrolka (wspólna dla świec i immobilizera) sygnalizuje, że immobilizer jest aktywny lub uszkodzony - czyli rozruch jest niemożliwy.
  • Poziom 11  
    Możesz podpiąć przewód paliwowy bezpośrednio do pompy. Jednak zaworu nie pozbędziesz się na dobre, ponieważ trzeba byłoby użyć StarDiagnozy do wyprogramowania tego zaworu. W miejsce zaworu orginalnego podepnij jaki kolwiek inny o zbliżonej wartości "Ohm"
  • Spec od Mercedesów
    m@recki napisał:
    W miejsce zaworu orginalnego podepnij jaki kolwiek inny o zbliżonej wartości "Ohm"

    Naprawdę myślisz, że inżyniery z Mercedesa wymyśliły coś tak prostego do obejścia?
    W zaworze jest układ elektroniczny i zawór jest zwalniany sygnałem kodowanym. Amatorsko tego nie obejdzie. Star Diagnoza też nie ma takiej możliwości. Po wykonaniu bezpośredniego podłączenia paliwa na pompie najlepiej pozostawić stary zawór podłączony do wtyczki (gdzieś go zawiesić w pobliżu)
  • Poziom 11  
    Nie wiem o czym piszesz kolego. Elektrozawór zawiera zwykłą cewkę indukcyjną, a już na pewno NIE jest on sterowany sygnałem kodowanym - ponieważ te same inżyniery z Mercedesa nie doprowadziły do tego zaworu szyny CAN. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Problem rozwiązany odłączyłem elektrozawór i podpiołem przewód bezpośrednio do pompy. Odpiołem go od wtyczki oraz odłączyłem sterownik immo i działa.
  • Spec od Mercedesów
    m@recki napisał:
    Nie wiem o czym piszesz kolego

    Właśnie takie odnoszę wrażenie ;)
    m@recki napisał:
    inżyniery z Mercedesa nie doprowadziły do tego zaworu szyny CAN

    No to się przekonaj. Poniżej wtyczka właśnie tego zaworu z opisem:


    Sprinter 208 2.3d - Odłączenie elektrozaworu