Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jakie auto do 16 tys ekonomiczne

17 Mar 2013 23:27 7158 25
  • Poziom 8  
    Witam,
    Planuje zakup auta powiedzmy tak do 16 tys zł. Przede wszystkim zależy mi na tym aby samochód mało palił (myślałem nad silnikiem benzynowym 1.4 i władowaniem go w LPG). Obecnie jeżdżę punto II z silnikiem 1.2 (LPG) i nie chciałbym aby mój portfel po zmianie samochodu doznał szoku:)
    Najlepiej aby auto nie było starsze niż z rocznika 2004.
    Myślałem nad seatami ibizą lub leonem lub też astrą III (chociaż ciężko będzie się w tym przypadku zmieścić w cenie i znaleźć taką z małym benzynowym silnikiem).
    Proszę o rady i sugestie:)
  • Poziom 39  
    Stilo z silnikiem 1,4 95KM.
  • Poziom 21  
    A nie lepiej rozważyć zakup auta z oszczędnym dieslem? Wychodzi podobnie cenowo jeśli chodzi o zakup i eksploatacje, a przy większym przebiegu diesel może być jednak trwalszy niż bezyna +LPG.
    pzdr! Nix
  • Poziom 9  
    seat ibiza (2002-2008) w dieslu moim zdaniem najlepiej. sam wlasnie sie interesuje tym autem
  • Poziom 39  
    Jeśli diesel to lepiej ze stajni fiata JTD ( stosowany z powodzeniem m.in. w produktach opla). Lepszy, tańszy, cichszy i mniej awaryjny. Stilo z LPG bedzie tańsze niż jakikolwiek diesel. Cicho w aucie, ogrzewanie po 2 kilometrach, a nie po 10 jak w dieslu i w razie naprawy duzo taniej. Używany silnik benzynowy kosztuje 1000-1500 z z gwarancją, tyle co porządna regeneracja turbiny w dieslu..., bo nowa 2x tyle.
  • Poziom 9  
    na moje oko to wiem ze silniki volkswagena sa niedozajechania i maja bardzo dobre recenzje dlatego zdecydowanie osobiscie stwaiam na Seata.
    a czy benzyna tansza to zalezy, klocilbym sie.
  • Poziom 39  
    krzysco napisał:
    wiem ze silniki volkswagena sa niedozajechania i maja bardzo dobre recenzje

    Chyba te sprzed 10 i więcej lat. Dzisiejsze malutkie silniki diesla nie przejada nawet 1/3tego co stare 1,9. Wszystkie silniki sa do zajechania, tylko po co przepłać za jakiś mit sprzed lat. Jest jeszcze cos takiego, jak kultura pracy i tu VW nic ciekawego nie prezentuje.
  • Poziom 21  
    Te "stare" silniki 1,9 TDI na pompowtryskach z Volkswagena faktycznie były trwałe i w aucie klasy B lub C za 16.000zł ( to byłby rocznik hmmm ...2003-2007 ) mógłby być jeszcze ten silnik. Ale opinie o takim 1,4TDI lub nawet SDI Volkswagena w np. Ibizie też są dobre, a auto jeszcze oszczędniejsze...
  • Poziom 9  
    zdecydowanie popieram wypowiedz Nix'a
  • Poziom 21  
    Wracając do tematu- auto ekonomiczne za 16.000 zł więc diesel lub benzyna+LPG:
    Trzeba zwrócić uwagę na fakt że jeśli benzyna to musi mieć względnie mały przebieg żeby założyć gaz i kilka lat się nim pocieszyć....bo jeśli auto będzie miało 250-300.000 Km i założymy gaz, to go może dobić.

    A auto za 16.000 parę latek będzie miało i może mieć > 250.000 na liczniku, ciężko znaleźć realnie mały przebieg.

    Natomiast w mojej ocenie diesel jest lepszym rozwiązaniem bo przy analogicznym przebiegu >250.000Km jeszcze będzie jako tako chodził i te parę lat łatwiej wytrzyma.

    Zgadzacie się ?
    pzdr! Nix
  • Poziom 39  
    NIe do końca. Sredni przebieg auta benzynowego to 20 kkm/rok, diesla 40kkm/rok.
    Za 16 tys kupię stilo z 2005-6 roku - średnio z przebiegiem 0k 160 kkm. Diesel w ty czasie będzie miał 240kkm ( a w rzeczywistości znacznie więcej) i dla wielu silników jest to okres sporych ( kosztownych ) napraw, jeśli w ogóle dojedzie tego przebiegu ( dot. nowszych aut z małymi pojemnościami diesli 1,2.1,3, 1,4). W wiekszych dieslach to zgodzę, sie , że przejada i 400-500kkm bez większych napraw i jeszcze na "naszym" paliwie, ale to od 1,9-2,0 wzwyż, najlepiej 2,4 JTD, albo 2,4 D volvo, bo napewno nie nowsze 2,0 TDI... Niestety te silniki juz nie śą takie oszczędne, a o taki tu chodzi w temacie.
    Kolega założył gaz do10-letniego mondeo zetec1,8 przy 250kkm i "dojechał" do 450kkm i jeszcze je sprzedał jako sprawne, choć silnik już był rozklekotany. Po kilku latach jazdy nawet starszym autem instalacja gazowa rekompensuje zakup całego takiego auta.
  • Poziom 21  
    Jeśli przyjmujemy że diesel robi 2 x więcej kilometrów to zgadzam się, jednak wielu "zwykłych" użytkowników kupuje diesla i jeździ "normalnie" tj. tak jak benzyną, więc założyłem podobne przebiegi dla auta 10-letniego. Dla przykładu ja tak użytkuję diesla-20.000 km rocznie.

    Oczywiście przy dieslu ( i np. kombiaku) jest nieco większe prawdopodobieństwo że ma więcej najechane niż benzyna, ale to zawsze sprawa indywidualnej oceny egzemplarza. Handlarze "kręcą" liczniki bez opamiętania niestety...
  • Poziom 39  
    Zauważ, że teraz prawie nie ma co kupić w benzynie, tylko same diesle, więc ludzie kupują, bo mało pali, ale ile oddaja w zwiekszonych kosztach eksploatacji , to prawie nikt o tym nie mówi. Ponadto taki diesel "normalnie" jak piszesz eklsploatowany jeździ po 6-10 tys /rok i jest w dużo gorszym stanie niż dogrzany silnik robiący "trasy" z wiekszym przebiegiem. Mam kilku znajomych, co przyznali rację, że benzyna była by tańsza w końcowym rozliczeniu niz diesel na krókich odcinkach .
    Wejdź na mobile eu i zobacz przebiegi od prywatnych sprzedawców jakie auta maą przebiegi. Znam człowieka, co swoim renault megane , 1,5 dci po 3 latach miał 210tyskm i w serwisie delikatnie dano mu do zrozumienia, że auto trzeba już sprzedać... A zaraz ktoś je kupi bo świeży samochód, a tu mina - trzeba 6 tys dołożyć... Rekord jaki widzałem, to auto 18-to miesieczne z przebiegiem 160 tys.
    Jak zajedziesz silnik benzynowy 1,4-1,6 to koszt wymiany silnika jest porównywalny z wymiana regenerowanej turbiny w dieslu. Nie dotyczy silników benzynowych 1,4 16V z grupy VW, bo to złom , który sypie sie na potęge i używane kosztują 3-4 tys+ ogarniecie.
  • Poziom 21  
    andrzej lukaszewicz napisał:
    Zauważ, że teraz prawie nie ma co kupić w benzynie, tylko same diesle, więc ludzie kupują, bo mało pali, ale ile oddaja w zwiekszonych kosztach eksploatacji , to prawie nikt o tym nie mówi
    ...
    Jak zajedziesz silnik benzynowy 1,4-1,6 to koszt wymiany silnika jest porównywalny z wymiana regenerowanej turbiny w dieslu.


    No to ciekawe spostrzeżenie, że są oferty prawie samych diesli, nie rzuciło mi się to w oczy, ale też nie robiłem takich "badań" a do głowy by mi to nie przyszło że tak jest... Dlaczego jednak tak jest? Z czego to wynika? Bo PB95 kosztuje dokładnie tyle ON, a booom na diesle był wtedy kiedy ON był tańszy niż PB95 o 1-1,5zł na litrze...

    Ja tam nie zajechałem ani jednego silnika ani benzynowego ani diesla ( spośród ok. 30 szt aut używanych) i nie wyobrażam sobie jak można w ogóle silnik zajechać...

    pzdr! Nix
  • Poziom 39  
    Ale pisałeś, że:
    Nix napisał:
    że jeśli benzyna to musi mieć względnie mały przebieg żeby założyć gaz i kilka lat się nim pocieszyć.

    To nawet jeśli go zajedzesz po 100tys na LPG , to koszt naprawy/wymiany nie jest duży.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ale pisałeś, że:
    Nix napisał:
    że jeśli benzyna to musi mieć względnie mały przebieg żeby założyć gaz i kilka lat się nim pocieszyć.

    To nawet jeśli go zajedzesz, (co dotyczy szczególnie małych silników) po 100tys na LPG , to koszt naprawy/wymiany nie jest duży i dawno na to "zarobisz" na LPG.
  • Poziom 21  
    Owszem, auto z LPG "zarabia" ale mniej więcej tyle samo "zarabia" diesel, a auto na gaz czasem ma swoje kaprysy, no i trochę robi się gorzej w bagażniku z uwagi na butlę. Wiadomo, są zwolennicy i przeciwnicy.
  • Poziom 8  
    Proponuje Audi A3 lub tez DMW 320d ;) :D
  • Poziom 21  
    Dobrze że są emotikony, bo inaczej moderator zająłby się wpisem :wink:
    A tak na poważnie to nie nadają się raczej, bo BMW będzie paliło >8/9L przy lekkiej nodze...
  • Poziom 8  
    myślałem nad dieslem ale wydaje mi się że przy danej pojemności silnika (w moim przypadku najlepiej 1.4) różnica w kosztach paliwa między LPG a dieslem jest jednak wciąż dosyć znaczna na korzyść LPG.
    a możecie coś powiedzieć o ibizie z roczników 2004-2006? lub o astrze III. warto się koło tych aut zakręcić?
  • Poziom 39  
    Wolałbym 95 konny (a nie 75 seat) silnik w fiacie stilo z 6-biegowa skrzynia biegów i dobrym wyposażeniem. Auto klasy kompakt, troche wieksze niż astra, wersje hatchback, kombi.
    Silniki benzynowe 1,4 z grupy VW to porażka.
  • Poziom 9  
    Ja wolalbym 130 KM w seacie tez z 6-biegowa skrzynia biegow.
  • Poziom 8  
    ja chyba jednak zdecyduje się na tą astrę III. nie wiem tylko jaki silnik wybrać. myślałem nad 1.3 diesel ale ponoć to najbardziej awaryjna jednostka w tym modelu. Jak sądzicie duża będzie różnica w zużyciu paliwa między 1.3 a 1.7 (oczywiście diesel). Alternatywą jest zakup auta z silnikiem benzynowym 1.4 lub 1.6 i władowanie tego w gaz. Proszę o Wasze opinie.
  • Poziom 13  
    jacol00 napisał:
    ja chyba jednak zdecyduje się na tą astrę III. nie wiem tylko jaki silnik wybrać. myślałem nad 1.3 diesel ale ponoć to najbardziej awaryjna jednostka w tym modelu. Jak sądzicie duża będzie różnica w zużyciu paliwa między 1.3 a 1.7 (oczywiście diesel). Alternatywą jest zakup auta z silnikiem benzynowym 1.4 lub 1.6 i władowanie tego w gaz. Proszę o Wasze opinie.


    Jakie rocznie przewidujesz robić przebiegi?Też przy zakupie samochodu zastanawiałem się nad Astrą III z silnikiem 1.6(myślę że to optymalne minimum), ale odpuściłem sobie ze względu na fakt, że ten silnik już wymaga większej troski przy montażu lpg.Lepszym wyborem byłby 1.4 jeśli osiągi schodzą na dalszy plan.
  • Poziom 8  
    rocznie kulam ok 15 - 20 tys. wiadomo że im mniej auto pali tym jeździ się więcej :) mi jakoś szczególnie na osiągach nie zależy. mówisz że 1.4 w gazie to byłaby najlepsza opcja?
  • Poziom 13  
    jacol00 napisał:
    mówisz że 1.4 w gazie to byłaby najlepsza opcja?

    Gdybym miał wybierać między 1.6 a 1.4 w Astrze to wybrałbym 1.4.Przy Twoich rocznych przebiegach nie bawiłbym się w Diesla.Osobiście użytkuję Leona z silnikiem 1.6 16v z lpg i jak dla mnie wystarcza.Silniki 1.4 16v w VAGU słusznie określają padakami.
  • Poziom 8  
    dzięki za konkretną odpowiedź :)