Witam,
Mam problem z wentylatorem nawiewu powietrza. Dzięki kilku wcześniejszym tematom opisującym podobne problemy, wyeliminowałem prawdopodobne przyczyny uszkodzenia: bezpiecznik F14 / 30A (OK), wentylator ( spięty na krótko działa), rezystor (podpinanie +12 do poszczególnych pinów powoduje zadziałanie wentylatora i zmianę w obrotach wentylatora więc jest OK). Sprawdziłem również pokrętło od ustawiania siły nawiewu (4 biegi) - jest OK.
Ale:
Wg dokumentacji z forum, przewód z bezpiecznika powinien dochodzić do przełącznika na pulpicie - tak nie jest bo z bezpiecznika wychodzi czerwono-żółty a do G+ na przełączniku dochodzi zielony. I tu nie ma przejścia! Sprawdziłem miernikiem. Kiedy podpiąłem dolny pin bezpiecznika ( na którym jest +12V) na G+ i poszczególne piny tj 1,2,3 i 4 to wentylator ruszył bez problemu.
Nadmienię że w aucie jest klimatyzacja i ona z racji niedziałającego wentylatora też nie działa.
Sprawdziłem w skrzynce przekaźniki - nie wiem który odpowiada za załączanie dmuchawy i klimy - te które są na tylnej ścianie skrzynki czyli dwa zielone na 30A, szary i czarny są dobre (wysterowane +12 zamykają obwód) te z przodu raczej nie obsługują dmuchawy - tak wynikało z dokumentacji. Są jeszcze dwa przekaźniki + dwa bezpieczniki w komorze silnika i one też są sprawne.
W związku z tym mam pytanie: co i gdzie pośredniczy pomiędzy bezpiecznikiem F14 a przełącznikiem na panelu?
Gdzieś "po drodze" jest przekaźnik(?) który załącza obwód?
Mam problem z wentylatorem nawiewu powietrza. Dzięki kilku wcześniejszym tematom opisującym podobne problemy, wyeliminowałem prawdopodobne przyczyny uszkodzenia: bezpiecznik F14 / 30A (OK), wentylator ( spięty na krótko działa), rezystor (podpinanie +12 do poszczególnych pinów powoduje zadziałanie wentylatora i zmianę w obrotach wentylatora więc jest OK). Sprawdziłem również pokrętło od ustawiania siły nawiewu (4 biegi) - jest OK.
Ale:
Wg dokumentacji z forum, przewód z bezpiecznika powinien dochodzić do przełącznika na pulpicie - tak nie jest bo z bezpiecznika wychodzi czerwono-żółty a do G+ na przełączniku dochodzi zielony. I tu nie ma przejścia! Sprawdziłem miernikiem. Kiedy podpiąłem dolny pin bezpiecznika ( na którym jest +12V) na G+ i poszczególne piny tj 1,2,3 i 4 to wentylator ruszył bez problemu.
Nadmienię że w aucie jest klimatyzacja i ona z racji niedziałającego wentylatora też nie działa.
Sprawdziłem w skrzynce przekaźniki - nie wiem który odpowiada za załączanie dmuchawy i klimy - te które są na tylnej ścianie skrzynki czyli dwa zielone na 30A, szary i czarny są dobre (wysterowane +12 zamykają obwód) te z przodu raczej nie obsługują dmuchawy - tak wynikało z dokumentacji. Są jeszcze dwa przekaźniki + dwa bezpieczniki w komorze silnika i one też są sprawne.
W związku z tym mam pytanie: co i gdzie pośredniczy pomiędzy bezpiecznikiem F14 a przełącznikiem na panelu?
Gdzieś "po drodze" jest przekaźnik(?) który załącza obwód?