Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z poprawną instalacją interfejsu ELM327 - Elm 327 Alfa Romeo 159

Peerez46 18 Mar 2013 11:33 21270 2
  • #1
    Peerez46
    Level 2  
    Witam wszystkich, piszę w sprawie zasięgnięcia wiedzy w temacie poprawnej instalacji interfejsu diagnostycznego ELM327 (posiadam cała płytkę ze sterownikami). Interfejs jest mi potrzebny do poprawnej komunikacji / diagnostyki z Alfa Romeo 159. Do tego posiadam Multiecuscan (wcześniejszy Fiatecuscan) w wersji zarejestrowanej. Przeglądałem wszystkie możliwe fora oraz wątki, dotyczące poprawnej instalacji oraz ustawiania komunikacji między komputerem, a samochodem, stosowałem również dostępne między innymi tutaj poradniki w formacie pdf dotyczące instalacji. Po pierwsze zgodnie z zaleceniami po podpięciu interfejsu nie wykrywa mi go jako FT232 USB UART tylko jako cp2102 usb to uart bridge controller. Idąc dalej po wydaje mi się poprawnej instalacji zgodnie z poradnikiem dotyczącym instalacji ELM'a wchodząc w menadżer'a urządzeń w zakładce port com i lpt nie jest wyświetlany jako port szeregowy tylko jako cp2102 usb to uart bridge controller oraz, że jest zainstalowany na np COM3. Chcąc zgodnie z zaleceniami zmienić takie ustawienia jak m.in LATENCY TIME nie mogę tego zrobić gdyż w ustawieniach zaawansowanych portu COM mam tylko możliwość zmianę portu COM bądź zmienić bufor odbioru lub bufor transmisji więc mniemam iż jest coś nie tak bo we wszelakich poradach bądź instrukcjach instalacji to MENU zaawansowanych ustawień portu COM jest bardziej rozbudowane i nie wiem co robię nie tak. Dla formalności powiem iż oczywiście przy próbie połączenia się z Alfą poprzez MULTIECUSCAN oczywiście nie łączy się i wyskakuje błąd sprawdź kabel oraz ustawienia portu COM



    Problem z poprawną instalacją interfejsu ELM327 - Elm 327 Alfa Romeo 159

    Instalowałem z zaleceniami znalezionymi na niektórych forach sterowniki układu FTDI, a także PROLIFIC. Próbowałem już wszystkiego. Dodam iż po instalacji takowej programem SCANTOOL łączę się bez kłopotu po wyborze szybkości bitów na 38400 menadżerze urządzeń i programie scan tool mogę odczytać parametry pracującego silnika natomiast zależałoby mi na tym aby móc łączyć się przez MULTIECUSCAN. Jeśli wątek założyłem nie w tym dziale to z góry przepraszam , szukałem wszędzie interesujących mnie wątków nawet tutaj lecz nic nie znalazłem o podobnej kwestii. Domyślam się, że po podłączeniu ELM'a mój komputer nie widzi go jako port szeregowy COM. Dodam, że z samą konfiguracją między komputerem a programem typu poprawny wybór portu COM prędkości bitów (38400) nie mam problemu.

    (dodam jeszcze, że próbowałem wykonać tą instalację na windowsie xp 32 bit oraz na windowsie 7 ultimate 32 bit
    Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedzi i każdą sugestię.
  • #2
    Peerez46
    Level 2  
    Dobrze z tematem poprawnej instalacji ELM'a 327 na Windows 7 ultimate 32bit już sobie poradziłem, w menadżerze zadań w zakładkach PORT COM i LPT po podpięciu ELM'a pojawia mi się poprawnie zainstalowany interfejs wyświetlany jako USB SERIAL PORT (com3), pomogło zainstalowanie układu FTDI nie wiem co się zmieniło bo robiłem to już wcześniej, ale tym razem zaczęło gadać. W ustawieniach zaawansowanych portu com ustawiłem Latency time na 1. W programie Fiatecuscan ustawiłem odpowiedni port COM oraz prędkość na 38400. Jeszcze nie podpinałem się pod auto, ale mam nadzieję, że wszystko zacznie działać.

    Dodano po 3 [godziny] 11 [minuty]:

    Jako, że temat nadal aktualny dopiszę moją wiedzę bogatszą o próbę połączenia się z moim autem AR 159 mianowicie interfejs poprawnie zainstalowany i ustawiony port com w menadżerze urządzeń jak i w programie FIATECUSCAN 3.5 w wersji zarejestrowanej wybrany odpowiedni port COM. Mając chwilę czasu próbowałem się połączyć z autem za pomocą wspomnianego FIATECUSCAN'a zapłon jest włączony wybieram odpowiednią markę i model i wyskakuje mi taki komunikat:

    Problem z poprawną instalacją interfejsu ELM327 - Elm 327 Alfa Romeo 159

    Tak jak pisałem ustawienia portu COM w komputerze jak i w programie Fiatecuscan są takie same. Latency time zmniejszone do 1. Ma ktoś jakieś sugestie co można jeszcze przepatrzeć w tym temacie.
  • #3
    gimak
    Level 40  
    Peerez46 wrote:
    w menadżerze zadań w zakładkach PORT COM i LPT po podpięciu ELM'a pojawia mi się poprawnie zainstalowany interfejs wyświetlany jako USB SERIAL PORT (com3), pomogło zainstalowanie układu FTDI nie wiem co się zmieniło bo robiłem to już wcześniej, ale tym razem zaczęło gadać.

    Mnie ELM poprawnie działał pod win98, a po przejściu na XP zaczęły się schody z działaniem PCMScanu. Następowało łączenie się programu z kompem w samochodzie, ale źle były odczytywane parametry. Interfejs przy podłączeniu zgłaszał się (znaleziono sprzet) jako FT232 USB UART, a port jako USB SERIAL PORT (com7). Zmieniałem sterowniki, ustawienia i nic to nie dawało. Zauważyłem, że przy aktualizacji sterowników nie wymieniane są wszystkie pliki sterowników, a przy odinstalowaniu pozostają na dysku. Więc dla eksperymentu, przeniosłem je wszystkie z dysku C na D. Podłączyłem interfejs i zainstalowałem pliki sterownika ze strony http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm.
    Wcześniej też z tej strony ściągałem sterowniki, ale instalacja była w formie aktualizacji.
    Jakie zmiany teraz nastąpiły w stosunku do tego co było wcześniej - po połączeniu interfejsu jest tylko sygnał dźwiękowy, bez informacji (dymka) - znaleziono FT232 USB UART i co najważniejsze program poprawnie odczytuje parametry z komputera samochodu. Porównywałem co się zmieniło, ze teraz dobrze działa, a przedtem źle - zmieniło się tylko to, że teraz pliki sterowników są z jednego roku (2013), a tylko jeden jest z 2008r.
    Z kolei nie wiem, czy te kombinacje ze sterownikami nie są powodem tego, że obecnie źle zaczął działać Video DVR na USB, mimo że sterownik nie ma wspólnych plików z ELM-em.
    Może te spostrzeżenia komuś pomogą.