Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

octavia 1.9 tdi AGR '99 - ciężko pali na zimnym silniku

18 Mar 2013 15:34 6537 27
  • Poziom 9  
    witam. octavia 1.9 tdi AGR 1999r. Problem wygląda następująco: przy porannym paleniu (temperatura np -2) auto ciężko pali tzn. silnik nie łapie równo, trzęsie go, palenie nie trwa długo bo jakieś 2, 3s, (widać niewielkie ilości siwego dymu ale zawsze tak miał w zimie w lecie już nie) później jest już ok przez cały dzień. Świece pomierzyłem, oporność to 1,4 Ohma na każdej dodam że mają już 4 sezony. Prąd na świece też dochodzi ale nie sprawdzałem o jakim napięciu. Sprawdzałem również czujniki temp, cieczy i paliwa są ok, wymieniłem filtr paliwa bo na starym były widoczne bąble powietrza w przewodzie teraz jest dobrze. dodam że silnik nie kopci poziom oleju utrzymuje się od wymiany do wymiany. ostatnio gdy temperatura na dworze była ok 8 stopni pali bez problemu.
  • TestoTesto
  • Poziom 29  
    Spróbuj wymienić świece.
  • Poziom 9  
    to możliwe ze świece mają odpowiednią oporność a nie dogrzewają?
  • Poziom 29  
    Swiece z czasem się zużywają
  • Poziom 9  
    mam jeszcze jedno pytanie: czy zużyte świece będą miały taką samo oporność co nowe? chciałem dodać, że podłączenie samochodu do komputera nie wykazało żadnych błędów
  • Poziom 43  
    Swiece w tym aucie nie podlegaja diagnostyce.Zmierz pobór na zimnej swiecy po ok. 12-15A każda.
  • Poziom 9  
    mógłbym prosić o podpowiedź jak mam to zrobić bo nie bardzo kojarzę :)
  • TestoTesto
  • Poziom 43  
    Podstawy podstaw elektryki kolego.
  • Poziom 9  
    z obliczeń zakładając, że samochód ma napięcie 12,5 V, a na zimnej świecy jest oporność równa 1,4 ohma to taka świeca pobiera 8,9 ampera.


    kolego możesz mi podpowiedzieć gdzie dokładnie powinienem podpiąć miernik żeby pomierzyć pobór w rzeczywistości
  • Poziom 33  
    Pomiędzy świecę a fajkę zasilającą. Jaki kąt wtrysku, jaka dawka startowa, jaką temp. widzi ECU ??
  • Poziom 18  
    lukas22 napisał:
    mógłbym prosić o podpowiedź jak mam to zrobić bo nie bardzo kojarzę :)


    Może tak ci będzie prościej: wykręć świece, podłącz je do wtyków je zasilających, gwinty połącz grubym drutem do masy samochodu, odseparuj świece od elementów które mogły by się stopić, włącz zapłon, obserwuj świece - wszystkie mają być rozgrzane do czerwoności w czasie około 4sekund
  • Poziom 9  
    nie wien jaką temp. widzi komputer w samochodzie wiem tylko że temperatura z czujnika cieczy i paliwa nie odbiegała od temp. otoczenia +- 1°C. kąt wtrysku miał sprawdzany przy wymianie rozrządu jakieś 4 lata temu. prawdopodobnie będę to wiedział we wtorek. kąt wtrysku może się samoczynnie przestawić?
  • Poziom 25  
    Świece mają mieć ok 0,4om
  • Poziom 9  
    na zimnych było 1,4 Ohma
  • Poziom 25  
    lukas22 napisał:
    na zimnych było 1,4 Ohma


    źle
  • Poziom 9  
    tzn ze świece do niczego ?
  • Poziom 9  
    mam jeszcze jedno pytanie bo dzisiaj jak zgasiłem samochud usłyszałem po jakiś 3s "kliknięcie" zdziwiłem się bo nie było tego wcześniej słychać okazało się ze to tem plastikowy zawór służący do gaszenia samochodu, pojakiś 3s od zgaszenia jakby się przestawiał, nie było tego wcześniej słychać . mormalne to???????????

    Dodano po 1 [godziny] 50 [minuty]:

    zdiołem wężyk z zaworu egr chyba od podciśnienia, po zgaszeniu samochodu nie było słychać tego kliknięcia, po założeniku znowu. zdiołem z zaworu egr wężą od interculera w środku jest trochę sadz , może mieć to wpływ na palenie???

    Dodano po 2 [minuty]:

    zgóry dzięki za pomoc.
  • Poziom 33  
    Normalny objaw, klapa gaszenia zamyka się, dusi silnik a po 3 sekundach cyka jednorazowo.
  • Poziom 9  
    aha rozumie. a jeżeli chodzi o czystość egru to jak to się odnosi do palenia auta, bo jest tam troche czarnego szlamu.
  • Poziom 33  
    Nie powinno mieć większego znaczenia.
  • Poziom 38  
    Tak trochę off topic. Panowie, co wy macie z tym mierzeniem oporności świec żarowych? Czym to mierzycie? Miliomomierzem, czy miernikiem uniwersalnym z warzywniaka za 15zł? Odliczacie przynajmniej oporność przewodòw pomiarowych? Liczenie prądu też do d..y, bo mierzysz opòr na zimnej świecy, a prąd na rozgrzanej a to ròżnica.
    Ja świece sprawdzam na pobòr prądu, ma być kilka, kilkanaście amper, w miarę jednakowo dla wszystkich, ma spadać trochę podczas pomiaru. Jak odbiega od normy wykręcasz i sprawdzasz na aku. No i w nowszych autach te pięciowoltowe :)
  • Poziom 12  
    Ja już ladamaniac nie mam siły do tych ludzi co mierza oporność na śiwecach i kłócenia się z nimi, świece diagnozuje się za pomocą miernika cęgowego a jak nie wiecie co to jest to trzeba sie edukować.... jak zasymulujemy samochodowi syberie ( odłączony czujnik temp.) to po przekręceniu kluczyka powiniśmy mieć pobór około 80A i w ciągu 5-10s powinien spaśc do około 42A ale nie mniej (mówie o silniku 4 cylindrowym) i w takim wypadku śiwece są sprawne.
  • Poziom 9  
    octavia 1.9 tdi AGR '99 - ciężko pali na zimnym silniku

    wartości RZE.początek wtrysku i początek wtrysku łapią 3 wartości -1,5, -1,7, -1,9 tzn wartości się zmieniają[/img]
  • Poziom 9  
    i jak to panowie wygląda ????
  • Poziom 9  
    rzucił by ktoś na to okiem
  • Poziom 33  
    Raczej to nie ma nic do rzeczy. To nie są logi więc...