Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochód rodzinny do 10 tyś zł. Jak nie astra to co?

ogidwarazy 18 Mar 2013 17:49 19338 53
  • #1 18 Mar 2013 17:49
    ogidwarazy
    Poziom 8  

    Przymierzam się do kupna auta w wersji kombi lub van.
    Mój wybór padł na Opla Astrę G z silnikiem benzynowym 1,6 v 8, lub 1,4 twinport.
    Niestety możliwości pozyskania takiej astry są mocno ograniczone. Zatem proszę użytkowników o wskazanie innych modeli aut rodzinnych, które można wziąć pod uwagę przy wyborze.
    Użytkowanie: miasto, bardzo krótkie trasy (2km - 10 km), raz na miesiąc (100-200 km), wakacje (2500-3000 km). Średni miesięczny przebieg ok. 400-500 km, nie licząc wakacji.
    Sposób jazdy: bardzo spokojny.
    Osiągi: Wystarczy, że na autostradzie pojedzie 130 km/h i nie będzie za bardzo huczało i trzęsło :)
    Wyposażenie: samochód musi mieć wspomaganie (żona się uparła :)) i przydałaby się klimatyzacja (wakacje – jazdę w Podgoricy przy czterdziestu kilku stopniach będziemy długo pamiętać).
    Bagażnik: ze względu na wyjazdy wakacyjne musi być pojemny (sprzęt kampingowo-turystyczny).
    Obciążenie: maksymalnie 2 dorosłych, 2 małych dzieci + ewentualne bagaże. Na co dzień 1-2 osób.
    Nie ukrywam, że zależy mi na ekonomicznym aucie i rzadkich wizytach w warsztatach. Chciałbym aby samochód posłużył nam minimum 5 lat. Za 2-3 lata w momencie przeprowadzki rozważam instalacje LPG.
    Rozważałem również kupno Opla Zafiry, jednak według opinii na forach koszty utrzymania są znacznie większe niż Opla Astry G.
    Do chwili obecnej użytkuje Opla Astrę 1,4 v8 i jestem bardzo zadowolony (no może poza długimi trasami) – przez 5 lat wydałem na części + robociznę maksymalnie 2500 zł (w tym coroczne wymiany filtrów i oleju)
    Bardzo proszę o propozycję – maksymalna cena samochodu ok. 10 tyś zł.

    0 29
  • #2 18 Mar 2013 17:57
    highlanderus
    Poziom 30  

    Jako rodzinne autko u znajomego z podobnym traktowaniem auta sprawdza się Mazda Premacy. Jest napeno większa i wygodniejsza od Astry.

    1
  • #3 18 Mar 2013 18:23
    sim_
    Poziom 18  

    Cześć. Ja posiadam od kilku lat Renault Scenic 1.9DCI 2002 rok. Kupiłem jak miał 160 tys. przebiegu w tej chwili ma ponad 280 tys. Zawiódł mnie tylko raz - nie chciał odpalić w Norwegii przy -33 stopniach. Na bieżąco wymieniany tylko olej i filtry. Minimalne spalanie - dwa lata temu na trasie Szczecin - Zakopane około 5l/100. Sprawdzane przy tankowaniu. Normalnie przy jeździe mieszanej 5.5 - 6.5. Jak dla mnie bardzo wygodne i pojemne autko. Tak na prawdę nie brałem go pod uwagę przy zakupie - namówił mnie kolega, który miał takie same i wypożyczył mi na weekend.

    0
  • #4 19 Mar 2013 00:04
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Peugeot 406 kombi 1,8 117KM. Za 10 tys kupisz już z LPG, choć na benzynie to duże auto spali średni 1,-1,5 litra wiecej niz Twoja astra, a mocy 2x tyle.
    Na prawde duże auto, klima prawie w każdym modelu i inne rzeczy też, i hałasu nie bedzie, bo to bardzo dobrze wyciszony wóz.
    Raczej nie pchaj sie w 10- 12-letnie diesle, a już na pewno nie renault...
    Fiat stilo kombi 1,4 95 KM.

    0
  • #5 19 Mar 2013 01:22
    ogidwarazy
    Poziom 8  

    Przy moich wymaganiach to diesle chyba odpadają.
    Scenic fajnie wygląda, ale czy w benzynie będzie taki bezawaryjny? Peugeot to popularny samochód w moim otoczeniu. Niestety 5 z moich znajomych mających te samochody, miało przynajmniej jedną naprawę za kilka tysięcy złoty. Na Peugeota się nie zdecyduje.
    Muszę się bliżej przyjrzeć Mazdzie Premacy. O fiacie stilo też nic nie wiem.

    0
  • #6 19 Mar 2013 09:12
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    W takim peugeocie za kilka tys to chyba silnik wymieniali, ale to samo może Ci sie przydarzyć w scenicu, czy premacy, czy stilo. A jakie to były wersje silnikiwew tych 406? Wymiany sprzęgła, czy rozrządu nie sa drogie i myslę, że poważne naprawy , często są konsekwencją poważnych zaniedbań.
    Scenic w benzynie to przyzwoite auto, ale ma swoje dziwactwa, jak każde renault. Duży wybór silników benzynowych.
    Premmacy maja słabe blachy, szczególnie nadkola.
    Inne ciekawe auto to kia carens, almera tino

    0
  • #7 21 Mar 2013 17:26
    Nix
    Poziom 21  

    Wracając do tematu, czyli Astra G kombi- to przecież podobną funkcjonalność zapewni prawie każde autko klasy C, a ja proponuję konkretnie Corollę E12 kombi.
    Owszem, trochę droższa, ale myślę że pewniejsza :)

    pzdr! Nix

    0
  • #8 22 Mar 2013 23:23
    chojinka
    Poziom 27  

    Citroen Xsara picasso w tej cenie się znajdzie. Mazda 626, 6, premacy, mpv, Toyota Carina, Ford mondeo, fiat stilo, peugeot 406 a czasami nawet można trafić zadbanego citroena C5, opel zafira...

    -1
  • #9 22 Mar 2013 23:36
    Nix
    Poziom 21  

    Xara Picasso to dobre i obszerne auto, lepsze dla rodziny niż Astra G kombi-popieram!

    0
  • #10 22 Mar 2013 23:54
    gsekulski
    Poziom 16  

    do 10 tys Astra B 1.6 Combi będzie najlepszym rozwiązaniem. Może nie jest najładniejsza ale wytrzymała. Miałem do czynienia tym autkiem i w 100% mogę polecić. W porównaniu do renaulta, Forda, mazdy, peugeota opel będzie najmniej awaryjnym autem.

    0
  • #11 23 Mar 2013 02:19
    chojinka
    Poziom 27  

    gsekulski napisał:
    do 10 tys Astra B 1.6 Combi będzie najlepszym rozwiązaniem. Może nie jest najładniejsza ale wytrzymała. Miałem do czynienia tym autkiem i w 100% mogę polecić. W porównaniu do renaulta, Forda, mazdy, peugeota opel będzie najmniej awaryjnym autem.

    Rozumiem że wszystkie auta miałeś - każdym przejechałeś minimum 100tyś i wiesz co piszesz. Co najczęściej siadało w tych modelach i ile cię to kosztowało?

    0
  • #12 23 Mar 2013 08:31
    gsekulski
    Poziom 16  

    Pracuje zawodowo jako kierowca. Jeżdzę różnymi markami aut, często mam do czynienia z warsztatami, mechanikami itp. W rodzinie mieliśmy Astre Combi, wiem jak to auto jeździ, jak się psuje i ile ma miejsca. W moich doświadczeniach jest to nie drogie oraz tanie w utrzymaniu auto. Facet sie pyta więc staram się mu pomóc jak najlepiej. Osobiście jeżdżę Audi i chwale sobie no ale w tym przedziale cenowym nie kupi.

    0
  • #13 23 Mar 2013 10:41
    Nix
    Poziom 21  

    gsekulski napisał:
    do 10 tys Astra B 1.6 Combi będzie najlepszym rozwiązaniem. Może nie jest najładniejsza ale wytrzymała. Miałem do czynienia tym autkiem i w 100% mogę polecić. W porównaniu do renaulta, Forda, mazdy, peugeota opel będzie najmniej awaryjnym autem.

    Dla ścisłości : Astra G oczywiście, nie B :D
    Też myślę że Ople z tej generacji to w miarę trwałe/wytrzymałe auta, ale w mojej ocenie o wiele trwalszym i mniej awaryjnym autem byłaby Toyota Corola.

    0
  • #14 23 Mar 2013 12:21
    gsekulski
    Poziom 16  

    Miałem na myśli Astre II 1998-. Być może źle ująłem:) No Toyotki są również bardzo chwalone i złego słowa o nich nie powiem:) Tylko Toyotr do 10tys ciężko będzie kupić, auta się cenią.

    0
  • #15 23 Mar 2013 12:53
    Nix
    Poziom 21  

    Tak, chodzi o Astrę II generacji ( pierwsza F, druga G, trzecia H).
    Astry F były b.proste i ( i proste, niewysilone silniki) dlatego w miarę niezawodne, następne G też w miarę proste...Pewnie za 10.000 kupisz Corollę, ale będzie o rok, dwa starsza bo utrata wartości jest mniejsza nawet przy 10 letnim aucie. Ale chyba jednak wolałbym Corollę...

    Ale przestrzenią to takie auto klasy C nie grzeszy, wymieniony wyżej Citroen Xara Picasso byłby znacznie bardziej przestronny, jeśli ma być to rodzinne auto.
    To jest szczególnie ważne jeśli ktoś jest wysoki, pozycja w takiej Xarze będzie znacznie bardziej komfortowa. Czy lepiej się jeździ siędząc wyżej to można dyskutować, ale wielu powie że tak.

    1
  • #16 24 Mar 2013 15:31
    Pawel1812
    Poziom 26  

    Co myślisz o Multipli, w wersji starszej sporo poniżej 10.000, w wersji po lifcie około 10.000 zł. Auto bardzo pojemne, sześć osób lub trzy z przodu i dużo bagażu po wyjęciu tylnych siedzeń.

    W wersji z fabrycznym gazem ziemnym auto nie ma sobie równych jeśli chodzi o oszczędność - 30 zł na 100 km na mieście. Jeśli ma się w pobliżu stację tankowania gazem ziemnym to jest to opcja warta rozważenia. Przejechałem kilkoma Multiplami 100.000 km, więc coś mogę o tym aucie powiedzieć.

    0
  • #17 24 Mar 2013 21:17
    chojinka
    Poziom 27  

    Osobicie wybrał bym Berlingo niż Multiplę ale do każdego auta podchodzi sie inaczej...

    0
  • #18 25 Mar 2013 00:26
    Pawel1812
    Poziom 26  

    Jeśli ekonomia jest na pierwszym miejscu i masz w pobliżu stację CNG to Multipla jest najlepszym wyborem. 30 zł/100 km to jak na takie auto na mieście bardzo dobry wynik. Szczególnie, że piszesz o spokojne jeździe - 100KM na auto 1.5 t to niezbyt dużo.
    Standardowo auto ma klimatyzację, wspomaganie, elektryczne szyby i lusterka. Mimo większej szerokości, auto jest zwrotne z racji długości oraz jest bardzo dobra widoczność.

    Gdy ja decydowałem się na auto też myślałem o Zafirze - przesądził jednak rozmiar butli CNG - Multipla ma je największe, zabiera 36m3 gazu, co przy naszej gęstosci stacji jest sprawą priorytetową.

    Pamiętaj, że dokładana instalacja LPG pracuje poprawnie jak jest auto sprawne, instalacja dobrze dobrana, zamontowana, ustawiona oraz sprawna. W instalacji fabrycznej wystarczy, aby auto było sprawne oraz instalacja. Nic się nie ustawia oraz jej praca nie zależy od tego czy ten, co montował oszczędzał. Warto to uwzględnić decydując się na zagazowanie auta w przyszłości. Instalacja fabryczna to zupełnie inna kultura pracy auta.

    Czy ktokolwiek zamontuje gaz tak:
    Samochód rodzinny do 10 tyś zł. Jak nie astra to co?

    0
  • #19 25 Mar 2013 09:36
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Ja mam "tak" , a nawet lepiej, bo nawiertki umieszczone sa tuż przy wtryskiwaczach benzyny i ukierunkowane w centrum otworu ssącego w głowicy i dają gaz od razu na zawory - tak jak benzyna, a nie w kolektorze ssącym jak na zdjęciu. Tu zachowana jest tylko symetria i resztą zajmuje sie już komputer silnika.
    Są tez nakładki pod wtryskiwacz benzynowy i gaz jest dozowany identycznie jak benzyna.
    https://obrazki.elektroda.pl/1566744000_1322861247.jpg

    0
  • #20 28 Mar 2013 13:29
    Tommy102
    Poziom 2  

    Ja mam berlingo Multiple i jestem z niego bardzo zadowolony bo jest rodzinny i duzo miejsca 3 foteliki dzieciece i mam miejsca sporo na wózek i torby rewelka a jak nie berlingo to opel vectra kombi

    0
  • #21 28 Mar 2013 16:39
    matieus
    Poziom 10  

    Poszukaj Stilo JTD lub 1.4 LPG. Bardzo dobrze wyposażone i zabezpieczone przed korozją autko.

    0
  • #22 30 Mar 2013 20:58
    technik-
    Poziom 9  

    kup zafirę pojemne autko koszt utrzymania taki jak astry, tylko z benzynowym silnikiem

    0
  • #23 30 Mar 2013 23:15
    mg111111
    Poziom 2  

    Proponuję Reno laguna ale w benzynie duże przestronne auto w miarę wyposażone i pakowne np. na wyjazdy rodzinne na wakacje

    0
  • #24 09 Kwi 2013 02:36
    ogidwarazy
    Poziom 8  

    Pawel1812 napisał:
    Jeśli ekonomia jest na pierwszym miejscu i masz w pobliżu stację CNG to Multipla jest najlepszym wyborem.

    Co będzie lepsze z fabrycznym CNG czy fabrycznym LPG?
    Celowałbym w rocznik 2002. Czy 11 letnia instalacja gazowa nie będzie wymagała jakiś specjalnych regulacji lub wymiany?
    technik- napisał:
    kup zafirę pojemne autko koszt utrzymania taki jak astry, tylko z benzynowym silnikiem

    Z forumowych opinii to pali więcej od Astry, a w tej samej cenie to dostanę Zafirę 2-3 lata starszą od Astry

    0
  • #25 09 Kwi 2013 05:02
    750kV
    Poziom 21  

    Kolego. Co do 11-letniej instalacji LPG, to przede wszystkim należy sprawdzić legalizację zbiornika. Traci ona ważność po 10 latach. Taniej jest wymienić na nowy. Bez tego nie podbiją Ci przeglądu.
    Co do samochodu. Mam mercedesa W202 czyli c- klasę. Rocznik 1993, automat, 2,2l pojemności, LPG sekwencja. Blacha co prawda bez ocynku, ale silnik nie do zdarcia. Jak w porę wymieniasz olej i filtry, to autko bezawayjne. Dobre wyciszenie i komfort prowadzenia. Spalanie w trasie przy dosyć ostrej jeździe 13,5 litra gazu. Jak chcesz więcej miejsca, to proponuję wersję kombi. Oczywiście są różne upodobania, ale ja jestem zwolennikiem raczej starszych aut chociażby na ich trwałość i bak zbędnych „bajerów" utrudniających życie. Dodam tylko że jeżdżę tym mercedesikiem już 6 lat i oprócz klocków, oleju i filtrów wymieniałem tylko amortyzatory. Rocznie przejeżdżam ok. 30 000 km. Polecam.

    0
  • #26 09 Kwi 2013 15:37
    ogidwarazy
    Poziom 8  

    Pawel1812 napisał:
    Jeśli ekonomia jest na pierwszym miejscu i masz w pobliżu stację CNG to Multipla jest najlepszym wyborem.

    Chciałbym kupić auto w miarę bezawaryjne, a biorąc pod uwagę Twoje problemy poruszone w tym wątku
    Link to chyba multipla odpada.

    0
  • #27 10 Kwi 2013 17:03
    Pawel1812
    Poziom 26  

    Problemy z tamtego tematu wynikały z braku wiedzy w tamtym czasie. Problem zakończył się, gdy Multiecuscan zaczął obsługiwać sterownik Marelli IAW 4GF, co miało miejsce pod koniec 2012 roku. Odczytanie parametrów i reset adaptacji rozwiązał problem.
    Oczywiście ustawienie rozrządu na oryginalnych blokadach w tych silnikach to podstawa. Teraz silnik chodzi jak pszczółka a zdobytej wiedzy nikt mi nie zabierze :) Faktem jednak jest, że pierwszy lepszy mechanik, którego narzędziem pracy przy rozrządzie jest biały flamaster problemów z pracą tego silnika nie rozwiąże tylko na koszty naciągnie.
    Zapraszam na forum Multipli - można tam poczytać o typowych usterkach tego auta. Jeden problem jednego użytkownika spowodowany brakiem wiedzy nie jest przecież reprezentatywny.

    0
  • #28 10 Kwi 2013 17:13
    jurek91
    Poziom 20  

    Ja byłbym za Fiatem Stilo 1.4 z lpg w kombi, może i piękne nie jest ale dosyc wygodne auto i silnik dynamiczny oraz co najwazniejsze spali ok 9 litrow gazu. Stilo to na naszym rynku niedoceniane auto, a napewno lepsze od tych zajechanych audi czy vw

    0
  • #29 26 Kwi 2013 00:20
    ogidwarazy
    Poziom 8  

    Przyznam, że cały czas rozważałem zakup multiply z cng, ale okazuje się, że Ministerstwo Finansów potwierdziło wzrost akcyzy na cng o 42 grosze, od listopada. Hm... zawsze jakaś kłoda pod nogi :)
    Wracając do głównego wątku, to wybór modelu to jedno, ale znalezienie w podanym przedziale cenowym dobrze utrzymanego auta graniczy z cudem. Sprawdzam oferty, dzwonię a nawet wybrałem się oglądnąć kilka samochodów - to jakiś koszmar. Jak tak dalej pójdzie to doinwestuje w moją starą Astrę, gdyż zakup wydawałoby się nowszego i lepszego samochodu to zamiana siekierki na kijek.

    0
  • #30 27 Kwi 2013 21:10
    ogidwarazy
    Poziom 8  

    Przyglądnąłem się mojej astrze i łatwiej chyba wymienić kilka elementów blacharskich niż próbować usunąć korozję.

    Kilka osób polecało Fiata Stilo, niestety kombi z silnikiem 1,4 to ze świecą szukać.
    A czy Fiat Palio z silnikiem 1,2, spełniałby postawione kryteria?
    Jest sporo modeli z rocznika 2003

    0