Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW passat b5 1.9tdi AFN - dziwny szum w okolicy kierownicy

18 Mar 2013 18:13 4764 7
  • Poziom 10  
    Witam dziś w okolicach kierownicy pojawił się szum wyraźnie słyszalny na zewnątrz jak i wewnątrz (jakby ktoś lał wodę z prysznica) dźwięk znika przy poruszaniu kierownicą czyli to problem ze wspomaganiem. Czy przyczyną tego dźwięku jest pompa wspomagania czy przekładnia kierownicza?? doda że czasem podczas parkowania ciężko kręci się kierownicą ale nie zawsze tak jest, stan oleju od wspomagania jest ok.Proszę o pomoc
  • Poziom 16  
    Może czas na wymianę oleju
  • Poziom 10  
    O ile dobrze pamiętam to nie był wymieniany od 3 lat albo i dłużej więc to faktycznie może być przyczyną.Wymienię go i zobaczymy czy to pomoże
  • Poziom 17  
    Ciężko będzie przez forum.Podjedź do mechanika niech posłucha.Choćbyś to nagrać chciał to i tak będzie to kiepskiej jakości że nikt nie będzie z tego nic wiedział.
  • Poziom 10  
    byłem ostatnio u mechanika który spotkał się z takim samy przypadkiem jak mój i szum był wywoływany przez serwo hamulcowe,chociaż nie bardzo wiem dlaczego przy ruszaniu kierownicą szum ustaje
  • Poziom 34  
    Sprawdź, czy przewód powietrzny serwa nie jest luźny, który może być też luźny przy pompie wacum. Czy masz "dobry" hamulec nożny (np. twardy pedał i kiepski efekt hamowania). Ponadto jak pracuje silnik tj. czy sterowanie turbiną nie odbiega od normy. To, że cichnie szum przy ruszaniu kierownicą tłumaczyłbym właśnie jakimś pośrednim naciskiem na ścianę grodziową auta, do której mocowane jest serwo hamulca. Wg mnie ruszając kierownicą likwidujesz luzy-nieszczelność w tym układzie, ale trzeba to słyszeć, aby wydać prawdopodobniejszą poradę.
  • Moderator Samochody
    Woda w oleju wspomagania, uszkodzony zawór rozdzielczy maglownicy itd. W każdym razie wydatek.
  • Poziom 10  
    Wszystkie przewody sprawdziłem i ruszałem nimi,ale szum jest dalej i jeśli dokładnie się wsłuchać dochodzi właśnie z serwa, ruszając kierownicą tak jak pisze kolega Staszek49 mogą likwidować się luzy i dlatego szum ustaje ale jeszcze wszystko dokładnie będę sprawdzał jak tylko znajdę trochę wolnego czasu.Układ jest szczelny więc jak miała by dostać się tam woda?? a co do turbiny wszystko pracuje w porządku.