Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat punto 55 S mruganie kontrolki ciśnienia oleju przy zimnym silniku

18 Mar 2013 19:51 3780 22
  • Poziom 8  
    Witam. mam taki problem. Po zapaleniu zimnego silnika mruga mi kontrolka ciśnienia oleju i od czasu do czasu słychać jakby wycie silnika. Potem kontrolka gaśnie,ale wycie czasami słychać a czasami silnik pracuje normalnie. O czym to może świadczyć?
  • Użytkownik obserwowany
    O problemach z silnikiem lub instalacją elektryczną.
    Możliwe też, że pompa nie jest w najlepszym stanie lub olej się zważył.
  • Poziom 8  
    Czy to mogą być panewki? Silnik ma przejechane dopiero 90 tys. Czy wymiana pompy oleju to duży koszt?
  • Użytkownik obserwowany
    kortyleski napisał:
    unitral napisał:
    olej się zważył.
    Co się zrobił?!!


    Co Cię kolego dziwi?
    Nie widziałeś kiepskiego oleju po zimie?
    Rozwarstwia się i wygląda jak zważone mleko, tylko czarne :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wymiana pompy w tym modelu to wydatek do 500zł.
    Ale najpierw jedź na diagnozę do uczciwego mechanika, bo przy 90tyś pompa nie powinna padać.

    Dodano po 38 [sekundy]:

    Bez obsłuchania silnika nie da się postawić poprawnej diagnozy w tym przypadku.
  • Poziom 8  
    olej wygląda normalnie, ale skąd to wycie silnika?
  • Poziom 28  
    A jaki olej masz wlany ? Półsyntetyk czy mineralny ? I czy dzieje się tak tylko przy niskich temperaturach, czy cały czas ?
  • Poziom 8  
    mam olej mineralny i dzieje się tak przy niskich temp
  • Poziom 28  
    Miałem kiedyś podobny objaw, przy kiepskiej jakości filtrze oleju. Nie polecam tych najtańszych filtrów.
    A niskie temperatury i mineralny olej też mogą być tego przyczyną. Taki olej przy niskich temperaturach bardzo gęstnieje, i silnik w pierwszych sekundach pracy pracuje praktycznie bez smarowania.
    Poza tym, czemu jest zalany mineralnym? Przy tak niskim przebiegu i zdrowym silniku spokojnie można jeździć na półsyntetycznym.
  • Poziom 8  
    Zastanawiam się czy ślizganie paska klinowego ma coś wspólnego z mruganiem kontrolki ciśn. oleju?

    Dodano po 4 [minuty]:

    mechanik wymienił na mineralny mówiąc że te silniki lepiej chodzą na mineralu
  • Poziom 28  
    Dla zdrowia Twojego silnika lepiej zmień tego mechanika.
    Dla tego silnika polecany przez producenta olej to Selenia 10W40, czyli półsyntetyk.
    Ile km zrobiłeś na tym mineralu ?
    Przy ślizganiu paska powinna się zapalić kontrolka ładowania.
  • Poziom 8  
    na mineralu zrobiłem 8 tys
  • Poziom 28  
    Jak nie masz żadnych wycieków, silnik nie bierze oleju, to możesz wrócić na półsyntetyk.
    Wiem, że panuje opinia, że po mineralu nie powinno się już wlewać nic innego, ale jeśli stan silnika jest bardzo dobry, to nie ma przeszkód. Mineralny to powolna śmierć do tego silnika, tym bardziej przy naszych temperaturach zimą.
  • Poziom 8  
    Spróbuję tak zrobić a niezależnie jutro podjadę do dobrego mechanika, żeby posłuchał silnika. Dzięki
  • Poziom 16  
    Sprawdź też miskę olejową czy przypadkiem nie jest wgięta co powoduje przytkanie smoka i wyżej opisane objawy.
  • Poziom 8  
    sprawdzę miskę, ale boję się, że to coś poważniejszego
  • Poziom 16  
    Skoro problem jest przy zimnym to nie może być ani pompa ani panewki.
  • Poziom 8  
    Może być za gęsty olej i jak się rozgrzeje wszystko wraca do normy, tylko skąd to wycie silnika?
  • Poziom 16  
    Może też być jak pisze kolega wyżej że filtr niedrożny a wycie powstaje w wyniku przelewania dużej ilości oleju bezpiecznikiem pompy. Jednak mimo wszystko stawiam na miskę olejową. Przypomnij sobie czy czasem nie walnąłeś gdzieś.
  • Poziom 8  
    Nigdzie nie zahaczyłem miską, chyba , że siostra, bo parę razy jeździła, ale jutro obejrzę tą miskę
  • Poziom 8  
    Sprawdziłem miskę olejową i nie ma śladu uderzenia.Byłem u mechanika. Osłuchiwał silnik i powiedział, że bardzo ładnie pracuje. Ma mi zmierzyć ciśn. oleju, ale dopiero w przyszłym tygodniu. Powiedział, że może być wina czujnika ciśn. oleju. Na razie pozostaje mi uzbroić się w cierpliwość i czekać.
  • Poziom 16  
    Zmyliłeś nas tym "wyciem" silnika, a tu okazuje się że silnik pracuje prawidłowo. W takim przypadku jak najbardziej może być czujnik.
  • Poziom 8  
    Nie napisałem, że silnik wyje cały czas. Na ogół pracuje normalnie, ale zdarza się ,że zaczyna kilka, kilkanaście sekund wyć w czasie jazdy, po czym znowu normalnie chodzi.