Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

E36 M43 318i touron - Obrócona panewka, przyczyna?

kwantor 18 Mar 2013 22:05 7923 13
  • #1
    kwantor
    Level 38  
    Witam, czy te silniki są znane z tej przypadłości?
    Chciał bym wiedzieć, czy to ostatnie "przegonienie" go 195km/h było powodem (po wyhamowaniu już "siedział dzięcioł", czy jazda na krótkim odcinku (niekoniecznie spokojnie), czy jazda kobiety (poprzedni właściciel)?
    Może jakiś inny problem z olejem- jeździłem od roku na Castrol półsyntetyk, jest też gaz sekwencja BRC.
    Wał i korba zniszczony i do wymiany.
    Będę wdzięczny za jakieś "mądrości".
  • Helpful post
    #2
    orzel-jak
    Level 16  
    Częsta przypadłość tego silnika.
  • #3
    kwantor
    Level 38  
    Dzięki- kupię od razu ze 2 wały i kilka tłoków z korbami..
    Może lać jakiś lepszy olej?

    E36 M43 318i touron - Obrócona panewka, przyczyna? gdyby wcześniejszy mechanik wymienił wraz z olejem filtr, nie było by to przypadłością..

    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #4
    autopoldi
    Level 23  
    Castrola to ja bym sobie nie zalał. Już wolę Lotosa.
  • #5
    kwantor
    Level 38  
    Właśnie kupiłem jakiegoś Lotosa 5w40.
    Tamten był Maganatec Castrol półsyntetyk, ale filtr był zabity..
    Zal takiego silnika, zakatowanego o przebiegu 150 tyś.
  • #7
    kwantor
    Level 38  
    Nie wiem, czy w ogóle się wysilił, czy wiedział, gdzie jest filtr??
    Wkład potrafił się łamać od zwęglenia przy dotyku, starości nie wiem, klnie się , że wymienił.
    Jeśli taki numer przećwiczył świadomie dla kilku złotych, to zabić mało.
  • #8
    kryst16
    Level 22  
    orzel-jak wrote:
    Częsta przypadłość tego silnika.

    Częsta przypadłość jeśli się nie dba czy bez względu na wszystko to częsta przypadłość?? (awaryjność).
  • #9
    kwantor
    Level 38  
    Te silniki sa bardzo dokładnie spasowane po mojemu, mało tego mają charakter i wręcz zapraszają do depnięcia, co przekłada sie w to fajne wtłaczanie w oparcie, a to na zimnym gęstym oleju jest dramatem, bo smarowanie słabe, a moce wydzielane spore.
    Taką teorię wysnuwam. U mnie brakło smarowania, to mnie nieco pocieszyło, że nie jestem mordercą.
  • Helpful post
    #10
    ssb.mixer
    Level 17  
    autopoldi wrote:
    Castrola to ja bym sobie nie zalał. Już wolę Lotosa.


    Castrol to tylko marka -- żaden firmowy produkt. Zdaje się, że Orlen sprzedaje bazy pod olej, które lądują w Castrolu. Dodatkowo Castrol na różne rynki ma różny skład. I oczywiście wiecie o tym, że 5W30 to dziś ją w dużej mierze oleje na bazie mineralnej? Niby na opakowaniu jest 'syntetyczna technologia' ale to jest o tych dodatkach. Czystych syntetyków 5W-30 jest na rynku parę i do są jakieś niszowe marki.
  • #11
    kwantor
    Level 38  
    Chyba jest w tym sporo racji, bo sprzedający wyraźnie się denerwował na pytanie czy to syntetyk, i jeszcze zapytał co mam na myśli "olej syntetyczny" i zależy co kto przez to rozumie.
    Zapłaciłem 130 zł za 5 litrów. Pisze faktycznie: technologia syntetyczna.
    No i pytanie, skoro taki dobry, to jaki musi być ten za 450 zł. Pewno cud świata miód. :D
  • #12
    ssb.mixer
    Level 17  
    To wszystko jest marketing, jak woda mineralna - nie poczujesz różnicy. Nawet nie ma jak sprawdzić doświadczalnie, który olej lepszy. Jedyne co można zrobić to lać to, co pisze producent: u mnie w instrukcji jest napisane "5W-30 C2 lub C3" (lub SJ/SN jak pamietam) i taki leje, a marka ma drugorzędne znaczenie.
  • #13
    autopoldi
    Level 23  
    ssb.mixer wrote:
    To wszystko jest marketing, jak woda mineralna - nie poczujesz różnicy. Nawet nie ma jak sprawdzić doświadczalnie, który olej lepszy. Jedyne co można zrobić to lać to, co pisze producent: u mnie w instrukcji jest napisane "5W-30 C2 lub C3" (lub SJ/SN jak pamietam) i taki leje, a marka ma drugorzędne znaczenie.
    Jak rozbierasz silniki to od razu widać na jakim oleju jeździ. Ja mam spore doświadczenie z lotosem. Jeździłem na nim moim pierwszym poldkiem i robiliśmy testy porównawcze swoich olei na laborkach podczas studiów i wyszło, że na aparacie czterokulkowym mój lotos wypadł dużo lepiej niż castrol i elf. Zrobiłem poldusiem 300tys. bez remontu i dlatego polecam też go moim klientom.