Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

corsa d 1.3 cdti 2007 - nagrzewnica, nie działają klapki, zimno w aucie

adrianvip 18 Mar 2013 22:27 6639 6
  • #1 18 Mar 2013 22:27
    adrianvip
    Poziom 10  

    Witam,

    dzis pisze w sprawie Corsy D.
    Silnik 1.3 CDTI ( 90 pes ) 2007

    Posiadam klime automatyczna.

    Wczoraj pojawil sie problem... niby male zebate plastikowe kolko, ale do sedna.

    Nie dziala regulacja temperatury ( caly czas wieje zimne powietrze ).

    Popatrzylem do silnika, rury cieple, silnik cieply, rury do nagrzewnicy cieple, wiec sprawdzamy dalej...

    Na dywaniku pod pedalami znalazlem 1/4 kolka ( czarne, plastikowe, zebate ).

    Rozebralem plastiki spod kierownicy i okazalo sie, ze oderwalo sie ono od obudowy nagrzewnicy ( to kolko otwiera i zamyka klapki dopuszczajace cieple powietrze z nagrzewnicy ).
    Do tego zamocowany jest silniczek ( gdzie przy LO - zamyka klapki a przy HI - otwiera je do samej gory ).

    I wlasnie, dlatego tez nie dziala cieply nawiew.

    Niby przymocowalismy kolko spowrotem, ale jest ono wiotkie i sie kiwa, po zamocowaniu silniczka do klapek nie dziala jak powinno.
    zostawilismy na temperaturze 23 stopni i nie ruszalismy nic, ale po 15 km kolko samoczynnie spadlo ( pod ciezarem klapek ) i klapki sie zamknely, co oznaczalo jedno - zimno w samochodzie...


    I teraz problem...
    Co zrobić ?

    znalazlem rowniez post na jednym z forum, nigdzie tez nie moge znalezc rozwiazania tej usterki

    " Witam,
    Chcę przestrzec nowych kupujących oraz już użytkujących powyższy pojazd Corsa D. Dotyczy to klimatyzacji elektronicznej. Bubel Bubel i jeszcze raz Bubel.
    Kupiłem autko ponad 2 lata temu z dopłatą za klimatyzację elektroniczną. Cóż... po dwóch tygodniach po upływie gwarancji 2 letniej doszło do zjawiska iż pojazd nie grzał powyżej ustawień elektronicznych 22 stopni C. No i wpadłem. Temperatury wyższej w zimę nie dało się uzyskać. Przyczyną była klapka która regulowała dopływ zimnego i ciepłego powietrza. Na ową klapkę jest nasadzona zębatka która się poprostu urwała w trakcie pracy automatu.
    Koszt na średniej jakości wtryskarce oceniałbym na na kwotę może maks 2 zł.
    Niestety. Nie tak łatwo. Jest to element nierozbieralny i kosztowało mnie to........... 5000 zł .
    Czemu tyle? Została wymieniona cała osłona nagrzewnicy która jest nierozbieralna . Producent tak pomyśł że ten lement jest nierozbieralny i nie można go zamówić oddzielnie i aby ASO mogło go wymienić.
    Więc ten luksus kosztował mnie po za dopłatą przy nowym aucie obecnie prawie 3500 zł (osłona nagrzewnicy)ł + prawie 1500 zł robocizna (ASO Opel ma spore stawki) więc sumasumarum zabuliłem prawie 5000 zł z lekkim rabatem.
    Przestroga dla tych co chcą kupić klimatyzację elektroniczną. Pomyślcie zanim się na to zdecydujecie. Nawet po 2 tygodniach od upływu gwarancji GM Polska się na Was wypnie. Będziecie Bulić Bulić i jeszcze raz Bulić. Za część która ma wartość maks 2 zł zaplacicie prawie 5000 zł.
    Ci ktorzy już mają klimatyzację lektroniczną niech przed upływem jej gwarancji (nawet w lato) sprawdzą regulację nagrzewania na opór. Przyjdzie zima, i tak jak ja zostaniecie zaskoczeni taką naprawą. Mi nie pomogło iż zepsucie mogło zaistnieć nawet w lato przed upływem gwarancji. Poprostu ja dopiero sprawdziłem ogrzewanie jak mi było potrzebne i doznałem później zaskoczenia. Więc sprawdzajcie ten element i regulujcie tymi gałkami przed upływem gwarancji. Takich plastikowych zębatek które mogą się zerwać z cięgna jest parę sztuk. Każda ich wymiana to koszt całego elementu i prawie 5000 zł wisi w powietrzu do wydania.
    Ci którzy chcą kupić nowy pojazd marki Opel z klimatyzacją elektorniczną to proszę o zostanowienie. Jeżeli u mnie ten element w Corsie D kosztował prawie 5000 zł to ciekawe ile może kosztowac np. w Oplu Insignia. Tam jest wszystko w elektronice więc może drogo kosztować.
    Więc zwracajcie uwagę na klimatyzację elektorniczną w Oplach przed upływem gwarancji. Później może być za późno. "

    Co robic ?
    Rozebrac cala nagrzewnice ?
    Czy obudowa nagrzewnicy z manuala pasuje do automatu ?

    jakie widzicie rozwiazanie ?

    prosze o pomoc

    0 6
  • #2 18 Mar 2013 23:21
    jurekk55
    Poziom 35  

    Wymień klapę ,jak znajdziesz albo cała obudowe i po kłopocie

    0
  • #3 18 Mar 2013 23:35
    adrianvip
    Poziom 10  

    No jak moge wymienic klape ? ;) Wytlumacz mi kolego

    Dodano po 8 [minuty]:

    corsa d 1.3 cdti 2007 - nagrzewnica, nie działają klapki, zimno w aucie

    0
  • #4 19 Mar 2013 17:57
    pikul123
    Poziom 7  

    no to kolego masz problem :| :| :| mi już zdarzyło się to dwa razy na pocieszenie powiem ci że trzeba cały środek wyciągać aż do przegrody silnika czyli całą konsolę,belkę,kolumnę po to by skleić takie małe gówno za przeproszeniem wielkości zapałki.skąd jesteś :?: :?: :?: jak coś to pisz na pw lub dzwoń to podpowiem więcej 506409153

    0
  • #5 01 Maj 2013 20:11
    jmigut
    Poziom 1  

    Witam!
    Jestem ciekaw jak zakończyła się naprawa?
    Właśnie spotkało mnie to samo. Corsa D, 2008, 1.7 CDTI. Udało mi się domowym sposobem, choć nie było łatwo, zamocować to kółko przykręcając całość wkrętem. Zobaczymy jak długo wytrzyma.

    0
  • #6 02 Maj 2013 09:02
    pikul123
    Poziom 7  

    jmigut napisał:
    Witam!
    Jestem ciekaw jak zakończyła się naprawa?
    Właśnie spotkało mnie to samo. Corsa D, 2008, 1.7 CDTI. Udało mi się domowym sposobem, choć nie było łatwo, zamocować to kółko przykręcając całość wkrętem. Zobaczymy jak długo wytrzyma.


    Ja u siebie też skręciłem wkrętem ale dodatkowo skleiłem klejem dwuskładnikowym(za drugim razem)gdyż sam wkręt po ok 2 miesiącach ciągłego eksploatowania(zima-trochę ciepłego,trochę chłodniejszego) zaczął się obracać razem z zębatką,ale już bez tej przegrody więc zębatka się trzymała ale nie odgrywała swojej roli,ale życzę by tak się nie stało(choć za drugim razem wiedząc co gdzie się rozkręca wszystko można ogarnąć w jeden dzień :-)). Zaznaczę,że jeżdżę już na tym trzeci rok :-)

    1
  • #7 14 Mar 2018 14:34
    AFRO_KCE
    Poziom 1  

    Witam,
    Stary strasznie wątek ale może ktoś mnie poratuje.
    Kupiłem taką corse z silniczkiem i zestawem różnych podkładek już poza układem:)
    Chce to oczywiście poskładać i mam problem bo nigdzie nie umiem znaleść informacji jak te dwa pół kółka mają byc ustawione.
    Jak silniczek (sprawny) ma byc dokładnie przykręcony.
    Przykręciłem to tak jak mi sie wydaje ma być tylko że te zębate półkółka sie nawet nie dotykają ok 3mm.

    Poproszę o jakieś foto jak to wygląda zmontowane.
    Dziękuje

    1