Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane II - Meganka II ściaga na prawo

18 Mar 2013 23:12 4173 12
  • Poziom 12  
    Witam
    Mam taki problem 2 tygodnie temu kupiłem Megane II 1,9 DCI. Podczas jazdy testowej na której kierował autem właściciel, czyli szef auto komisu, nie zaważyłem iż auto mu ściąga na prawo. Dopiero po zakupie wracając do domu zauważyłem przy większej prędkości że auto ściągnie na prawo, więc pomyślałem sobie że to może być wina ciśnienia w oponach lub ewentualnie przestawiona zbieżność w przedniej osi. Na tylnej osi zauważyłem że są zdarte opony od wewnętrznej strony, postanowiłem więc pojechać na stacje diagnostyczną aby sprawdzić zbieżność kół,luzy,amortyzatory itp. Po sprawdzeniu zbieżności Pan diagnosta stwierdził że przednia oś jest ustawiona idealnie, natomiast zbieżność tylnej osi jest przestawiona o 6 stopni i jest bardzo mały luz na prawej tulei tylnej belki. Dodam że Pan diagnosta stwierdził że jest to za mały luz tej tulei aby zbieżność przestawiła się aż o 6. W innych postach wyczytałem iż zbieżność tylnej osi jest nie nastawialna, trochę się zmartwiłem tym faktem(: Natomiast kolega twierdzi że istnieje możliwość delikatnej regulacji tylnej belki około 2-3 mm na śrubach mocując belkę do karoserii, czy ma rację ???. Dodam że niekiedy odnoszę wrażenie że tył auta pływa po drodze, jak by było za niskie ciśnienie w oponach a jest wystarczające i wynosi ono 2,2. Związku z powyższym mam pytanie co może być przyczyną przestawionej na tylnej belce zbieżności kół oraz czy można się w jakiś sposób pozbyć tego problemu ??? Proszę o sugestie za które z góry dziękuję:-)
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Diagnosta twierdzi że auto nie jest po wypadkowe ponieważ nić na to nie wskazuje. Na podwoziu są fabryczne zgrzewy itp.
  • Poziom 39  
    Dobrze by było gdyby kolega przedstawił wyniki pomiarów bezpośrednio na forum. Zbieżność przestawiona o 6 stopni to coś niewiarygodnego. Ponadto te 2,2 (chyba bara) ciśnienia w kołach tylnych to niekoniecznie poprawnie? Ogumienie przed sprzedażą mogło być pozmieniane więc nie koniecznie jest to wskaźnik stanu.
  • Poziom 12  
    Witam.
    Niestety nie pamiętam wyniki pomiarów przestawionej zbieżności. Sam się zastanawiam czy dobrze zrozumiałem Pana diagnostę jeśli chodzi o przestawioną zbieżność o 6 st, przecież to by było chyba widoczne gołym okiem.
    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Widze że kolega z Poznania a auto pewnie z Gniezna kupione :)
    to że zgrzewy oryginalne itd itp to nic nie znaczy tylne błotniki malowane były? Może w koło uderzony felge zmienili ale na belke funduszu juz nie starczyło...
  • Poziom 12  
    Nie auto nie było zakupione w Gnieźnie:-) Możliwe że uderzenie było w tylne koło i sprzedający niestety nie naprawił belki.
    Czy oprócz sprawdzenia zbieżności idzie w jakiś sposób sprawdzić domowym sposobem czy owa belka jest krzywa???
    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie.

    Na oko abyś zobaczył to musiałaby tam być niezła rozpierducha. Belki nie naprawisz, tylko wymiana.
  • Poziom 12  
    A czy można w jakiś sposób sprawdzić uszkodzenie belki za pomocą miary ???
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdzać sobie możesz, ale co z tego wyjdzie.....
  • Poziom 39  
    A ja dalej o konieczności dokładnego odczytu wyników pomiaru diagnostycznego. Czyżby kolega nie otrzymał wydruku? Może przyczyna wcale nie leży w belce. Z tego co kojarzę zbieżność kół tylnych ma wynosić 5 +/- 2 mm więc może nie jest źle.
  • Poziom 12  
    Kolego maczpski, niestety ale nie otrzymałem od diagnosty wydruku wyniku zbieżności. Ale kojarzy mi się że było coś tam - 6mm. Chyba podjadę jeszcze raz ma sprawdzenie zbieżności na inną stację diagnostyczną.Zobaczymy co tam powiedzą.
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Dodam że tuleja w belce z prawej strony ma delikatny luz jak i również na lewym tylnym kole, łożysko również ma delikatny luz. Czy to może być powód przestawionej zbieżności na tylnej osi ???
    Pozdrawiam