Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spężarka Compair C30 - olej cofa się do filtra powietrza

Cichy3 19 Mar 2013 09:42 5043 14
  • #1 19 Mar 2013 09:42
    Cichy3
    Poziom 10  

    Witam .Mam problem ze sprezarką A mianowicie chodzi o to ze po wyłączeniu cofa sie olej do filtra powietrza.
    Dodam ze jest to sprezarka śrubowa z silnikiem diesla.
    Jezeli ktoś sie orientuje co moze byc tego przyczyną prosze o pomoc.

    0 14
  • #3 19 Mar 2013 14:03
    Cichy3
    Poziom 10  

    Ok jeszcze KKKNC jak byś był w stanie trochę mi napisac jak to wygląda i co moze być powodem ze to nie działa.



    Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.
    Na tym forum nie ma aprobaty na zdziczałą polszczyznę! Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych- popraw swoje posty w tym temacie oraz tytuł w pierwszym poście! [Akrzy]

    1
  • #5 21 Mar 2013 09:19
    Cichy3
    Poziom 10  

    Dodałem obraz poglądowy może to cos więcej pomoże.
    Na dole w rogu obok separatora znajduje sie cos takiego jak filtr oleju o pojemności 2,3 litra podłączone sa do niego dwa przewody,jeden z regulatorem, nie wiem do czego to służy a na necie nic nie znalazłem.

    Spężarka Compair C30 - olej cofa się do filtra powietrza

    Spężarka Compair C30 - olej cofa się do filtra powietrza Spężarka Compair C30 - olej cofa się do filtra powietrza Spężarka Compair C30 - olej cofa się do filtra powietrza

    Na jednym z obrazów jest zawór który sie nie zamyka po wyłączeniu to zaznaczone na zielono za nim jest podłączony przewód z końcówką takie jak inne tylko że z takim małym otworkiem.

    Co to jest co wygląda jak filtr oleju zaznaczone na czerwono (pojemność niby 2,3 litra) no i czy powinno to być zalane olejem ponieważ jest tam korek jak do wlewu przy separatorze ?! foto2

    0
  • #7 22 Mar 2013 19:37
    Cichy3
    Poziom 10  

    Mam następne pytanie czy ten zawór dolotowy który widać na zdjęciu po wyłączeniu sprężarki można lekko wcisnąć do środka czy jest tam jakaś sprężyna,która powinna go dociskać do góry ? ,aby go zamknąć.

    Co mnie jeszcze gryzie to"to' czy jak podłącze powietrze z innej spręzarki do głównego zaworu wylotowego czy powinno sie to powietrze cofać az do stopnia śrubowego? Oczywiście gdy silnik jest wyłączony.

    0
  • #8 22 Mar 2013 23:05
    kkknc
    Poziom 42  

    Ten zawór przy gaszeniu maszyny ma być zamknięty dociska go ciśnienie powietrza z tej rurki sterującej widocznej obok. Pamiętaj, że przed zgaszeniem każdej sprężarki śrubowej trzeba zamknąć zawory i musi sam spuścić powietrze nie wolno jej w tym pomagać! Po zrzucie ciśnienia zawór ma opaść, aby przy kolejnym rozruchu sprężarka mogła nabrać powietrza. Czasami stosuje się bardo małe sprężynki, które pomagają utrzymać go w pozycji zamkniętej, a jednocześnie po rozruchu na skutek podciśnienia się otwiera. Na drugim zdjęci masz naolejacz, który służy do smarowania olejem urządzeń, które tego wymagają, młoty wyburzeniowe, krety do przecisków. Zaworem obok regulujesz ilość oleju, która ma wydostawać się z powietrzem. Jeżeli maszynę używasz do piaskowania to nie musisz tam lać oleju a zawór regulacyjny ma być zamknięty. Trzecie zdjęcie przedstawia po lewej regulator ciśnienia kręcąc śrubką ustawiasz żądane ciśnienie, które ma sprężarka utrzymać robisz to tylko na zamkniętych zaworach sprawdzając na manometrze ciśnienie. Wkręcając zwiększam wykręcając zmniejszasz ciśnienie. Ten elektro zawór po prawej jest albo do sterowania dociążeniem ( przestawia maszynę po rozruchu na pracę, czyli tłoczenie powietrz) lub jest odpowiedzialny za zrzut ciśnienia po wyłączeniu sprężarki, aby przygotować ja do kolejnego rozruchu. Niestety ostatnio taką sprężarkę widziałem na oczy 4 lata temu, więc pamięć może zawodzić trzeba by było sprawdzić działanie organoleptycznie. Przy pracy równoległej dwóch i więcej sprężarek należy na wyjście każdej z nich zastosować zawór zwrotny, który zapobiegnie wpychaniu się powietrza do elementu śrubowego.

    0
  • #9 23 Mar 2013 01:12
    Cichy3
    Poziom 10  

    Bardzo dużo sie dowiedziałem po twoim poście kkknc.Ale coś mi sie jeszcze teraz przypomniało po wyłączeniu silnika (przekręceniu na STOP) on sie zachowuje tak jakby chciał jeszcze odpalić 1-3 sekunde.

    Zapomniałem jeszcze o czyms po drugiej stronie "dot.zdj 3" jest taki przycisk ktory niby trza wcisnąc po 2min pracy po rozruchu,jest on połączony razem z tym regulatorem cisnienia tyle ze mam wrazenie ze nie reaguje>

    Ajj ale nadal nie wiem dlaczego zawór dolotowy sie nie zamyka kur..tyna :cry:

    Ps.sprezarka uzywana do piaskowania ale jak napisze do jakiego materiału to sie usmiejecie
    "do drzewa" :D

    0
  • #10 23 Mar 2013 07:35
    kkknc
    Poziom 42  

    Prawdopodobnie to zawór dociążeniowy przestawia sprężarkę na pracę. Sprawdź czy zawór prawidłowo reaguje podczas pracy sprężarki. Jest on odpowiedzialny za wydatek. Jest pobór powietrza zawór się otwiera. Nie ma poboru zawór się zamyka. Sprawdź czy zawór się zamknie po zamknięciu zaworów a sprężarka trzyma stabilnie ciśnienia. Czasami siłownik od gazu ma nieszczelność i przez niego ucieka ciśnienie potrzebne do zamknięcia zaworu i z tą ten objaw. Z drewnem mnie nie zaskoczyłeś jest tu paru ma forum, co się tym chwaliło, a sam osobiście też widziałem jak człowiek odświeżał stare zabytkowy belki stropowe w budynkach. Po wyłączeniu silnika włącza się rozrusznik czy po prostu maszyna przez ten czas nie schodzi z obrotów lub robi to wolno i dopiero gaśnie. Pamiętaj, że ten silnik ma pasek rozrządu i trzeba go czasem wymienić.

    0
  • #11 23 Mar 2013 18:20
    Cichy3
    Poziom 10  

    kkknc napisał:
    robi to wolno i dopiero gaśnie

    Nie gaśnie tak jak normalny samochód ze przekręcasz kluczyk i stop Zachowuje sie tak jak by chciał zacząć dalej pracować.
    Tak nawiasem to myśle ze bedzie to wina tego siłownika gazu lub zaworu zwrotnego bo też musi być ? np. gdy zabraknie paliwa to się wyłaczy.
    Ale bardziej stawiam na ten siłownik bo jest połączony z tym "ustrojstwem" zdj.3 co należy wcisnąć po 2 min pracy,a jak dobrze pamiętam to z tym były chyba jakieś problemy ??

    Jak po niedzieli będzie dobra pogoda to zacznę walczyć z nią dalej bo w tym zimnie na dworze to mi sie nie chce,jest na szczęście druga ktora jest używana w firmie tyle że elektryczna wan NK60 i coś piaskować sie nią da (ale słabo) za mała moc takie mam wrażenie, około1,8m3 min. i przy dyszy 6 strasznie "pluje"

    ps.dodał bym link jak wyglądają piaskowane meble z firmy ale to zabronione "reklama"dodam ze to są nowe meble z drzewa.

    0
  • #12 23 Mar 2013 18:39
    kkknc
    Poziom 42  

    Samochód ma bieg jałowy na poziomie 800obr/min natomiast sprężarka jakieś 1800obr/min., Więc od razu nie zgaśnie jak samochód. Jeżeli trwa to jednak dłużej warto sprawdzić czy nie jest uszkodzona dioda zabezpieczająca lub przełącznik. Bo może być sytuacja, że po wyłączeniu zapłonu przedostaje się napięcie z D+ alternatora na cewkę podtrzymując ją jeszcze troskę. Co na dłuższą metę może wykończyć diody wzbudzenia w alternatorze.
    Zawsze możesz kostkę z cewki i zobaczyć jak gaśnie po odjęciu napięcia. Możesz też podłączyć woltomierz równolegle do cewki i zobaczyć czy napięcie znika z chwilą wyłączenia zapłonu.

    0
  • #13 28 Mar 2013 14:40
    Cichy3
    Poziom 10  

    No i kolejny dzień walki z wiatrakami nie przyniósł efektu.Pytanie jakiej wielkości powinien być ten otwór w elektrozaworze na zdjęciu nr.3 bo u mnie jest on wielkosci około 1cm z gwintem.Jak widać na zdjęciu jest on podłaczony z separatorem poprzez trójnik do włącznika i zegara ciśnienia. Na pierwszym planie dwa wężyki który jeden idzie do siłownika gazu a drugi do stopy srubowej z wejsciem pod zaworem ssącym. Po wyłączeniu wszędzie schodzi powietrze"ze złączki siłownika przez taki mały otworek,ze złaczki koło zaworu i elektrozaworu"

    Po odpięciu alternatora i akumulatora gaśnie tak samo.Gdzie jeszcze przy otwartych zaworach wylotowych w miarę szybko,lecz gdy są zamknięte to kiepsko to wygląda.

    Co jeszcze po zamknięciu zaworów pracuje normalnie na stałych obrotach, po otworzeniu słychać jak sie przełącza w stan pracy.

    A ten wężyk który jest po środku separatora i jest podłączony do stopnia śrubowego to powrót oleju ?

    0
  • #14 03 Kwi 2013 00:40
    Cichy3
    Poziom 10  

    Czas chyba aby zadzwonic do serwisu :((
    Bo sam chyba nie podołam,pewnie sie okaze ze to jakiś drobiazg!!

    1
  • #15 05 Wrz 2018 08:37
    jedrula31
    Poziom 2  

    U mnie to samo się dzieje , powiedz kolego czy udało się rozwiązać ten problem

    0
  Szukaj w 5mln produktów