Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

poszukiwany silnik diesla

Gniew_Amo 20 Feb 2005 20:49 36984 52
  • #31
    DominikD
    Level 23  
    A może popularnie niegdyś ESY do tzw. Papajów miałem kiedyś takiego najmniejszy z możliwych chłodzony powietrzem odpalany z korby :)
  • #32
    MONTR
    Level 13  
    z wyborem silnika do takiego celu jest pewien problem .Samochodowe
    mają za dużą pojemność tak zwane ESY duże koła zamachowe i poza tym
    same też są ciężkie. Dobrym pomysłem może być wspomniany wcześniej silnik od multicara M22 tam były montowane silniki 2 cylindrowe w układzie V chłodzone powietrzem miały pojemność 800 czy 900 cm3 .niestety duża masa takiego silnika okolo 100-140kg
    tu masz link jak wygląda taki silnik http://www.allegro.pl/item302092548_silnik_multikar.html mam taki silnik więc chętnie posłuże jakimiś wskazówkami
    A co samej konstrukcji motorka to dobrym ukladem jest wzór SIMSON AVO
    silnik skręcony z skrzynią biegow jak w samochodzie z tylnim napędem
  • #33
    ariel336
    Level 1  
    witam ja również posiadam taki silnik a nawet dwa...jeden w super stanie pracuje jak nowy i bardzo malutko pali a drugi strasznie kopcił białym dymem więc bedzie na części..

    Dodano po 5 [minuty]:

    http://pl.youtube.com/watch?v=N8-gq83ap2U
    to link z filmikiem.potrzebuje jakiejś skrzyni do tego silnika najlepiej oryginalnej zeby kołnierz na silnik pasował,wiem że wyczodziło kilka rodzajów takic skrzyni..proszę o pomoc :)
  • #34
    SP7SEC
    Level 28  
    najmniejsze silniki diesla montowane są w zagęszczarkach do gruntu ale on nadaje się tylko do zastosowań stacjonarnych natomiast silniki do celów trakcyjnych montowane są w agregatach chłodniczych firmy carier są to dwu cylindrowe o pojemności coś koło 500 cm i 3 cylindrowe 750 cm jeśli nawet pozyskasz taki silnik to powiem ci że nie są to zbyt żywotne urządzenia i koszty napraw są astronomiczne za używanego klamota trzeba zapłacić ze 2 tysiaki
  • #35
    Anonymous
    Anonymous  
  • #36
    dabal1
    Level 10  
    Witam,
    Temat dość stary, ale odświeżam. Czy udało się autorowi tematu znaleźć odpowiedni silnik i zbudować ten motocykl? Sam się przymierzam do budowy motocykla z silnikiem diesla - takim małym jednocylindrowcem jak w agregatach prądotwórczych i zastanawiam się, czy powinienem sprzęgnąć go z jakąś zewnętrzną skrzynią biegów, czy można ją pominąć, bo w internecie spotkałem takie motocykle zarówno ze skrzynią jak i bez. Czy ma ktoś może doświadczenie w tym temacie?
    pozdrawiam
    Mariusz
    www.TeShirty.pl
  • #37
    mczapski
    Level 39  
    Stosuje się niewielkie silniki wysokprężne w maszynach i urządzeniach budowlanych a także agregatach prądotwórczych. Chyba takie coś ma ciągniczek ogrodniczy TZ 4. Kojarzę takie silniki z włoską firmą o nazwie podobnej Lamborgini. Ale chyba kolega przecenia swoje możliwości.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Przed kilkoma m,inutami wysłałem wypowiedź lecz jej nie ma. Więc ślę nieci inną. Mianowicie przyszedł mi do głowy pomysł o silniku do napędu maszyn rolniczych, chyba już nie stosowanym. Nazywało się to S 312. Jeden cylinder, dwa koła zamachowe (później było jedno), zbiornik na płyn chłodzący i waga chyba 100 kg.
  • #38
    dabal1
    Level 10  
    mczapski wrote:
    Stosuje się niewielkie silniki wysokprężne w maszynach i urządzeniach budowlanych a także agregatach prądotwórczych. Chyba takie coś ma ciągniczek ogrodniczy TZ 4. Kojarzę takie silniki z włoską firmą o nazwie podobnej Lamborgini. Ale chyba kolega przecenia swoje możliwości.


    Nie wiem, czy to stwierdzenie o przecenianiu swoich możliwości jest do mnie, czy nie, ale nie mam pojęcia co miałeś na myśli. Konstrukcja wg. mnie wcale nie jest zbyt skomplikowana jeśli weźmiesz gotowy motocykl do przeróbki i tylko chcesz podmienić silnik. Trzeba oczywiście trochę pociąć i pospawać, żeby dopasować silnik do ramy.
    Jeśli chodzi o silniki o których piszesz to firma nazywa się Lombardini. I właśnie chodziło mi o podobne silniki, choć nie tej firmy.
    pozdrawiam
    Mariusz
    www.TeShirty.pl | www.CzarnaOwca.com
  • #40
    dabal1
    Level 10  
    Błażej wrote:
    http://www.zapek.bb4u.pl/temat-vt171.html?postdays=0&postorder=asc&start=0
    I jest wzór.


    No ładne cacko :) ale mi chodzi o mniejszy motor taki od agregatu prądotwórczego. Dla mnie wzorem jest coś takiego:

    ten jest piękny i bez skrzyni biegów:
    http://www.dieselkrad.info/dieselmotorraeder/Gaz+Dieselchopper+II.html

    a ten też jest super i ze skrzynią:
    http://www.altmann.haan.de/riding_on_salad_oil/

    no i właśnie mam dylemat, czy potrzebuję tej skrzyni, czy nie, bo bez niej byłaby prostsza konstrukcja.

    Mariusz
    www.TeShirty.pl | www.CzarnaOwca.com
  • #41
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czyli masz już materiały poglądowe. Reszta to kwestia indywidualnego spasowania.
    Skrzynia biegów raczej nieodzowna, bo silniki diesla mają za mały zakres użytecznych obrotów, a poza tym mały silnik raczej nie dysponuje nadwyżką mocy.
    A w tym pierwszym motocyklu też jest skrzynia biegów. I to nawet automatyczna. Wyczytasz w parametrach technicznych.
  • #42
    dabal1
    Level 10  
    Błażej wrote:

    A w tym pierwszym motocyklu też jest skrzynia biegów. I to nawet automatyczna. Wyczytasz w parametrach technicznych.


    Właśnie przeczytałem po tym jak zamieściłem już link, choć wydaje mi się, że jest tam tylko zwykłe sprzęgło odśrodkowe, które jest nazwane przekładnią automatyczną - pewnie dlatego, że załapuje automatycznie przy jakichś obrotach. W innym motocyklu tego samego producenta jest już zewnętrzna skrzynia biegów, którą możesz zobaczyć tu:
    http://www.dieselkrad.info/dieselmotorraeder/Gaz+Dieselchopper+I.html

    W tym przykładzie nie ma skrzyni:
    http://psychicworldusa.com/Diesel_Bike/Suzuki.html
    Mariusz
    www.TeShirty.pl | www.CzarnaOwca.com
  • #43
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Osobiście znam tylko dwa motocykle, które nie posiadały skrzyni biegów. Choć w tej chwili jeden już ma je montowane. Są to: amerykański Boss Hoss i jego jednostkowy rosyjski odpowiednik Woina 5000
    Info na trzeciej stronie tego wątku:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic250724.html
  • #44
    SP7SEC
    Level 28  
    najmniejsze silniki dieslowskie stosowane są w agregatach chłodniczych montowanych na samochodach są to silniki dwu cylindrowe pojemność około 600 cm i silniki trzy cylindrowe 900 cm niestety ich konstrukcja nie przewiduje pracy na niskich prędkościach są po prostu typowe stacyjne silniki co prawda pompa wtryskowa sterowana jest linką ale przyrost prędkości nie jest proporcjonalny natomiast silniki samochodowe to pewnie od Daihatsu szarade pojemność 900 cm i był naprawdę żwawy tylko ciężki do naprawy pękają tłoki i głowice
  • #45
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Silniki do charade mają opinie jednorazowych. Po zużyciu nadają się tylko w jedno miejsce. Nie jest to warsztat, tylko złom, bo wszelkie próby ich reanimacji skazana są na porażkę.
  • #46
    dabal1
    Level 10  
    Trochę pozgłębiałem wiedzy w tym temacie i okazało się, że się pomyliłem co do tego motocykla, w którym pisałem, że nie ma skrzyni biegów. Okazuje się, że ma bardzo podobną przekładnię bezstopniową jak w skuterach, czyli wariator. Nawet wiem gdzie kupić wszystkie potrzebne mi części, tylko szkoda, że tak drogo :(
    Mariusz
    www.TeShirty.pl | www.CzarnaOwca.com
  • #47
    demon184
    Level 1  
    Witam wszystkich na forum
    zainteresowanych silnikiem diesla do motocykla posiadam spory zapas informacji o typach, modelach i sposobie zamontowania silnika diesla do motocykla. Posiadam silniki takie jak w Royalu Enfieldzie montowane jednocylindrowy oraz dwucylindrowy - na dwucylindrowym można zbudować motocykl typu Dniepr ural ruska z wałem kardana. Zainteresowanych odsyłam : demon184(_at_)interia.pl lub 695 077 437
    Damian
  • #48
    acrilica
    Level 2  
    poszukaj silnika od charade 1.0 d albo 1.0td fajny 3 cylindrowy motorek, kultura pracy lepsza od mondeo 2.0 TDCI, a spalanie w/g danych max. 3.5 l na 100km, fajny mały traktoek moż z tego by. Widziałem jak angole wsadzali ten silnik dop K-750 lub ural czy dniepr
  • #49
    faxter
    Level 10  
    Temat odkopie, może jednak komuś coś się przyda.


    Silnik z daihatsu. Zgadzam się, silnik dobry, chodzi też w miarę, spalanie oczywiście większe niż podaliście:) ok. 5l na setkę. Jaki jest z nim problem? Turbo diesel jest o wiele mniej żywotny niż zwykły D. Problemy z turbinami się pojawiają dość często. po za tym silnik ten jest stosunkowo duży. Pompa wtryskowa bardzo odstaje od reszty, przez co montaż w wózkach widłowych, kopareczkach czy też motocyklu jest bardzo utrudniony przez jego gabaryty.
    Silniki o których mówicie, małe i zgrabne produkowali lub produkują tacy producenci jak: kubota, lombardini, hatz, deutz, yanmar , uster peter i inne. Te silniki są dedykowane do działania w przemyśle przez co mają bardzo małe gabaryty, no w kubocie jest pompa wtryskowa praktycznie zespolona z resztą silnika, nic nie wystaje etc. Są za to drogie i nie bez powodu. Są wytrzymałe, wystepowały w agregatach prądotwórczych, skoczkach, kopareczkach, wózkach widłowych i innych. Ich naprawa jest droga, części drogie, problem z częsciami np pierścienie stożkowe etc. Silnik z ciągnika rolniczego ma duże wymiary wynikające z całej zasady budowy takiego ciągnika.
  • #50
    miho-nahayama
    Level 11  
    No to teraz ja odkopię temat
    Na allegro są dostępne silniki Kama, Kipor nawet za 1300 zł a przekładnia do takiej maszyny to comet tav2 od gokarta. Motocykl, który najlepiej się nadaje do przeróbek to etz albo inny z ramą grzbietową, żeby nie grzebać przy ramie i nie mieć problemów z przeglądami. Jakoś nie czuję się na siłach do takiej dłubaniny ale jak ktoś coś stworzył to chętnie o tym poczytam.
  • #53
    scibor1
    Level 10  
    To i ja zasłużę sobie na "złotą łopatę" za odkopanie tematu. Dwa lata temu zmieniłem silnik w moim Royalu na diesla. Jak to wygląda i działa można zobaczyć na YT wpisując REB500D albo Royal Enfield Bullet 500 Diesel. Zainteresowanych zapraszam.