Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

poszukiwany silnik diesla

Gniew_Amo 20 Feb 2005 20:49 36525 52
  • #1
    Gniew_Amo
    Level 17  
    Witam mam taki nietypowy temat poszukuje juz od jakiegos czasu silnika diesla o mniejszej pojemnosci ( 0.5 -1 l pojemnosci silnika :) ) dowiedzialem sie niedawno ze byl takowy montowany w takich mini ciezaroweczkach w ktorych kiedys przewozono wegiel ( takie z zielona kabina kierowcy ) tylko nikt niewie kto to robil i jak to sie zwie. Dlatego mam pytanie czy ktos wie jak to sie nazywalo ( producent ) albo wie gdzie indziej byly montowane takie male diselki

    Z gory dzieki za jakakolwiek pomoc
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    WiesiekU
    Level 21  
    Jeżeli myślimy o tym samym to był "Multicar" a produkowano go w byłym NRD. Starsza wersja była 1-osobowa (mała kabina z lewej strony). Nowy ma już normalną kabinę 2 osobową i te jeżdżą do dnia dzisiejszego.
  • #3
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dobry opis ciężarówki: taka z zieloną kabiną :)
    Nie chodzi ci przypadkiem o ddrowskiego multicara?
    A małe silniki diesla były i są montowane w sprzęcie budowlanym takim jak zageszczarki podłoża (wibratory), sprężarki, generatory prądu. Trzeba szukać. Trzycylindrowy silnik diesla jest w polskim wózku widłowym.
    Poza tym: co chcesz takim silnikiem napędzać?
  • #4
    kursant
    Level 17  
    Błażej wrote:
    Trzycylindrowy silnik diesla jest w polskim wózku widłowym.

    Masz na myśli Perkins'a AD 3.152 bo takie są (były) montowane w wózkach podnosnikowych zamiast Ursus S312C?
    Nie pamiętam w tej chwili dobrze jaką ma pojemność ten silnik ale na pewno powyżej 1000 cm3.
    Silniki Diesla o niewielkiej pojemności produkuje w Polsce Andoria Andrychów.
  • #5
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Typu nie znam. Po prostu mam w pracy taki wózek i wiem że ma trzy cylindry. Dalej nie wnikałem.
    Nie wiem do czego koloega Gniew_Amo ma zamiar zastosować taki silnik. I czy nie łatwiej będzie znaleźć coś na benzynkę.
    A najmniejszy samochodowy silnik diesla był z daichatsu charade. Zdaje się 1000 ccm właśnie.
  • #6
    Gniew_Amo
    Level 17  
    Przymierzam sie juz od jakiegos czasu do zbudowania sobie chooperka tylko ze z diselkiem obowiazkowo co bedziemy sie oszukiwac wzgl. ekonomiczne.
    Ile kosztuje benzyna a ile olej ........ tez wlasnie :]. Znalazlem opis do tego perkinsa i ma stanowczo powyzej 1 l.jak ktos chce podaje adres http://www.ufsm.br/nema/banco1.pdf
  • #7
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    O szefie ,pomysł może nie głupi istnieje tylko jeden problem ,mianowicie wibracje i to wbrew pozorom nie jest problem prosty do przeskoczenia ,druga rzecz to masa takiego silnika ,różnica w konstrukcji jednostek motocyklowych i samochodowych polega głównie na filigranowości budowy tych pierwszych czyli mniejszej masie poza tym pozostaje kwestia strojenia czyli przebieg mocy i momentu obrotowego i te charakterystyki są znacznie różne. Widziałem trajke z silnikiem i skrzynią od VW 1.6 d i jazda tym przypominała jazdę wibratorem do betonu przeżycie dla masochistów.
  • #8
    Gniew_Amo
    Level 17  
    a jak bym dal sprezyny i gruba gume podspod ?? to nic nieda ? bo rame od samego poczatku sam wykonuje a diselek wtym wypadku to jest jedna droga ratunku co by mnie rachunki za paliwo niezjadly bo nieslyszalem o tym zeby mozna bylo gaz zalozyc do choopera?? 8O
  • #9
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Motocykl z silnikiem diesla (jednocylindrowy diesel) miał lub nadal ma w swojej ofercie zdajesię norton (na pewno brytyhski producent).
    a skoro jest to taki prosty i genialny pomysł, to dlaczego firmy motocyklowe nie mają w swojej ofercie przynajnmiej po jednym modelu z takim silnikiem?
    Niestety zyski z zastosowania tego rodzaju silnika są niższe niż koszty.
  • #10
    WiesiekU
    Level 21  
    Różnica w cenie pomiędzy olejem napędowym a benzyną powoli się zaciera. To już nie te czasy. Parametry, gabaryty i masa silnika diesla, którego przeznaczeniem było napędzanie wózka widłowego czy multicara niestety nie są tym co można by było zaakceptować w innym pojeździe. Nawet wspomniany silnik od daichatsu charade to kawał kobyły. Sam silnik to nie wszystko. Trzeba pamiętać o sporym akumulatorze i reszcie osprzętu. Ja zdecydowanie bym szukał silnika motocyklowego o stosownej pojemności lub samochodowego z chłodzeniem powietrznym. Pozdrawiam.
  • #11
    emilka21
    Level 11  
    a może diesel z daihatsu charade 1L (cena używanego to około 1tyś.) całkiem niezły ja taki wstawiłem do miniładowarki bobcat i działa rewelacyjnie. Małe diesle oferuje również andoria ale są to silniki włoskie i koszt takiego cacka to od niecałych 2tyś pln w górę.
  • #12
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ten silnik z andorii za 2 tys. to chyba golas bez osprzętu (pompa...).
    Pamiętaj też ze oprócz silnika trzeba też zmieścić właśnię pompę wtryskową, alternator, CHŁODNICĘ, sprzęgło i spiąć to jakoś ze skrzynią biegów. A motocykl to pojazd, który przestrzenią nie grzeszy...
    Damy silnik w poprzek, to bęziemy siedząc robić szpagat. Damy wzdłużnie, to przydałyby się ręce do kostek, żeby kierownicy dosięgnąć.
    Ps. A w multicarach te silniki wcale nie były takie małe, bo 2000 ccm.
  • #13
    Gniew_Amo
    Level 17  
    co sie tyczy multicara to jest ponoc silnik diesla ale v-ka dwu cylindrowa o malej pojemnosci bodajze z wersji M -21 ale po pewnych przerobkach powinien byc chyba dobry ?? Mam jescze pytanie do kolegi Blazeja znasz moze dokladnie model tego nortona ?? WieseikU co sie tyczy ceny oleju to zalerzy od tego gdzie go kupujesz
  • Helpful post
    #14
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Widziałem go kiedyś na motobazarze we Wrocławiu. Niestety w tej chwili nie jestem w stanie znaleźć co to za typ (i czy na 100% to był norton). Popytaj na www.forum.motocyklistow.pl lub przejżyj ofertę firmy norton.
    Wiem też że kiedyś któraś armia zażyczyła sobie motorka z silniem diesla w związku z ujednoliceniem paliwa stosowanego do ich pojazdów. Ale sprawa padła

    Dodano po 2 [godziny] 56 [minuty]:

    Drugi wrzut z kolei ale o czyms pomyslałem. Silnik diesla wymaga znacznie wyższego ciśnienia sprężania. W związku z czym masy wirujące przy małym silniku musza być znacznie większe, by zapewnić mu płynna pracę. i wszystkie silniki diesla do sprzętu budowlanego, generatorów, to raczej silniczki wolnoobrotowe, nie przeznaczone do zmian obrotów (inna jest pompa wtryskowa - może byc z jakimś samoregulatorem). tak więc wymagać one będą pewnych przeróbek, co przy ich nietypowych rozmiarach może sprawić problemy, a na pewno spowoduje koszty.
  • #15
    szaro
    Level 19  
    Witam
    kiedys spotkalem sie z malym dieselkiem w chlodni (na naczepie) ,poj ok. 0,8l (znajomy mial zamiar zamontowac go do 126p :D <- to by byla ekonomia )
    Pozdrawiam
  • #16
    Gniew_Amo
    Level 17  
    Błażej a nie pamiętasz jaka armia sobie takowy zażyczyła ??
    Szaro a co to była za chłodnia (marka ;model ) jeżeli pamiętasz ??
    A na www.forum.motocyklistow.pl nie mogę się zarejestrować, nie pokazuje kodu potwierdzającego ale będę próbował nadal

    Dodano po 37 [minuty]:

    Błażej ten Norton to miał chyba silnik Wankla tak jak Suzuki http://www.suzukicycles.org/RE5/RE5-Rotary.shtml jeden cylinder okupiony z tego co czytałem z duuuużymm zużyciem paliwka

    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:

    http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.php?t...&start=0&sid=885d9b0db12bf51555109c100e18e084
    adres postu gdzie miedzy innymi zastosowano silniki diesla w motorach

    Dodano po 33 [minuty]:

    A tutaj adres malucha z silnikiem diesla, który miał wejść do produkcji, ale im trochę nie wyszło http://klub.chip.pl/kk/index.htm?url=http://klub.chip.pl/kk/prototyp.htm;
  • #17
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wiesz co, jak widzę twój upór twórczy stoi na najwyższym poziomie ,proponuje adaptacje inst. gazowej do twojej maszyny i pozostanie przy benzyniaczku.
  • #18
    Gniew_Amo
    Level 17  
    Manta ale mam pytanko do motoru mozna zalozyc gaz zeby sie doczepiali sie przy odbiorze i nie tylko??
  • #19
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie można. Przede wszystkim nie założysz instalacji do silnika chłodzonego powietrzem. Bo czym podgrzejesz parownik?. Po drugie jest to bardzo ryzykowne, bo motocykl jest zdecydowanie bardzie narażony na uszkodzenia wszelkich systemów niż auto (wiadomo - wszystko na wierzdchu). Przeglądu to na pewno nie przejdzie.
    Nie był to silnik wankla (z wirującym tłokiem). Na pewno to był diesel. W wolnej chwili poszukam jakiś info na temat tego motorka.
  • #20
    szaro
    Level 19  
    Gniew_Amo <-nie mam zadnych danych tej naczepy :(

    Błażej<- ma racje z reduktorem no chyba ze podgrzewany elektrycznie ale byla by potrzebna dosc spora moc a nie wiem jaka jest wydajnos pradnicy w motocyklu
  • #21
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Panowie on ma to zamiar budować więc pozostaje dobór jednostki napędowej chłodzonej cieczą (cienki daichatsu charade) co do tych uszkodzeń mocno bym dywagował większy problem widzę w zbirniku gazu,co do przepisów to nie wiem czy wyłączone są motocykle ale zostaje jeszcze trajka.
  • #22
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W motocyklach, trajkach i wszystkich rodzaju samach gaz raczej nie przejdzie. To jednak jest dość, jeśli nie skomplikowana instalacja, to na pewno wymaga dość sporych zabezpieczeń. Dość rygorystycznie regulują to przepisy.
    A tak "natchniony" trochę przez opis sama z silnikiem z malucha, zaproponuję takie rozwiązanie: zrezygnować na razie z silnika diesla, a zabrać się za skonstruowanie zespołu napędowego w oparciu o silnik malucha i skoncentrować się nie na osiągach, ale a ekonomice takiej konstrukcji. Można wymienić gaźnik, zmodyfikować głowicę, dobierać przełożenia skrzyni biegów, zmienić zapłon, wymienić wałek rozrządu... Lista modyfikacji jest długa. Bawić się można dość długo, a matetriału na próby nie zabraknie. Wydaję mi się, iż przy zastosowaniu takiego silnika, modyfikacjom i zamontowaniu go w dużo lżejszym niż maluch podwoziu, można uzyskać spalanie o wielkości 3,5 litra/100 km. A to już dobry wynik.
  • #23
    Gniew_Amo
    Level 17  
    Tak to sobie wszystko przemyslalem ( nioekiedy mi sie zdarza myslec :) )
    moze ten pomysl z silnikiem od malucha niejest zly ale poszukalem dalej tchniony maluchem z dislem ktorego kiedy mieli budowac i odnalazlem ta firme ktora miala dostarczac tamte silniki i znalazlem na tamtej stronie dwa silniki diesla podaje adresy http://www.kubota.co.uk/catalogue_engine_1.as...98&id=13803&id=13797&id4=15485&do=ViewDetails
    http://www.kubota.co.uk/catalogue_engine_1.as...99&id=13803&id=13797&id4=15485&do=ViewDetails
    i teraz mam takie pytanie bo mechanikiem niejestem czy te silniki patrzac na charakterystyke mogly by sie nadawac czy nie a nadtym silnickiem od malucha trzeba by sie dobrze zastanowic bo to jest nieglupi pomysl tylko niewiem czy on niejest troszeczke przyduzy??

    Dodano po 33 [minuty]:

    Znalazlem ten motor produkowany dla armi podaje adres
    http://motorcyclecity.com/Military-bikes/M1030Diesel-Kawasaki.htm
    i pare jeszcze innych rzeczy i stwierdzam ze coraz wiecej motorkow jest robionych z dieslami
    http://blogs.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/07262003184414MIKMMQ.htm
    http://blogs.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/07262003184414MIKMMQ.htm
  • #24
    kusiak25
    Level 11  
    Witam
    A wiec silniczek w Daihatsu Charade mial trzy cylinderki i 993 cmm pojemnosci . Jest on dosc oszczedny bo w wersji G101 z lat 87-93 na trasie przy 100-120 zchodzi do 3,5-4 litrów ON . Ale jest zdecydujesz sie zakupic taki silniczek to zwracaj uwage na przebieg , po 150tys.km silniczek ten zaczyna dopadac choroba zwana przedmuchami i zaczyna dlawic sie nimi , czasmai wtedy wchodzi na obroty sama . Jesli chcesz taki silniczek wyremontowac do stanu uzywalnosci to kaszt 1000zl (Orginal pierscienie , nowe tloki+rozwiert cylindra ewentualnie tulejowanie , uszczelniacze zaworow , simeringi , 2xpasek rozrzadu , uszczelka pod glowice , i wiele innych jeszcze . Jesli ktos pozwoli zdjac miske olejowa to zwroc uwage na to czy pompa olejowa ma jakis luz , jesli tak to trzeba bedzie ja zregenerowac poprze wprasownie tulejki i takie tam bo inaczej szybko zajedziesz panewki ;) Jesli bedziesz mail jakies pytanka to kliknij na GG 2688663 , Siedze w tych silniczkach od pary ladnych lat wiec sluze pomoca ;)
  • Helpful post
    #25
    kurek
    Level 12  
    pytales sie o ten motocykl z silnikiem diesla: to jest Royal Einfield bodajze z oznaczeniem 315d , fakt ze pali to 1,5 litra na 100km ale maksymalna predkosc to 80 na godzine a na przyspieszenia to motorynka jest mocniejsza :), jest to indyjska produkcja, w polsce jest mzoe 4 dystrybutorow,ale nie łam sie, grunt to ziemia, liczy sie pomysl, tyko po co? mam GS 500, i caly dowcip w jedzeniu na motorze polega chyab na tym zeby jednak krew z mózgu odplywala przy starcie, a nie zeby cie ziomale maluchem odstawiali. pozdrawiam
  • #26
    grzegorz20021974
    Level 12  
  • #27
    Gniew_Amo
    Level 17  
    calkiem fajny jest ten pomysl z holandi tylko ciekawe ile by chcieli za ten silniczek bo z tego co pisza to spalanie calkiem niezle i osiagi wystarczajace az nadto
  • #28
    Gniew_Amo
    Level 17  
    Witam
    juz chyba znalazlem to czego szukalem jezeli chodzi o multicara to jest chyba ten silnik
    Cunewalder 2-VD8/8
    tylko niemoge do niego znalezc jakiejkolwiek dokumentacji ani zdjec wiec jakby ktos prosba o wstawienie wspomne ze byl to silnik montowany w multicarach bodajze wersji M22
    Pozdrawiam Gniew_Amo
  • #29
    wojtek9313
    Level 12  
    multicar ma silnik diesla ale pojemno

    Dodano po 54 [sekundy]:

    multicar ma silnik diesla ale pojemnosc ma 2000 cm3
  • #30
    Sebol_Poland
    Level 1  
    Silnik Diesla do miniładowarki Bobcat znajdziesz w firmie TKL Progress Maszyny Budowlane. Strona www.tklprogress.pl