Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa B 1.2 c12nz - Na biegu jałowym szarpie silnikiem

gregor9144 19 Mar 2013 15:36 5085 15
  • #1
    gregor9144
    Level 10  
    Witam, od jakiś 3 lat jestem szczęśliwym posiadaczem Corsy b 1.2 (c12nz). Przez te 3 lata nie miałem większych kłopotów z tym samochodzikiem, jednak od jakiegoś czasu mam problem z obrotami jałowymi.. mianowicie gdy np. stoję na światłach zaczyna dziwnie szarpać silnikiem.. z 900 obr. czasem spada nawet do 500 obr. a potem znów wzrasta do 900 obr. (są to takie gwałtowne szarpnięcia), podczas jazdy tego nie odczuwam i gdybym ostatnio nie zaczął jeździć trochę więcej po mieście (z powodu awarii samochodu służbowego) tak bym nic z tym nie robił ale z czasem zaczęło mnie to obciążać psychicznie;d mam cały czas myśl w głowie ze zaraz zgaśnie i będę musiał go spychać z krzyżówki;p Dodam że ostatnio przeczyściłem silniczek krokowy jak i cała przepustnice i do tego wymieniałem:
    -przewody
    -świece
    -kopułkę
    -paluch
    jednak problem nie ustal;/
    Ciśnienie na poszczególnych garnuszkach wynosi:
    1-9,5
    2-11
    3-11
    4-9,5

    Pozdrawiam;)
  • #3
    crush1989
    Level 10  
    Może gdzieś lewe powietrze zaciąga. Sprawdź dolot.
  • #4
    gregor9144
    Level 10  
    Dziś siedziałem trochę przy swojej strzale, wymieniłem wężyki podciśnieniowe sprawdziłem dolot i bez żadnej poprawy;/ Mam jeszcze takie pytanie, czy te różnice ciśnienia na cylindrach nie maja wpływu na prace silnika?
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    gregor9144
    Level 10  
    No ale im większe sprężanie tym większa moc, czyżbym się mylił?
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    gregor9144
    Level 10  
    No niby tak.. hmm. Ale jak dochodzi do wybuchu mieszanki w cylindrze i ten o to wybuch popycha tłok, a miedzy pierścieniami a gładzią cylindra jest nieszczelność która jest przyczyna niskiego sprężania to wtedy dochodzi do ubytków w mocy?
  • #9
    crush1989
    Level 10  
    gregor9144 wrote:
    No niby tak.. hmm. Ale jak dochodzi do wybuchu mieszanki w cylindrze i ten o to wybuch popycha tłok, a miedzy pierścieniami a gładzią cylindra jest nieszczelność która jest przyczyna niskiego sprężania to wtedy dochodzi do ubytków w mocy?

    sprężanie następuje przez wybuchem mieszanki
  • #11
    gregor9144
    Level 10  
    Grzegorz_madera wrote:
    Spadłem z krzesła jak to przeczytałem. :D :D :D


    Wybaczcie jak coś nie tak napisałem, widocznie nie jestem zbyt zorientowany.

    PS: Czy takie zachowanie silnika (chodzi mi tu o te szarpanie silnikiem) może byc np. spowodowane uszkodzeniem aparatu zapłonowego (czujnik halla)?
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    andrzej20001
    Level 43  
    Cisnienie masz nieć po 12bar. 10 to minimum. Róznica między cylindrami 0,5max
  • #15
    gregor9144
    Level 10  
    A czy ta różnica 1,5bar ma wpływ na prace silnika, chodzi mi tu o te szarpania? Jutro ogarnę drugi aparat zapłonowy i zobaczę czy coś sie poprawi.
  • #16
    gregor9144
    Level 10  
    Temat zamykam, kompletne czyszczenie przepustnicy wraz z wymiana uszczelek pomogło;)