Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Detektor DTMF i PIC16F84. Kto napisze prosty program?

tatala 20 Lut 2005 21:06 1853 7
  • #1 20 Lut 2005 21:06
    tatala
    Poziom 10  

Witam.
    Nie znam się na programowaniu mikrokontrolerów i nie mam za bardzo czasu na wgłębianie się w tę problematykę. Troszkę czytałem o pic basicu.
    Potrzebuję kogoś kto napisze bardzo prosty program dla ukladu pic16f84.
    Chodzi o detektor DTMF mt8870.
    Założenie jest takie jezeli ktoś wciśnie 1 to na powiedzmy 1 lub 0,5 sek pojawia się stan wysoki na wyjściu1. Jezeli ktow wcisnie 2 to pojawia się stan wysoki na wyjsciu2 na 1 sek itd.
    Proszę o pomoc szanownych ekspertów.
    Dziękuję.

0 7
  • #2 20 Lut 2005 23:16
    Panda02
    Poziom 32  

Do tego nie ma potrzeby używania mikrokontrolera. Wystarczy dekoder 1z10, a 1-no sekundowy sygnał to STD z MT8870.

0
  • #3 20 Lut 2005 23:22
    Jacu$
    Poziom 27  

Cytat:
    Założenie jest takie jezeli ktoś wciśnie 1 to na powiedzmy 1 lub 0,5 sek pojawia się stan wysoki na wyjściu1. Jezeli ktow wcisnie 2 to pojawia się stan wysoki na wyjsciu2 na 1 sek itd.

Najważniejsze przemilczałeś. Wyjaśnij to itd.
    PIC16F84 ma 13 linii portów. MT8870 wymaga wykorzystania 5 linii (dla uproszczenia przyjmijmy, że to cały port A. Pozostaje 8 linii portu B. Jak wciśniemy 9 to gdzie ma się pojawić ten stan wysoki?
    Na samym PIC-u to obsłużymy w ten sposób tylko 8 klawiszków z cyferkami. No, chyba że zmienimy założenie :wink:

0
  • #4 20 Lut 2005 23:56
    tatala
    Poziom 10  

Słuszna uwaga.
    Dobra zakłądamy ze 9 mnie nie interesuje. Wchdzą w gre tylko cyfry od1 do 8.
    Za podpowiedz serdeczne dzieki.
    Zaznaczam ja sie na tym nie znam.

Dodano po 15 [minuty]:

Panda02 napisał:
    Wystarczy dekoder 1z10, a 1-no sekundowy sygnał to STD z MT8870.