Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

PASSAT 93' 2.0 2E, Temperatura ch這dzenia

d逝galus 20 Lut 2005 21:44 8561 28
  • #1 20 Lut 2005 21:44
    d逝galus
    Poziom 15  

    Witam!
    Mam paska jak w temacie. Doszed貫m do wniosku 瞠 mam uszkodzony termostat bo przy normalnej je寮zie temperatura ch這dzenia nie przekracza豉 70 C, ba nawet wskaz闚ka nie rusza豉 si, chyba 瞠 chwil posta貫m na zapalonym silniku to wtedy co tam si dzia這. Prosty wniosek - termostat. No i faktycznie temperaturaa po wymianie wzros豉 ale chyba troszk za du穎 bo wed逝g wska幡ika mam prawie 100 C. Rano odpal auto przejad oko這 10km mam na 90 C i tak przez jakie kolejne 4km (wskaz闚ka trzyma 90 C) a potem zn闚 do g鏎y na 100 C i ju tak zostaje. Mog jecha po mie軼ie, powoli, szybko, goni貫m go te przez jakie 20km 140km/h i nic, wska幡ik pokazuje 100 C. Wiatrak powinien si w陰czy na pierwszy stopie po przekroczeniu temp. po 96 C (jako tak, ale przed 100 C a tu nic) drugi po 105 C. Zostawi貫m auto na zapalonym silniku na jaki czas 瞠by si zagrza這 a do w陰czenia wiatraka. Przy oko這 105 C w陰czy si tylko pytanie czy na pierwszy bieg czy ju od razu na drugi?? Wyczyta貫m na forum i czujnik kt鏎y odpowiada za podawanie temp do wska幡ika zmienia odpowiednio oporno嗆 co do temperatury. I tak przy 90 C powinien mie 300 ohm albo 300k ( jako tak) ale u mnie przy pomiarach wysz這 瞠 mam "przej軼ie do dechy" na rozgrzanym silniku (100 C na wska幡iku). Chyba 瞠 mie篡貫m nie ten co trzeba, albo za to jest odpowiedzialnych kilka czujnik闚, sam ju nie wiem. POMOCY!!!!!

    P.S. W篹yk odpowietrzania ok, p造nu nie przybywa ani nie ubywa.

    0 28
  • #2 20 Lut 2005 22:10
    Los_sandalos
    Poziom 27  

    Zanim wydasz wyrok na termostat sprawd czy dobrze masz odpowietrzony uk豉d. S逝膨 do tego odpowietrzniki np. na w篹ykach (nie wiem jak to jest w VW bo mam ren闚ki).

    0
  • #3 20 Lut 2005 22:58
    marcin555
    Poziom 15  

    Wymie "w ciemno" czujnik temperatury. Jak dobrze pami皻am to w twoim przypadku b璠zie to dwustykowy czarny z zielonym paskiem- pierwszy od g這wicy. Upewnij sie 軼i庵aj帷 z niego wtyczk na ciep造m silniku -wskaz闚ka powinna opa嗆. Pomimo ceny kup orygina w serwisie bo podr鏏y pokazuj g逝poty i te b璠ziesz mia zak豉mane wskazanie (sprawdzone). Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te uk豉dy maj samoodpowietrzanie. Pozdrawiam

    0
  • #4 20 Lut 2005 23:02
    d逝galus
    Poziom 15  

    VW odpowietrzaj si same, pod warunkiem 瞠 wszystkie w篹 s dro積e - u mnie s ok. Nie ma 瘸dnych odpowietrznik闚.

    0
  • #5 20 Lut 2005 23:13
    sigi
    Spec od samochod闚

    Pasowa這 by sprawdzi czy w陰cza si ma造 czy du篡 bieg wentyltora. Ale podejrzewam, 瞠 u ciebie problem tkwi we wskazaniu temperatury. Nale篡 sprawdzi jedno i drugie. Czy wskazania paliwa s prawid這we?

    Pozdrawiam.

    1
  • #6 20 Lut 2005 23:27
    teodor76
    Spec od samochod闚

    termostat te mo瞠 zap騜no si otwiera co nanim by這 napisane w jakich zakresach temp dzia豉 87 do 93 czy 93 do 102stopni i byc moze w noim przypadku by這 tak samo czujnik w ch這dnicy trzy stykowy nieby這 orginalnej wtyczki i by造 wpiete same konektorki byle jak popad這 zamieni貫m kable miejscami i ju mia貫m 1wszy bieg na wenylatorze

    1
  • #7 20 Lut 2005 23:28
    hihohaho
    Poziom 12  

    Mialem podobny problem tylko 瞠 z silnikiem 1.8. Pomog這 mu odpowietrzenie (mimo 瞠 uk豉d ch這dzenia powinien zrobi to sam).Co do za陰czania si wentylatora to pierwszy bieg za陰cza si od 85 do 96 stopni, a drugi bieg od 98 do 105 stopni ( dane z oryginalnego czujnika VW ).

    0
  • #8 21 Lut 2005 10:21
    d逝galus
    Poziom 15  

    Witam i dzi瘯uj wszystkim za tak szybkie odpowiedzi, postaram si wszystko sprawdzi.
    Co do biegu wentylatora to jak si w陰czy to tylko na chwilk i na moje oko to zawrotnej pr璠ko軼i to on nie mia (na oko to ko umar he he). Termostatu ja nie zak豉da貫m tylko mechanizator - do kt鏎ego ju nie pojad (熪prok)- te go na oczy nie widzia貫m, podobno pracuje w zakresie 87 do 93. Wtyka przy ch這dnicy jest raczej ok. Wska幡ik paliwa raczej ok, chocia, chocia, czasem dziwnie pokazywa. Jak mia貫m paliwo na jednej kresce to na drugi dzie pokazywa rezerw albo jescze mniej. Sprawdz ten wska幡ik, podobno jest tam stabilizator, mo瞠 jest s豉by styk?? Nie zwraca貫m wcze郾iej na to zbytno uwagi, mo瞠 krzywo sta.
    Dzisiaj jak jecha貫m do pracy to temp podesz豉 na 95 C ale wi瘯sz cz耩 drogi by豉 w garanicy 90 - 92. A jeszzce w pi徠ek by這 100.
    My郵 sobie 瞠by podjecha do elektryka 瞠by przemierzy mi czujniki, podobno za tak przyjemno嗆 bierze 30z.

    Dzi瘯uj i Pozdrawiam

    0
  • #9 05 Kwi 2005 18:30
    kornel111
    Poziom 9  

    Witam
    Moze masz problem z zegarami.Ja mam taki sam silnik i wariowa造 mi wskazania od paliwa i temperatury.Okaza這 sie ze rozlutowa造 sie styki w tablicy zaraz za zegarem.Ja tez wymienia貫m niepotrzebnie termostat.Po zalutowaniu dzia豉 malina.
    Moze byc jeszcze jeden ale juz powazniejszy problem.Olej moze Ci sie dostawac do wody.Sa wtedy takie objawy ze szybko sie grzeje.
    Lecz moim zdaniem jest to zegar gdyz wiatrak Ci sie w豉cza nieregularnie.Nie grzeb w powaznych zeczach.Zobacz pierdo造 bo w nich najczesciej tkwi problem
    Pozdro

    0
  • #10 05 Kwi 2005 22:01
    tomitrans
    Poziom 10  

    Mia貫m ten sam problem co Ty, tylko zacz彬em od czujnika temperatury, kt鏎y odpowiedzialny jest za wskazanie na liczniku.Pami皻aj o jednym i to kiedy w陰cza si wentylator nie jest adekwatne do wskazania na liczniku poniewa za陰czniem wentylatorem kieruje czujnik zamontowany w ch這dnicy, natomiast czujnik kt鏎y jest na w瞛u odpowiada za wychylenie wskaz闚ki.Ja mia貫m czujnik w ch這dnicy z pierwszego zakresu czyli za陰czenie 87" a wed逝g wskazania na liczniku wentylator w陰cza si przy 98"- oczywi軼ie pierwszy bieg. Podobnie jak ty wymieni貫m wiele rzeczy od czujnik闚 poprzez termostat i nic nie pomog這.Problem tkwi w przeka幡iku kt鏎y steruje w陰czaniem i wy陰czaniem wentylatora na I i II biegu.U mnie w przeka幡iku nie by這 styku kt鏎y odpowiada za za陰czenie wentylatora na I biegu i dlatego temperatura ca造 czas skaka豉 mi璠zy 70, a 110 gdzie dopiero w陰cza si wentylator, ale na II stopniu, bo pierwszy stopie wog鏊e by pomini皻y.
    U Ciebie mo瞠 by odwrotnie czyli za陰cz ai tylko I zakres, ale najpierw sprawd czy czujnik w ch這dnicy nie jest uszkodzony.
    Je郵i chcesz wiedzie jak to napisz pimba(malpa)o2.pl
    S逝瞠 pomoc

    0
  • #11 05 Kwi 2005 22:51
    d逝galus
    Poziom 15  

    Na razie uda這 mi si naprawi wska幡ik paliwa i temperatury w kt鏎ym by造 "zimne luty" na stabilizatorze napi璚ia. Teraz temperatura na wska幡iku utrzymuje si prawie na 100蚓 podczas nromalnej jazdy. Jak postoje troch na zapalonym silniku to temp. podejdzie do oko這 105-107蚓 i w陰cza si wiatrak. Robi貫m te test z zimnym silnikiem i czeka貫m a si zagrzeje. W mom璚ie gdy na wska幡iku temperatura przekroczy豉 ju 90蚓 dolny w捫 ch這dnicy by nadal zimny a przecie termostat powinien otworzy przy 87蚓. Dopiero jak temp. podchodzi豉 do 100 w捫 robi si ciep造.Wniosek- wina mo瞠 le瞠 po stronie czujnika kt鏎y 幢e rozpoznaje temperatur co si dalej wi捫e z b喚dnym wskazaniem na wska幡iku. By貫m swojego czasu um闚iony z elektromechanikiem kt鏎y mia mi przemie篡 czyjniki ale kole polecia sobie w ..... Mo瞠 nowy termostat jest uwalony. Ale wpierw jak b璠 mia dzie wolnego to oddam auto jeszcze raz aby sprawdzi czujniki 瞠by mie pewno嗆 co jest "grane".
    Dzi瘯i za porady

    pozdrawiam

    0
  • #12 08 Cze 2005 11:23
    d逝galus
    Poziom 15  

    Witam ponownie!
    Troszk poje寮zi貫m moim autkiem nic nie wymieniaj帷. Temperatura pokazuje tak jak pokazywa豉 tzn. podczas jazdy wacha si mi璠zy 92蚓 a 100蚓 a wiatrak w陰czy si przy 105蚓 jak postoi.
    By貫m u elektromechanika i powiedzia 瞠 te auta tak si zachowuj. Mia kilka takich aut z takim problemem i zawsze by這 tak samo. Nie by貫m do ko鎍a przekonany i radzi貫m si innego mechanizatora i us造sza貫m to samo.
    Sam ju nie wiem o tym my郵e, mo瞠 spotkam kogo kto takim samym paskiem je寮zi i zobacz jak u niego jest.

    pozdrawiam

    0
  • #13 08 Cze 2005 15:29
    Slawek J
    Poziom 30  

    Wina moze lezec po stronie licznika ktory jest slaba strona marki VW czesto przestaja dzialac wszazania obrotow, poziomu paliwa i temperatura plynu chlodzacego. Uklad odpowietrza sie sam. Mialem jeszcze miesiac passata z takim silnikiem tylko mlodszego i temperatura przy jezdzie waha sie w granicach 85- 90 stopni.
    Pozdrawiam.

    0
  • #14 08 Cze 2005 21:20
    JAFO
    Poziom 25  

    Najprostsz i niezawodn domow metod sprawdzenia uk豉du czujnik temperatury-wska幡ik temperatury jest wymontowanie czujnika z auta, przed逝瞠nie przewod闚 ale solidnie zrobione (styki) i zanu瞠nie czujnika w wodzie, kt鏎 gotujemy. Nale篡 uwa瘸, by nie zamoczy styk闚 bo wskazania napewno nie b璠 w豉軼iwe. Mo積a do tej k徙ieli w這zy termometr i wtedy 豉two b璠zie por闚nywa wskazania termometru i wska幡ika temperatury w aucie.

    Oczywiscie ca造 czas ma by w陰czony zap這n.

    0
  • #15 15 Cze 2005 10:15
    erci100
    Poziom 10  

    Mam identyczny przypadek w VW vento 1,9 D, wskaznik temp pokazuje caly czas 100, czasami jak sie zatrzymam spada do 92, a jak troche pozyluje dochodzi do 108. Czasami tez cos sie dzieje z czujnikiem paliwa zwlaszcza jak jest zatankowany prawie do pelna. Mam pytanie jak sprawdzic czy wlacza sie drugi bieg wentylatora.

    0
  • #16 15 Cze 2005 10:53
    d逝galus
    Poziom 15  

    Je郵i chodzi o wska幡ik paliwa to musisz sprawdzi czy nie masz "zimnych lut闚" na stabilizatorze napi璚ia. Trzeba rozebra zegary, w 鈔odku na p造cie drukowanej masz ten stabilizator. Ja te mia貫m tam ziemne luty i wariowa mi wska幡ik paliwa i temperatury. Obecnie temperatura jak pisa貫m wcze郾iej wacha si podczas jazdy mi璠zy 92蚓 a 100蚓, a wiatrak w陰czy si przy 105蚓.
    Wpad mi ostatnio w r璚e elektroniczny termometr, sprawdzi貫m nim temperatur w zbiorniku wyr闚nawczym. Pokaza mi 85蚓 a na wska幡iku w aucie by這 100蚓. Taki pomiar nie jest miarodajny i nie mo積a tego bra jako punkt odniesienia.
    Te jestem ciekaw czy u mnie w陰cza si pierwszy czy drugi stopie bo jeszcze jako nie uda這 mi si sprawdzi. Mo瞠 kto z forum b璠zie wiedzia kt鏎y przew鏚 przy wiatraku odpowiada za w陰czanie pierwszego i drugiego stopnia.

    0
  • #17 17 Cze 2005 09:57
    erci100
    Poziom 10  

    Ktos wie jakie sa teperatury wlaczania wentylatora chlodnicy ( I i II bieg) w VW 1,9 D np golf 3, Vento rocznik 93 r ?????????

    1
  • #18 21 Cze 2005 14:29
    erci100
    Poziom 10  

    A moze ktos wie czy mozna zrobic wlacznik wentylatora chlodnicy w ten sposob ze zwiera sie styki na czujniku temperatury wentylatora i w ten sposob samemu wlaczac wentylator jak jest za wysoka teperatura ??? Czy nie spali sie czegos w ten sposob ?

    0
  • #19 21 Lip 2005 19:29
    longines
    Poziom 26  

    marcin555 napisa:
    Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te uk豉dy maj samoodpowietrzanie. Pozdrawiam


    No i tu kolega si myli. Owszem wszystkie passaty si odpowietrzaj same, ale tylko w przypadku, gdy ca造 uk豉d ch這dzenia jest niezamulony, dro積y i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski spos鏏 na odpowietrzanie przestaje dzia豉, a niedo鈍iadczeni u篡tkownicy (niestety te ciency mechanicy) zaczynaj wymienia co popadnie, nara瘸j帷 si na koszta. :-(

    Producent Passata zostawi "furtk" na pewniejsze odpowietrzanie uk豉du ch這dz帷ego. Zaleznie od rodzaju silnika s r霩ne metody. Przyk豉dowo w moim 1.8 Monowtrysk (silnik ABS 66kW) s to odpowietrzenia (kurki) na przewodach prowadz帷ych do nagrzewnicy. Nieznaczne odkr璚enie tych odpowietrze powoduje, ze po osi庵ni璚iu odpowiedniej temperatury, otwiera sie termostat i p造n ch這dniczy w璠ruje g鏎nym obwodem do nagrzewnicy. Kiedy tam dotrze i "wyci郾ie" ca貫 powietrze z uk豉du, a spod kurk闚 zacznie sie wydobywa p造n mozna kurki zakr璚i. Dopiero w闚czas mamy gwarancj, 瞠 uk豉d jest naprawd dobrze odpowietrzony.

    Przy okazji takiego sposobu odpowietrzania mo積a "Wy豉pa" niedomagania uk豉du ch這dniczego, w szczeg鏊no軼i takie, jak niesprawna pompa wodna czy 鈍iezo za這穎ny "wadliwy" termostat (wadliwo嗆 inaczej mo積a dopiero oceni po wymontowaniu).

    Dla tych co nie wiedz jak szuka usterek uk豉du ch這dzenia w Passacie (w kolejno軼i czynno軼i) (robota dla 2 ludzi):

    1. Upewni si co do dostatecznej ilosci p造nu w zbiorniku wyr闚nawczym.
    2. Uruchomi silnik i pozwoli sie mu nagrza max do 105 stopni (ka盥y passat to wytrzymuje nie przegrzewaj帷 sie). Obserwowa wskazania na wska幡iku w kabinie. Je郵i dojdzie do okolo 88-90 stopni, powinien za豉czy sie wentylator na pierwszy bieg (chrakterystyczne kr鏒kie skoki wirnika). W mi璠zyczasie obserwowa zbiornik wyr闚nawczy czy w p造nie nie pokazuja sie b帳elki powietrza.
    3. Sprawdzi (r瘯), czy 鈔odkowa cz窷 ch這dnicy ma temperatur zbli穎n do temperatury w篹a wychodz帷ego z bloku silnika.
    4. Gdy wentylator zacznie chodzi na drugim biegu (praca non-stop) sprawdzi czy dolny w捫 wychodz帷y z ch這dnicy ma temperatur zbli穎n do temp. g鏎nego w篹a.

    Ad.1
    ===
    Jesli w zbiorniczku wyr闚nawczym po d逝窺zej pracy silnika s造chac cichy syk, to oznacza, ze uk豉d sie odpowietrza. Je郵i w zbiorniku wyr闚nawczym pojawiaj sie b帳elki powietrza mo瞠 to oznacza tak zar闚no uszkodzon uszczelk pod g這wic, jak i zapowietrzony i nieszczelny uk豉d ch這dz帷y (wszystko naraz albo jedna z usterek).
    Je郵i w zbiorniku wyr闚nawczym ubywa p造nu, a auto przyk豉dowo zosta這 鈍iezo co zalane, to objaw ten jest normalny. Nale篡 w闚cza tylko dolewa p造n do wymaganej ilo軼i oznaczonej na 軼iance zbiornika (objaw ubywania minie, gdy system ca趾owicie si wype軟i p造nem).





    Ad2.
    ===
    Jesli temperatura osi庵nie 88-90 stopni, a wentylator sie nie w陰czy na kr鏒ko to przyczyn mo瞠 byc opr鏂z uszkodzenia wentylatora - uszkodzony kt鏎y z czujnik闚 (termowy陰cznik wkr璚ony w ch這dnic lub czujnik temp. p造nu na w瞛u wychodz帷ym z bloku silnika). W przypadku diesli jest jeszcze jeden czujnik wkr璚ony bezpo鈔ednio w blok silnika (okolice cylindr闚). Wszystkie czujniki komunikuj si z komputerem, mimo, ze tylko jeden ma bezpo鈔edni wp造w na za陰czanie wentylatora.
    Mo瞠 si tak zdarzy, ze wentylator zastartuje dopiero na drugim biegu, a wiec gdy czujniki zasygnalizuj okolo 105 stopni - wtedy przyczyn moze byc brak napiecia odpowiedzialnego za I pr璠ko嗆 na wentylatorze.

    Ad3.
    ===
    Je郵i wskazania w kabinie to okolo 90-100 stopni, a ch這dnica nie nagrzewa si to przyczynami mog by: niedro積o嗆 g鏎nych w篹y, zapowietrzenie uk豉du, niedro積o嗆 ch這dnicy, rozwarstwienie wewn皻rzne w篹y (cz瘰ta ale niezauwa瘸na usterka), nieotwieraj帷y si termostat, a nawet uszkodzona pompa wody.

    Ad4.
    ===
    Sprawdzanie podzespo堯w (nawet je郵i s 鈍ie穎 zakupione).

    Termostat - litrowy s這ik, grza趾a elektryczna, termostat zawieszony na sznurku i utopiony w wodzie. Je郵i podcza gotowania zaczn si pokazywac w s這iku pierwsze b帳elki powietrza - termostat JUZ POWINIEN sie otwiera. Nawet je郵i otwiera sie, gdy woda ju kipi to taki termostat mo積a uznac za wadliwy i wymieni na nowy!
    Rozwarstwione w篹e wodne - (mo積a przeprowadzi na zimnym silniku) jedna osoba trzyma obroty silnika r闚no 3000obrot闚 przez oko這 1-2 minuty, druga obserwuje wszystkie gumowe w篹e wodne, czy si "nie zasysaj" do wewn徠rz lub si same nie za豉muj. Je郵i kt鏎y sie "zasysa" to mo瞠 to 鈍iadczy o ich rozwarstwieniu, zbutwieniu czy po prostu stracie swych w豉sciwo軼i (taki w捫 nale篡 wymieni). "Zasysanie" mo瞠 te swidczy o tym, 瞠 uk豉d ch這dzenia jest gdzie przytkany (w ostatecznosci nalezy zastosowa p逝kanie-odkamienianie ca貫go uk豉du ch這dz帷ego).

    Pompa wodna - jedna osoba uruchamia mo磧iwie jak najkr鏂ej silnik, druga nas逝chuje ze stetoskopem w okolicy alternatora (pompa nap璠zana paskiem klinowym od alternatora). Je郵i s造cha kr鏒kie 獞ierkanie albo d德i瘯 przypominaj帷y 鈍ierszcza (czasami s造cha go "go造m" uchem) w tym rejonie to najprawdopodobniej pompa jest zaklinowana, przyciera sie (np. o zakamienienie) , b康 wirnik 郵izga si na trzpieniu. Efektem tego jest ma豉 wydajno嗆 pompy mimo mechanicznego nap璠zania, b康 ca趾owity zast鎩 pompy, a tym samym p造n ch這dniczy w silniku przemieszcza sie TYLKO na wskutek pogrzania i par. Pompa do wymiany.

    Ko鎍owe uwagi:
    ==========
    Wymian wszelkich elektrycznych czujnik闚 nalezy dokonywac przy zdjetych klemach z akumulatora.
    W篹e nie powinny by zbyt twarde, ale te nie powinny chlupa, gdy silnik ma temperatur ok 90 stopni podczas rytmicznego 軼iskania ich r瘯.
    Korek zbiornika wyr闚nawczego musi by sprawny, aby m鏬 odda powietrze wydostajace sie z uk豉du ch這dzenia (przy ci郾ieniu 1,4 bara powinien by s造szalny syk).
    Po usterkach zwi您nych z elektryk, ponownym uzupe軟ieniu uk豉du ch這dziwem nalezy zresetowa komputer (zdj璚ie klem).
    Sprawdzonym przeze mnie 鈔odkiem do oczyszczania uk豉du ch這dz帷ego jest Xeramic Radiator Flush (post瘼owa wed逝g zalece na puszce). 字odek nie rozszczelnia leciwych ch這dnic i nie rozpuszcza uszczelek.

    W Passatach z manualn klimatyzacj zamiast termowy陰cznika i czujnika temperatury bywaj 2 termowy陰czniki steruj帷e wentylatorem przy zgo豉 innych temperaturach. S tak瞠 termowy陰czniki dwupr璠ko軼iowe.
    Jeden termowy陰cznik znajduje sie w ch這dnicy, drugi w miejscu czujnika temperatury p造nu na wylocie z g這wicy.

    Istotnym te jest sprawdzi dro積o嗆/szczelno嗆 dolotu powietrza do komory filtru powietrza, a tym samym sprawdzi znajdujacy sie tam czujnik temperatury powietrza. Zbyt wysoka temperatura powietrza tak瞠 moze miec wp造w na zbyt szybkie nagrzanie si silnika. Gdzies tu wy瞠j wspomniane przes這ny ch這dnicy, hokeje , a w豉sciwie ich brak moze powodowa, ze ogrzane powietrze z okolic ch這dnicy dostaje si do dolotu, co dodatkowo podnosi temperatur silnika.

    I to by by這 na tyle. Jak sobie co przypomn to dam zna. :-)

    PS. W moim pasku te kiedy mia貫m taki cyrk, ale nie bedzie Niemiec plu mi w twarz ... ;-)

    2
  • #20 22 Lip 2005 14:08
    sekol
    Poziom 11  

    Witam,

    Mam praktycznie identyczny problem jak autor w徠ku w Golfie III. Te podej瞠wa貫m czujnik i b喚dne wskazania na kokpicie ale temperatura p造nu przelewaj帷ego si do zbiorniczka wyr闚nawczego wynosi 98 stopni a na wskaznikach na desce mam 100, czyli pokazuje dobrze (zmierz temp. cieczy wpadajacej do zbiorniczka, gdy wlozylem sond do 鈔odka tez mi multimetr pokaza 85 stopni)
    Kombinowanie z wentylatorem mo積a chyba odpu軼i - pisa貫 ze w trasie jadac 140km/h temperatura nie spada? U mnie tez nie a przy tej predkosci silnik powinien miec dobre chlodzienie i nie potrzebowac wentylatora.
    Na wolnych obrotach jest ok... uklad sie grzeje, wentylator sie wlacza, schladza, wylacza sie. Problem tylko pod obci您eniem, ciagle 100 i wiecej.
    Wydaje mi si, ze mam po prostu slaby obieg spowodowany czy to niedrozna chlodnica czy tez malo wydajna pompa.
    Chlodnice bede plukal jak tylko czas pozwoli natomiast nie mam pojecia czy mozna jakos zdiagnozowac stan pompy wody.

    Pozdrawiam

    0
  • #21 22 Lip 2005 21:06
    jacekczewa
    Poziom 18  

    Witam
    Mam takze paska 2.0 2e 1991 i ten sam"problem" choc wcale z nim nie walcze , podczas przelotowej jazdy temp na wskazniku ok 70 - 80 st
    natomiast w miescie 100-110, wentylator sie za豉cza autko normalnie jezdzi podejrzewam tez czujnik temp. ale za bardzo nie chce mi sie za niego zabierac hehehehehe,wiem ze to moze niezbyt rozwazne, ale kupie inny i tez tak bedzie pokazywa albo jeszcze gorzej.
    Pozdrawiam

    0
  • #22 22 Lip 2005 23:09
    dziomal7
    Poziom 12  

    erci100 napisa:
    Ktos wie jakie sa teperatury wlaczania wentylatora chlodnicy ( I i II bieg) w VW 1,9 D np golf 3, Vento rocznik 93 r ?????????

    1 -92-97 C
    2 -99-105 C

    erci100 napisa:
    A moze ktos wie czy mozna zrobic wlacznik wentylatora chlodnicy w ten sposob ze zwiera si styki na czujniku temperatury wentylatora i w ten sposob samemu wlaczac wentylator jak jest za wysoka teperatura ??? Czy nie spali si czegos w ten sposob ?

    Mo積a tylko po co? Po to jest czujnik 瞠by automatycznie w陰cza wentylator wtedy kiedy trzeba.

    0
  • #23 23 Lip 2005 15:24
    longines
    Poziom 26  

    Przypomnia這 mi si co jeszcze :D

    Za sterowanie napi璚iami na termowy陰czniku w ch這dnicy (po鈔ednio na silniku wentylatora) odpowiada przeka幡ik znajduj帷y si w komorze silnika po prawej stronie patrz帷 od czo豉 samochodu, zamocowany nad nadkolem - tu zaraz za akumulatorem (taka pod逝積a skrzynka wraz z bezpiecznikiem/2 bezpiecznikami = max.30A). Grube kabelki to napi璚ia, a cienkie to id do bezpiecznik闚 i kompa. Uk豉d jest nierozbieralny, ma tylko wyjmowane wtyczki z do逝, ale w razie problem闚 mo積a zastosowa dwa osobne przeka幡iki z ... fiata 126p (jeden na I bieg, drugi na II bieg wentylatora).

    W przypadku przer鏏ek na np. sterowanie r璚zne za pomoc przeka幡ik闚 do kaszlaka, ten prostok徠ny przeka幡ik nalezy pozostawi pod陰czony w komorze silnika, dlatego, ze steruje on tak瞠 (napewno!) ABS-em i by moze czym jeszcze czego po prostu nie wiem.

    =====================

    Odno郾ie r騜nic temperatur - termometr a wskazania licznika.

    Moga byc 2 przyczyny:

    1. zamiennik czujnika temperatury jest dopasowany np. do VW Sharan, a ten z kolei ma inne rezystancje, czego efektem s ponad 20stopniowe przek豉mania (taki czujnik jest sprzedawany jako zamiennik dla passata)

    2. uszkodzony stabilizator na zespole wska幡ik闚

    Dodano po 8 [minuty]:

    sekol napisa:
    Chlodnice bede plukal jak tylko czas pozwoli natomiast nie mam pojecia czy mozna jakos zdiagnozowac stan pompy wody.

    Pozdrawiam


    Najlepiej rozebra. Wirnik jest tylko wci郾i皻y na trzpie (nie jest zamocowany na sta貫). Je郵i jest wyrobiony to 郵izga si lub spada z niego. Z zewn徠rz pasek klinowy chodzi jak marzenie, ale w 鈔odku kr璚i sie tylko trzpie ;-)

    Dodano po 42 [minuty]:

    erci100 napisa:
    A moze ktos wie czy mozna zrobic wlacznik wentylatora chlodnicy w ten sposob ze zwiera si styki na czujniku temperatury wentylatora i w ten sposob samemu wlaczac wentylator jak jest za wysoka teperatura ??? Czy nie spali si czegos w ten sposob ?


    Mo積a inaczej. Jesli masz sprawny termowy陰cznik wkr璚ony w ch這dnic (w陰cz motor i pozw鏊 mu sie nagrza, trzymaj ucho blisko termowy陰cznika, je郵i us造szysz w nim najpierw jedno pstrykni璚ie, a potem drugie, to znaczy, ze jest sprawny) - to mo瞠sz skorzysta z niego.
    Wad rozwi您ania jest fakt, ze je郵i nie do陰czysz do kabloteki dodatkowego przeka幡ika lub chocia bezpiecznika to mozesz spali termowy陰cznik, wentylator lub kable przy d逝窺zej pracy wentylatora.

    Mo瞠sz podpi望 osobn wi您k kabli poprzez termowy陰cznik (bieg pierwszy) do wentylatora (bieg drugi) , a jako sterowanie wykorzysta potencjometr do pod鈍ietlenia deski rozdzielczej w kabinie.
    Jednak w闚czas sterowanie deski musisz roz陰czy i podpi望 do bezpiecznika odpowiedzialnego za termowentylator.

    To rozwi您anie daje Ci mozliwos sterowania obrotami wentylatora zaleznie od "domniemanych" potrzeb za pomoc potencjometra.

    Powodzenia.

    =================

    Na koniec co dla "wystraszonych" temperatur w gor帷e lato ;-)
    Je郵i macie stary termostat to mechanicznie go uszkodzcie i zablokujcie by byl ca造 czas otwarty. Tak go zamontujcie do silnika, a w nawet bardzo upalne lato i w sporych korkach ani razu nie ujrzycie temperatury powy瞠j 100 stopni :-))) Jednak na zim nale瘸這by go wyj望, bo zbyt powolne nagrzewanie sie silnika to wi瘯sze spalanie.

    1
  • #24 02 Wrz 2005 19:51
    erci100
    Poziom 10  

    Czy jest normalne, ze podczas gdy silnik jest rozgrzany ilosc plynu w zbiorniku wyrownawczym podnosi sie-ponad max, a gdy silnik jest zimny powraca do normy ?

    0
  • #25 04 Wrz 2005 13:58
    erci100
    Poziom 10  

    Aha i jeszcze jedno, podczas rozgrzewania silnika najpierw rozgrzewaj sie rurki ktore wchodza do srodka auta od silnika do nagrzewnicy. Czy prawidlowoscia jest to ze obie rurki sa gorace zarowno ta co wchodzi jak ta co wychodzi spowrotem do silnika-przy wylaczonym grzaniu w samochodzie.

    0
  • #26 04 Wrz 2005 14:01
    cezar40
    Poziom 12  

    a chodzi Ci pompa wodna sprawdza貫

    0
  • #27 04 Wrz 2005 17:42
    erci100
    Poziom 10  

    a jak to sprawdzic, pasek klinowy obraca ale czy w srodku pompa jest ok to nie wiem; a moze termostat, czy jak sie juz otworzy moze sie zamknac w czasie jazdy, czy powinien juz byc otwarty az do zatrzymania auta ?????

    0
  • #28 05 Wrz 2005 20:42
    longines
    Poziom 26  

    erci100 napisa:
    Czy jest normalne, ze podczas gdy silnik jest rozgrzany ilosc plynu w zbiorniku wyrownawczym podnosi si-ponad max, a gdy silnik jest zimny powraca do normy ?

    W zasadzie tak. Wewn徠rz uk豉du wytwarza sie ci郾ienie, a temperatura rozszerza nieznacznie obj皻o嗆 p造nu ch這dz帷ego, co ju zaobserwowa貫.
    erci100 napisa:
    Aha i jeszcze jedno, podczas rozgrzewania silnika najpierw rozgrzewaj si rurki ktore wchodza do srodka auta od silnika do nagrzewnicy. Czy prawidlowoscia jest to ze obie rurki sa gorace zarowno ta co wchodzi jak ta co wychodzi spowrotem do silnika-przy wylaczonym grzaniu w samochodzie.

    Przewody dolotowe i wylotowe z/do nagrzewnicy to element ma貫go obiegu. Oba powinny by w zbli穎nej temperaturze. Gdyby nie by造, m鏬豚y podejrzewa zatkanie.
    erci100 napisa:
    a jak to sprawdzic, pasek klinowy obraca ale czy w srodku pompa jest ok to nie wiem; a moze termostat, czy jak si juz otworzy moze si zamknac w czasie jazdy, czy powinien juz byc otwarty az do zatrzymania auta ?????

    Termostat zaczyna sie otwiera w pewnej temperaturze i niekoniecznie musi si otworzy do ko鎍a, bo to jest zalezne od samej temperatury. Je瞠li termostat jest sprawny, to bior帷 pod uwag, ze jest obustronnie zanurzony w cieczy ch這dz帷ej (strona od ch這dnicy - du篡 obieg i strona od silnika - ma造 obieg), a ma造 obieg i ch這dnica dro積e i niezapowietrzone - to termostat b璠zie si otwiera i zamyka zaleznie od temperatury panujacej w jego otoczeniu. Nie ma znaczenia czy Twoje auto stoi czy akurat jedzie, bo mo瞠sz by pewien, ze je郵i w silniku jest gor帷o to termostat jest ju lekko otwarty (chocby minimalnie).


    PS. Jeszcze jedna sztuczka z termostatem i upa豉mi. Do passat闚 pasuj badziewiackie termostaty od VW Polo za 20 zeta. Nalezy wywierci w pier軼ieniu tu za oringiem symetrycznie po obwodzie (mo磧iwie jak najblizej osi termostatu) cztery ma貫 otworki (鈔ednica 3-4 mm). I tak spreparowany termostat usadowic w aucie. Efekt w przypadku ma貫j wydajnosci pompy jest gwarantowany, bo tym sposobem mamy "od razu" po陰czony ma造 i du篡 obieg ch這dzenia, a temperatura silnika nigdy nie osi庵nie 95 stopni. Silnik potrzebuje wi璚ej czasu na nagrzanie si, a ka盥a pr鏏a dogrzania wn皻rza doch豉dza nagrzewnic, co w efekcie powoduje tak瞠 spadek temperatury silnika. A w przypadku zimy mo積a wyd逝ba tak spreparowany termostat, wsadzi poprzednika. Ewentualnie przys這ni po這w wlotu powietrza na ch這dnic.

    Od 2 tygodni je盥瞠 na pr鏏 na takim wynalazku i wiatraka ani razu nie s造sza貫m w akcji, a s這neczko p鏦i co nie strajkuje ;-)

    0
  • #29 13 Pa 2005 22:51
    d逝galus
    Poziom 15  

    Witam! Miesi帷 temu wymieni貫m ponownie termostat i dodatkowo czujnik wentylatora. Mia貫m za這穎ny jaki Vernet, w tej chwili mam Wahler. Sytuacja jakby si troch zmieni豉 na lepsze. Podczas normalnej jazy temp. jest oko這 92蚓 do 95蚓, wiatrak w陰cza si przy oko這 100蚓 jak postoi. Dzi瘯uj wszystkim za zainteresowanie a szczegulnie koledze LONGINES za tak wyczerpuj帷e wypracowanie. Jak b璠 mia co nowego to napisz.

    pozdrawiam

    0