Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW LT 2.5 TDI - Brak mocy i szereg błedów na sterowniku

20 Mar 2013 01:14 9336 13
  • Poziom 8  
    Witam Serdecznie. Posiadam VW LT 2.5 TDI 109KM z 2005 roku. Ręce powoli zaczynają mi opadać iż od pewnego czasu auto straciło na mocy...kombinowałem na wiele sposobów ...wymieniłem wszystkie filtry,przejrzałem cała wiązkę instalacji są przejścia do tego podmieniłem przepływomierz i bez zmian ... Wyskakuje mi szereg błędów po podłączenie auta pod kompa a mianowicie : kod 17849 (zawór recyrkulacji spalin-przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy ) kod 17957 ( zawór regulacji ciśnienia doładowania ; przerwa obwodu/zwarcie do masy) kod 17552 (czujnik przepływu masy powietrza ; obwód otwarty/ zwarcie do uziemienia) . Po wykasowaniu błędów w ciągu 5 sekund wyskakują ponownie.A do tego po odpaleniu zaczyna mrugać kontrolka od świec żarowych która nigdy wcześniej tak nie robiła...Myślałem już nawet o nastawniku pompy wtryskowej ale najpierw chciałbym dowiedzieć się jakiś porad na FORUM... POMÓŻCIE może macie jakieś sugestie lub przerabialiście już ten temat ! Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 8  
    a który bezpiecznik ????? bo pod kierownica są wszystkie dobre bo sprawdzałem je nawet 3 razy ;/ ... a i jeszcze pokazał się błąd : 16955 (tempomat/czujnik stopu - z przerwa w obwodzie/zwarcie do masy) a to może mieć istotne znaczenie bo trochę czytałem ze to właśnie dużo może zależeć o czujnika stopu bo te auto tempomatu nie posiada...lecz STOP normalnie działa po wciśnięciu pedału.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zasilania na sterownik posprawdzane? Przecież z takimi bykami, diagnoza to 15 minut z kontrolką w ręku!
  • Poziom 8  
    a masz może schemat układu elektrycznego zebym wiedzial na których pinach szukać przy sterowniku ???
  • Poziom 8  
    sprawdzałem miernikiem napięcia na kostkach (z każdej napięcie i masa w danej kostce): Na przepływce 5.02 V , zawór EGR 3,11 V a zawór doładowania turbiny 0,22 V ...wiem ze te wartości są zmienne ale nie wiem czy dobrze mierzyłem. Macie jeszcze jakieś pomysły ??? Bo mi rece opadły ...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zawory na pierwszym pinie, przepływka na drugim - mają mieć +12V. Masz uszkodzoną wiązkę silnika. Sprawdzić trzeba żarówką minimum 21W. Miernik będzie Cię oszukiwał.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zobacz czy masz to samo zasilanie na 10 pinie pompy. Jeśli tam jest, to wiązka do rozprucia. Możesz też zrobić obejście, i zasilić zawory nową nitką. Jeśli na 10 pinie nie będzie zasilania, szukaj w bezpiecznikach i okolicach. Ten obwód zabezpieczony jest tym samym bezpiecznikiem.
  • Poziom 16  
    Miałem bardzo podobny problem ze swoim LT tyle że zdechło całkiem na drodze.
    Przyczyną była wiązka przy sterowniku silnika-zielono w przewodach :D
    Także zastosuj się do zaleceń kol.Pawła wawa
  • Poziom 11  
    Witam, a ja mam inny problem.(SAMOCHÓD VW LT 2,5 TDI) Na zaworze od regulacji ciśnienia doładowania mam 3,26V a na zaworze od egr 0,22V oczywiście komputer pokazuje błędy tych dwóch czujników.

    Samochód chodzi tylko nie załącza się turbo. Po odpaleniu wyskakuje jeszcze błąd przepływomierza.

    Wiązka sprawdzona ( między zaworami a kompem ok) możliwe żeby komputer podawał za niskie napięcie? A może na komputerze nie ma jakiegoś napięcia, które ma być przekazywane na zawory.

    Drodzy koledzy spotkał się może ktoś z takim problemem?
    Ma może któryś z kolegów rozpiskę pinów na komputerze VW T 2,5 TDI.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    zawór n75 (ten od turbo) na pewno jest sterowany masą z sterownika a + 12 jest po zaplonie. I z tego co mnie pamięć nie myli to te zawory są zasilane jednym przekaźnikiem który znajduje się pod fotelem. Na próbę możesz odciąć przewody plusowe przy zaworach i dać +12 z aku przez jakiś bezpiecznik i wykonać testy.
  • Poziom 11  
    Dzięki za odpowiedź. To właśnie wygląda tak jak by był spalony jakiś bezpiecznik, albo przekaźnik by nie załączał napięcia.

    Bezpieczniki pod kierownicą i fotelem sprawdzone. Może wie ktoś który bezpiecznik lub przekaźnik jest odpowiedzialny za zasilanie tych zaworów?
  • Moderator Samochody
    Poszukaj w komorze silnika, w wiązce silnika, tam znajdziesz usterkę.

    Niestety trzeba zakasać rękawy i wsiąść się do roboty.
  • Poziom 34  
    domex32 napisał:
    Poszukaj w komorze silnika, w wiązce silnika, tam znajdziesz usterkę.

    Niestety trzeba zakasać rękawy i wsiąść się do roboty.


    Dokładnie,a na dzien dobry kontrolka i sprawdzic zasilania i masy jakims miernikiem i wszystko jest jasne czy to wina przekanikow czy bezp.Jak ok to sprawdzic wiazke na zielen i sniedz badz przerwy obwodowe
  • Poziom 11  
    Problem rozwiązany.

    Był ułamany kabel plusowy zaraz przy bezpieczniku pod fotelem kierowcy.

    Dziękuję wszystkim za pomoc i podpowiedź.

    Głównie dziękuję forumowiczowi majsster to dzięki jego podpowiedzi znalazłem uszkodzenie.