Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

B&S 13,5 KM - zbyt duży prąd ładowania

20 Mar 2013 13:30 5142 6
  • Poziom 8  
    Proszę o pomoc.
    Pacjent MDT SE135 A z silnikiem B&S 21B977 0183E1 111201ZA

    Sprzęt zakupiony w połowie zimy z nieznaną przeszłością dlatego taka opisówka:
    - silnik zmieniamy jak wynika z kodu 2 lata temu bo traktorek jest z 2003r
    - kupiony z rozładowanym akumulatorem ( uzupełniłem wodę w komorach naładowałem i było cacy-czyli kręcił )
    - do odśnieżania zamontowałem oświetlenie led ,w którym po pierwszym dniu uszkodzeniu uległ sterownik ( wymieniony na gwarancji )
    - nowy sterownik po podłączeniu padł od nowa
    - sprawdziłem prąd ładowania i .... jest 16,1/16,2 V na wysokich obrotach
    - sprawdziłem aku i ... znowu musze uzupełnić wodę bo połowa się wygotowała.

    Teraz pytanie - czy w tym silniku występuje regulator napięcia ? jeśli tak to jaki? i gdzie powinien być podłączony?
    Foto tego co mam w chwili obecnej poniżej:
    B&S 13,5 KM - zbyt duży prąd ładowania
    Czy dioda na czerwonym przewodzie wychodzącym z pod koła zamachowego pełni rolę regulatora? sprawdzałem ją i przewodzi prąd tylko w jedną stronę wiec teoretycznie powinna bys sprawna.
    Czy możliwe jest że podczas wymiany silnika ktoś zapomniał o regulatorze napięcia?
    Jeśli tak to czy to będzie taki?
    http://www.centrumkoszenia.pl/pl/p/Regulator-napiecia-BRIGGS-STRATTON-Do-silnikow-8-20KM/4350
    Wydaje się mnie ,że nie bo zagłębiając się w opis kolorów wtyczek nie jest on do tego typu prądnic.
    Wiec może wystarczy wymienić to:
    http://www.centrumkoszenia.pl/pl/p/Dioda-Alternator-BRIGGS-STRATTON/4348

    Do czego służy dodatkowa wisząca wtyczka z czarnym i szarym przewodem ? ( do sterowania elektrozaworem w gazniku?)
    Czy zielony kabelek wychodzacy z tej 6 pinowej wtyczki powinien być podłączony do czujnika cisnienia oleju ?

    Czy ten model ładuje akumulator prądem zmiennym czy stałym? A może jest to wynalazek podajacy obydwa rodza prądu?

    Próbuję cos wyczytac na stronach B&S ale jakos kiepsko mi to wychodzi.

    Proszę o wszelkie uwagi za które z góry dziękuje.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Rycho T - Z pod koła zamachowego wychodzą dwa kable :
    - czerwony z diodą
    - czarny

    Czy mogę założyć zwykły , uniwersalny regulator napięcia? czy musi to byc taki jak w linku?

    W materiałach na stronie B&S ten regulator z linku zalecają do zółtych wtyczek - czy nic sie nie wysra jak go założe do mojej białej wtyczki ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Rycho T napisał:
    Obroty maksymalne nie są za wysokie?
    - nie mam bladego pojęcia , na ucho raczej nie są.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Sorki za odgrzanie kotleta .

    39006 napisał:
    Praktycznie to możesz założyć nawet z chińskiego skutera, ale jak długo pociągnie tego nikt nie wie.


    Panowie - temat zakończony sukcesem.

    Zamontowałem regulator napięcia ze skutera ( z pewnością chińskiego ) za całe 13,50 zł i cały sezon przekoszony. Dodatkowo założyłem wskaźnik napięcia , przy max obrotach ładowanie 14,3V bez obciążenia , z obciążeniem 13,8 - 14,1V . Aku zawsze po pracy naładowany .

    Dziękuję za wszelkie porady.

    P.S>dla Admina - można przenieść do archiwum , może komuś jeszcze się przydać.