Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat b5 115 AJM - Trzęsie samochodem przy 2000obrotów, brak mocy.

20 Mar 2013 16:44 10410 14
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie.
    Mam problem z moim Passatem. Otóż, kiedy odpalam go na zimnym silniku, obroty dochodzą do 870 - 900. Dodając gazu na luzie samochód zachowuje się całkowicie normalnie, normalna praca silnika, nic nie trzęsie. Problemy zaczynają się kiedy wskazówka obrotomierza dojdzie do 1500 - 2000 obrotów na pierwszym biegu. Natomiast na kolejnych, jest już tylko gorzej. Wyczuwalny ogromny brak mocy i jeszcze większe wibracje samochodu (jak w traktorze) nie zależnie czy jest to 1800 czy 3500 obrotów. Na komputerze, pokazuje spalanie rzędu 27-32l/100km (przy 3500obr/min) (!). Kiedy silnik dojdzie do 90st, po pewnym czasie odcina się turbina i spalanie dochodzi max do 7,8l/100km. Dzisiaj wymieniłem przewód do intercoolera, który był dziurawy i turbina jak na razie działa normalnie. Jakieś pomysły?

    EDIT:
    Po naprawie przewodu, ustąpiło odcinanie turbiny. Teraz "trzepie" samochodem tylko na zimnym silniku, oraz bardzo szybko (po około 3-4km) łapie temperature 90st, nawet po całej nocy na mrozie.
  • Admin grupy Samochody
    p1etr4s napisał:
    Jakieś pomysły
    Diagnoza, warsztat.....
  • Poziom 9  
    T5 napisał:
    p1etr4s napisał:
    Jakieś pomysły
    Diagnoza, warsztat.....


    Warsztat, warsztatem... nie znam w swojej okolicy dobrego mechanika, dlatego wolałbym przekazać mu sugestie które, mam nadzieje, przeczytać pod tym postem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Kolego zajmi się 4 wtryskiem leje.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie.
    Dzisiaj zakończyłem pracę nad moim passatem, wszystko jest już w najlepszym porządku.
    Oto opis mojej historii:
    Na samym początku, sprawdziłem "paska" pod komputerem, wyszedł błąd 3 pompowtrysku. Nie wróżyło to dobrze dla mojej kieszeni. Zacząłem obdzwaniać znajomych, mechaników itp. Ceny używanych pompek wahały się od 150 do 400zł. Pomyślałem nad regeneracją. Pan w Kielcach powiedział mi że owszem, zregenerować może, ale za 500zł za sztukę i nie daje gwarancji że będzie dobrze. Znajomy polecił mi jakiegoś mechanika w Warszawie. On stwierdził natomiast, że te pompowtryski w tych silnikach to eksperyment VW i nie ma już części zamiennych do regeneracji. Postanowiłem sprawdzić jeszcze raz pod komputerem. Następnie wykręcić wadliwy pompowtrysk dać do sprawdzenia (za 40zł od sztuki) czy faktycznie jest uszkodzony czy to tylko problem z elektryką i finalnie zakupić używany. Jednak przy rozkręcaniu osłony klawiatury silnika, zauważyłem że wtyczka na trzecim (od paska rozrządu) nie jest wciśnięta do końca. Pomyślałem że nie zaszkodzi spróbować. Posprawdzałem wszystkie wtyczki, przykręciłem z powrotem osłonę, odpaliłem... Wszystkie błędy minęły. Samochód zaczął palić normalnie, nie przerywa, wszystko jest w jak najlepszym porządku.
    Tym razem miałem więcej szczęścia niż rozumu. Pozdrawiam i Wesołych Świąt :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Kolego jesteś w bardzo dużym błędzie co do wartości ujemnych i proszę nie wypisuj takich bzdur.
  • Poziom 16  
    falubaz1 napisał:
    co do korekcji pompowtryskiwaczy według VW wartości w minusie nie bierze się pod uwagę
    Racja, grupa 13 tak samo podpowie nam w jakim stanie jest zarówno wtryskiwacz jak i cylinder. Jeżeli mamy wartość ujemną to oznacza, że dany cylinder jest mocny i wtryskiwacz podaje mniej paliwa. Jeżeli zaś dużo w plus to wtedy trzeba zająć się problemem, a wina to nie tylko wtryskiwacz, ale i zawór, wałek, popychacz, pierścienie.
    andrend przedstaw nam swoją teorię na temat wartości w minus
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Miałem podobny problem z drganiem. Auto na ciągu szło ładnie do puki nie popuściło sie gazu. Było odczuwalne małe szarpnięcie. Mechanik mówił mi że to poduszka na skrzyni. Inny że to przegub wewnętrzny.
    Okazało się że jeden pompowtrysk miał uszkodzoną cewkę i nie odpowiadał. Po wymianie na inny (używany) jak ręką odjął. Poprostu nadal lał paliwo a reszta już szła na (jałowym) i stąd ta wibracja czy głuche szarpnięcie.
  • Poziom 34  
    andrend napisał:
    Kolego jesteś w bardzo dużym błędzie co do wartości ujemnych i proszę nie wypisuj takich bzdur.

    a widzisz, to ja w takim razie będę zainteresowany tymi bzdurami.
  • Poziom 2  
    radze sprawdzic dwómas. pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    i zmien czujkę temperatury silnika

    Moderowany przez T5:

    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • Poziom 11  
    Witam Zmieniałem ostatnio rozrząd i przy źle ustawionym kącie wtrysku sytuacja wygląda podobnie. Auto traci moc a jak już odzyska nieco się trzesie.

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych.