Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

minarelli am6-moduł zapłonowy 4T

bongos19 20 Mar 2013 18:42 6372 10
  • #1 20 Mar 2013 18:42
    bongos19
    Poziom 9  

    Witam. Kupiłem motocykl z silnikiem minarelli am6 (2T), który po pewnym czasie stracił iskrę. Ze względu na moją małą wiedzę w zakresie elektryki i elektroniki motocykl został oddany do elektryka motocyklowego. Okazało się że winny był moduł. Elektryk więc wyjął stary, wymienił wiązkę kabli (była jakaś stara poprzecierana) i wstawił taki moduł :
    minarelli am6-moduł zapłonowy 4T
    Niestety na tym module motocykl był (a właściwie nadal jest) nie do wyregulowania. Po szybkim odkręceniu manetki moto się dusi i praktycznie nie ma siły na wysokich obrotach. Ostatnio trochę szperałem w necie i natknąłem się na dokładnie taki sam moduł jak mój :
    minarelli am6-moduł zapłonowy 4T
    Niestety na stronie na jakiej jest sprzedawany, a właściwie na wszystkich stronach jest napisane, że to moduł do kymco z silnikiem 4T :shocked!: ! Moje pytanie polega na tym czy jest w ogóle taka możliwość, aby silnik na tym module działał prawidłowo, czy muszę kupić nowy moduł ?

    0 10
  • #2 20 Mar 2013 20:06
    web69
    Poziom 27  

    Nie będzie działał na tym module, kup taki od skutera 2T (AC CDI), są tanie i proste w podłączeniu.

    0
  • #3 20 Mar 2013 20:49
    bongos19
    Poziom 9  

    No dobra, a jaki moduł polecacie? Ten minarelli am6-moduł zapłonowy 4T czy ten: minarelli am6-moduł zapłonowy 4T ?
    Na lepszy narazie brak funduszy. Podejdzie on wogóle pod am6 ?

    0
  • Pomocny post
    #4 21 Mar 2013 16:35
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Jakiej produkcji jest alternator? Yamaha TZR50 jako jedyna z motorków z silnikiem AM6 posiada zapłon typu DC-CDI. Z tego powodu mógł zostać założony moduł DC-CDI do Kymco.

    0
  • #5 21 Mar 2013 18:14
    bongos19
    Poziom 9  

    Motocykl to Rieju rs1. Z magneta wychodzą cztery kable :
    minarelli am6-moduł zapłonowy 4T
    Stary moduł ( 8 pin) wygląda tak:
    minarelli am6-moduł zapłonowy 4T
    minarelli am6-moduł zapłonowy 4T
    minarelli am6-moduł zapłonowy 4T
    To jak, będzie to działać czy nie?

    1
  • #6 22 Mar 2013 16:33
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Nie miałem styczności z takim modelem, ale jestem niemal całkowicie pewien, że został tam przełożony silnik od Yamahy TZR50. Stąd jest kombinacja z modułem DC-CDI, gdzie w oryginalnym silniku tkwił zwykły zapłon AC-CDI produkcji Ducati Energia.

    0
  • #7 22 Mar 2013 17:20
    bongos19
    Poziom 9  

    No i tu pewnie masz rację, bo gdy kupowałem, to w komisie mówili, że silnik jest z 2005 roku, a rama i osprzęt 1998, więc bardzo możliwe, że ktoś wsadził tam silnik yamahy . Nadal nie wiem czy opłaca się kombinować z tym modułem, czy zamówić np. ten różowy którego foto podałem wyżej? Czy ten różowy moduł to DC ?

    0
  • #8 23 Mar 2013 00:10
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Nie, tuningowy "ożebrowany" moduł jest typu AC-CDI.
    Łatwiej będzie założyć kompletny zapłon Ducati Energia jak w pozostałych motorkach z silnikiem AM6, ale to wymaga wyłożenia 200-400 zł i pewnej loterii jeśli chodzi o sprawność używanego statora.

    0
  • #9 23 Mar 2013 09:47
    bongos19
    Poziom 9  

    Ehh, myślałem że ten różowy to dc, bo czytałem na jednej aukcji, że nie pasuje do am6 z zapłonem ducati energia i ma taką samą wtyczkę. Nie ma jakiejś prostszej/ tańszej opcji ? Już i tak w te moto włożyłem bardzo dużo kasy. Jak nie ma tańszego sposobu to co muszę dokładnie kupić, żeby to działało ? Czy działał by na module od kymco super 9 (2t)? Tam jest moduł dc ze stałym kątem wyprzedzenia.

    0
  • #10 25 Mar 2013 19:41
    gimak
    Poziom 37  

    Byłem w podobnej sytuacji. Padł mi moduł zapłonowy CDI w dwusuwie. Problem był w tym, że był to moduł z czterema końcówkami, a te które były dostępne były z pięcioma lub sześcioma. Nie mając schematu, zmontowałem więc układ według własnego widzimisię, układ z czterema końcówkami, który działał, od czasu do czasu silnik kopał przy uruchamianiu. Kolega BANANvanDYK słusznie zwrócił mi uwagę, że zapłon będzie przesunięty o 90* (sprawdziłem - spóźniony dokładnie o 90*). Można to było skorygować przez przekręcenie o 90* magneśnicy, ale udało mi się uwolnić uszkodzony moduł z żywicy i po wymianie uszkodzonego tyrystora, moduł umieszczony w innym miejscu, pracuje nadal. Przy okazji odtworzyłem schemat elektryczny tego modułu i zamieściłem dla potomności w Download.
    I tu rada jak kolega ma kłopot z dobraniem zamiennika, to rozkopać delikatnie stary moduł i przy odrobinie szczęścia, może się uda to co się mnie udało.

    0
  • #11 28 Mar 2013 18:30
    bongos19
    Poziom 9  

    Dzięki za odpowiedzi. Jeszcze tylko chciałbym wiedzieć jakie dokładnie części miałbym kupić żeby przerobić zapłon na AC ?

    0