Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Monte Bianco - Silnik Pralki Monte Bianco - jak podlączyć

20 Mar 2013 22:25 3636 12
  • Poziom 10  
    Witam !
    Proszę o pomoc w podłączeniu prawidłowym wolnych obrotów silnika z odzysku od pralki Monte Bianco
    Monte Bianco - Silnik Pralki Monte Bianco - jak podlączyć
    Na tabliczce daje się odczytać dwa rodzaje obrotów 2800 obr. przy prądzie 3,5 A i 400 obr. przy prądzie 1,5 A.Potrzebne mi są tylko wolne obroty.
    Nie wiem jak wpiąć kondensator.Wybrałem jeden sposób jak na rysunku i na zdjęciu w którym silnik chodzi ale wydaje się ,że nadmiernie się grzeje.Pobór prądu wskazuje mi 450 mA.Szkic uzwojeń to moja dedukcja na podstawie pomiarów oporu.
    Monte Bianco - Silnik Pralki Monte Bianco - jak podlączyć
    Proszę o ostrożność w wykorzystaniu tego schematu. to jest mój szkic na podstawie pomiarów rezystancji między wyjściami i schematem pralek z odpowiedzi poniżej kolegi ElectroTom
    Nie biorę odpowiedzialności za poprawność tego schematu i ewentualne negatywne skutki jego błędów.
  • Poziom 10  
    Na podstawie powyższego adresu od ElectroTom zmodyfikowałem i poprawiłem schemat tego silnika. Po podłączeniu na wolne obroty wydaje mi się ,że poprawnie pracuje ale to dopiero będzie na pewno jak zastosuje go do napędu maśniczki (maselnicy) swojego pomysłu z wykorzystaniem koła pasowego i łożyskowania tejże pralki.
    Temat zamknę jeżeli będe miał większą pewność ,że podłączenie jest poprawne.
  • Poziom 10  
    Jednak wygląda na to ,że nie jest pewne to połączenie na wolnych obrotach bo nadal się grzeje i to nawet bez obciążenia :cry: .
  • Poziom 10  
    jednak postanowiłem jeszcze zmienić połączenie i wychodzi ,że teraz wg połączenia jak na obrazku najmniej się grzeje

    Monte Bianco - Silnik Pralki Monte Bianco - jak podlączyć
  • Poziom 10  
    Kawał dobrej teorii.Dzięki tej odpowiedzi znalazłem ciekawy portal Ja to zagadnienie od strony teoretycznej znam , .Problem jest zidentyfikować które cewki są wyprowadzone jakimi kolorami. Na podstawie pomiarów i analogi do tych schematów wychodzi mi szkic połączeń z pierwszego postu.Jednak silnik się grzeje dość niepokojąco - nie da się korpus dotknąć i zaczyna lakier czuć po godzinie pracy i wyłączam.Na drugim szkicu jakby wpiąłem kondensator przez dodatkowo uzwojenie rozruchowe cewki szybkich obrotów i na razie wydaje mi się że mimo pracy ciągłej 2- 3 godziny mniej się grzeje.
  • Poziom 20  
    Silnik tego typu nie jest do przystosowany do pracy ciągłej i dlatego się grzeje.
  • Poziom 10  
    A pralka pierze wprawdzie rewersyjnie ale przerwy są małe i biorąc pod uwagę znacznie większe obciążenie ja bym uznał ,że to jest charakter ciągły. Silniki klatkowe indukcyjne z jakim tu mamy do czynienia nie spotkałem do pracy czasowo ograniczonej , taki charakter mają silniki komutatorowe najczęściej elektronarzędzi.
  • Poziom 20  
    Poczytaj wiecej o silnikach i ich działaniu .
  • Poziom 10  
    Po czym się rozpoznaje silnik że jest do pracy ciągłej lub nie ?
  • Poziom 24  
    Może po korpusie radiatorowoaluminiowym.
  • Poziom 10  
    Ze szkoły coś pamiętam ,że silniki do czasowej pracy mają na tabliczce znamionowej zawarte w typie silnika dwie cyfry oznaczające max czas pracy ciągłej w minutach.Proponuje dajmy temu spokój skoro nikt z forumowiczów nie ma wiedzy co do przyporządkowaniu tych kolorów odpowiednim uzwojeniom.
    Jak mi się spali to kupię sobie od innej pralki takiej co wiemy który przewód do czego, dlatego zamykam temat.