Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scania 420 HPI - Duże spalanie na poziomie 40l

gstk4 21 Mar 2013 02:59 16317 23
  • #1 21 Mar 2013 02:59
    gstk4
    Poziom 8  

    Witam, kupiłem w lutym scanię 420 hpi z 20 grudnia 2006 roku z przebiegiem 440tys.
    Sprowadzona z Niemiec latała na adr. Jazda samym koniem, spalanie na poziomie 24l, z naczepą 40l, ładunek 23t. Zaprowadziłem do serwisu scani w Bydgoszczy, na początek regulacja zaworów i wtrysków, czyszczenie interkulera bo była woda, czyszczenie czujników, podłączenie komputera, żadnych błędów, niby wszystko ok. Przejechane 500km ,polska spalanie 39l, kolejna wizyta w scani wymiana pompy i sprężarki, bo niby zużyty napęd, kolejna trasa spalanie bez zmian, znów wizyta i teraz chcą wymienić wtryski, ale cena mnie odstraszyła, nadmienię, że nie dymi, ma moc, jazda w zielonym polu, oraz inne sposoby nic nie pomagają, spalanie takie samo, a nawet ostatni podskoczyło do 42l, jeżdżę osobiście. Może ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną?

    1 23
  • #2 21 Mar 2013 08:39
    BanTir
    Poziom 15  

    Jak z mocą ? słaba czy normalnie chodzi ?
    rozumiem, że takie rzeczy jak filtry paliwa powietrza wymienione ?

    Mierzyli ciśnienie na zasilaniu wtryskiwaczy ?,
    jakie ciśnienie doładowania ?

    0
  • #3 21 Mar 2013 09:41
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Tachograf prawidłowo skalibrowany ?? Na tym też można urwać ze 2 - 3 litry.

    0
  • #4 21 Mar 2013 17:48
    gstk4
    Poziom 8  

    Oczywiście że filtry wymienione na orginalne ciśnienie na poziomie 20 bar a doładowanie 2,9 bar ,tacho po kalibracji,moc ma,dziś mnie dobiła zrobiłem 320km starałem się dziś przełączać biegi w okolicy 1500 obrotów a nie jak dotychczas przy 1300 i w baku zrobił się wir wyszło mi 49 litrów na setkę obawiam się że utopiłem kasę kupując scanię czy to możliwe aby tak wtryski lały a ona nie dymi nie ma wycieku??????????

    -1
  • #5 21 Mar 2013 18:27
    karlos85
    Poziom 15  

    Jakie lanie wtrysków !!! HPI to nie PDE czy zwykła pompa.
    Napisz coś wiecej o niej nr. VIN
    20 bar to dużo za dużo Scania R pracuje na ciśnieniu 16 bar przy 500obr/min.
    Dobra diagnoza naprawa i Scania ma palić max 32litra.

    0
  • #6 21 Mar 2013 19:59
    kwantor
    Poziom 38  

    karlos85 napisał:
    Jakie lanie wtrysków !!! HPI to nie PDE czy zwykła pompa.
    Napisz coś wiecej o niej nr. VIN
    20 bar to dużo za dużo Scania R pracuje na ciśnieniu 16 bar przy 500obr/min.
    Dobra diagnoza naprawa i Scania ma palić max 32litra.

    Pewno jest to Scania HPI (przejściówka pomiędzy 4 a R.
    Te scanie mogą mieć ciśnienie 20 bar na obrotach. Na wolnych 18bar.
    Pytanie: czy jadąc w nocy i oświetlony przez wyprzedzającą osobówkę od tyłu widać szary dym z rury wydechowej na tle jej świateł?

    0
  • #7 21 Mar 2013 20:58
    gstk4
    Poziom 8  

    nr vin:XLER4X20005161910 ,przed wymianą tej pompy co połączona jest ze sprężarką to ciśnienie było na poziomie 16 a mechanik z serwisu scani stwierdził że za mało i założyli nową ,co do szarego dymu nocą to teraz jest mróz i w nocy nie bardzo to określić w dzień to nic nie widać jak ją przeciągnę prawie na maxa to puści czarny,co do dobrej diagnozy to nie mam gdzie się udać Bydgoszcz i Toruń to ten sam serwis jeden właściciel nie mam na zbyciu 12 tys.aby wymienić te wtryski a co do spalania 32l to moje marzenie.Jeszcze jedno robiłem również próbną jazdę z odłączonym zaworem erg i nic bez zmian nawet komputer nie wykrył że siłownik jest odłączony.Najlepsze jest to że ona niema równego tego spalania trasy miej więcej takie same a spalanie waha się od 38 do 49 raz tylko spaliła 35 było to po spuszczeniu wody z interkulera,już myślałem że ok,niestety kolejne tankowanie 42,sprawdzałem interkuler jest czysty niema wody mam na dole śrubkę którą codziennie odkręcam i jest sucho.

    1
  • #8 21 Mar 2013 21:08
    kwantor
    Poziom 38  

    Cisnienie ma być 16 bar bezwzględne na wolnych- wymień zawór przelewowy na listwie na odpowiedni.
    To jest Scania R 420 z egr i 2 turbinami.
    Upewnij się, że system egr jest szczelny, szukaj sadzy i śladów wycieku spalin wyjmij też czujnik turbo doładowania i wyczyść go delikatnie, pewno jest zabity koksem. Podaj, czy gumy na tyle to 315/70/R22,5?
    Jakie są obroty silnika przy 90km/h?

    3
  • #9 21 Mar 2013 23:33
    habi7
    Poziom 15  

    Wszystko pięknie ładnie, ale nikt nie pisze czy odczyty z czujnika cisnienia pow. doładowania sa prawidłowe, czy czujnik nie przekłamuje. zakładam, że zawory i pompki są prawidłowo wyregulowane, wiec trzeba by zobaczyć do elektrozaworów kąta i dawki czy sie nie rokręciły lub się nie zacinaja. Co do cisnienia paliwa to seria 4 chodziła na 17-20bar. Jezeli chodzi o serie R to obniżyli ciśnienie i na wolnych obrotach powinno bys ok 16bar.

    jezeli masz problemy ze spalaniem:
    - wymień filtry paliwa i powietrza
    - wyreguluj prawidłowo zawory i pompowtryski
    - sprawdz ciśnienie paliwa
    - sprawdz odczyty z różnych czujników, od których zalezy praca silnika
    - sprawdz elektrozawory kąta i dawki, można również sprawdzić zawór "gaszenia"
    - jakość paliwa

    jezeli wszystko powyzej jest 100% dopiero wstedy trzeba myśleć na pompowtryskami

    kwantor co do obrotów to opony nie wystarczą... jeszcze jaka skrzynia biegów i jakie przełożenie mostu...:)

    0
  • #10 22 Mar 2013 04:09
    gstk4
    Poziom 8  

    EGR jest szczelny niema śladów sadzy,90 km ma przy 1500 obr.,czujnik wyczyszczony,jeśli chodzi o te regulacje to niby zostały przeprowadzone przez serwis,,a więc polegam na serwisantach tylko coraz bardziej myślę że mnie naciągają na kasę.Skrzynia biegów jest manualna 6 plus połówki,czy macie jakiś serwis który jest godny polecenia i by dokonał rzetelnej diagnozy tej mojej nieszczęsnej scani najlepiej gdzieś z kujawsko pomorskiego lub okolic.

    1
  • #11 22 Mar 2013 14:47
    gstk4
    Poziom 8  

    Dzisiejsze tankowanie z 250 km trochę miasta reszta poza 22 tony spaliła 121 litrów norma 49 l.Ja się poddaje albo kredyt i kapitalka albo sprzedać.

    2
  • #12 22 Mar 2013 20:48
    habi7
    Poziom 15  

    Jeżeli szanowny kolego nie znasz sie na mechanice, to powiem szczerze czego tu szukasz?? Nie pisze tego złośliwie, ale my tu staramy sie Tobie pomóc w zasadzie bezpłatnie, a Ty i tak nie wiesz co zrobić z tym co My piszemy. Powyżej wypisałem Tobie wszystko co musi być sprawdzone (przypuszczam , że wszyscy się ze mną zgodzą co do Tego co napisałem) aby auto chodziło jak się należy, Twoja odpowiedz... "Rozkładam ręce, poddaje się"....To jest forum dla tych którzy się nie poddają... i chcą dopiąc swego, aby wszystko grało jak się należy
    pozdrawiam

    1
  • #13 22 Mar 2013 21:27
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    habi7 napisał:
    Powyżej wypisałem Tobie wszystko co musi być sprawdzone (przypuszczam , że wszyscy się ze mną zgodzą co do Tego co napisałem)
    To co Kolega "habi7" opisał jako czynności do sprawdzenia są jak najbardziej słusznymi czynnościami podstawowymi do wykonania.

    0
  • #14 23 Mar 2013 10:36
    gstk4
    Poziom 8  

    Kolego habi7 to nie tak że nie znam się na mechanice może nie po szkole ale jak dotąd dawałem sobie radę miałem xfa i mana fakt że starsze i nie było tam tyle elektroniki tylko pompa wtryski i po krzyku, napisałem tak ponieważ jestem zdegustowany tą scakanką sprawdzone tak jak opisałeś paliwa nowy orginał,powietrza orginał,zawory wyregulowane na serwisie i to sprawdziłem szczelinomierzem jest ok,paliwo na wolnych 16 bar przy 2000obr.do 20bar,całą elektrykę sprawdzić tylko kompem na serwisie bo nie mam dostępu gdzie indziej tam mi mówią że jest ok,paliwo shell.Dziś właśnie zjechałem 280 km dokładnie to kawałek za Sierpc i z powrotem wlałem z 39l jak zwykle ten sam ładunek 22t.Skąd taka rozbieżność to prawie 10l na setkę.Przypomniałem sobie że przy pierwszej wymianie filtra paliwa to on wyglądał jak bardzo zużyty olejowy czy to czasem naprawdę nie zabiło tych wtrysków spróbuję wlać jakiegoś środka do czyszczenia układu wtryskowego może pomoże,i jeszcze jedno moja jak rano odpala to robi to cichutko niema tego charakterystycznego walenia metalicznego wtrysków.

    1
  • #15 23 Mar 2013 10:56
    habi7
    Poziom 15  

    To że filtr paliwa w HPI jest wyciągnięty ze smoły to normalne, ( otwarty układ paliwowy i spaliny dostają się do paliwa ). Zawory sprawdzisz szczelinomierzem ale pompki ? trzeba ufać że są dobrze zrobione. Sprawdź elektrozawory kata i dawki ( te cztery z boku na listwie ). Wykręć, rozkręć i zobacz co jest w środku. Często się rozkręcają lub zacierają. Sprawdź to i daj znać. Pozdrawiam.

    0
  • #16 23 Mar 2013 20:11
    marcindrzy
    Poziom 1  

    Sprawdź te cewki,wczoraj rozmawiałem z kolega, po wymianie nie ten samochód spalanie 32 l,co prawda jazda na międzynarodówce ale po kraju myślę,że w 35 l powinna się zmieścić. Ja robię Benelux spalanie ok. 34 l też zamierzam zrobić te cewki, używane ok. 750 zł szt.A co do service Scania w Bydgoszczy to po rozmowie przez tel. tez uważam ze naciągacze od razu najlepiej wymiana silnika.Wracam ze Świecka to wjeżdżam w Tarnowie Podgórnym.

    0
  • #17 23 Mar 2013 21:34
    kwantor
    Poziom 38  

    habi7 napisał:
    kwantor co do obrotów to opony nie wystarczą... jeszcze jaka skrzynia biegów i jakie przełożenie mostu

    Wystarczą, bo ten most i ta skrzynia ma mieć taki rozmiar ogumienia.
    Nie doczekałem odpowiedzi o jeździe w nocy i szarym dymie.
    Jeśli auto nie dymi i ma moc- spalanie jest wzorcowe, trzeba szukać innych przyczyn. I nie będą to pompowtryski.

    0
  • #18 24 Mar 2013 01:56
    habi7
    Poziom 15  

    kwantor myślałem , że Tobie chodzi ogólnie a nie o ten konkretny pojazd... ;)
    poza tym przełożenie mostu i rozmiar opon zawsze można zmienić.
    zresztą można sobie policzyć jakie są mniej więcej obroty silnika.

    90km/h / 60min = 1,5km/min
    1,5km = 1500m
    opona 315/70 R22,5 obwód toczenia ok 3093mm = 3,093m
    1500m/min / 3,093m =ok 484,966 obr. kół osi napędowej na min
    Pomijam przełożenie skrzyni biegów GRS895R gdyż na ostatnim biegu jest 1:1
    tylko GRSO ma inne przełożenie...
    484,966 * 3,08 (przełożenie tylnego mostu tego pojazdu) = ok 1500obr/min
    tyle powinno być w tym aucie przy nowych oponach.. :)

    marcindrzy.... a dlaczego akurat do Tarnowa Podgórnego ? i w jakim celu chcesz zawitać ?

    0
  • #19 24 Mar 2013 12:54
    karlos85
    Poziom 15  

    Skoro wszystko posprawdzane. Ciśnienie paliwa 16 na wolnych ok ale 20bar na wysokich to tak o 2 bary za wysokie.
    Ciekaw jestem odchyłki ciśnienia od oczekiwanego na wysokich obrotach bo to jest ważne.
    Zajrzyj jeszcze pod kolektor ssący czy nie ma nagaru na wlotach powietrza w głowicach czy nie są zaklejone.

    0
  • #20 10 Kwi 2013 19:00
    gstk4
    Poziom 8  

    Dziękuję wszystkim za próbę pomocy niestety jestem zmuszony znów wstawić do serwisu.

    1
  • #21 28 Wrz 2014 19:23
    gstk4
    Poziom 8  

    Witam ponownie minęło trochę czasu od ostatniego mojego wpisu napiszę wam co w tym moim g.czyli scani do tej pory wymieniłem zacznę od początku :
    -pompa paliwa
    -interkuler
    -czujnik doładowania
    -pompo wtryski
    -4 cewki
    -termostat
    -filtry
    -most na szybszy 2,92 teraz mam 89kh przy 1250 obr.
    -czip tuning dał dużo jeśli chodzi o moc powiem tak tam gdzie wchodziłem na piątce teraz wchodzi na szóstce
    -egr zaślepiony i wyrzucony z elektroniki komp go nie widzi
    -komputer podmieniany przez serwis i testowany przez nich niby nie było różnicy
    -sprawdziłem mechanicznie tak jak pisaliście niby wychodzi ok
    spalanie nadal na poziomie 39l stawiam że jest coś z elektroniką pewnie jakaś pierdółka może zaśniedziały kabel lub jakiś czujnik błędnie wskazuje trzeba czekać aż konkretnie padnie,w serwisie jak mnie widzą to się śmieją że egzorcyzmy trzeba odprawić a więc zawitałem w warsztacie kolegi sarona22 z forum ten stwierdził że jest ok ale postawił na most aby obniżyć obroty po wymianie obroty spadły o 200 i jest słabsza,po za tym nic to nie dało może jest coś czego jeszcze nie wymieniłem a ma wpływ na spalanie a co do dymu to praktycznie nie widać żadnego :cry:

    1
  • #22 28 Wrz 2014 23:17
    szaman108
    Poziom 29  

    Wentylator się wyłącza jak trzeba?Tylko że na moje nie powinien robić aż takiego spustoszenia jeśli biega o zużycie paliwa(mogę się mylić)Koledze w crafterze po założeniu oryginalnego wentylatora spadło spalanie o jakieś 2 litry na sto kilometrów lata Polska Irlandia.Wcześniej były założone dwie podróby jedna po drugiej.

    0
  • #23 03 Gru 2014 01:25
    Karlos25
    Poziom 9  

    Witam.
    Tak sobie mysle może paliwo idzie do oleju. Może turbina padnieta, jak sie myle to mnie poprawcie ale jak podaje zaduzo powietrza to komputer dolozy dawki paliwa. Wywal czujnik doladowania i jedz w trase ciekawe co wyjdzie.

    0
  • #24 05 Sie 2015 12:17
    karol-87
    Poziom 7  

    Witam kolego gstk4 minęło sporo czasu więc chciałem się dopytać co było przyczyna tak wysokiego spalania?myślę, że do tej pory sobie poradziłeś

    5