Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo S/V40 99r - spadki ładowania

shalashaska 21 Mar 2013 10:27 1977 11
  • #1 21 Mar 2013 10:27
    shalashaska
    Poziom 15  

    Witam. Od dłuższego czasu borykam się z problemem ładowania. Otóż jak auto jest zimne to ładowanie mam powyżej 14V czyli prawie 14.5V ale gdy przejadę kilkanaście km to ładowanie lubi spaść poniżej 14V i mieści się w granicach 13.4-13.8 i dzieje się tak w 90% przypadków. Czy to jest normalne?

    0 11
  • #2 21 Mar 2013 11:30
    damdam

    Poziom 33  

    sprawdź połączenia śrubowe alternator- rozrusznik - akumulator. Dokonaj też pomiaru na samym B+ alternatora.

    0
  • #3 30 Mar 2013 16:35
    dzindzer1
    Poziom 11  

    Przewód masowy, przerabiałem to niedawno, damdam wie co pisze. pozdr

    0
  • #4 30 Mar 2013 21:00
    decybel91
    Poziom 39  

    Masa. Szarpnij za kabel przy klemie, duża szansa że zostanie tobie w dłoni.

    0
  • #5 30 Mar 2013 21:57
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Razem z czopem akumulatora.Super

    1
  • #6 01 Kwi 2013 11:41
    shalashaska
    Poziom 15  

    Problem leżał w poborze prądu w czasie postoju, sam panel radia z włączonym demo pobiera około 0.15A, opuszczony ale nie zdjęty panel też sporo pobiera, do tego elektroniczny woltomierz następne 0.05A. Po odłączeniu tego wszystkiego pobór wynosi 0.02A, jeszcze muszę tylko sprawdzić ile pobiera alarm. Ważne że wiem gdzie już szukać. I przez to wszystko z dnia na dzień spadał mi poziom naładowania akumulatora. Alternator i jego przewody sprawdzę jak przyjdzie wiosna.

    edit@ Radio marki Pioneer DEH-P6000UB

    0
  • #7 01 Kwi 2013 14:37
    tzok
    Moderator Samochody

    0,02A to całkiem dobry wynik, ale nawet 0,2A nie rozładuje sprawnego akumulatora z dnia na dzień.

    0
  • #8 01 Kwi 2013 15:09
    decybel91
    Poziom 39  

    No i podczas pracy pobór takiego rzędu jest bezznaczenia.

    0
  • #9 01 Kwi 2013 15:42
    shalashaska
    Poziom 15  

    tzok napisał:
    0,02A to całkiem dobry wynik, ale nawet 0,2A nie rozładuje sprawnego akumulatora z dnia na dzień.


    Dzień 1:
    -ładowanie Ctek-iem do 100%, po cichaczu zawsze na postoju pobierane jest 0.15A, akumulator ma 12,8V

    dzień 2:
    -w ciągu dnia przejechane dwa odcinki po 15km, nazajutrz akumulator ma już 12,5V

    dzień 3:
    -w ciągu dnia przejechane dwa odcinki po 15km, nazajutrz akumulator ma już 12,2V

    dzień 4:
    -w ciągu dnia przejechane dwa odcinki po 15km, nazajutrz akumulator ma już 12,0V czyli jest akumulator rozładowany

    Następnie wyeliminowałem pobór z 0.14 do 0.02 i następnego ranka akumulator ma już 12,7V

    Mój przypadek pokazał że taki pobór 0,15A miał znaczenie.

    0
  • #10 01 Kwi 2013 16:49
    tzok
    Moderator Samochody

    Miał znaczenie bo masz akumulator w stanie agonalnym, zostało mu pewnie ze 20Ah, a do tego słabe ładowanie, bo przez 30km to się powinien spokojnie naładować. Niemniej normalny jest nieznaczny spadek napięcia ładowania w miarę nagrzewania się regulatora napięcia, jednak nie powinno być nigdy mniejsze niż 13,8V (14,4V na początku i stopniowo maleje do do 14,0-13,8V).

    0
  • #11 01 Kwi 2013 17:08
    shalashaska
    Poziom 15  

    tzok napisał:
    Miał znaczenie bo masz akumulator w stanie agonalnym, zostało mu pewnie ze 20Ah, a do tego słabe ładowanie, bo przez 30km to się powinien spokojnie naładować. Niemniej normalny jest nieznaczny spadek napięcia ładowania w miarę nagrzewania się regulatora napięcia, jednak nie powinno być nigdy mniejsze niż 13,8V (14,4V na początku i stopniowo maleje do do 14,0-13,8V).


    Akumulator to 15 miesięczna Centra Futura 60Ah,

    0
  • #12 01 Kwi 2013 18:14
    shalashaska
    Poziom 15  

    Zostało mu 21 miesięcy gwarancji. Zamykam

    0