Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SUV/Terenówka do 20.000-jaki wybrać

Nix 21 Mar 2013 17:23 7257 29
  • #1 21 Mar 2013 17:23
    Nix
    Poziom 21  

    Witam
    Chcę kupić auto typu SUV lub terenowe do rekreacyjnej jazdy tylko po lekkim terenie i mieście. Fajnie jakby miało napęd 4x4, prześwit >200mm i diesla pod maską ( lub założę gaz, bo ma być ekonomicznie ).
    Obecnie mam Kia Sportage 99', jednak jest już mocno zużyte i trzeba rozglądnąć się za nowym, niekoniecznie z aż tak "terenowym" zacięciem.

    Co powiecie na Suzuki Ignis 4x4? Niestety prześwit podają tylko 170mm, czy to nie za mało ?

    pzdr! Nix

    0 29
  • #2 21 Mar 2013 20:49
    kacper082
    Poziom 18  

    A nie chcesz zostać przy Kia, nowszy model, np. 2,0CDRDI 140KM? Za te pieniądze 2004 rok dostaniesz. Szukałbym silniki diesla, skoro chcesz jeździć w teren.

    0
  • #3 21 Mar 2013 22:44
    Nix
    Poziom 21  

    W teren taki "lajtowy" tylko...
    Tak trochę myślałem o kontynuacji KIA,czyli przesiadki z modelu I na II ale wystarczyłoby też mniejsze autko i tańsze w eksploatacji.

    pzdr! Nix

    0
  • #4 22 Mar 2013 17:35
    kacper082
    Poziom 18  

    Jak mniejsze to może być 3-drzwiow?

    0
  • #5 22 Mar 2013 19:33
    Nix
    Poziom 21  

    Tak, może być nawet 3 drzwiowy, choć wolałbym 5-cio drzwiowy.

    0
  • #6 22 Mar 2013 23:13
    chojinka
    Poziom 27  

    Ignis jest bardzo fajny ale naprawde mały. Jest lekki wiec bez problemu poradzi sobie w błocie a prześwit można zwiekszyć jak tak bardzo chcesz, tanim kosztem.
    Suzuki jimny, suzuki grand vitara, hyundai tucson, Toyota land cruiser

    0
  • #7 22 Mar 2013 23:22
    Nix
    Poziom 21  

    Tak, prześwit ma dla mnie spore znaczenie.
    Szukałem informacji o prześwicie, ale te dostępne w necie informacje są baaaaardzo nieprecyzyjne, wręcz wprowadzające w błąd...

    Dla przykładu "zwykłe" osobowe auto Toyota Auris ma 150mm prześwitu, trochę starsza Astra G ma 180mm, zaś Ignis 4WD 170mm, jednak w różnych opisach/testach Ignisa mówi się o "dużym prześwicie". To jak to jest ?
    Niestety nie widziałem z bliska takiego Ignisa 4WD żeby organoleptycznie stwierdzić czy taki prześwit jest wystarczający albo że jest duży...

    pzdr ! Nix

    0
  • #8 23 Mar 2013 02:17
    chojinka
    Poziom 27  

    Jest weekend - jedź na giełdę i pooglądaj auta.

    0
  • #9 23 Mar 2013 11:31
    Nix
    Poziom 21  

    Przejechałem się po komisach( giełda daleko niestety) ... Ignisa to nie widziałem, ale obejrzałem m.innymi Suzuki Jimmy, Daihatsu Ferrozę, Wranglera, Patrola, Suzuki SX4, Forda Fusiona no i Toyotę Rav4...

    Ta Rav4 wpadła mi w oko, z tym że trochę droższa niż założone 20.000( rocznik 2003) no i wydaje się duża i ciężka ( 5-cio drzwiowa) a co za tym idzie nie będzie ekonomiczna ? Silnik 2.0 D4D, 116Km, spalanie średnie wg właściciela komisu to > 9l/100Km więc spore.( moja Sportage zużywa w tej chwili ok.10.5l/100 benzyny)
    pzdr! Nix

    0
  • #10 23 Mar 2013 12:25
    chojinka
    Poziom 27  

    Sprawdź hyundai tucson - jeździłem benzynką wiec nie wypowiem sie o dieslu ale ogólnie solidne auto - obecnie znajomy nim jeździ i nic się nie dzieje.

    0
  • #11 23 Mar 2013 12:39
    Nix
    Poziom 21  

    Ładne autko. Jaka to była benzynka i ile paliła- miasto/trasa ? Jeździłeś w terenie czy tam po leśnych drogach ? Jak jest z prześwitem w tym aucie ?
    Napisz proszę parę słów takich ogólnych od strony użytkownika.

    pzdr! Nix

    PS. Auto z zewnątrz podobne do Rav4, ciut tańsze...

    0
  • #12 23 Mar 2013 13:29
    chojinka
    Poziom 27  

    Spalanie przy mojej jeździe było straszne! Na trasie od 9l LPG, miasto nawet 14l LPG. silnik 2.0 był naprawdę dobry - mocny 140koni. Z tyłu bardzo dużo miejsca, co się nie zdarza! Świetna widoczność. Wjechałem tym autem wszędzie gdzie chciałem i zawsze wyjechałem - plaże, jakieś wydmy i błoto leśne jak i cięższe podjazdy nie były straszne. Zimą również...Poza tym: wysolki, komfortowy, wygodne fotele, dobry nawiew, klima, był tempomat, 4x el szybki i lusterka, bez awaryjny ale brał troszkę olej od 0.2 - 0.3 na 1000km. mały bagażnik ale to nie jest auto rodzinne. Powyżej 140 km/h robiło się głośno ale takimi autami się szybciej nie jeździ. Jak dla mnie bardzo fajne auto nawet dla wysokich 190cm kierowców, bez problemu zmieści się pasażer z tyłu. Rdzy brak. Zawieszenie dobre, hamulce wytrzymałe.
    Czego chcieć więcej? Lepszych plastików - w tej cenie mogą być.

    0
  • #13 23 Mar 2013 14:22
    Nix
    Poziom 21  

    No to mi się wydaje że trasa 9l LPG i miasto do 14L LPG to nie jest źle, bo auto waży swoje i napędy 4x4 też się przyczyniają do zwiększonego zużycia paliwa. Bo przeliczając na benzynę brałby chyba ok 1l mniej... Kupiłeś nówkę czy używany i za gazem czy sam zakładałeś? Jaki to był gaz, która generacja ? Piszesz że w terenie się spisywał... jak w tym Tusconie rozwiązana jest sprawa z napędem na 4 koła? I na koniec jaki to był rocznik ?

    pzdr! Nix

    0
  • #14 23 Mar 2013 14:59
    chojinka
    Poziom 27  

    rok 2006, napęd 4x4 lub 2x4, dokładnie o napedzie to musisz doczytać w google. w to sie nigdy nie zagłębiałem. stały napęda rozłacza się chyba przy 40 albo 60km/h posiada kontrole trakcji - w zasadzie żadnych zastrzeżeń nawet na oblodzonych polnych drogach bez kolców jechał idealnie nigdy nie ciągnęło do rowu ani sie nie kopał. kupiony był z gazem od pierwszego właściciela z przebiegiem 86tyś. gaz założony po 60tyś. teraz autko ma ponad 200tyś ale wszystko wygląda tak samo. plastkiki sie nie wytarły ani nie zużyły, nic nie pękło ani się nie połamało itd. fotele jak nowe!
    Co do instalacji LPG to nie mam pojęcia co tam było, nigdy nie miałem z tym problemów więc się tym nie interesowałem.

    0
  • #15 24 Mar 2013 09:17
    Nix
    Poziom 21  

    Dzięki za info. No to wygląda na to że i Hyundai robi niezłe terenówki. Przeglądałem kilka opinii o tym aucie i faktycznie są zachęcające. Jedyne co mnie zastanawia to kwestia automatycznego załączania napędu- czy to sprawdza się np. stały napęd na 4 koła?
    pzdr Nix

    0
  • #16 24 Mar 2013 09:31
    chojinka
    Poziom 27  

    stały jest do prędkości 40 km/h albo 60km/h jak pisałem wcześniej.

    0
  • #17 24 Mar 2013 09:45
    okokpopo1
    Poziom 35  

    Jeszcze jest rav4 3 drzwiowa ja taką mam i bardzo fajna. Tylko w terenie nigdy nie byłem. polecam też małą vitarkę sąsiad miał i szła w terenie jaak przecinak.

    0
  • #18 24 Mar 2013 10:40
    Nix
    Poziom 21  

    Jak sprawuje się ogólnie ta Rav4? Jaki silnik, jakie spalanie, rocznik-generacja i jak z niezawodnością?
    Taka 5-cio dzwiowa Rav4 to wygląda b.podobnie jak w/w Hyundai, tylko cena jest ciut wyższa...
    pzdr Nix

    0
  • #20 24 Mar 2013 11:26
    Nix
    Poziom 21  

    Ładne auto, jaki masz rocznik, czy w wersji 3 -dzwiowej z tyłu jest dosyć miejsca? Bo widać że ta wersja jest sporo krótsza( rozstaw osi też) niż 5-cio drzwiowa? Ile masz przejechane na ty dieslu i co w nim było już robione? Jakie spalanie?
    pzdr Nix

    0
  • #21 24 Mar 2013 11:53
    okokpopo1
    Poziom 35  

    Rok mam 2002 2.0 disel. Z tyłu nie wiem ile jest miejsca nie siadałem :D Przejechane ponad 120 000km. Tylko mam go od nie dawna i w innym mieszkaniu (Używam go tylko w wakacje)
    Na razie nic nie robiłem bo kupiłem go w perfekcyjnym stanie. Dałem ponad 25 tysięcy. Pali do 8 litrów. Na trasie koło 6.

    0
  • #22 24 Mar 2013 12:14
    Nix
    Poziom 21  

    Cena potwierdza że Toyota jest wyraźnie droższa od innych marek, ale ja myślę że mimo wszysttko warto.
    120.000 dla auta 11-letniego to pryszcz ! Inaczej mówiąc nówka sztuka ! Rozumiem że ogólny stan też jest perfekt? Silnik na Twoje oko chodzi idealnie? Nie bierze nic a nic oleju? Bo akurat te silniki D4D/116KM uchodzą za oszczędna, udane i długowieczne... Jak kupowałeś to sprawdzałeś może realność przebiegu? A jak pracują napędy, w jaki sposób w takiej Rav4? Jest tylko automat rodzielający moment napędowy ( sprzęgło wiskotyczne?) czy można ręcznie wymusić 4 x4 ? I na koniec jak pakowny jest bagażnik?
    pzdr Nix

    0
  • #23 24 Mar 2013 16:40
    okokpopo1
    Poziom 35  

    Silnik chodzi idealnie stawiałem na nim szklankę wody nawet żeby sprawdzić czy równo chodzi. Oleju nic nie bierze. Przebieg raczej oryginalny bo kupione od sprawdzonego człowieka (mój znajomy też od niego kupił). Ten facet ściągał z Niemiec a tam nie można cofać liczników ponieważ grozi za to więzienie. Bagażnik nawet pojemny. Co do napędów to nie mam pojęcia. Ponieważ na co dzień używam innego auta. (mieszkam w Niemczech a tamtego mam w Polsce)

    0
  • #24 24 Mar 2013 18:40
    Nix
    Poziom 21  

    Ok, skoro już tyle dopytałem mam jakie takie pojęcie o Rav4, szczególnie że pomacałem auto w komisie ( 5 drzwiowe)... Tylko ta cena mnie martwi- za 20.000 kupi się raczej dobrze utrzymaną wersję I Rav4, a ja chciałbym jednak nowszą czyli "II".

    A gdyby rozejrzeć się za Suzuki Grand Vitarą ( lub Vitarą) ? To też niezła marka i auto ma niezłe opinie. Taką Vitarę rocznik 2002 da się kupić nawet poniżej 20.000zł...

    pzdr! Nix

    0
  • #25 24 Mar 2013 18:46
    chojinka
    Poziom 27  

    rav 4 pierwszej generacji - poczytaj o napędzie 4x4 bo możesz nie miło się zaskoczyć.
    Znajomy ma Grand Vitarę i to auto nie nadaje się na podróżowanie po asfaltach, natomiast tereny są jej żywiołem.

    0
  • #26 24 Mar 2013 19:16
    Nix
    Poziom 21  

    Poczytałem i wychodzi na to że:
    " Silnik RAV4 napędza wszystkie cztery koła, a o rozkład momentu dba centralny dyferencjał, który oferuje możliwość zblokowania (rozkład momentu na sztywno wynosi 50:50). To sprawia, że auto dzielnie spisuje się w terenie, jaki napotkać można podczas codziennej eksploatacji "

    Co tu mnie może zaskoczyć? Przypomnę że auto "lajtowo" w teren no i na asfalt.
    Chodzi o to że w ciężki teren rozkład 50/50 nie wystarczy ? Ciężkiego terenu nie zakłądam w ogóle :D

    A co do Vitary... dlaczego nie nadaje się na asfalt? Pod względem napędu Vitara jest bardziej zbliżona do mojej Kia Sportage, mimo to takim autem można poruszać się i po asfalcie.

    pzdr! Nix

    0
  • #27 24 Mar 2013 19:40
    okokpopo1
    Poziom 35  

    W vitarce jest mało miejsca z tyły trudno ogólnie wsiąść do tyłu :D

    0
  • #28 24 Mar 2013 19:43
    Nix
    Poziom 21  

    Ok, ale mówimy o wersji Long czy zwykłej? W Longu powinno być co najmniej "średnio" jeśli chodzi o miejsce z tyłu...

    0
  • #29 24 Mar 2013 19:53
    okokpopo1
    Poziom 35  

    O zwykłej vitarce małej :D

    0
  • #30 24 Mar 2013 20:24
    Nix
    Poziom 21  

    A jakby pokusić się o porównanie takiej Rav4 z Grand Vitarą (Long )? Taka GV też mi się podoba, szczególnie że jest tańsza niż Rav4. Jak z awaryjnością/komfortem, jaka ocena ogólna auta ?

    0