Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SUV/Terenówka do 20.000-jaki wybrać

21 Mar 2013 17:23 7695 29
  • Poziom 21  
    Witam
    Chcę kupić auto typu SUV lub terenowe do rekreacyjnej jazdy tylko po lekkim terenie i mieście. Fajnie jakby miało napęd 4x4, prześwit >200mm i diesla pod maską ( lub założę gaz, bo ma być ekonomicznie ).
    Obecnie mam Kia Sportage 99', jednak jest już mocno zużyte i trzeba rozglądnąć się za nowym, niekoniecznie z aż tak "terenowym" zacięciem.

    Co powiecie na Suzuki Ignis 4x4? Niestety prześwit podają tylko 170mm, czy to nie za mało ?

    pzdr! Nix
  • Poziom 18  
    A nie chcesz zostać przy Kia, nowszy model, np. 2,0CDRDI 140KM? Za te pieniądze 2004 rok dostaniesz. Szukałbym silniki diesla, skoro chcesz jeździć w teren.
  • Poziom 21  
    W teren taki "lajtowy" tylko...
    Tak trochę myślałem o kontynuacji KIA,czyli przesiadki z modelu I na II ale wystarczyłoby też mniejsze autko i tańsze w eksploatacji.

    pzdr! Nix
  • Poziom 18  
    Jak mniejsze to może być 3-drzwiow?
  • Poziom 21  
    Tak, może być nawet 3 drzwiowy, choć wolałbym 5-cio drzwiowy.
  • Poziom 28  
    Ignis jest bardzo fajny ale naprawde mały. Jest lekki wiec bez problemu poradzi sobie w błocie a prześwit można zwiekszyć jak tak bardzo chcesz, tanim kosztem.
    Suzuki jimny, suzuki grand vitara, hyundai tucson, Toyota land cruiser
  • Poziom 21  
    Tak, prześwit ma dla mnie spore znaczenie.
    Szukałem informacji o prześwicie, ale te dostępne w necie informacje są baaaaardzo nieprecyzyjne, wręcz wprowadzające w błąd...

    Dla przykładu "zwykłe" osobowe auto Toyota Auris ma 150mm prześwitu, trochę starsza Astra G ma 180mm, zaś Ignis 4WD 170mm, jednak w różnych opisach/testach Ignisa mówi się o "dużym prześwicie". To jak to jest ?
    Niestety nie widziałem z bliska takiego Ignisa 4WD żeby organoleptycznie stwierdzić czy taki prześwit jest wystarczający albo że jest duży...

    pzdr ! Nix
  • Poziom 21  
    Przejechałem się po komisach( giełda daleko niestety) ... Ignisa to nie widziałem, ale obejrzałem m.innymi Suzuki Jimmy, Daihatsu Ferrozę, Wranglera, Patrola, Suzuki SX4, Forda Fusiona no i Toyotę Rav4...

    Ta Rav4 wpadła mi w oko, z tym że trochę droższa niż założone 20.000( rocznik 2003) no i wydaje się duża i ciężka ( 5-cio drzwiowa) a co za tym idzie nie będzie ekonomiczna ? Silnik 2.0 D4D, 116Km, spalanie średnie wg właściciela komisu to > 9l/100Km więc spore.( moja Sportage zużywa w tej chwili ok.10.5l/100 benzyny)
    pzdr! Nix
  • Poziom 21  
    Ładne autko. Jaka to była benzynka i ile paliła- miasto/trasa ? Jeździłeś w terenie czy tam po leśnych drogach ? Jak jest z prześwitem w tym aucie ?
    Napisz proszę parę słów takich ogólnych od strony użytkownika.

    pzdr! Nix

    PS. Auto z zewnątrz podobne do Rav4, ciut tańsze...
  • Poziom 28  
    Spalanie przy mojej jeździe było straszne! Na trasie od 9l LPG, miasto nawet 14l LPG. silnik 2.0 był naprawdę dobry - mocny 140koni. Z tyłu bardzo dużo miejsca, co się nie zdarza! Świetna widoczność. Wjechałem tym autem wszędzie gdzie chciałem i zawsze wyjechałem - plaże, jakieś wydmy i błoto leśne jak i cięższe podjazdy nie były straszne. Zimą również...Poza tym: wysolki, komfortowy, wygodne fotele, dobry nawiew, klima, był tempomat, 4x el szybki i lusterka, bez awaryjny ale brał troszkę olej od 0.2 - 0.3 na 1000km. mały bagażnik ale to nie jest auto rodzinne. Powyżej 140 km/h robiło się głośno ale takimi autami się szybciej nie jeździ. Jak dla mnie bardzo fajne auto nawet dla wysokich 190cm kierowców, bez problemu zmieści się pasażer z tyłu. Rdzy brak. Zawieszenie dobre, hamulce wytrzymałe.
    Czego chcieć więcej? Lepszych plastików - w tej cenie mogą być.
  • Poziom 21  
    No to mi się wydaje że trasa 9l LPG i miasto do 14L LPG to nie jest źle, bo auto waży swoje i napędy 4x4 też się przyczyniają do zwiększonego zużycia paliwa. Bo przeliczając na benzynę brałby chyba ok 1l mniej... Kupiłeś nówkę czy używany i za gazem czy sam zakładałeś? Jaki to był gaz, która generacja ? Piszesz że w terenie się spisywał... jak w tym Tusconie rozwiązana jest sprawa z napędem na 4 koła? I na koniec jaki to był rocznik ?

    pzdr! Nix
  • Poziom 28  
    rok 2006, napęd 4x4 lub 2x4, dokładnie o napedzie to musisz doczytać w google. w to sie nigdy nie zagłębiałem. stały napęda rozłacza się chyba przy 40 albo 60km/h posiada kontrole trakcji - w zasadzie żadnych zastrzeżeń nawet na oblodzonych polnych drogach bez kolców jechał idealnie nigdy nie ciągnęło do rowu ani sie nie kopał. kupiony był z gazem od pierwszego właściciela z przebiegiem 86tyś. gaz założony po 60tyś. teraz autko ma ponad 200tyś ale wszystko wygląda tak samo. plastkiki sie nie wytarły ani nie zużyły, nic nie pękło ani się nie połamało itd. fotele jak nowe!
    Co do instalacji LPG to nie mam pojęcia co tam było, nigdy nie miałem z tym problemów więc się tym nie interesowałem.
  • Poziom 21  
    Dzięki za info. No to wygląda na to że i Hyundai robi niezłe terenówki. Przeglądałem kilka opinii o tym aucie i faktycznie są zachęcające. Jedyne co mnie zastanawia to kwestia automatycznego załączania napędu- czy to sprawdza się np. stały napęd na 4 koła?
    pzdr Nix
  • Poziom 35  
    Jeszcze jest rav4 3 drzwiowa ja taką mam i bardzo fajna. Tylko w terenie nigdy nie byłem. polecam też małą vitarkę sąsiad miał i szła w terenie jaak przecinak.
  • Poziom 21  
    Jak sprawuje się ogólnie ta Rav4? Jaki silnik, jakie spalanie, rocznik-generacja i jak z niezawodnością?
    Taka 5-cio dzwiowa Rav4 to wygląda b.podobnie jak w/w Hyundai, tylko cena jest ciut wyższa...
    pzdr Nix
  • Poziom 21  
    Ładne auto, jaki masz rocznik, czy w wersji 3 -dzwiowej z tyłu jest dosyć miejsca? Bo widać że ta wersja jest sporo krótsza( rozstaw osi też) niż 5-cio drzwiowa? Ile masz przejechane na ty dieslu i co w nim było już robione? Jakie spalanie?
    pzdr Nix
  • Poziom 35  
    Rok mam 2002 2.0 disel. Z tyłu nie wiem ile jest miejsca nie siadałem :D Przejechane ponad 120 000km. Tylko mam go od nie dawna i w innym mieszkaniu (Używam go tylko w wakacje)
    Na razie nic nie robiłem bo kupiłem go w perfekcyjnym stanie. Dałem ponad 25 tysięcy. Pali do 8 litrów. Na trasie koło 6.
  • Poziom 21  
    Cena potwierdza że Toyota jest wyraźnie droższa od innych marek, ale ja myślę że mimo wszysttko warto.
    120.000 dla auta 11-letniego to pryszcz ! Inaczej mówiąc nówka sztuka ! Rozumiem że ogólny stan też jest perfekt? Silnik na Twoje oko chodzi idealnie? Nie bierze nic a nic oleju? Bo akurat te silniki D4D/116KM uchodzą za oszczędna, udane i długowieczne... Jak kupowałeś to sprawdzałeś może realność przebiegu? A jak pracują napędy, w jaki sposób w takiej Rav4? Jest tylko automat rodzielający moment napędowy ( sprzęgło wiskotyczne?) czy można ręcznie wymusić 4 x4 ? I na koniec jak pakowny jest bagażnik?
    pzdr Nix
  • Poziom 35  
    Silnik chodzi idealnie stawiałem na nim szklankę wody nawet żeby sprawdzić czy równo chodzi. Oleju nic nie bierze. Przebieg raczej oryginalny bo kupione od sprawdzonego człowieka (mój znajomy też od niego kupił). Ten facet ściągał z Niemiec a tam nie można cofać liczników ponieważ grozi za to więzienie. Bagażnik nawet pojemny. Co do napędów to nie mam pojęcia. Ponieważ na co dzień używam innego auta. (mieszkam w Niemczech a tamtego mam w Polsce)
  • Poziom 21  
    Ok, skoro już tyle dopytałem mam jakie takie pojęcie o Rav4, szczególnie że pomacałem auto w komisie ( 5 drzwiowe)... Tylko ta cena mnie martwi- za 20.000 kupi się raczej dobrze utrzymaną wersję I Rav4, a ja chciałbym jednak nowszą czyli "II".

    A gdyby rozejrzeć się za Suzuki Grand Vitarą ( lub Vitarą) ? To też niezła marka i auto ma niezłe opinie. Taką Vitarę rocznik 2002 da się kupić nawet poniżej 20.000zł...

    pzdr! Nix
  • Poziom 28  
    rav 4 pierwszej generacji - poczytaj o napędzie 4x4 bo możesz nie miło się zaskoczyć.
    Znajomy ma Grand Vitarę i to auto nie nadaje się na podróżowanie po asfaltach, natomiast tereny są jej żywiołem.
  • Poziom 21  
    Poczytałem i wychodzi na to że:
    " Silnik RAV4 napędza wszystkie cztery koła, a o rozkład momentu dba centralny dyferencjał, który oferuje możliwość zblokowania (rozkład momentu na sztywno wynosi 50:50). To sprawia, że auto dzielnie spisuje się w terenie, jaki napotkać można podczas codziennej eksploatacji "

    Co tu mnie może zaskoczyć? Przypomnę że auto "lajtowo" w teren no i na asfalt.
    Chodzi o to że w ciężki teren rozkład 50/50 nie wystarczy ? Ciężkiego terenu nie zakłądam w ogóle :D

    A co do Vitary... dlaczego nie nadaje się na asfalt? Pod względem napędu Vitara jest bardziej zbliżona do mojej Kia Sportage, mimo to takim autem można poruszać się i po asfalcie.

    pzdr! Nix
  • Poziom 35  
    W vitarce jest mało miejsca z tyły trudno ogólnie wsiąść do tyłu :D
  • Poziom 21  
    Ok, ale mówimy o wersji Long czy zwykłej? W Longu powinno być co najmniej "średnio" jeśli chodzi o miejsce z tyłu...
  • Poziom 21  
    A jakby pokusić się o porównanie takiej Rav4 z Grand Vitarą (Long )? Taka GV też mi się podoba, szczególnie że jest tańsza niż Rav4. Jak z awaryjnością/komfortem, jaka ocena ogólna auta ?