Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

instalacja gazowa i pompka mechaniczna

21 Lut 2005 11:36 1596 11
  • Poziom 18  
    czesc zastanawia mnie bo jeszcze z czyms takim sie nie spotkałem jak jest rozwiązane zamkniecie dopływu paliwa po przełączeniu na gaz w samochodach z mechaniczna pompką taką pomke mają chyba cc 700 z tego co wiem. Ciekawi mnie jak to jest zrobionme przeciez takie pompki nie da się wyłaczyć???
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    też się odcina elektrozaworem
  • Poziom 18  
    aha dzieki temat uwazam za zamkniety
  • Poziom 21  
    Witam.
    Mechaniczna pompka cały czas pompuje paliwo z uwagi na to,żeby nie pracowała na sucho i by membrany szlag nie trafił. Paliwo odcinane jest za pompką i kierowane do zbiornika .
  • Poziom 25  
    Cytat:
    Mechaniczna pompka cały czas pompuje paliwo z uwagi na to,żeby nie pracowała na sucho i by membrany szlag nie trafił.

    Nie do końca, tylko w przypadku kiedy" przewał" jest z pompki natomiast w przypadku kiedy przewał jest z gażnika pompka pompuje tylko do osiągnięcia ciśnienia "uginającego" jej sprężynę a póżniej dżwignia sobie lata spokojnie a membrana stoi.
  • Poziom 14  
    popychacz cały czas wprawia pompke w ruch,ona pracuje cały czas a powrot paliwa idzie nie przez pompke tylko odrazu do zbiornika
  • Poziom 22  
    autoel co ty piszesz?mieczyslaw ma calkowita racje
  • Poziom 25  
    Cytat:
    popychacz cały czas wprawia pompke w ruch,ona pracuje cały czas a powrot paliwa idzie nie przez pompke tylko odrazu do zbiornika

    A nie widziałeś pompki mechanicznej która ma trzy wyprowadzenia (to trzecie to właśnie przewał)?, wtedy gażnik najczęściej jest zasilany jednym przewodem i nie posiada przewału.
    Jeżeli gaźnik jest z przewałem a pompka ma dwa wyprowadzenia to elektrozawór wpięty jest pomiędzy pompkę a gażnik więc powiedz mi jakim cudem według ciebie to paliwo "idzie od razu do zbiornika".
    Po zamknięciu przewodu elektrozaworem pmpka wcale nie pompuje cały czas paliwa z prostej przyczyny, bo nie ma ono dokąd płynąć, popychacz oczywiście pracuje co nie jest równoznaczne z pompowaniem paliwa, kiedyś elementarnym pytaniem egzaminacyjnym dla przeciętnie upośledzonych "uczniów" w warsztacie samochodowym po ukończeniu trzyletniej pseudonauki zawodu było: "czym pompa paliwa jest napędzana"
    po odpowiedzi - popychaczem delikwent leciał za drzwi, bo pompka jest napedzana sprężyną , a popychacz ma za zadanie tylko ją uginać, więc w przypadku nadmiernego oporu w przewodzie zasilającym pompka poprostu "podwiesza" się a popychacz sobie swobodnie hula.


    Cytat:
    autoel co ty piszesz?

    Zazwyczaj staram się pisać coś czego jestem pewien (w przeciwieństwie do autora powyższego cytatu)
    Mam nadzieję że wątpliwości wyjaśniłem. :)
  • Poziom 21  
    A nie widziałeś pompki mechanicznej która ma trzy wyprowadzenia (to trzecie to właśnie przewał)?, wtedy gażnik najczęściej jest zasilany jednym przewodem i nie posiada przewału.
    ===========================
    Autoel, Ty chyba na tych lekcjach w tej zawodówce chyba się nie przykładałes do nauki, bo sam sobie zaprzeczasz.
    ==================================
    Jeżeli gaźnik jest z przewałem a pompka ma dwa wyprowadzenia to elektrozawór wpięty jest pomiędzy pompkę a gażnik więc powiedz mi jakim cudem według ciebie to paliwo "idzie od razu do zbiornika".
    ==========================================
    A widziałTy jak to jest rozwiązane np, w Audi???
    Po drodze między pompką a gaźnikiem jest zawór zwrotny, który nadmiar paliwa kieruje od razu do zbiornika.
    =======================================

    kiedyś elementarnym pytaniem egzaminacyjnym dla przeciętnie upośledzonych "uczniów" w warsztacie samochodowym po ukończeniu trzyletniej pseudonauki zawodu było: "czym pompa paliwa jest napędzana"
    po odpowiedzi - popychaczem delikwent leciał za drzwi, bo pompka jest napedzana sprężyną , a popychacz ma za zadanie tylko ją uginać, więc w przypadku nadmiernego oporu w przewodzie zasilającym pompka po prostu "podwiesza" się a popychacz sobie swobodnie hula.


    ==========================================

    Ale dowcipasy byli z tych Twoich egzaminatorów, ho! ho!
    Skoro jestes taki mądry jak oni, to powiedz w którym momencie pompka podaje paliwo?Czy wtedy gdy krzywka powoduje przesunięcie popychacza, który wcale nie ma za zadania uginać sprężynę, tylko tłoczyć paliwo za pomocą membrany z którą jest połączony, czy też wtedy, jak membrana wraca w położenie początkowe na skutek działania sprężyny.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Oj Panie Mieczysławie, z tą pompką to coś jest na rzeczy... Przynajmniej z taką od malucha i jej podobnymi. Tam sworzeń idący z membrany zaczepiony jest o dźwignie pompki w ten sposób, że ta go ciągnie (patrz procedura wymiany), czyli pompka zasysa paliwo. Powrót faktycznie dokonywany jest przez sprężynę.
  • Poziom 22  
    autoel-porownaj pompke malucha a np.cinquecento.tylko w jednej i drugiej sprawa powrotu jest inaczej rozwiazana.to jest pompka mechaniczna i caly czas daje paliwo tylko ze jak jest zawor benzyny zamkniety to ona pompuje,pompuje i tak w kolko ale za kazdym razem wraca do zbiornika bo zawor benzyny jest zamkniety.pompka bedzie dawac nawet jak paliwa w zbiorniku nie bedzie tylko membranki poleca i po pompce:)
  • Poziom 25  
    Do "Mieczysław"

    Pozostaje mi pogratulować wiedzy i wiary we własną nieomylność, szerokich horyzontów,(nie wszystkie samochody to AUDI) oraz na przyszłośc życzyć mniej zaślepiającej złośliwości , a szerszego spojrzenia na zagadnienia poruszane w postach.
    Pozdrawiam.