Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco Daily 2007 , 3.0 - 50c15 - Błąd czujnika wałka rozrządu

22 Mar 2013 15:33 11973 9
  • Poziom 7  
    Witam

    Naprawiam samochód Iveco Daily 50c15 z 2007 roku.
    Auto miało przegniłe piny na sterowniku, więc go wymieniłem na inny o tym samym numerze.
    Przy próbie odpalenia, odpalał i od razu gasł - wypiąłem czujnik położenia wału po czym odpalił, pracował nierówno więc wymieniłem na nowy. Po wymianie odpalił normalnie, równo pracował jednak kontrolka EDC świeciła się dalej.

    Po odczycie błędów:
    błąd 144 Wiarygodność wskazań pomiędzy czujnikiem koła zamachowego i wałka rozrządu - powyżej maksymalnej wartości progowej - Stały

    W takim razie wymieniłem czujnik wałka rozrządu na nowy.
    Pokazał błąd 143 czujnika rozrządu - powyżej progu maksymalnego

    Stwierdziłem że może podejrzany jest zamiennik wałka rozrządu, wykręciłem z takiego samego auta o tym samym numerze bosch i podmieniłem go.

    Teraz pokazuje obydwa błędy na raz. Jeżeli możecie, podpowiedzcie gdzie szukać, w jakim kierunku iść, bo na razie skończyły mi się pomysły....???
  • Poziom 32  
    Wcisne trzy swoje trzy grosze, może coś naprowadzę. W Fiatach montowali różne koła foniczne w jednym roczniku i modelu. Może ten sterownik jednak ciut inny?
  • Poziom 7  
    Po otwarciu sterownika wszystkie układy były identyczne oraz identycznie ułożone - numer bosch był identyczny, wiadomo trzeba było podmienić jedynie immo nie wydaje mi się jednak żeby to było przyczyną chociaż też nad taką uwagą się zastanawiałem. Dodam jeszcze że sprawdziłem przewody od każdego z czujników do sterownika są ok.
  • Poziom 7  
    Sprawdzę jego ustawienie i dam znać ... Dzięki
  • Poziom 7  
    Witam ponownie - rozrząd sprawdzony - był ok, wszyscy dobrzy mechanicy, diagności stawiali jeszcze na wyciągnięty łańcuch wytarte tryby na rozrządzie więc wymieniłem rozrząd na nowy jednak usterka jak była tak jest, nie wiem co może być jeszcze problemem w tym dziadostwie porostu skończyły mi się pomysły. Teraz szukam jeszcze kogoś z oscyloskopem niech nałoży na siebie fale.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Masz jeszcze oryginalny sterownik, to porównaj wsady.
  • Poziom 2  
    Witam

    OTOExpert
    Chciałbym się dowiedzieć czy problem został rozwiązany ???

    Mam ten sam problem z Ducato 3.0 chociaż okoliczności powstania usterki są inne a mianowicie błąd pokazał się po wymianie rozrządu w ASO po odebraniu auta ok 3 dni wszystko było dobrze potem odpalał i gasł od razu i zaświecił się błąd silnika po czym auto straciło moc. Silnik po odpaleniu (jeżeli się uda) pracuje normalnie i równo.

    W ASO zgłosiłem ten problem i po ponownym rozebraniu i sprawdzeniu rozrządu powiedzieli że wszystko z rozrządem jest dobrze i żadnego błędu nie popełnili, ale auto jak nie chodziło tak nie chodzi dalej.

    Nie wiem co teraz na moje oko popełnili jakiś błąd przy wymianie ?

    Pojawiające się błędy to:
    błąd czujnika położenia faz
    błąd synchronizacji faz

    (czujniki wymienione na nowe) - żadnej poprawy

    Ma ktroś może jakiś pomysł bo mi ręce opadają.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Ściemniają na 100% coś spieprzyli tam jest łańcuch wiec mogli pomieszać coś z kołami zebatymi lub samym łańcuchem
  • Poziom 7  
    Problem rozwiązany istotą wyświetlania błędu był zły wsad w sterowniku i układzie immo sterownika - tu był pies pogrzebany

    Mruganiem EDC był również problem nie synchronizowanego numeru VIN w body liczniku, sterowniku poduszek itp
    Mruganiem przebiegu był problem złego modelu sterownika niefabrycznego jednak tego nie dało się usunąć ze względu na fakt że sterownik numer vin wykrywał poprawny ale nie wykrywał poprawnego rodzaju licznika.

    Dziękuje wszystkim za pomoc - Iveco wiele rodzajów wsadów, wiele opcji, więc zanim kupicie sterownik zastanówcie się czy będzie ktoś to ma odpowiednie wsady do niego.