Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Uno 45 i.e - Sterowanie wtryskiem paliwa.

Bladedancer 26 Mar 2013 17:27 8745 42
  • #31 26 Mar 2013 17:27
    sandamiano
    Poziom 28  

    Nie robicie mętliku?
    Sterowniki IAW16FM:
    17 i 34 masa i to się zgadza ale :
    19 to nie kluczowanie wtryskiwacza ale cewki zapłonowej. Druga cewka kluczowana z pinu nr 1 (są to oba pierwsze piny w obu rzędach)
    Kluczowanie wtryskiwacza to pin 18 sterownika.

  • #32 26 Mar 2013 17:39
    Bladedancer
    Poziom 11  

    Mam pytanko, kupiłem sterownik od punto 1.1 IAW16F.EB z usuniętym immobilizerem. Będę musiał przełożyć chip z mapą wtrysku ?

  • #33 26 Mar 2013 18:16
    tzok
    Moderator Samochody

    Żeby sprawdzić czy działa zapali - nie.

    Bladedancer napisał:
    Kiedy wpinam multimetr(w funkcji mierzenia prądu) bezpośrednio pod wtyk wtrysku, przekręcam raz kluczyk mam 0.55A przez chwile, potem 0A.
    Zaniepokoił mnie ten opis... naszkicuj jak wpinałeś miernik w obwód, bo coś mi mówi, że sam spaliłeś ten driver.

  • #34 26 Mar 2013 18:27
    Bladedancer
    Poziom 11  

    Nie grzebał bym jak by działał :P, sprawdziłem w domu wtrysk(zatkałem otwór wylotowy, napełniłem balon powietrzem i nasunąłem na wlot) po podaniu 1.5A z zasilacza wtrysk się otworzył :P.

    Poszedłem więc do samochodu zamontowałem wtrysk i nic paliwo nie leciało(pompa sprawna). Sprawdziłem napięcie na wtrysku 12V, podłączyłem amperomierz i zobaczyłem 0.55A.

    Amperomierz podłączyłem tak jak wtrysk :P.

    tzok napisał:
    Żeby sprawdzić czy działa zapali - nie.


    Czyli najpierw sprawdzić czy działa na chipie z punto 1.1, czy nie szans zapalić ?

    Chodzi o to że nie chce rozbierać nowego sterownika jak ten z punto będzie działał, może trochę więcej palić to nie problem ale jak będzie zalewał silnik to wsadzę ten z mojego sterownika ?

  • #35 26 Mar 2013 18:45
    sandamiano
    Poziom 28  

    Jeśli masz sterownik IAW 8/16F bez immo czy to z Uno czy z Cinquecento, Seicento tudzież Punto to powinien silnik dać się uruchomić . Zanik napięcia na zasilaniu wtryskiwacza to normalny objaw kiedy przekręcisz kluczyk na MAR ale nie odpalisz silnika . Po dwóch sekundach sterownik przekaźnikiem odłącza zasilanie plusem na wtrysk, pompę cewki zapłonowe, zawór evap i podgrzewacz sondy

  • #36 26 Mar 2013 18:46
    tzok
    Moderator Samochody

    Bladedancer napisał:
    Amperomierz podłączyłem tak jak wtrysk :P.
    No więc na pewno albo spaliłeś driver albo bezpiecznik w mierniku... amperomierz włącza się szeregowo z oryginalnym odbiornikiem.

    Bladedancer napisał:
    Czyli najpierw sprawdzić czy działa na chipie z punto 1.1, czy nie szans zapalić ?
    Jeśli poza niezgodnością map wszystko będzie sprawne to zapali.

    Normalnie to najlepszym rozwiązaniem byłby zakup sprawnego ECU, choćby z immobilizerem i przełożenie drivera... ale podmiana EPROMu też powinna się sprawdzić.

  • Pomocny post
    #37 26 Mar 2013 18:52
    1078231
    Usunięty  
  • #38 26 Mar 2013 19:04
    Bladedancer
    Poziom 11  

    tzok napisał:
    No więc na pewno albo spaliłeś driver albo bezpiecznik w mierniku... amperomierz włącza się szeregowo z oryginalnym odbiornikiem.


    Czytałem na forum że sterownik jest odporny na zwarcia, sam wahałem się przed tym ruchem ale po sprawdzeniu przewodów itd. nic więcej mi nie zostało.

    tzok napisał:
    Jeśli poza niezgodnością map wszystko będzie sprawne to zapali.


    tzok napisał:
    Normalnie to najlepszym rozwiązaniem byłby zakup sprawnego ECU, choćby z immobilizerem i przełożenie drivera... ale podmiana EPROMu też powinna się sprawdzić.


    Ok, jak przyjdzie sterownik przekładam EPROM i zakładam w samochodzie :).

  • Pomocny post
    #39 26 Mar 2013 19:13
    tzok
    Moderator Samochody

    Bladedancer napisał:
    Czytałem na forum że sterownik jest odporny na zwarcia, sam wahałem się przed tym ruchem ale po sprawdzeniu przewodów itd. nic więcej mi nie zostało.
    Amperomierza NIGDY nie włącza się w ten sposób.

    Bladedancer napisał:
    jak przyjdzie sterownik przekładam EPROM i zakładam w samochodzie
    Jak przyjdzie to go załóż tak jak przyjdzie, dopiero jak zadziała to go otwieraj.

  • #40 26 Mar 2013 19:36
    Bladedancer
    Poziom 11  

    tzok napisał:
    Amperomierza NIGDY nie włącza się w ten sposób.


    Chciałem wpiąć z rezystorem ale doszedłem do wniosku że skoro w domu działał wtrysk z zasilacza, a teraz w samochodzie nie chce to i tak nic się nie stanie.

    tzok napisał:
    Jak przyjdzie to go załóż tak jak przyjdzie, dopiero jak zadziała to go otwieraj.


    W sumie racja, jak by nie działał to potem do tego nie dojdę...

  • #41 28 Mar 2013 17:40
    Bladedancer
    Poziom 11  

    Po wymianie sterownika śmiga aż miło :), wstawiłem sterownik z punto 1.1 IAW16F.EB. Skaczą mu trochę obroty na jałowym ale myślę że to przez inne mapy wtrysku, jak będę miał chwile to zamienię EPROM i napiszę.

    Pozdrawiam.

  • #42 28 Mar 2013 22:02
    1078231
    Usunięty  
  • #43 29 Mar 2013 09:41
    Bladedancer
    Poziom 11  

    Motronic napisał:
    Będziesz miał replay jak nie zrobisz porządku z emulacją wtryskiwacza. To zasadniczy powód uszkodzeń tej centralki.


    Czytałem że są różne patenty, przekaźnik z rezystorem albo cewką itp.
    Zastanawiam się gdzie znajduję się emulator i jak do tego podejść ?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME