Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Uno 45 i.e - Sterowanie wtryskiem paliwa.

Bladedancer 26 Mar 2013 17:27 10887 42
e-mierniki
  • #31
    sandamiano
    Level 29  
    Nie robicie mętliku?
    Sterowniki IAW16FM:
    17 i 34 masa i to się zgadza ale :
    19 to nie kluczowanie wtryskiwacza ale cewki zapłonowej. Druga cewka kluczowana z pinu nr 1 (są to oba pierwsze piny w obu rzędach)
    Kluczowanie wtryskiwacza to pin 18 sterownika.
  • e-mierniki
  • #32
    Bladedancer
    Level 11  
    Mam pytanko, kupiłem sterownik od punto 1.1 IAW16F.EB z usuniętym immobilizerem. Będę musiał przełożyć chip z mapą wtrysku ?
  • #33
    tzok
    Moderator of Cars
    Żeby sprawdzić czy działa zapali - nie.

    Bladedancer wrote:
    Kiedy wpinam multimetr(w funkcji mierzenia prądu) bezpośrednio pod wtyk wtrysku, przekręcam raz kluczyk mam 0.55A przez chwile, potem 0A.
    Zaniepokoił mnie ten opis... naszkicuj jak wpinałeś miernik w obwód, bo coś mi mówi, że sam spaliłeś ten driver.
  • e-mierniki
  • #34
    Bladedancer
    Level 11  
    Nie grzebał bym jak by działał :P, sprawdziłem w domu wtrysk(zatkałem otwór wylotowy, napełniłem balon powietrzem i nasunąłem na wlot) po podaniu 1.5A z zasilacza wtrysk się otworzył :P.

    Poszedłem więc do samochodu zamontowałem wtrysk i nic paliwo nie leciało(pompa sprawna). Sprawdziłem napięcie na wtrysku 12V, podłączyłem amperomierz i zobaczyłem 0.55A.

    Amperomierz podłączyłem tak jak wtrysk :P.

    tzok wrote:
    Żeby sprawdzić czy działa zapali - nie.


    Czyli najpierw sprawdzić czy działa na chipie z punto 1.1, czy nie szans zapalić ?

    Chodzi o to że nie chce rozbierać nowego sterownika jak ten z punto będzie działał, może trochę więcej palić to nie problem ale jak będzie zalewał silnik to wsadzę ten z mojego sterownika ?
  • #35
    sandamiano
    Level 29  
    Jeśli masz sterownik IAW 8/16F bez immo czy to z Uno czy z Cinquecento, Seicento tudzież Punto to powinien silnik dać się uruchomić . Zanik napięcia na zasilaniu wtryskiwacza to normalny objaw kiedy przekręcisz kluczyk na MAR ale nie odpalisz silnika . Po dwóch sekundach sterownik przekaźnikiem odłącza zasilanie plusem na wtrysk, pompę cewki zapłonowe, zawór evap i podgrzewacz sondy
  • #36
    tzok
    Moderator of Cars
    Bladedancer wrote:
    Amperomierz podłączyłem tak jak wtrysk :P.
    No więc na pewno albo spaliłeś driver albo bezpiecznik w mierniku... amperomierz włącza się szeregowo z oryginalnym odbiornikiem.

    Bladedancer wrote:
    Czyli najpierw sprawdzić czy działa na chipie z punto 1.1, czy nie szans zapalić ?
    Jeśli poza niezgodnością map wszystko będzie sprawne to zapali.

    Normalnie to najlepszym rozwiązaniem byłby zakup sprawnego ECU, choćby z immobilizerem i przełożenie drivera... ale podmiana EPROMu też powinna się sprawdzić.
  • Helpful post
    #37
    User removed account
    User removed account  
  • #38
    Bladedancer
    Level 11  
    tzok wrote:
    No więc na pewno albo spaliłeś driver albo bezpiecznik w mierniku... amperomierz włącza się szeregowo z oryginalnym odbiornikiem.


    Czytałem na forum że sterownik jest odporny na zwarcia, sam wahałem się przed tym ruchem ale po sprawdzeniu przewodów itd. nic więcej mi nie zostało.

    tzok wrote:
    Jeśli poza niezgodnością map wszystko będzie sprawne to zapali.


    tzok wrote:
    Normalnie to najlepszym rozwiązaniem byłby zakup sprawnego ECU, choćby z immobilizerem i przełożenie drivera... ale podmiana EPROMu też powinna się sprawdzić.


    Ok, jak przyjdzie sterownik przekładam EPROM i zakładam w samochodzie :).
  • Helpful post
    #39
    tzok
    Moderator of Cars
    Bladedancer wrote:
    Czytałem na forum że sterownik jest odporny na zwarcia, sam wahałem się przed tym ruchem ale po sprawdzeniu przewodów itd. nic więcej mi nie zostało.
    Amperomierza NIGDY nie włącza się w ten sposób.

    Bladedancer wrote:
    jak przyjdzie sterownik przekładam EPROM i zakładam w samochodzie
    Jak przyjdzie to go załóż tak jak przyjdzie, dopiero jak zadziała to go otwieraj.
  • #40
    Bladedancer
    Level 11  
    tzok wrote:
    Amperomierza NIGDY nie włącza się w ten sposób.


    Chciałem wpiąć z rezystorem ale doszedłem do wniosku że skoro w domu działał wtrysk z zasilacza, a teraz w samochodzie nie chce to i tak nic się nie stanie.

    tzok wrote:
    Jak przyjdzie to go załóż tak jak przyjdzie, dopiero jak zadziała to go otwieraj.


    W sumie racja, jak by nie działał to potem do tego nie dojdę...
  • #41
    Bladedancer
    Level 11  
    Po wymianie sterownika śmiga aż miło :), wstawiłem sterownik z punto 1.1 IAW16F.EB. Skaczą mu trochę obroty na jałowym ale myślę że to przez inne mapy wtrysku, jak będę miał chwile to zamienię EPROM i napiszę.

    Pozdrawiam.
  • #42
    User removed account
    User removed account  
  • #43
    Bladedancer
    Level 11  
    Motronic wrote:
    Będziesz miał replay jak nie zrobisz porządku z emulacją wtryskiwacza. To zasadniczy powód uszkodzeń tej centralki.


    Czytałem że są różne patenty, przekaźnik z rezystorem albo cewką itp.
    Zastanawiam się gdzie znajduję się emulator i jak do tego podejść ?