Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A4 1.9 TDI 90 km - Wymiana uszczelki pod nastawnikiem pompy wtryskowej

SHREK237 22 Mar 2013 20:51 42567 20
  • #1
    SHREK237
    Level 15  
    Witam!
    Mam wyciek paliwa z pod nastawnika pompy wtryskowej. Auto pracuje prawidłowo.
    Czy jest możliwa wymiana uszczelki spod nastawnika w własnym zakresie bez użycia VAG-a. Czy po zdjęciu nastawnika nastąpią samoczynnie , niekontrolowane jakieś przestawienia pompy. Chodzi mi o uszczelkę między korpusem pompy a nastawnikiem. Zamierzam wcześniej zaznaczyć nożykiem pierwotne ustawienia nastawnikam względem korpusu pompy wtryskowej.
    POZDRAWIAM i bardzo prosze o pomoc.
  • Helpful post
    #2
    jarciu_11
    Level 20  
    Było o tym milion razy. Pewnie i jest to możliwe ale w 100% pewne wykonanie tej czynności wymaga uzycia testera (vaga) i kontrola korekta dawki. Nawet zaznaczenie twoim nozykiem tego nie zastąpi. W pompie nic się nie przestawi trafić tylko trzeba pózniej . Jeżeli nie czujesz się na siłach zlec to fachowchą. Pozdrawiam
  • Helpful post
    #3
    misiek-888
    Level 36  
    Możesz tak zrobić . Jeszcze lepiej byłoby użyć do tego zabiegu VCDS.
  • Helpful post
    #4
    mirasekmen
    Level 11  
    Zaznaczenie nożykiem...jest bardzo nieprecyzyjne. Może pomóc w późniejszych regulacjach ale nie jest to odnośnik. NA VCDS-ie masz dokładny opis wielkości dawki, pamiętaj, że silnik musi być nagrzany ok 90 stopni żeby pomiar dawki był miarodajny. Potrzebujesz jeszcze klucz specjalny do nastawnika. Jeszcze jedno ŻADNYCH silikonów bo uszkodzisz nastawnik,wyłącznie oryginalne uszczelki.Przy zbyt dużej dawce silnik bedzie "szarpał" przy zbyt małej "ciężko" odpalał
    Powodzenia...
  • Helpful post
    #5
    Karoligor
    Level 14  
    Poszukaj: Nastawnik pompy wtryskowej, regulacja, wymiana itd. ect. bo faktycznie jest tego sporo, są nawet całe procedury jak postępować nastawnikiem. Samo dokręcanie śrub zmieni dawkę paliwa a zaznaczanie nożykiem pomoże Ci tylko w odpaleniu. Zbyt duża dawka wskoczy Ci na max obroty, za mała nie odpali.

    Aha i pamiętaj żeby dobrze nim trafić bo będzie problem pozdrawiam ;)
  • Helpful post
    #6
    slawek5t
    Level 13  
    Chcesz to mam szczegółowy poradnik w pdf.
    To nie jest takie proste. Potrzebny jest vag.
    Nastawnik trzeba montować bardzo dokladnie.
    Takie zaznaczanie nożykiem to tylko wstepne zaznaczenie.... dużo by tu opisywać....
    Już 1mm przesunięcia to ogromne różnice.
    Vag i tylko Vag - bez niego zniszczysz pompe
  • Helpful post
    #7
    dzindzer1
    Level 12  
    Koroligor szacun wiesz co w trawie piszczy...
    swoją drogą shrek to moim zdaniem daj sobie spokój robiłem tę czynność z 50 razy i zawsze jest walka z ustawieniem dawki ale jak juz mam się wymądrzać to nie tylko dawką się ustawia nastawnikiem....
  • #8
    Karoligor
    Level 14  
    dzindzer1 wrote:
    Koroligor szacun wiesz co w trawie piszczy...


    Wiem wiem bo wymieniałem nastawniki w BMW 2.5 TDS i oczywiście jeden musiałem zepsuć żeby się nauczyć :D Na szczęście uczyłem się na swoim aucie a później opanowałem sztukę :) Przyjeżdżali znajomi na czyszczenie i wymiany. Bez kompa nidy rydy poprawnie ustawić to nie maluch :D
  • Helpful post
    #9
    slawek5t
    Level 13  
    Trzeba trafić "trzpieniem" nastawnika w otwór w wałku w pompie.
    Oczywiscie ustalamy pozycje według zaznaczenia nożykiem.
    Nastepnie na vagu sprawdzamy napięcie czujnika (wczesniej zanotowane)
    napiecie nie moze sie zmieniac bo wtedy to znaczy że wałek fizycznie stawia opór i trzeba jeszcze raz założyc nastawnik. Jesli bedzie okej to dopiero wtedy zapalamy auto i kontrolujemy dawkę. Zapewne bedzie zła więc trzeba minimalnie przesuwac nastawnik.
    Jest troche zabawy bo ciężko natrafić na dobrą dawke.
  • #10
    SHREK237
    Level 15  
    Dziękuje wszystkim za ofiarowana pomoc :| . Na obecną chwile za pomocą VAG-a pospisywałem wszystkie wartości. Teraz czekam na uszczelkę i będę próbował to zrobić. Czy mi sie uda okaże sie prawdopodobnie w czwartek. O wynikach poinformuje. Jeszcze raz dziękuje za pomoc. :D
  • #11
    slawek5t
    Level 13  
    Najpierw zbierz wszystkie materiały , opisy, zdjecia , - bo to sie wszystko przydaje bardzo.
    Nastawnik łatwo popsuć więc....
    Jesli nie masz poradnika to daj maila a Ci go prześlę.
    auto rozgrzane 90 stopni i spisujesz :
    - jedno napięcie na pracującym silniku,
    -drugie napięcie na tylko włączonym zapłonie
    - dawka paliwa
    Kąt wtrysku sie nie zmieni.
    Jakie to audi - który rok ? jaki silnik dokladnie (kod) ?
  • #12
    SHREK237
    Level 15  
    slawek5t wrote:
    Najpierw zbierz wszystkie materiały , opisy, zdjecia , - bo to sie wszystko przydaje bardzo.
    Nastawnik łatwo popsuć więc....
    Jesli nie masz poradnika to daj maila a Ci go prześlę.
    auto rozgrzane 90 stopni i spisujesz :
    - jedno napięcie na pracującym silniku,
    -drugie napięcie na tylko włączonym zapłonie
    - dawka paliwa
    Kąt wtrysku sie nie zmieni.
    Jakie to audi - który rok ? jaki silnik dokladnie (kod) ?

    Witaj!
    Mam dość dużo materiałów i zdjęć ale każda dodatkowa pomoc się przyda. Mój e:meil: studiovideomiara(malpa)wp.pl
    Auto: Audi A4 1.9 Tdi , 90 KM , 96 rok. , kodu nie pamiętam.
    Jak będziesz pisal e-meila to mile widziany nr tel.w nim.
    POZDRAWIAM i dzięki za pomoc. :D
  • #13
    slawek5t
    Level 13  
    Własnie wysłałem.
    96 rok czyli poradnik bedzie pasował
    Masz to co ja w golfie czyli 1Z, AHU lub coś podobnego .
    Najwazniejsze aby spokojnie i dokladnie robić.
    Nałożysz prosto nastawnik, odczyty bedą okej, - to masz 100 % pewnosci że wszystko bedzie wporządku
    powodzenia :)
  • #14
    SHREK237
    Level 15  
    Witam wszystkich którzy przyczynili się do mojego sukcesu :D . Jestem właśnie po wymianie uszczelki nastawnika. Auto odpaliło od pierwszego razu ale na wolnych obrotach praca silnika było troszkę nierówna. Poluzowaliśmy troszkę wszystkie cztery śruby mocujące nastawnik i zmniejszyliśmy dawkę paliwa przesuwając delikatnie nastawnik w stronę rozrządu(przy zgaszonym silniku). Po tym przestawieniu samochód ponownie odpalił bez problemu i obroty się wyregulowały , silnik pracuję równo. W najbliższym czasie podepnę VAG-a i sprawdzę parametry. Jeśli nie będą się zgadzały co do fabrycznych to wyreguluję przy pomocy VAG-a.
    Dziękuję wszystkim za oferowaną pomoc.
    POZDRAWIAM SHREK i mechanik LAKIER :D :D
  • Helpful post
    #15
    slawek5t
    Level 13  
    Cieszymy sie ze pomogliśmy :)
    Sprawdź vagiem dawke bo watpie czy natrafiles odpowiednio.
    jesli bedzie mało czyli 6 mg i powyzej to auto bedzie słabo przyspieszało.
    Daj okolo 3.5 do 4.0 mg :)
    dawke ustawia sie przesuwaniem nastawnika,
    w vagu jest bardzo mały zakres regulacji
    pozdro
  • #17
    darekaudi4
    Level 10  
    Ja bym tez poprosil o lekture bo czeka mnie tez wymiana uszcelki darekaudi4(malpa)wp.pl
  • #19
    ciacho840
    Level 12  
    mam szybkie pytanie odnośnie ustawiania dawki paliwa nastawnikiem czy mozna robić to na zgaszonym aucie ? czy wypada na odpalonym ?
  • #21
    slawek5t
    Level 13  
    Ja radziłbym na zgaszonym bo przecież jeden (nawet lekki) zły ruch i nastawnik zostaje błyskawicznie oraz całkowicie uszkodzony.
    Pamiętajmy że przesunięcie o 1mm to już dużo za dużo....
    Dobrze jest sobie zaznaczyć czyms ostrym pierwotne nastawienie aby poźniej w razie problemów nie błądzić bo przy złej dawce silnik nawet nie odpali.
    Pozdro i powodzenia.

    Przed kazdym odpalaniem warto sprawdzic vagiem pewną wartość.
    Gdy jest ona zła to znaczy że nie wolno odpalać auta. Chodzi o napięcie nastawnika w vagu.
    Ten bolec nastawnika nie moze o nic się opierać - inaczej cały nastawnik nadaje sie na złom gdy sprobujemy odpalić silnik.

    Warto poczytać poradniki na temat ustawiania nasawnika w pompie vp37

    Powodzenia!