Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FM12 - nie działające czujniki, błąd mid128 sid 232 fmi 4

rafi 238 23 Mar 2013 09:10 3486 11
  • #1 23 Mar 2013 09:10
    rafi 238
    Poziom 11  

    Witam wszystkich.
    Mam problem z Volvo FM12.
    Auto nie pokazuje ciśnienia oleju, ciśnienia turbo i ciśnienia paliwa.
    Powodem tego jest ten błąd mid128 sid 232 fmi 4.
    Wiem, że jest to błąd napięcia 5V na czujniki.
    Co może być powodem tego?
    Jeśli ktoś wie coś na ten temat proszę bardzo o radę.
    Pozdrawiam.

    1 11
  • Sklep HeluKabel
  • #2 23 Mar 2013 15:55
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie będzie wskazań gdyż te czujniki maja wspólne zasilanie którego poprzez usterkę już zapewne nie mają, sprawdź instalację przewodów zasilających do czujników, przyczyną może być zwarcie do masy lub usterka któregoś z tych czujników. Przewód zielono-biały przy czujnikach to 5 V, brązowo-biały masa (-) jako zasilanie.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 23 Mar 2013 23:22
    rafi 238
    Poziom 11  

    To co napisałeś to wiem,te czujniki mają ten sam plus i masę.Problem w tym że nie mam tego plusa ze sterownika.Czujniki są sprawne.

    0
  • #4 23 Mar 2013 23:28
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A instalacja pomiędzy ECU a czujnikami (przewód zasilający 5V) jest dobra ??? bez przerwy i zwarcia ???
    Sprawdzałeś ???.

    0
  • #5 24 Mar 2013 00:35
    rafi 238
    Poziom 11  

    Tak,wszystkie kable sprawdzone.

    0
  • #6 24 Mar 2013 11:15
    gka3
    Poziom 17  

    Zdejmuj po kolei wtyczki z każdego czujnika.
    A okaże się który czujnik robi zwarcie Uref. do masy.

    0
  • #7 24 Mar 2013 11:26
    rafi 238
    Poziom 11  

    Czujniki mam nowe,nic to nie pomogło. Czy myślicie że sterownik jest uwalony ?

    0
  • #8 24 Mar 2013 11:59
    kwantor
    Poziom 38  

    rafi 238 napisał:
    czujniki mam nowe,nic to nie pomogło.czy myślicie ze sterownik jest uwalony?

    Jak odłączysz wszystko z tej linii i nie będzie napięcia, to tak- uwalony.
    Ciekawi mnie, co by dało dorobienie stabilizatora+5V i zasilać z niego czujniki?

    0
  • #9 24 Mar 2013 14:20
    gka3
    Poziom 17  

    Naprawiałem tak uszkodzone kasety w Volvo.

    Możesz przysłać to naprawie.

    Co do zewnętrznego zasilania czujników to nie polecam,
    bo i tak sterownik przy wewnętrznej usterce nie będzie brał pomiarów
    pod uwagę.

    1
  • #10 24 Mar 2013 20:45
    rafi 238
    Poziom 11  

    Ile tych czujników pracuje na tym samym plusie? ja odpinałem trzy.

    0
  • #11 29 Mar 2013 14:11
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeszcze sensor obrotów wentylatora visco jest na tym zasilaniu.

    0
  • #12 29 Mar 2013 14:17
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    gka3 napisał:
    i tak sterownik przy wewnętrznej usterce nie będzie brał pomiarów
    pod uwagę.
    Dokładnie tak, jak napisał Kolega, te 5V musi też być na sterowniku! Dokładanie do zasilenia samych czujników mija się z celem.

    0