Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vito 108 CDI 2000r zgasł i nie odpala

23 Mar 2013 11:29 4272 17
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mam problem z moim Vito 108 CDI z 2000roku. Silnik na niewielkim mrozie odpalił normalnie i pracował około 10 minut.
    Potem zgasł i już nie chce odpalić.
    Nie wiem od czego nawet zacząć diagnozowanie problemu?
    Nie umiem odczytać błędów.
    Może ktoś nakieruje mnie od czego zacząć?
  • Poziom 16  
    Kolego, prosta rzecz, zacznij od bezpieczników, potem zasilanie paliwa, no i warto podłączyć komputer i zobaczyć czy są błędy?
  • Poziom 16  
    Jak immo?
    Czy na desce świeci się kontrolką sygnalizująca usterkę w elektronice silnika?

    Plak w dolot zobacz czy zagada.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Co ma immo do zgaśnięcia silnika? Wytłumaczysz mi czemu piszesz bzdury? 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Poziom 16  
    immo jak by było uszkodzone to by odpalił na parę sekund
  • Poziom 16  
    O ile jest oryginał ;p
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    kryskraw napisał:
    Nie wiem od czego nawet zacząć diagnozowanie problemu. Nie umiem odczytać błędów.
    Wycieczka do warsztatu. Jak sobie wyobrażasz naprawę bez wiedzy i sprzętu?
  • Poziom 16  
    Cytat:
    [="Pawel wawa"]Co ma immo do zgaśnięcia silnika? Wytłumaczysz mi czemu piszesz bzdury? 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.



    Słyszałeś o nie fabrycznych immo? Gdzie tworzy się przeróżne ''cuda'' nie tylko uniemożliwiające uruchomienie auta ale także np. zabezpieczające przed ''wysadzeniem'' kierowcy z odpalonego samochodu?

    Czy jednak jako moderator pozjadało się wszystkie rozumy?

    Pomyśl trochę więcej nim cokolwiek napiszesz.[/quote]
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tylko wtedy to nie immo a odcięcie. Mylisz pojęcia. Zanim zaczniesz kogoś pouczać, potrenuj swój rozumek.

    Dodano po 49 [sekundy]:

    Nie spotkałem antynapadu, który odcina po 10 minutach...
  • Poziom 16  
    W slangu ''mechaników-użytkowników'' spotyka się różne określenia, antynapad, immo, alarm, odcięcie etc. Po co się kłucić, wiadomo o co chodzi, ale co nie którzy próbują zjechać za porady na tym ''pseudo'' forum.

    Nikogo nie pouczam, było pytanie więc zasugerowałem co warto było by sprawdzić.

    A widziałeś szwankujący antynapad, (lub też inny podzespół) którego działania nie da się ot tak przewidzieć, a który mógłby spowodować takie objawy jak opisał autor tematu?
    Czy to już przekracza twoje możliwości abstrakcyjnego myślenia?
  • Poziom 30  
    serwus2009 napisał:
    W slangu ''mechaników-użytkowników'' spotyka się różne określenia, antynapad, immo, alarm, odcięcie etc.

    Ale to jest forum techniczne i wypadało by znać nomenklaturę.

    serwus2009 napisał:
    ale co nie którzy próbują zjechać za porady na tym ''pseudo'' forum.

    Nie rozumiem po jaką cholerę uczestniczysz w "pseudo forum" idź na "prawdziwe"

    A co do sedna to wypadało by sprawdzić ciśnienie na listwie w trakcie próby rozruchu tak na dobry początek.
    pozdr
  • Poziom 11  
    Z tego co piszesz wywnioskować można wiele przyczyn np: Filtr paliwa (nie napisałeś kiedy wymieniany i ile wcześniej auto stało) mogą być wtryski może być czujnik uderzeniowy i bóg wie co jeszcze.

    Najpierw spróbuj tak jak to ktoś wyżej pisał z "samostartem" (taki preparat który pryskasz w rurę do kolektora dolotowego czy filtra powietrza) (może też być plack. jest nawet lepszy) jedna osoba kręci rozrusznikiem a ty wpryskujesz placka. Jesli próbuje zagadać tzn że paliwo nie dochodzi.
  • Spec od Mercedesów
    Czujnik obrotów na wale korbowym. Taka moja sugestia - prawdopodobna, ale do której nie jestem w pełni przekonany ;)
  • Poziom 30  
    Gerri napisał:
    Czujnik obrotów na wale korbowym. Taka moja sugestia - prawdopodobna, ale do której nie jestem w pełni przekonany ;)


    Ale chyba wtedy przy całkowitym uszkodzeniu nie dygnął by obrotomierz? Czy się mylę? Tak czy siak, najkorzystniej pod jakąś diagnozę podłączyć, autor wskazówki już ma, teraz niech sprawdza.
    Pozdr.
  • Poziom 2  
    dzięki koledzy. jutro sprawdzę i napiszę co ustaliłem.
    Podrawiam
  • Poziom 12  
    Witam.
    Ja mam podobny problem z Vito 2,2cdi.
    Auto przyjechalo z dalszej trasy w deszczu i zgasiem normalnie. Na drugi dzień już nie odpalil.
    Pali tylko na plaku i chodzi równo a bez niego gaśnie.
    Sprawdzilem na kompie wyskoczyl czujnik walu poza tym nic.
    Po wymianie dalej nic to samo.
    Sprawdzilem świece aż trzy spalone,filtr paliwa czysty przedmuchany i zalany przed montażem,paliwo ma obieg bo na powrocie po 5 sekundach startowania daje szklanke paliwa do baku spowrotem.
    Sprawdzilem bezpeczniki,przekazniki i wiele wtyczek lączących instalacje pod maską silnika.
    Przy okazji wiedze straszne sadze w kolektorze ssącym chyba z powodu nieszczęsnego zaworu EGR.

    Pytanie..
    1.czy immo może tak sobie paść i tam szukać
    2.czy te sadze mają znaczenie przy odpalaniu
    3.nie ma blędów oprócz jednego naprawionego,wymieniony czujnik walu reszta ok
    4.czy deszcz podczas dlugiej jazdy może mieć znaczenie.

    Bardzo prosze o jakieś sugestie,jestem tu nowy na tym forum ale coś kumam w mechanice i od dawna czytam i korzystam z elektrody.

    Pozdrawiam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No dobrze, tylko jak będzie uszkodzona wiązka a nie sam czujnik to błędy będą nadal. Sprawdziłbym sygnał przy samym sterowniku.
  • Poziom 12  
    Ale problem blędu po wymianie czujnika znikl czyli uważam,że wiązka lączy z komputerem i jest w porządku.
    Może coś z wtryskami...
  • Poziom 12  
    Witam.
    Już po problemie.
    Przyczyną byla przetarta wiązka instalacji za obudową filtra powietrza biegnąca po kolumnie mc persona wprost do kompa pod deską rozdzielczą.
    Wystarczylo polutować i Vitek zaczą gadać.

    Pozdrawiam wszystkie Vitki i ich wlaścicieli.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dzięki Pawel wawa za pomysl