Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vito 108 CDI 2000r zgasł i nie odpala

kryskraw 23 Mar 2013 11:29 3537 17
  • #1 23 Mar 2013 11:29
    kryskraw
    Poziom 2  

    Witam.
    Mam problem z moim Vito 108 CDI z 2000roku. Silnik na niewielkim mrozie odpalił normalnie i pracował około 10 minut.
    Potem zgasł i już nie chce odpalić.
    Nie wiem od czego nawet zacząć diagnozowanie problemu?
    Nie umiem odczytać błędów.
    Może ktoś nakieruje mnie od czego zacząć?

    0 17
  • Fibaro
  • #2 23 Mar 2013 11:50
    maniekwielki
    Poziom 15  

    Kolego, prosta rzecz, zacznij od bezpieczników, potem zasilanie paliwa, no i warto podłączyć komputer i zobaczyć czy są błędy?

    0
  • #3 23 Mar 2013 11:51
    serwus2009
    Poziom 16  

    Jak immo?
    Czy na desce świeci się kontrolką sygnalizująca usterkę w elektronice silnika?

    Plak w dolot zobacz czy zagada.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Co ma immo do zgaśnięcia silnika? Wytłumaczysz mi czemu piszesz bzdury? 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    0
  • #4 23 Mar 2013 11:52
    maniekwielki
    Poziom 15  

    immo jak by było uszkodzone to by odpalił na parę sekund

    0
  • Fibaro
  • #5 23 Mar 2013 12:02
    serwus2009
    Poziom 16  

    O ile jest oryginał ;p

    0
  • #6 23 Mar 2013 12:09
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    kryskraw napisał:
    Nie wiem od czego nawet zacząć diagnozowanie problemu. Nie umiem odczytać błędów.
    Wycieczka do warsztatu. Jak sobie wyobrażasz naprawę bez wiedzy i sprzętu?

    0
  • #7 23 Mar 2013 12:21
    serwus2009
    Poziom 16  

    Cytat:
    [="Pawel wawa"]Co ma immo do zgaśnięcia silnika? Wytłumaczysz mi czemu piszesz bzdury? 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.



    Słyszałeś o nie fabrycznych immo? Gdzie tworzy się przeróżne ''cuda'' nie tylko uniemożliwiające uruchomienie auta ale także np. zabezpieczające przed ''wysadzeniem'' kierowcy z odpalonego samochodu?

    Czy jednak jako moderator pozjadało się wszystkie rozumy?

    Pomyśl trochę więcej nim cokolwiek napiszesz.[/quote]

    0
  • #8 23 Mar 2013 12:38
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Tylko wtedy to nie immo a odcięcie. Mylisz pojęcia. Zanim zaczniesz kogoś pouczać, potrenuj swój rozumek.

    Dodano po 49 [sekundy]:

    Nie spotkałem antynapadu, który odcina po 10 minutach...

    0
  • Fibaro
  • #9 24 Mar 2013 22:09
    serwus2009
    Poziom 16  

    W slangu ''mechaników-użytkowników'' spotyka się różne określenia, antynapad, immo, alarm, odcięcie etc. Po co się kłucić, wiadomo o co chodzi, ale co nie którzy próbują zjechać za porady na tym ''pseudo'' forum.

    Nikogo nie pouczam, było pytanie więc zasugerowałem co warto było by sprawdzić.

    A widziałeś szwankujący antynapad, (lub też inny podzespół) którego działania nie da się ot tak przewidzieć, a który mógłby spowodować takie objawy jak opisał autor tematu?
    Czy to już przekracza twoje możliwości abstrakcyjnego myślenia?

    0
  • #10 24 Mar 2013 22:19
    przem27
    Poziom 29  

    serwus2009 napisał:
    W slangu ''mechaników-użytkowników'' spotyka się różne określenia, antynapad, immo, alarm, odcięcie etc.

    Ale to jest forum techniczne i wypadało by znać nomenklaturę.

    serwus2009 napisał:
    ale co nie którzy próbują zjechać za porady na tym ''pseudo'' forum.

    Nie rozumiem po jaką cholerę uczestniczysz w "pseudo forum" idź na "prawdziwe"

    A co do sedna to wypadało by sprawdzić ciśnienie na listwie w trakcie próby rozruchu tak na dobry początek.
    pozdr

    0
  • #11 24 Mar 2013 22:39
    iwan0
    Poziom 11  

    Z tego co piszesz wywnioskować można wiele przyczyn np: Filtr paliwa (nie napisałeś kiedy wymieniany i ile wcześniej auto stało) mogą być wtryski może być czujnik uderzeniowy i bóg wie co jeszcze.

    Najpierw spróbuj tak jak to ktoś wyżej pisał z "samostartem" (taki preparat który pryskasz w rurę do kolektora dolotowego czy filtra powietrza) (może też być plack. jest nawet lepszy) jedna osoba kręci rozrusznikiem a ty wpryskujesz placka. Jesli próbuje zagadać tzn że paliwo nie dochodzi.

    0
  • #12 24 Mar 2013 23:01
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Czujnik obrotów na wale korbowym. Taka moja sugestia - prawdopodobna, ale do której nie jestem w pełni przekonany ;)

    0
  • #13 25 Mar 2013 09:32
    przem27
    Poziom 29  

    Gerri napisał:
    Czujnik obrotów na wale korbowym. Taka moja sugestia - prawdopodobna, ale do której nie jestem w pełni przekonany ;)


    Ale chyba wtedy przy całkowitym uszkodzeniu nie dygnął by obrotomierz? Czy się mylę? Tak czy siak, najkorzystniej pod jakąś diagnozę podłączyć, autor wskazówki już ma, teraz niech sprawdza.
    Pozdr.

    0
  • #14 25 Mar 2013 21:57
    kryskraw
    Poziom 2  

    dzięki koledzy. jutro sprawdzę i napiszę co ustaliłem.
    Podrawiam

    0
  • #15 24 Cze 2013 23:24
    sylwek737
    Poziom 12  

    Witam.
    Ja mam podobny problem z Vito 2,2cdi.
    Auto przyjechalo z dalszej trasy w deszczu i zgasiem normalnie. Na drugi dzień już nie odpalil.
    Pali tylko na plaku i chodzi równo a bez niego gaśnie.
    Sprawdzilem na kompie wyskoczyl czujnik walu poza tym nic.
    Po wymianie dalej nic to samo.
    Sprawdzilem świece aż trzy spalone,filtr paliwa czysty przedmuchany i zalany przed montażem,paliwo ma obieg bo na powrocie po 5 sekundach startowania daje szklanke paliwa do baku spowrotem.
    Sprawdzilem bezpeczniki,przekazniki i wiele wtyczek lączących instalacje pod maską silnika.
    Przy okazji wiedze straszne sadze w kolektorze ssącym chyba z powodu nieszczęsnego zaworu EGR.

    Pytanie..
    1.czy immo może tak sobie paść i tam szukać
    2.czy te sadze mają znaczenie przy odpalaniu
    3.nie ma blędów oprócz jednego naprawionego,wymieniony czujnik walu reszta ok
    4.czy deszcz podczas dlugiej jazdy może mieć znaczenie.

    Bardzo prosze o jakieś sugestie,jestem tu nowy na tym forum ale coś kumam w mechanice i od dawna czytam i korzystam z elektrody.

    Pozdrawiam.

    0
  • #16 25 Cze 2013 01:27
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    No dobrze, tylko jak będzie uszkodzona wiązka a nie sam czujnik to błędy będą nadal. Sprawdziłbym sygnał przy samym sterowniku.

    0
  • #17 25 Cze 2013 09:40
    sylwek737
    Poziom 12  

    Ale problem blędu po wymianie czujnika znikl czyli uważam,że wiązka lączy z komputerem i jest w porządku.
    Może coś z wtryskami...

    0
  • #18 26 Cze 2013 07:07
    sylwek737
    Poziom 12  

    Witam.
    Już po problemie.
    Przyczyną byla przetarta wiązka instalacji za obudową filtra powietrza biegnąca po kolumnie mc persona wprost do kompa pod deską rozdzielczą.
    Wystarczylo polutować i Vitek zaczą gadać.

    Pozdrawiam wszystkie Vitki i ich wlaścicieli.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dzięki Pawel wawa za pomysl

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo