Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Altea XL 1.9tdi 105k 2008r - Wskaźnik poziomu paliwa

23 Mar 2013 13:26 1836 2
  • Poziom 8  
    Witam, jak w temacie wskaźnik wariuje, zaczęło się od tego że wskazówka stanęła na 2/3, jak było paliwa powyżej 2/3 baku to było ok jak poniżej to pokazywał 2/3.

    Domniemywałem że pływak gdzieś się blokuje, więc dotarłem do niego i całe to "wiadro" z pompą i czunikiem przekreciłem w inną pozycje niż oryginalną, bo stwierdziłem że w tej pozycji jest większy odstęp do ścianek baku. No i działało przez parę dni czy nawet tygoni już nie pamiętam dokładnie.

    Po tym załozyłem go w oryginalną pozycje, znów zaczęło działać na krótki okres, jak kolejny raz się zaciął to zajrzałem do samego czujnika, lecą do niego 3 kable, rozebrałem go i okazało się że styki w środku jakieś zaśniedziałe, przeczyściłem i znowu działało na parę dni. Kupiłem nowy czujnik i zmieniłem, problem dalej nie ustępuje.. i nie daje spać, a teraz to już wg nic nie wskazuje


    Jak ktoś ma schemat lub wiedze jak kable tam biegną, ktory od czego dokładnie jest, czy po drodze jakieś bezpieczniki występują to było by bardzo fajnie :)

    Co waszym zdaniem może być tego przyczyną ? Czy może coś być nie tak z elektorniką ? czy coś narobie przez OBD2 ?

    Proszę pisać śmiało każde info się przyda ! :)
  • Poziom 26  
    Odczytaj błędy z licznika.
  • Poziom 8  
    Witam, przepraszam za tak pozna odpowiedz, spowodowana brakiem czasu.

    Blad byl taki:
    1/1 0303 Geber fuer Kraftstoffvorratsanzeige-G
    Status: Permanent error
    unplausible signal

    Omierzylem plywak, miedzy pierwszym a trzecim pinem, 52Ohm z plywakiem na dole, plynnie rosnacym do 274Ohmow gdy plywak jest na samej gorze.

    Miedzy pierwszym a drugim pinem, 224Ohmy z plywakiem na dolnej pozycji, plynnie malejcym do 2Ohmow przy gornej pozycji plywaka.

    Niby wszystko dobrze, pomyslalem ze zmierze stary, byly inne opornosci, spialem sam potencjometr do 2 kabli i masa jezdzilem po skali, wszystko bylo dobrze, wywnioskowalem ze nowy czujnik nalezy po prostu adoptowac do wozu, ale naszla mi mysl zrobienia z 2 czujnikow jeden, w starym w sumie zly byl tylko 1 element ktory przelozylem z nowego, no i przy skladaniu pekl mi ten caly potencjometr... A juz sie cieszylem, teraz zmuszony jestem wlozyc ten nowy, i go adoptowac no i tutaj potrzebuje Was, jak tego mam dokonac ? A moze nic nie trzeba adoptowac i poprostu trafil mi sie niesprawny ten czujnik ??

    Jak bedzie trzeba to dopisze wartosci tego nowego teraz nie mam juz checi moraly spadly do zera.