Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Yaris 1.0 2004r - Padające łożyska NSK

23 Mar 2013 14:19 5343 7
  • Poziom 8  
    Dzień dobry,

    W pojeździe Toyota Yaris 1.0 2004 rok dokonano wymiany alternatora (chiński), paska wielorowkowego i przy okazji wykonaną regenerację rolek prowadzących pasek.

    Stare łożyska o oznaczeniu NSK 6303du2 wymieniono na NSK 6303du. Oprócz tego, na starym fabryczny łożysku widnieje oznaczenie EP, a na zamiennikach C3. Po dwóch tygodniach użytkowania jedno z nowych łożysk wydaje niepokojący hałas (wymienione po raz kolejny, po raz kolejny ten sam objaw). Dodatkowo na tym łożysku pojawił się większy luz niż być powinien.

    Czy ktoś z Państwa miał do czynienia z tymi łożyskami? Podejrzewam źle dobrane łożysko, słyszałem opinię że z doborem takich łożysk (typowo dla motoryzacji) bywa różnie. Czy to prawda? Po sprawdzeniu oznaczeń C3 i EP wnioskuję, że chyba tak. Ale chciałbym się upewnić.

    Dodam, że pasek napięty prawidłowo, koła pasowe wału korbowego i alternatora nie wykazują bicia, pasek "idzie prosto", jedynie podejrzany jest trochę luz na pompie wody.

    Pozdrawiam,
    Piotrek
  • Poziom 17  
    A co znaczą te oznaczenia, nie ma w specyfikacji łożysk?
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    W tych alternatorach łożyska rzadko kiedy padają. Sprawdź osadzenie wału na łożysku oraz osadzenie samego łożyska. W poniedziałek miałem "reklamację" na wyjący alternator w pandzie (miesiąc temu naprawa + wymiana łożysk). Jak się okazało wirnik był chu..wo wykonany, łożysko chodziło po nim jak chciało.

    Co do oznaczeń
    C3 - łożysko z powiększonym luzem montażowym
    EP - ciężka praca lub długie życie
  • Poziom 8  
    Dziękuję za zainteresowanie tematem.

    Aleksander_01 - na początku miałem podejrzenie, że to właśnie słabe łożyska w chińskim alternatorze, ale tam było wszystko dobrze. Problem był w wymienionym łożysku rolki prowadzącej pasek. 2 tygodnie temu wymieniłem łożysko rolki jeszcze raz, a dziś znów hałas i znów padło to samo łożysko.

    ssb.mixer - oznaczenia odszukałem i sprawdziłem dopiero po czasie, gdy problem powrócił. Opis oznaczeń znalazłem taki sam, jak podał kolega Aleksander_01

    W poniedziałek sprawa się wyjaśni, spróbuję dostać łożyska innego producenta z oznaczeniem EP, a jak nie to całkiem nową rolkę marki INA. Rozważam też wymianę pompy wody, bo ma wyczuwalny luz i być może ma wpływ na szybkie zużywanie się łożyska rolki prowadzącej.

    Pozdrawiam,
    Piotrek
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    C3 dobrze się sprawdzają w takich elementach jak rolki prowadzące i alternatory.
    Kwestia może być nieumiejętnego osadzania łożysk. Najlepiej wprasowywać, bo wbijanie ich młotkiem wymaga uwagi. Nieumiejętne nabijanie łożysk drastycznie skraca ich życie. Łącznie z tym że nowe łożysko, dopiero co nabite, już nadaje się do wymiany!
    2ga sprawa, to że nie raz już spotkałem się z łożyskami w których smaru to praktycznie nie było.
    Smaru w łożysku nie może być full "do oporu", ale też nie za mało.
    Jeśli to łożyska z plastikowym uszczelniaczem, to radzę następnym razem delikatnie go podważyć żeby go nie uszkodzić, i sprawdzić ile smaru jest w środku. Sztuki niedosmarowane zdarzają się i lepszym (rzadziej) i gorszym (często) producentom.
  • Admin grupy Samochody
    Ale kto w dzisiejszych czasach wymienia łożysko w rolce....... Te czasy już minęły ....
  • Poziom 8  
    Karaczan - Łożyska osadzane przy użyciu prasy, bardzo ostrożnie, bez "przekoszenia". Ale rzeczywiście, nowe łożysko dopiero co rozpakowane a chodziło jakby zbyt lekko, być może to kwestia smaru. Nie zaglądałem do środka bo uznałem, że widocznie tak ma być.

    T5 - gdyby to były rolki z plastiku, na pewno kupiłbym nowe kompletne. Ale tu w Yarisie są metalowe - jedna gładka, druga "wielorowkowa". Gładka - zamiennik INA itp. ok. 140 zł, rowkowana - szukałem i nie znalazłem, podobno tylko ASO ok. 490 zł

    Czy według kolegów zbyt duży luz na pompie wodnej (koło pasowe gładkie) może powodować ciągłe uszkadzanie tej jednej rolki prowadzącej?

    Bo ta jedna rolka jest tak opasana paskiem, że prowadzi go właśnie na koło pasowe pompy.
  • Poziom 8  
    W celu wyjaśnienia i zamknięcia tematu chciałbym tylko poinformować, iż łożyska zostały wymienione na łożyska firmy FAG, zakupione w innej hurtowni. Minął ponad miesiąc i problemu nie ma.
    Dziękuję za udzielone rady.

    Pozdrawiam,
    Piotr