Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra H 1,9 cdti - Demontaż alternatora.

23 Mar 2013 15:15 13806 21
  • #1
    User removed account
    User removed account  
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    damdam

    Level 34  
    w 8V 120KM da się go wytargać górą luzując przewody paliwowe przy obudowie filtra, przynajmniej ja to zawsze tak robię, i żadnego popuszczania na łapach nie stosuję.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    damdam

    Level 34  
    tak -w stronę skrzyni , wychodzi między pompą CR a filtrem paliwa, trochę trzeba nagiąć przewody.
  • #5
    tomi8669
    Level 12  
    Wymontuj sobie filtr paliwa wraz z tą metalową obudową.Do tej czynności podważ podszybie i odkręć śruby.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Filtr paliwa wywalasz i sam wylatuje górą. 20 min. po całości jak śruby nie zapieczone.
  • #9
    Aleksander_01
    Level 41  
    O ile dobrze kojarzę to filtr paliwa (3 dziesiątki), i już masz dostęp.
    Alternator na dwa wewnętrzne torxy (16), energetyczny (13) i wzbudzenie (8).
    Wyjęcie przez "dziurę" po filtrze paliwa.
  • #10
    damdam

    Level 34  
    Dokładnie tak. wersja na lenia jest taka, że obudowę filtra można nieco nagiąć ;)
  • #11
    decybel91
    Level 41  
    A czemu nie dołem? Przecież wystarczy rodzielić półoś i masz miejsca tyle że tańczyć można.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    decybel91
    Level 41  
    Ale jaki problem z demontażem półosi? Vectra C, Zafira B oraz właśnie Astra H ładnie się półoś dzieli między podporą a kołem. Potem od góry śruba dłuższa, od dołu masz krótką oraz wspornik od alternatora i dzięki temu wychodzi ładnie dołem i wcale pompa od wspomagania nie przeszkadza. Ostatnio takiego nie robilem ale w sezonie letnim ok 10 sztuk tak właśnie zwalczyłem, wymiana diód w Denso i lata.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    LoLek85
    Level 28  
    Ja ostatnio wyciągałem z Zafiry B, żaden problem go wyciągnąć do góry, jedynie trochę węże od klimy trzeba przesunąć i wychodzi do góry pomiędzy kielichem a silnikiem, po lekkim odciągnięciu go do przodu.
    Każdy robi jak uważa i przekomarzanie się co jest wygodniejsze nie ma sensu...
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    decybel91
    Level 41  
    Nie macie podnośników ani kanału że tak się na tą górę uparliście? 1 na 10 ma problem z rozdzieleniem półosi przez rdzę, reszta przypadków to 20-30min demontaż.
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    robokop
    Moderator of Cars
    Nie sztuka narobić się i pół samochodu rozebrać.
  • #20
    LoLek85
    Level 28  
    Motronic nie spieraj się ze mną, w sobotę wyciągałem alternator w takim aucie, byłem trzeźwy, w pełni władz umysłowych itd... :)
  • #21
    Aleksander_01
    Level 41  
    Tam wszystko jest od góry, to po co rozkręcać dół. Przy sprawnych ruchach max 30 minut.
  • #22
    decybel91
    Level 41  
    Chyba robimy inne auta, drążka nie trzeba ruszać, fakt nakrętka przy kole, ale jak w/w napiasne 1 na 10 stawia opór, sworzeń od zwrotnicy także łatwo idzie.
    Zrobicie jak chcecie, osobiście demontuje dołem, dużo więcej miejsca jak zdemontujesz podłogę i wizjer od strony nadkola.
    Nie miałem ostatnio takiego, ale jak taki dojedzie to zrobie zdjęcia ze stoperem.