Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra G - ciągle pracuje silniczek obiegu wewnętrznego

metro84 23 Mar 2013 19:55 11931 6
  • #1
    metro84
    Level 2  
    Witam.
    Mam problem tak jak opisany w temacie.
    Po wyjęciu schowka zauważyłem, że silniczek zamykający i otwierający obieg wewnętrzny ciągle się kręci.
    Na razie zupełnie go odłączyłem bo denerwowała mnie jego ciągle słyszalna praca i dźwięki zamykające klapkę.
    Czy pomoże wymiana takiego silniczka (nie wiem czy jest uszkodzony bo ciągle pracuje)?
    Czy może jest jakiś inny sposób na usunięcie tej awarii?
    Dodam, że dioda na panelu świeci normalnie.
  • Helpful post
    #2
    Oscar
    Level 12  
    Wymienia się klapkę z taką jakby ośką bo pękł plastik w ośce i się obraca silnik w niej ,nie wiem ja kto opisać cześć dostępna w ASO wymieniałem kilka razy prze...ne .
    Tak ma to Astra wymyślone że silnik dostaje prąd cały czas otwierasz otwiera klapkę i zatrzymuje na siłę silnik , zamykasz ,klapkę zamyka i dalej silnik jest zatrzymany na siłę aż się wyrobi otwór pęknie plastik o do wymiany.
    Pozdrawiam
  • #3
    andrzej20001
    Level 43  
    Załóż ogranicznik w odpowiednie miejsce ew. jak nie potrzebujesz wew. obiegu odepnij silniczek i masz spokój z "cykaniem"
  • #4
    Oscar
    Level 12  
    Też prawda , otworzyć obieg na stałe żeby szyby nie parowały odpiąć silnik i spokój.
  • #5
    metro84
    Level 2  
    Na dzień dzisiejszy tak zrobiłem jak koledzy wyżej piszą odpiąłem po prostu silniczek od zasilania i jest spokój. Sam chyba nie podejmę się wymiany tego plastiku, zwłaszcza że trzeba zapewne kupować tę część w ASO co wiąże się z kosztami.
    Mam jeszcze jedno pytanie. Moja astra słabo grzeje. Ogrzewanie mam ustawione na full a mimo wszystko nie jest jakoś super ciepło. Mój kolega też ma astre i u niego jest duuużo cieplej. Wymieniłem przed wczoraj termostat (dużo roboty bo trzeba było ściagać rozrząd ale to również nie pomogło. temperatura na wyświetlaczu nie dochodzi do 90 stopni podczas jazdy zazwyczaj jest na 82 lub poniżej bo potrafi "falować" na wskaźniku i często spoda poniżej 80 stopni. jaka może być tego przyczyna że nie nagrzewa odpowiednio samochodu?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodam tylko że posiadam Opla Astre G 2001 r 1,6 8V automat + LPG
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    Odpowietrzenie układu chłodzenia w samochodach z instalacją LPG bywa kłopotliwe. Dodatkowo sam parownik, włączony w obieg chłodzenia, też odbiera pewną ilość ciepła.
  • #7
    metro84
    Level 2  
    A jak to zrobić wiesz może? tzn jak odpowietrzyć układ chłodzenia? mój mechanik po wymianie termostatu rozłożył ręce powiedział że chłodnica może jest zamulona ale samochód ma 89000 km więc uznałem że to raczej niemożliwe. A jak słabo grzał tak słabo grzeje ;/